מישהו שם לב לכך ש"לרדת בגדול" נעלמה לנו מהמסכים?

שני דברים...

קודם כל - כדי להבין עד כמה אנשים רעבים בדיאטות מגוונות, צריך לחוות את זה. לשמוע אנשים אחרים מקטרים על כמה שהם רעבים כשהם עושים דיאטת כסאח זה לא מעיד על הכלל.

ולגבי אכילה אינטואיטיבית: אין לי בעיה עם השיטה עצמה. יש לי בעיה עם זה שבארץ במקום להיות שיטה שאנשים שמנים יכולים ללמוד אותה בעצמם וליישם אותה לפי הבנתם, היא הפכה לשיטה שדיאטניות "השתלטו" עליה, ובעצם מנסות לכפות אותה על השקפת עולם שלא ממש שונה מזו של דיאטניות סטנדרטיות. למשל יש כמה כללים שבעצם קיימים רק בכללים של דיאטניות ל"אכילה אינטואיטיבית" שלא תמצאי בשום תיעוד שלה באתרים לקבלת שמנים בארה"ב:
  1. הגבלת משקל: דיאטניות רבות מגבילות את השימוש באכילה אינטואייבית עד BMI של 30 - 35, וגם זה בלי מגבלות רפואיות, למרות שקראתי בבלוגים בארה"ב שהשיטה עזרה גם לנשים (וכנראה גם לאנשים) במשקלים מאוד גבוהים לשפר את אורח החיים ואפילו להוביל להרזיה משמעותית.
  2. הגבלת אוכל: ההנחיה באכילה אינטואיטיבית כפי שהיא היא לאכול אוכל בריא "רוב הזמן", אבל לשלב פינוקים בתדירות סבירה (כשההגדרה של "סבירה" תלויה באדם ובנטיות שלו, כשהכוונה הכללית היא למצור רת שביל הזהב שיאפשר לאדם לאכול כמה שיותר בריא אבל לאורך כל החיים שלו)ף כשאין שיפוטיות על מהם פינוקים - זה יכול להיות האוכל הכי זבל בעולם, או חטיף שנחשב ליחסית בריא כמו פרוזן יוגורט או שוקולד עם תכולת מוצקי קקאו גבוהה. דיאטניות ש"השתלטו" על השיטה מפעילות הרבה מאוד פעמים כן שיפוטיות על סוגי מזון מסוימים ומכנות אותם בכל מיני כינויים של "אוכל שטותי" או "אוכל לא אמיתי", מה שלא קיים בשיטה המקורית - אבל כן קיים בדיאטות סטנדרטיות שבהן יש אוכל אסור ומותר. בנוסף, אצל חלקן לפחות כן יש לחץ לאכול בריא ברמה הרבה יותר גבוהה מאשר בשיטה שבה האדם יפעיל את שיקול דעתו לבד.
  3. השיטה המקורית נועדה לשיפור אורח החיים בלבד, בלי שום קשר לירידה במשקל - אצל הדיאטניות מדובר בכל מקרה על שאיפה לירידה, אפילו של 5% - 10%.
 
לדעתי זה טוב שהיא נעלמה

גן לא צפיתי בה כאשר היא שודרה כי לדעתי

היא משעממת כמו כל תוכניות הריאלטי ובנוסף

אכן לועגת לשמנים .בנוסף לכל מה שציינתן מה

שהפריע לי בקטעים שראיתי זה למה הם נשקלים

ללא חולצה ?? האם זה כדי שאנשים בבית יגידו

וואו איזה שמן ?? חשתי שזה מעליב .

ובנוגע לשיטות הרזייה אני לא יודעת האם זה נכון

אבל בעבר כאשר הייתי בשומרי משקל הדיאטנית

שם סיפרה שגם נתנו להם משלשלים אבל

כאמור אני לא יודעת האם זה נכון .

טוב שהתכנית לא חזרה.
 
למעלה