מיזוג מרכזי-בעית התקנה או בראש שלי

tzasha1

New member
מיזוג מרכזי-בעית התקנה או בראש שלי

שלום לפני חצי שנה הותקן לנו מזגן מיני מרכזי 4 כ"ס בבית עבור 3 חדרי שינה וסלון + מטבח. בכל הפתחים יוצא אויר מאוד חזק ומחמם מצוין חוץ מחדר אחד שבוא יוצא אויר מאוד חלש והטמפ' שם נמוכה ב-3 מעלות משאר הבית. טכנאי של אלקטרה בדק ואמר שהטמפ' שהמזגן מוציא היא טובה (וזה אכן כך) אבל עוצמת האויר לא מספיקה לחמם את החדר הזה. המתקין של המזגן אומר שזה מה שאפשר להגיע אליו ואם אני רוצה לפתור את זה כמו שצריך אז לשים דמפרים בכל הפתחים של הבית מלבד אחד (לכיוון המטבח) ואז לכוון את הדמפרים שיגרמו לכך שהחדר הבעייתי יוציא יותר אויר. השאלה היא האם בלי להתקין עכשיו דמפרים אפשרי לפתור את זה בדרך אחרת? שמעתי על גנב אויר שאמורים לשים במרכזייה שמפצלת את האויר. זה יכול לעזור פה? בכלל האם עוד אנשים נתקלו בבעיה שבה יש מזגן מיני מרכזי שבו חדר אחד מקבל פחות אויר מהשני בצורה מאוד משמעותית ככה שהוא נמוך ב-3 מעלות משאר הבית? רעיונות לפתרון הבעיה? תודה
 

המנעולן

New member
הבעיה הייתה קיימת גם אצלי

בחדרים שהכי מרוחקים מהיחידה ולכן התקנתי מפוח בתוך הצינור/ התעלה שמוליכה האוויר ל-2 חדרים אלה והוא מופעל על נקודת חשמל בנפרד ממערכת המיזוג. כאשר מכבים את המיזוג אז יש לכבות גם את המפוח אלא אם אוהבים לשמוע את נהימתו(-:
 
כמה דברים בסיסים על מערכות מיני בבת

המערכת שאנחנו קוראים לה "מיני מרכזי" היא מערכת שהועתקה מהשוק האמריקאי שם היתה מחוברת לתעלות פח מבודדות ושמשה לחללים קטנים בהם המערכות המרכזיות גדולות מדי. בארץ המציאו את הפטנט לשימוש המערכת בבית, מתחינת עלויות שימוש, זהו ביזבוז מחריד של חשמל. כל תקלה, משביתה את כל המיזוג בבית ומחיר ההתקנה שווה לאותו מס של מזגנים מפוצלים. מאחר ובארץ לא מתכננים את המיזוג עם תיכנון הבית, זה מה שיוצא והמתקינים חוגגים. לעניננו, בכל פתח אספקת אויר של המערכת, אמור להיות לפני תריס הפיזור, רכיב שנקרא רגיסטר, תפקידו לווסת את כמות האויר לפתח זה. לאויר יש נטיה להעצר בתעלות עקב אורכן וכל הפיתולים שלהן. כאשר מותקן רגיסטר ומכוונים אותו כך שיוציא את כמות הואיר הנדרשת [לפי קוטר הפתח] נוצרת התנגדות לזרימת האויר. תופעה זו מעלה את מהירותו בצינור השרשורי ועל ידי כך ניתן לווסת את הכמויות בכל התעלות ולקבל זרימת אויר טובה. מאחר ואני בטוח שאין לך רגיסטרים לפני מפזר האויר, אני מציע לך לנסות לסגור חלקית כמה פתחים אחרים ולקבל בחדר המרוחק זרימה טובה יותר, במידה ולא, תעשה כמו שהציעו כאן ותתקין מפוח תעלה להגברת זרימת האויר.
 

רשר

Well-known member
מנהל
בדוק את מצב הדלתות

אם אין פתח אויר חוזר אויר ממוזג לא יכנס לחדר או שיכנס מאוד לאט, נסה להשאיר דלת פתוחה בחדר הבעיתי ובדוק אם זה משפר את המצב,
 

yrnkrn

New member
כלמה שנכתב נכון

אחד החסרונות הגדולים של מערכת מיזוג מרכזי הוא הקושי הרב בהשגת טמפרטורה אחידה בין החדרים. הפתרונות כפי שפורטו כאן.
 

e y a l 2 1 4

New member
מעלה שוב הודעה שלי בנושא מפעם..

