מיקס מדיה - עזרה

lironmama2

New member
מיקס מדיה - עזרה

אז אחרי שבועות לחיפוש אלבום (בכל זאת הכנתי רק אלבום אחד ) מצאתי (תודות לאש קטנה) אלבום בכיסוי קנווס.
את הקנווס אני מכירה מציור ורישום שהייתי עושה אבל לא הבנתי איך אפשר לשלב אותו לאלבום של תינוק? ראיתי כמה עבודות של מיקס מדיה בעבר אבל כנראה לא התאהבתי בביצוע. מסתבר שיד הדימיון היא היופי של המיקס מדיה והיום ראיתי עוד ועוד עבודות יפות.

2 שאלות:
1. האם אפשר "לשפוך" דיו על הכריכת אלבום קנווס? מישהי ניסתה בעבר?
2. מרוב כל כך הרבה חומרים שראיתי אני כבר לא בטוחה מה חשוב- מלבד קישוטי עץ/פרחים/ קישוטי ניקל (?) - מה זה משחת העיצוב?
 

little stamper

New member
אני לא מכירה את האלבום הספציפי המדובר אבל אני אנסה לענות

לגבי "לשפוך" דיו - מה הכוונה בלשפוך דיו האם את מתכוונת לשימוש בדיו אלכוהולי נוזלי או שימוש בספריי? בכל אופן אין בעיית שימוש עם דיו על גבי קנבס אבל את צריכה לקחת בחשבון שקנבס הוא בד ואם הוא לא מצופה בג'סו זה עלול לחדור דרכו ולפגוע בכריכה הפנימית של האלבום. אני הייתי מציעה לך לעבוד בשכבות אולי לשקול שימוש בצבעי אקריליק.
לגבי מה חשוב זה עניין אינדיבידואלי כל אחת אוהבת סגנון אחר וחומרים אחרים. היופי במיקס מדיה הוא שאין שום דבר שהוא חובה.
מציעה לך לשאוב השראה מקנבס או כריכה שאהבת ולהחליט איזה חומרים את רוצה לאלבום שלך. חלק עובדות רק עם צבעים/דיו וחותמות וחלק אוהבות המון קישוטים בולטים. את צריכה לקחת בחשבון גם את הדרך בה את מעוניינת לאחסן את האלבום. אם הוא הולך לשבת במדף בין ספרים אולי כדאי להימנע מהמון דברים בולטים שיכולים להפריע וליפול בזמן שליפה מהמדף. לעומת זאת אם את רוצה כריכה עמוסה בקישוטים בולטים אולי שווה לחשוב על קופסת אחסון לאלבום.
לגבי משחת עיצוב - זו משחה לבנה (לרוב) סמיכה יחסית שכאשר היא מתייבשת היא הופכת לקשה ושומרת על הצורה בה שמנו אותה. ניתן לערבב אותה עם צבעי אקריליק או דיו על מנת לתת לה צבע. אפשר לקנות אותה במרקמים שונים (עדין/גס/חולי וכו) לרוב מורחים אותה באמצעות שפכטל או ביד חופשית או על גבי סטנסילים.
שיהיה בהצלחה :)
 
כדאי לאטום את הקנבס באמצעות מריחת ג'סו (לבן או שקוף)

אחר כך אפשר לשחק עם הצבעים מכל סוג . אחרי מריחת הג'סו הצבעים לא יספגו בקנבס אלא ישארו על פניו עם כל היופי שלהם (ואגב כך גם לא יהרסו לך את האלבום). בכל מקרה מציעה לך להתחיל להתנסות במיקס מדיה לא על כריכת האלבום אלא על קנבסים שניתן למצוא בחנויות הזולות בפרוטות.
משחת עיצוב - אנחנו משתמשות במשחת עיצוב כדי לעצב דוגמא על גבי העבודה, בדרך כלל יחד עם סטנסיל.
אגב, על גבי אלבום קנבס לא מוכרחים להשתמש בצבע. אפשר גם להדביק דפים וקישוטים אחרים, כמו כאן למשל http://www.tapuz.co.il/blog/net
/ViewEntry.aspx?EntryId=3622515. או כאן http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2726391
אפשר גם מיקס מדיה לייט היינו להסתפק בכמה השפרצות של צבע שיוסיף מימד לעבודה (ואז לא צריך ג'סו) כמו כאן http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2716442 או כאן http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2775495
מקוה שעזרתי
 
למעלה