מטחנות, ניסיון לסכם

steelight

New member
מטחנות, ניסיון לסכם

שלום רב התלבטתי רבות בין שלוש מטחנות קפה: נימוקס לוקס (Nemox Lux), איבראיטל צ'לנג'ר (Iberital Challenger), סוליס מאסטרו פלוס (Solis Maestro Plus). כולן עולות סכומים דומים, כולן בעלות דיסקיות קוניות, כולן מותאמות לידיות מקצועיות (58 מ"מ), כולן נחשבות "מספיק טובות". לאחר חיפושים ארוכים בהיסטורית הפורום אחר השוואות בין שלוש מטחנות הקפה, אלו המסקנות אליהן הגעתי: - מכנית, הסוליס היא הפחות טובה מהשלוש. היא נחשבת "פלסטית" מידי, קלה מידי, המנגנון ברמה מעט יותר נמוכה, וקפה נוטה להיכנס למיני מקומות מתוכם קשה להוציא אותו. מצד שני, רבים טוענים שהיא בהחלט טובה, מאד שקטה, ושישנם מספר שיפורים בדגם החדש יותר שלה שאכן משאירים אותה בתחרות. ביקורות מסויימות טוענות שאינה טוחנת דק מספיק. - לנימוקס ולאיבראיטל יש מנגנון טחינה זהה, ומיוצרות על ידי אותו יצרן, בשמות שונים. רוב ההבדל ביניהם הוא קוסמטי. לשתיהן, בניגוד לסוליס, אין מיכל מובנה לקפה הטחון, והוא נופל במורד זרבובית אל ידית מכונת הקפה או מיכל המוצב שם. דרך קבע נשאר קפה בזרבובית ויש לנקות אותו. שתיהן טוחנות מאד אחיד. - לנימוקס יצא דגם חדש יותר, עם מיכל פולי קפה מעט גדול יותר, אפשרות לכיוונון עדין יותר של דרגת הטחינה ועוד מספר שיפורים קטנים. מצד שני, רבים לא אוהבים את גימור הנירוסטה. - לאיבראיטל יש בורג כוונון שנחשב מאד עדין, אך אין עליו סימונים, דבר שמקשה על מי שמעוניין לטחון קפה פעם כך ופעם אחרת. תגובות? הערות? הארות?
 

knappertsbusch

New member
סטטיסטיקה VS מציאות

כל מה שנותר הוא לחוש באופן אישי את ההבדלים ביניהן - האם אתה אוהב גימור נירוסטה? אם אתה אוהב גימור נירוסטה, מה אכפת לך מה האחרים חושבים? האם אתה מעוניין לשנות טחינה באופן תכוף? האם אתה זקוק למיכל מובנה?
 

steelight

New member
אוקיי, המטרה לא הובנה

המטרה שלי היתה להקל על מי שמחפש מידע על מטחנות, כמו שאני חיפשתי, למצוא אותו במרוכז. כמעט בכל מקום שבו מצאתי שאלה דומה הפנו את השואל למנגנון החיפוש ה"ידידותי". לאחר חריש מסויים, זה מה שהצלחתי להוציא. שרות לגולשים. תודה, סליחה ושלום.
 

knappertsbusch

New member
אם כך, אז סליחה ותודה רבה. ../images/Emo20.gif

מנוע החיפוש הזה הוא אכן שערורייתי, אבל בסוף מוצאים - בעזרת טכניקות שילובי מילים ששמורות לעידן פוסט-גוגל.
 

OmerNeu

New member
תודה רבה

אני ממש מודה לך ההשוואה הזו אני אמנם לא פעיל כאן אבל אני קורא כאן וגם מתכנן אולי לקנות אחד המטחנות הנ"ל אשמח אם שאר חבר הפורום יסכמו כאן ויעלו את ההשוואה למאמרים
 

bardelas10

New member
זו המטחנה שלי.

אחריי שהאיבריטל, והרוקי .. "עשו" לי את המטבח תעשייתי.. החלטתי לא להתפשר בעינין העיצוב.
 

bardelas10

New member
באיטליה.

