מחשבות לטווח ארוך

yonitbrk

New member
מחשבות לטווח ארוך

שלום וערב טוב לכולכם. רציתי לשתף אתכם במחשבות על העתיד שמטרידות אותנו ומפריעות לנו לישון. להזכירכם אני אם לשני תאומים הלוקים בתסמונת PDD האחד במצב קל יותר קרוב יותר לאספרגר והשני במצב קשה - רק עכשיו בגיל חמש מתחיל לתקשר כמעט כמו שצריך- ז.א. פניה במשפטים ולא במילים בודדות וגם את זה רק כשהוא צריך או רוצה משהו. אבל מדובר בילדים מאושרים ומלאי שמחת חיים. ואנחנו אומרים תודה רבה על כל התקדמות כל שהיא. הבעיה שלנו מתחילה במחשבה על העתיד. שניהם יכנסו בשנה הקרובה אלינו לטובה לגן חובה שניהם בחינוך המיוחד אחד בגן תקשורתי והשני בגן שפתי משולב עם מגוון בעיות מרביתן התנהגותיות והמסגרת מתאימה לו היות והבעיה של בן זה היא בעיקר התנהגותית חברתית התקשורת שלו מעולה. ולמעשה ברמה הקוגנטיבית שלו הוא מתאים מבחינת השכלה וידע לכיתה א' ואפילו לכיתה יותר גבוהה אך מה שמפריע לו כמו שציינתי אלה בעיות ההתנהגות החריפות שלו. ולאחר מכן יעלו לכיתה א'. וכאן מתחילים הקשיים שלנו בקבלת ההחלטות בנושא . השאלה שלנו אם מישהו יודע מה קורא לגבי השיבוץ לכיתה א' מה הפרוצדורה שכרוכה בנושא איך מתגבשות ההחלטות? איך אפשר לדעת איפה נמצאות כיתות מתאימות ובאילו בתי ספר? מה קורה לגבי ילדים ברמה הגבוהה של התסמונת לאן זה לוקח אותם בד"כ? זהו. חג שמח לכולכם ומחכה לתשובה.
 
איך מתגבשות ההחלטות

אז ככה: אם הגננת היא אחת שבאמת איכפת לה, היא הולכת לבדוק כיתות ובתי ספר שיכולים להתאים., בנוסף, בועדת ההשמה ממליצים לכם על מסגרות, ואפשר ללכת לבדוק ולבקר. אני מציעה לך שכבר בסביבות פסח או קצת לפני (בדיוק בעוד שנה), תעשי את בירורים , תלכי לבתי ספר, לכיתות PDD, תבדקי ותשאלי, ואם הגננת לא תהיה מספיק פעילה, תנדנדי לה, כדי שגם היא תעזור לך להתרשם. בינתיים יש לך עוד שנה שלמה, למה שלא תשני בשקט עד אז???????? לילה טוב.
 

תירתיר2

New member
מצטרפת לשאלות ולתהיות

בני במצב דומה במקצת- יש לו כישורים אקדמיים גבוהים, ואצלו הבעיה היא תקשורתית וחברתית. (דווקא אין בעיות התנהגות בכלל) אין לי מושג מה יהיה בכיתה א' ואני מאד חוששת מן העתיד.
 

sivansof

New member
אפשר גם לפנות לאלו"ט

יש להם תוכנית של שילוב ילדים בבתי ספר רגילים, אני גם יודעת מי אחראית על הפרוייקט ויש לה גם קשרים עם כל מיני בתי ספר שכבר התנסו בכך. אם את רוצה תפני אליי בתיבת המסרים ואמסור לך יותר פרטים על כך (כולל שמות ומספרי טלפון). בכל אופן בהצלחה.
 

נונינה1

New member
הי יונית,

אני נמצאת בדיוק בשלב הזה. בני בגן חובה ואני מחפשת לו כיתה א' "מוצלחת". אני עסוקה בשני דברים בעיקר : א. בדקתי את סוגי כיתות א' שיש המיוחדות (קטנות לסוגיהן) המשולבות והרגילות ואני בודקת כמה בתי ספר ומתרשמת מהגישה של ההנהלה, במקביל הילד עובר אבחון מקיף ע"י אשת מקצוע שמוקבלת הן עלי והן על השירות הפסיכולוגי בעירי על מנת שההמלצות יסיעו להכניס אותו למסגרת שנמצא מתאימה. לדעתי הילד מתאים לשילוב בכיתה רגילה אבל רק עם מורה שחושבת שילדים חריגים באופן לא קיצוני כן יכולים להשתלב בכיתתה ורוצה לשלב אותם. כי אחרת אני לא מכניסה אותו לכיתה שהוא "כאב ראש" למורה ולא פרוייקט אישי נבחר ! ב. אני מנסה לצפות היכן יהיו הקשיים שלו בכיתה ולהכין אותו מראש לדרישות שקשות לו, וגם לחשוב על דרך ליצור לו בשנה הבאה הדרגתיות בדרישה באותם תחומים שקשים לו על מנת לסייע לו לדלג מעל המסוכות האלו ולא ליפול בהן על הפנים..... כללית היתה החלטה במשרד החינוך על כך שעוברים לתפישת עולם של שילוב החריג במסגרות הרגילות אבל זה לא אומר שמשהו יודע איך עושים את זה טוב - כך שעדיין יש במערכת החינוך הרבה סוגי פתרונות והרבה סוגי איכויות של כיתות וצריך לבדוק אותם אחד אחד כדי לראות מה כל אחד מציע ושווה.....
 

ely1

New member
בית ספר

ילדנו אובחן באספרגר ובניגוד לכל ההמלצות החלטנו ללכת בכיוון של בית ספר דמוקרטי. היום, שבעה חודשים אחרי, והיתה זו החלטה לא קלה, אנחנו יותר ממרוצים, הילד מאושר, מצא את מקומו למרות השוני שלו מאחרים, הוא מקובל ואהוד ואני ממליץ בכל פה. יש המון יתרונות לעניןזה ואשמח לפרט ולענות על שאלות בנוגע לשילובו של ילד אספרגר במסגרת דמוקרטית.
 
למעלה