מיכל שם טוב - מקדמת שמנות או חולת פרסום שמנצלת את המשקל שלה?

מיכל שם טוב - מקדמת שמנות או חולת פרסום שמנצלת את המשקל שלה?

אני מניחה שרובנו שמענו על מיכל שם טוב - הסטדאפיסטית ושדרנית הרדיו שהיא במקרה גם שמנה. לפני בערך שנה פלוס מינוס היא התחילה לכתוב מעין בלוג או טור במאקו שהאג'נדה שלו היא כביכול קידום שמנים ומלחמה באנטי שמניות. ולמה אני כותבת כביכול?
  1. קודם כל - התכנים, שבעצם כביכול "מאדירים" את מיכל עצמה כזו שעומדת ב"ראש הקמפיין" לקידום שמנים, וזו שנלחמת שכולנו לא נסבול מדיכאון קליני, אנורקסיה או שניהם כתוצאה מההצקות של הסביבה. אבל מעבר לאובר הדרמטיות (הדיכאון הקליני והפרעות האכילה לקוחים ישירות ממה שמיכל עצמה כותבת), הרי הפורום הזה נלחם באמטי שמניות הרבה לפני שמיכל בכלל שמעה על המושג, ויש הרבה גורמים אחרים בתחום שפועלים בנושא בלי שום קשר למיכל. תכנים אחרים הם דברים בסגנון של "בזכותי גבר מפורסם הודה בזה שהוא נמשך לשמנות" או "כשאמא ירדה על הבת השמנה שלה שתעשה דיאטה אני אמרתי לבת שהיא יפה ושלא תקשיב לאמא שלה".
  2. בשנה האחרונה, מיכל לוהקה לשתי פרסומות: אחת לקרולינה למקה, בתור האופציה השמנה והמזעזעת לבר רפאלי, ובפרסומת אחרת לרשת So simple, שמנסה למתג את עצמה כרשת אלטרנטיבית למתאים לי ודומותיה - אבל רק למידות הביניים, כלומר לכל היותר מידה 48. בשני המקרים מיכל טענה שעצם הופעתה בפרסומות היוותה קידום של שמנות, כי ראו מישהי שמנה "חיובית" בפרסומת. אבל בפרסומת של קרולינה למקה, היא בעצם הדמות של השמנה שעושה את עצמה סקסית אבל היא בעצם הסיוט של הגבר שחושק בבר רפאלי, ובמקרה של So Simple היא מפרסמת רשת שבה מידה 40 כבר מוגדרת כ"מידות גדולות" (המידה הממוצעת בישראל היא מידה 42), ושמפחדת להציג בגדים במידה מעל 48 כדי לא חלילה להרתיע לקוחות שמדובר על חנות של "שמנות". האם זה באמת ייצוג ראוי שלנו כשמנות?
 

עופר 123

New member
מצד אחד, ומצד שני

לגבי החלק הראשון, אין לי בעיה באופן אישי עם אנשים שמאדירים את עצמם. זה נראה לי שהם לא שמעו על "יהללוך זרים ולא פיך", אבל ניחא. זה באמת זוטות. כל זמן שיש מאבק בכמה חזיתות נגד אנטי-שמניות, בעיניי זה מבורך.
&nbsp
הבעיה באמת צצה בחלק השני: בפרסומת של חברת משקפי השמש הנבזית לא היה שום ערך חיובי לקידום קבלת השמנים. גם ב-כה פשוט, זה אולי לא כמו בפרסומת הראשונה, אבל באמת היה עדיף שתיקשר בחוזה עם חברה שלא מתביישת בשמנותיה.
&nbsp
מצד אחד, אפשר להבין אותה לרגע, כי במצב שבו נשים שמנות בקושי מקבלות עבודות בתקשורת ובפרסומות, גם פרסומות כאלו עדיפות על כלום. מצד שני, אני מודה שזה מאוד מאכזב. אם נוסיף לזה את העובדה שבסופ"ש הפלאס סייז היא סיפרה לא מעט בדיחות על שמנות (כאילו חסרות לנו כאלו בחיים היום-יום), נקבל ייצוג די בינוני במידות גדולות, וחבל.
&nbsp
 
אני באה מאותו מקום שאתה בא...

חשוב לי לראות נשים שמנות מצליחות בתקשורת ובתעשיית הבידור (וגם במקומות אחרים). ומיכל היא מישהי שבאמת מנסה להצליח בלי לנצל איזושהי דיאטה או משהו דומה להצלחה שלה (שמעתי ממישהי שהיא רזתה קצת, אבל לא משתמשת בזה בתור משהו פרסומי).

מצד שני, מה שהתכוונתי עם ה"האדרה העצמית" היא שמבחינתה, מיכל משתמשת בנושא המשקל והמלחמה באנטי שמניות בתור ה"שטיק" שיוביל לפרסום שהיא רוצה, אבל ברגע שהיא קיבלה את התשומי שהיא רצתה וזכתה בכמה פרסומות - האג'נדה הפרו שמנית שלה לא עלתה יותר, עד שרמת הפרסום ירדה שוב והיא חשה צורך למקם את עצמה שוב כדמות מיוחדת ולכן פנתה לאג'נדה של "לוחמת בעד זכויות השמנים".

ולגבי הופעות של שמנים בתקשורת - בשנים האחרונות לא חסרים שמנים שמופיעים באופן סדיר בכל מיני מקומות, גם אם באופן סטריאוטיפי מידי פעם. קח לדוגמא את דביר בנדק שהשתתף בכמה סרטים ובסדרות והפך לפרזנטור של בנק מזרחי עוד לפני שהוא רזה, או את עירית קפלן שראיתי אותה לא מעט על המסך. עצם ההופעה של שחקנ/ית שמנה זה כבר לא משהו חדש על המסך - מה שאפשר לחדש פה זו הופעה שלא "יורדת" או משפילה את השמנים אלא מתיחסת אליהם כעוד דמות נורמלית וסטנדרטית...
 
למעלה