לפני כ 3 חודשים, 1200 ש"ח בערך. אני לא יודע מי הנציגות בארץ לחברה אבל הם לא יבאו ו את זה אז. בכל אופן, היא מדהימה ביופיה, פעמון של 250 גרם-שקוף ,ומפילה את המנה ישר למסננת. במטחנות האחרונות שהיו לי התקשתי לשמור על פעולה " נקיה". יש חיסרון אחד .. במטחנה ה I-MINI שאין לה טיימר 7 גרם. אם זה נחוץ עבורך הטיימר, אז יש עוד מטחנות לחברה,טיפה יותר גדולות.הם נקראות I-1\ 1-2 ו כנס לכאן www.ascaso.com
 

yossef22

New member
נימוקס לוקס: רועשת מאוד מאוד מפריע!

כמו כן, לא מתאימה לידית 58 ממ', אבל מסתדרים במעין אילתור. אי ההתאמה היא כזאת שהקפה נזרק מהפיה לקצה הרחוק של הידית, כי זו לא יושבת היטב (במרחק הנכון, בגלל אי ההתאמה לידית 58 ממ') על "הרגליות". מיכל הפולים שקוף, לא מונע מאור לקלקל את הפולים (הוא לא ממש שקוף, יש לו גוון חום, לא מונע מאור. הצבע צ"ל כחול כזה. כיוונון הטחינה- יש אולי 10 דרגות, מסומנות היטב, אבל מתוך ה- 10 רק 2 האחרונות רלבנטיות. אני עובד עם מכונת אוסקר, והטחינה 2. שינוי דרגות הטיענה קשה מאוד, משום שסיבוב החוגה הוא כנגד "כוח הפולים" שתקועים בסכינים הקוניות. התרגלתי להכול, והמטחנה עושה את עבודתה היטב, אני שותה אספרסו טרי נהדר שזה עתה נטחן, ואחרי נסיון של כ- 9 חודשים אני מרוצה!! במטחנה זו לא סובלים מחשמל סטטי שמעיף את האבקה לכל עבר.
 

boren

New member
שכחת משהו אחד חשוב באיבריטל:

יש לה טיימר (או לפחות לדגם שברשותי יש). אתה יכול לקרוא את הביקורת שלי על האיבריטל בהודעה הזו.
 

85XX

New member
solis maestro plus

רועשת, אבל כנראה שלא יותר מהמטחנות האחרות. לטעמי העיצוב נעים. היא לא גדולה מדי. לא מושכת יותר מדי תשומת לב. אפשר לטחון למיכל ואפשר ישירות לידית ובשבילי זה נוח שיש את האופציה לבחור. יש טיימר ויש גם כפתור הפעלה רגעי וגם זה בעיני נוח. גודל הטחינה מתאים למכונת הקפה שלי. הסקלה ברורה וקל לשנות את עובי הטחינה. יש טענה שאינו מתאים למכונות המצריכות טחינה דקה במיוחד, אבל מבחינתי זה לא רלוונטי. אם חושבים על שדרוג עתידי של מכונות קפה למכונות המצריכות טחינה דקה במיוחד, כדאי לבדוק את עניין עובי הטחינה יותר לעומק. ראיתי פעם גם טענה לגבי מעבר לא רציף בין גדלי טחינה שונים אבל לא נתקלתי בבעיה כזו. נדמה לי שזה היה רלוונטי לדגמים ישנים יותר של סוליס. כשהידית אינה צמודה לפתח היציאה היא קצת מלכלכת לי את השיש אבל כשהידית צמודה למטחנה נשאר קפה בדרך. מה שאני עושה - בהתחלה טחינה על ידי הפעלת הטיימר כשהידית צמודה לפתח היציאה של הקפה (כך לא נוצר לכלוך, אבל חלק מהקפה הטחון לא יוצא) ואח"כ לחיצה קצרה על מתג ההפעלה הרגעי כשהידית אינה צמודה לפתח היציאה. כך שאריות הקפה יוצאות בבת אחת ולא נוצר לכלוך בגלל משך ההפעלה הקצר. לא ידוע לי איך זה במטחנות אחרות מבחינת לכלוך. מהמעט שראיתי קיבלתי את הרושם שגם באחרות קצת לכלוך הוא בלתי נמנע, אבל לא בחנתי את זה לעומק. סה"כ אין לי תלונות ממשיות לגביה. היא עושה את המוטל עליה לשביעות רצוני. נמצאת ברשותי כחצי שנה ולא היו לי איתה בעיות מיוחדות. (ומנוע החיפוש של תפוז באמת גרוע באופן מתמיה).
 
למעלה