מישהו ראה היום את הסידרה

DoronPr

New member
או שלא.

אחת המדינות המגעילות שקיימות בעולמנו, זכויות אדם שם זה זכויות של פרות במשק ישראלי- זה נורא, כן- סין משגשגת ויכול מאוד להיות שתחזק את מעמדה הבין לאומי בשנים הקרובות- אבל היא קקי של מדינה, בפירוש. קומניסטית אבל קפיטליסטית, איכסססססD:.
 

a e q u i t a s

New member
זה היופי שבסין

זה היופי שבא שהיא ממזגת באופן בלתי נתפס שתי גישות כל כך מנוגדות, ובאופן פרדוקסלי זה עובד בינתיים. אומנם הערכה שלי שסין צועדת לקראת צומת דרכים מאוד רצינית, בא תצטרך לבחור בין הסרת הבלמים ולתת לכדור הליברלי להתגלגל - דבר שבמידה מסוימת עלול לגרור לפירוקה של סין, משהו בדומה לבריה"מ של אז או להמשיך את המשטר החצי קומוניסטי ולבטל או לצמצמם במידה ניכרת את החופש הכלכלי. אי אפשר, לדעתי, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, יוזמה וחופש כלכלית חופשית בסופו של דבר, תגרור את הציבור לדרוש גם חופש פוליטי.
 

DoronPr

New member
ממזגת? היא ממש אבל ממש לא.

סין היא מדינה נוראית, גם זכויות אדם- אבל היא מסתכלת על טיוואן- ומשחקת אותה כאילו עוד שנתייםהיא הולכת לכבוש אותה, היא מדינה מגעילה, היא לא דמוקרטית- אנשים שם לא יודעים מה זאת דמוקרטיה, זאת לא מדינה שאפשר לתמוך בה בעיניים עצומות- ולא פלא שיש לה מתנגדים, עם כל הכבוד- סין לא תגיע לשום צומת דרכים, רוסיה תשפיע על סין, רוסיה כבר משפיעה על סין ואנחנו נראה את זה- סין כבר עושה שרירים מול ארה''ב, כי היא יודעת שקרב היום- שבאופן לא מוצהר, רוסיה+סין=יותר מארה''ב. איכס, סין. X:
 

MARCKO POLO

New member
איך אתה יכול לומר דבר כזה?

זו הצלחה אדירה, אתה יודע מה זה לכלכל בהצלחה למעלה ממליארד בני אדם? יש המון מדינות כאילו ששומרות על זכויות האדם ולא מתקרבות לרמה של סין!
 

DoronPr

New member
לכלכל בהצלחה?

עם כל הכבוד, ויש כבוד- לאנשים בסין אין רמת חיים גבוהה, נכון- המדינה דואגת(לחלק!!!!!!!) מאזרחיה- את השאר היא דואגת לנתח ולהוציא מהם את איבריהם- אין לי יותר מדי טענות כלפי סין, רק כלפי ההתנהלות האידוטית של המדינה הזאת. הרמה של סין גבוהה כי היא ביססה את מעמדה בעולם עם המהפכה(ע''ע תפסה את מקומה של טיוואן במועצת הביטחון באו''ם).
 

DoronPr

New member
*הסכמה*, אהמ, אהמ.

ההסכמה של בני האדם שיקחו מהם איברים, בסין...(רמז:זה לא קורה בצורה הזאת). מי מארגן לי טיול לסין שאשנה את דעתי?(לפחות נסחוט חופשD:)
 

primus solus

New member
יותר משליש מהסינים

מרווחים עד 3 דולר ליום המדינה הזאת היא בלוף שהולך להתפוצץ בשאון
 

Mirky

New member
טוב,אז כמה דברים

סין היא סוג של פצצה מתקתקת. אכן,כל הכבוד להם שהם מכלכלים את עצמם בהצלחה עד עכשיו,אבל הצלחה זה דבר מאוד יחסי. בערים המרכזיות (בייג'ין,שנגחאי וכו'),אנשים מכלכלים את עצמם באופן מספק ויש כאלו שאף יותר,אבל באיזורים הנידחים יותר, וכל הכפרים העניין הרבה הרבה יותר בעייתי. יכול להיות שעניין הסחר באיברים נכון,אבל זו סוג של סטרואוטיפ שסתם מאפיין את מדינות המזרח,ואני מאמינה שהתופעה גם מתרחשת במקומות אחרים על הגלובוס. מבחינת שלטון אין ספק,הקומוניסטיות עדיין שלטת ומורגשת,אפילו באיזורים שנחשבים "ליברליים" יותר. בכל מקרה אני חזרתי משם לא מזמן, ובפעם האחרונה שבדקתי,כל האיברים שלי מונחים במקומם שלהם.
 
למעלה