מחקר ישראלי: הסלולרי עלול לעורר תאים סרטניים

מחקר ישראלי: הסלולרי עלול לעורר תאים סרטניים

כאשר יגורנו כן בא לנו, 'חוקרים ממכון ויצמן מצאו כי קרינה הזהה לזו שנפלטת מטלפונים סלולריים גורמת לתאי מוח להתחלק, מאפיין של מחלת הסרטן. החשש: די ב-5 דקות שיחה כדי לעורר חלוקה פראית של תאים סרטניים' פורסם ב-Ynet ע"י דר' איתי גל. לצערי בבדיקות שאני עורך מעת לעת גם בסביבות גני ילדים תדר של כ-2GigaHz בעוצמות שאינן מקובלות על התקנים המחמירים קיימות. למשל מערכת 'צבע אדום' מייצרת פולס כל כ-15 שנ' והשיטה הזו עוד פחות בריאה. בציטוט מהכתבה 'הפעם חשפו חוקרים הישראלים תאי אדם ותאי חולדה במעבדה לקרינה נמוכה של 875 מגהרץ. המדובר בתדר הדומה לזה המשמש בטלפונים סלולרים רבים. הקרינה הזו החלה לתת את אותותיה, ולגרום לתשדורת בין התאים. בתוך חמש דקות, מצאו החוקרים כי התאים החלו ליצור את החומר ERK, חומר טבעי המעורר צמיחה וחלוקת תאים.' לכתבה במלואה. יובל זמירי
 

drorjs

New member
יובל....

"אשר יגורנו בא לנו"? ביטוי קצת מוגזם נראה לי. הקשר בין סלולרי לסרטן עדיין מאוד מאוד מעורפל. גם המחקר הזה לא אומר הרבה. הרי חשפו תאים בודדים ולא בקונטקסט של איבר או גוף שלם ואני בטוח שזה משנה. הרבה דברים "מסרטנים" הרבה יותר ועדיין אנחנו לא נמנעים מהם. למשל השמש הישראלית.
 
הכל במידה

מה שחדש כאן זה שהסלולרי הוא קטליזטור להתפשטות תאים סרטניים, ברור שאין יינון של תאים בריאים - גם זה חידוש. בעניין השמש אין צורך להכביר במילים דודי גוסס כרגע מסרטן העור (מלאנומה מליגנום). ומה שהכי חשוב זה שקיים זילזול בכל הקשור למזהמים, והגנה כנגד קרינת השמש אפילו בגני ילדים. קיימת אמנם הרבה יותר מודעות מאשר בעבר אבל יותר בדיבורים מאשר במעשים... ובאשר להתנהלות בכל הקשור למניעה חשוב לקחת כל גורם ברצינות הראוייה ואין חכם כבעל הנסיון. עדיף לנקוט אמצעי זהירות מאשר המציאות הקיימת אבל כל דבר במידה.
 
למעלה