מטחנת בשר ביתית -שאלה קצת מגעילה

China8

New member
מטחנת בשר ביתית -שאלה קצת מגעילה

שלום לכולם. אשמח לעזרתכם בנושא הבא: יש לנו בבית מטחנת בשר ידנית. לאחר הטחינה אני שוטפת אותה היטב, מייבשת ומאחסנת עד השימוש הבא. הייתה פעם שכנראה לא נוקתה מספיק טוב ובבואי להשתמש בה גיליתי תולעים

מעבר לרחיצתה היטב במים חמים מאד עם מנקה בקבוקים יש משהו אחר לעשות למנוע בואן של תולעים בעת האחסון? מיותר לציין שזה דוחה. תהיתי אם יש טיפול כלשהו או חומר מסויים שיכול למנוע את המצב הזה. תודה
 

צפנתי

New member
לא תולעים אלא רימות של זבובים


הזבובה באה למזון, (עדיפויות למזונות שונים לפי המינים השונים) ומטילה עליו ביצים. מתוך הביצים בוקעות רימות, הרימות אוכלות משאריות המזון ומתפתחות, ובבוא היום עוזבות את המזון ומתרחקות (יש מינים שלא מתרחקות ומתגלמות קרוב) ומחפשות מקום להתגלם. הגולם "רדום" תקופה, ובסופה בוקע ממנו זבוב או זבובה בוגר/ת.

מכאן שאם הרימות אכן גדלו על שאריות בשר במטחנה, הריח היה אמור להיות איום ומחר וזוועתי (בשר רקוב). אם לא היה ריח כזה, אולי מקור הרימות במקום אחר.

אם אמנם מקור הרימות בזבובות שהטילו על שאריות מזון במטחנה, הפיתרונות היחידים שעולים על דעתי הם ניקוי יסודי של השאריות מחד, וסגירת המטחנה היטב בשקית אטומה לזבובים מאידך.

האם אכן היה ריח של שאריות מזון על המטחנה המתולעת?


בהצלחה
 

China8

New member
תודה

ניקיתי די ביסודיות אבל למטחנה יש מקומות שקשה להגיע גם עם מנקה הבקבוקים ואולי לעיתים נשארת שם חתיכה פצפונת של בשר. נראה לי שמספיקה שארית ממש פצפונת כדי שייוצרו תולעים. תודה על התשובה.
 

צפנתי

New member
תולעים לא נוצרות יש מאין (גם לא רימות
, שזה

מה שהופיע אצלך) אם זה יהיה סגור היטב לזבובות לא יהיה איך להטיל ביצים על שאריות המזון ולא יהיו רימות.

בהצלחה
 
למעלה