שמעתי את התזה הזו (נגד מיזוג מרכזי)</A> - e y a l 2 1 4 - 17/01/07<SPAN style="COLOR: red"> &ltההודעה הנוכחית</מהרבה ויש בה אמת כאשר משווים התקנת בודדים להתקנת מרכזי סטנדרטית שאין בה שליטה על הפיזור ובקרת הטמפרטורה נעשית ע"פ הרגש היחיד שזרוק בד"כ בסביבת גריל האוויר חוזר.(ובד"כ הטמפרטורה שם שונה מהחדר הממוזג כך שאין התאמה בין הטמפרטורה ששלחת בשלט לבין זו שמודד התרמוסטט בסביבת הרגש- והתוצאה היא טמפרטורה שונה מזו שרצית). בהתקנה כזו באמת נוצרים הפסדי פיזור והפרשי טמפרטורות בין החדרים, שאינם ניתנים לבקרה, והתוצאה היא הפסד מיותר. אצלי בבית יש מרכזי עם בקרה מתוחכמת. מתוך הנחה שאף פעם לא זקוקים למזגן רק בחדר אחד אלא לפחות ב- 2 או יותר. ישבתי וחילקתי את הבית לקבוצות אופייניות של חדרים לתצרוכת מזגן (כגון: סלון+מטבח, חדרי השינה , וכו',) ומיקמתי בכל קבוצה רגש אחד, כאשר מיקום הרגש יהיה בנקודה שבה הכי קר בחורף או הכי חם בקיץ מתוך כל שטח הקבוצה (לשם כך יש לבצע מדידות טמפרטורה בכל חדר מהקבוצה באותו זמן, בקיץ ובחורף, ולהשוות). במזגן מותקנת "קלאפה" שמאפשרת חלוקה של הבית לשני אזורים ראשיים, ובנוסף קיימים "דמפרים" עם בקרה אלקטרונים על תעלות המובילות לחדרים עם נטייה לשינוי טמפרטורה מהשאר (חדר גדול מאוד/קטן מאוד/ קירות חיצוניים). יצרתי לוח מתגים ובו אתה בורר איזה חיישן יהיה מחובר בהתאם לאיזה קבוצה אתה ממזג. התוצאה בסופו של דבר היא מיזוג מקסימלי מהיר וממוקד רק של החדרים שביקשת למזג, וזאת תוך בקרה מדוייקת של הטמפרטורה. אני לא בא להמליץ על מערכת כזו כי התכנון והביצוע של דבר כזה הם לא סטנדרטיים ואני לא יודע אם יש בעל מקצוע שיסכים לעשות דבר כזה וגם אם כן זה בטח יעלה הון... בכל אופן אצלי זה פועל מצויין וביעילות ובחסכון, ובהשוואה לבודדים- אין צורך להדליק ולכבות כל פעם כל חדר בנפרד (דבר שמאוד מעצבן בבית עם ילדים שרצים בכל החדרים כל הזמן...). רעיון משוגע, אבל רעיון.</
 

tzasha1

New member
בקשר לדלתות

הדלתות פתוחות ככה שלא נוצר לחץ שמונה מהאויר להכנס - זאת לא הבעיה. הבעיה היא שעוצמת האויר שנכנסת לחדר (ומכאן גם הטמפ' שלו) היא מאוד חלשה יחסית לשאר הפתחים וזה גורם להפרשי טמפ'. נשמע לי מוזר שטכנאי של אלקטרה אמר לשים את המזגן על 30 מעלות ואחרי פרק זמן החדר המדובר מגיע ל-24 מעלות וזה בסדר אז אמרנו לו שעד אז אנחנו מתבשלים סלון אז התשובה היתה שימו דמפר בסלון ואז חם מאוד בחדר שינה שלנו אז התשובה היתה שימו דמפר בחדר שינה בקיצור לשים דמפר בכל יציאה ולהתחיל לשחק עם הפתחים כאילו שאין לי מה לעשות באמצע הלילה כשקר. אני יודע שיש מרכזיה שממנה מפוצלים הפתחים לתעלות. השאלה היא האם לא ניתן לחסום חלק מהאויר שיוצא מכיוון אחד שיזרוק לחדר הבעייתי על מנת לקבל זריקת אויר אחידה בחדרי ילדים?
 

yrnkrn

New member
תנסה

להגביר את עוצמת המאוורר המפוח (סימול של מאוורר גדול בשלט במקום מאוורר קטן). זה ישפר את הסירקולציה בבית. אם זה לא עוזר אז תצטרך לשחק עם הפתחים עד שתגיע לבית מאוזן במידה סבירה. אפשר להתקין דמפר עם שלט או סתם תריס מתכוונן ביציאה.
 
הבעיה היא במרכזיה

גם אם תנתק את הצינורות השרשורים שיוצאים מהמרכזיה ותפעיל את המזגן גם אז תרגיש הבדל בין הפתחים בד"כ אחד מהם אפילו לא מוציא אויר כמעט . פתרון ? לחבר את הפתח החלש להיכן שלא רוצים יותר מידי מיזוג , בד"כ בנות ונשים דורשות פחות מיזוג בחדר .
 
כן! יציאת האויר היא לאחר

החימום או הקירור . ואם אתה מתכוון לנשים, אז בחורף זה הפוך, הן דורשות יותר חום .
 
למעלה