מי היא יצרנית הרכב הגדול בעולם???

מצמץ

New member
GM לא?

1. GM 2. FORD 3.דימליר-קריזלר (הסדר הוא לא לפי הטיב LOL)
 

אילן די

New member
מה פתאום GM

היצרנית הגדולה ביותר היא פורד כמובן בהפרש ניכר. לא לשכוח שפורד הם גם הבעלים של : Volvo Mercury Lincoln Saturn Mazda (חלק) Jaguar Aston Martin Rover ועוד כמה שבטח שכחתי.
 

אילן די

New member
אה ועוד משהו

אם אני לא טועה, פורד היא החברה הכי גדולה בעולם מבחינת שווי (לא רק בין יצרני המכוניות) כשבמקום השני נמצאת חברת הנפט British petrolium (BP).
 
אתה טועה. GM

יצרנית הרכב הגדולה בעולם היא GM. באמצעות חטיבותיה וחברות הבת שלה היא מייצרת יותר רכבים מכל היצרניות האחרות. שווי השוק שלה - 28 מיליארד דולר - גדול מזה של פורד - 5.5 מיליארד דולר בלבד... שתיהן אינן מתקרבות לראש הפירמידה מבחינת שווי שוק. בפיסגה שולטת כמעט ללא עוררין (למעט תקופת הבועה הגדולה בנאסד"ק בה מיקרוסופט עברה אותה) חברת General Electric עם שווי שוק של 394 מיליארד דולר. כסף קטן.
 

yonif

New member
GM הם הבעלים של

buick cadillac chevrolet gmc holden hummer oldsmobile opel pontiac saab saturn vauxhall fiat subaru isuzu suzuki וזהו....... מספיק , לא?
 
שיתופי פעולה. לא בעלות

GM מחזיקה ב 20% ממניות פיאט עם זכות לרכוש את החברה אם (וכאשר) היא תעמוד למכירה. שיתוף הפעולה בין החברות נרחב הרבה יותר מבעבר (הגישו הצעה משותפת לרכישת דייהו, למשל), למרות שאינו חדש. כבר בשנות השמונים פותחה פלטפורמה משותפת לסאאב (של GM) ולאלפא/לנצ´יה/פיאט.
 

מצמץ

New member
תוספת קטנה

GM גם מחזיקה רק 20% מסובארו (סובארו שייכת לפוג´י) ואם אינני טועה GM קנתה את חלקה של וולוו בסאאב לפני שנתיים ובתמורה וולוו קיבלה את סקניה
 

zvit

New member
פרוייקט טיפו 4

אכן היה שיתוף פעולה של סאאב עם קבוצת פיאט אבל זה היה כשסאאב היתה עצמאית ו-GM עוד לא היתה באופק
 

ac cobra

New member
לGM אין את הHUMMER

בגלל שהחברה היא אחרת לגמרה ( ברח לי מהראש איך קוראים לה) ואני לא זוכר שהם קנו אותו???? ואם GM יש את פיאט אז יש לך את כל המכניות האיטלקיות( חוץ מלמבוגיני ובאגטי) פיאט הבעלים של פרארי מזרטי לנצ´ה אלפא רמאו ועוד (כמה ברחו לי מהראש) ובקשר להאמר החברה היא Am eneral
 

מצמץ

New member
האמר שייך ל.......

ההאמר האזרחי מיוצר (ובבעלות) GM , הגרסה הצבאית מיוצרת ע"י AM GENERAL
 

© DrorZi

New member
כמה הבהרות

כמה תיקונים קלים, יש הבדל בין שמות מותג של יצרן רכב לבין בעלות על מפעלים אחרים, GM היצר את רכביו תחת המותגין ביואיק, שברולט, GMC, אולדסמוביל וכו. והוא שותף במפעלים כגון פיאט, איסוזו, אופל עוד תיקון, ווקסהול זה אופל רק באנגליה ודבר אחרון, אילן, הופתעתי, סטורן היא חטיבה עצמאית של שברולט שהוקמה שתחילת ה 90 של המאה הקודמת (איזה כיף לכתוב המאה הקודמת
) בעקבות המשבר החמור של GM, המטרה היתה להתחיל מדף נקי ולאפשר מקסימום חופש עם כמה שפחות ידע מוקדם ודעות מקובעות.
דרור זי, אם כבר אמריקאי אז קורבט בבקשה.
 

אילן די

New member
כן, פישלתי פה. חייתי שנים במחשבה

שסטורן שייכת לפורד. חייתי באשליות !!! רומיתי !
 
למעלה