מי יודע מתי התחילה האמונה במשיח ולמה

yevgeny852

New member
תשובה לשאלתך

האמונה במשיח החלה בתקופה בה השתלט השלטון הרומאי על ארץ ישראל והמצב היה קשה ורבים ציפו שיבוא המושיע הנקרא משיח בכדי להושיע אותם ולשים קץ לשלטון הרשע. כשישוע בא ואמר שהוא המשיח היו כאלו שהאמינו בו והלכו בדרכו ואלו שלא האמינו בו או שלא הבינו את דבריו כראוי יצאו נגדו אך בעיקרון האמונה בישוע החלה תחילה בארץ ישראל ומאמיניו הראשונים של ישוע המשיח היו 12 השליחים ואחריהם האמינו בו תלמידיו הנוספים ואחרי כן החלו להאמין בו אנשים רגילים תחילה היו אלו אנשים מקרב העם היהודי ורק לאחר מכן מקרב העמים האחרים. אך מטרתו הייתה לבוא תחילה להושיע את עמו ורק לאחר מכן הושיע גם אנשים מקרב עמים אחרים. מטרתו הייתה להחליף את תורת הקורבנות בתורת החסד במותו ככתוב בישעיהו נ"ג: ד אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא, וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם; וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ, נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה. ה וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ, מְדֻכָּא מֵעֲו‍ֹנֹתֵינוּ; מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו, וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ. ו כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲו‍ֹן כֻּלָּנוּ. ז נִגַּשׂ וְהוּא נַעֲנֶה, וְלֹא יִפְתַּח-פִּיו, כַּשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל, וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ נֶאֱלָמָה; וְלֹא יִפְתַּח, פִּיו. ח מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח, וְאֶת-דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ: כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים, מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ. ט וַיִּתֵּן אֶת-רְשָׁעִים קִבְרוֹ, וְאֶת-עָשִׁיר בְּמֹתָיו; עַל לֹא-חָמָס עָשָׂה, וְלֹא מִרְמָה בְּפִיו. י וַיהוָה חָפֵץ דַּכְּאוֹ, הֶחֱלִי--אִם-תָּשִׂים אָשָׁם נַפְשׁוֹ, יִרְאֶה זֶרַע יַאֲרִיךְ יָמִים; וְחֵפֶץ יְהוָה, בְּיָדוֹ יִצְלָח. יא מֵעֲמַל נַפְשׁוֹ, יִרְאֶה יִשְׂבָּע--בְּדַעְתּוֹ יַצְדִּיק צַדִּיק עַבְדִּי, לָרַבִּים; וַעֲו‍ֹנֹתָם, הוּא יִסְבֹּל. יב לָכֵן אֲחַלֶּק-לוֹ בָרַבִּים, וְאֶת-עֲצוּמִים יְחַלֵּק שָׁלָל, תַּחַת אֲשֶׁר הֶעֱרָה לַמָּוֶת נַפְשׁוֹ, וְאֶת-פֹּשְׁעִים נִמְנָה; וְהוּא חֵטְא-רַבִּים נָשָׂא, וְלַפֹּשְׁעִים יַפְגִּיעַ. {פ} על כן נאמר שהוא חטא רבים נשא אך הוא גם יקום לתחייה ולכן התנ"ך מדבר על מושיע שמטרתו לעזור לבני האדם לחזור למצב הקודם שלהם לפני שהיו תחת החטא הקדמון,משום שאדם וחווה בגלל אכילת פרי עץ הדעת הביאו את החטא לעולם אז מטרתו של המשיח היא לשים קץ לחטא בכך שהוא יסבול וימות ואז יקום לתחייה ובזכות האמונה בו כל המאמין בו באמונה שלמה זוכה למחילת חטאים ובעצם משוחרר מהחטא הראשון(החטא הקדמון) ובכך הופך לבריאה חדשה מבחינה רוחנית ומקבל "לב חדש ורוח חדשה". ובעצם על פי התנ"ך יש למשיח באמת 2 ביאות אך יש המפרשים את התנ"ך על פי פרשנות שגויה האומרת שיש שני משיחים אך בעצם מדובר על משיח אחד שיש לו 2 ביאות והראשונה היא בכדי למות על חטאי העולם ולתת הזדמנות לכל המאמינים לחזור בתשובה מדרכיהם הרעות ולהשתחרר מהחטא הקדמון וגם מטרתו הייתה לקיים את הנבואות בחלק הראשון והחלק השני הוא על ירושלים החדשה(ירושלים השמימית) שזה לקראת יום הדין שבו ישוע ישפוט את העולם ואחרי שהארץ הישנה תעלם והשמיים הישנים יעלמו תתגשם הנבואה לגבי ירושלים החדשה ככתוב בחזון יוחנן וייתכן שגם התנ"ך מדבר עליה כי הכתוב בתנ"ך נכתב בלשון עתיד ולא בלשון עבר: טז אֲשֶׁר הַמִּתְבָּרֵךְ בָּאָרֶץ, יִתְבָּרֵךְ בֵּאלֹהֵי אָמֵן, וְהַנִּשְׁבָּע בָּאָרֶץ, יִשָּׁבַע בֵּאלֹהֵי אָמֵן: כִּי נִשְׁכְּחוּ, הַצָּרוֹת הָרִאשֹׁנוֹת, וְכִי נִסְתְּרוּ, מֵעֵינָי. יז כִּי-הִנְנִי בוֹרֵא שָׁמַיִם חֲדָשִׁים, וָאָרֶץ חֲדָשָׁה; וְלֹא תִזָּכַרְנָה הָרִאשֹׁנוֹת, וְלֹא תַעֲלֶינָה עַל-לֵב. יח כִּי-אִם-שִׂישׂוּ וְגִילוּ עֲדֵי-עַד, אֲשֶׁר אֲנִי בוֹרֵא: כִּי הִנְנִי בוֹרֵא אֶת-יְרוּשָׁלִַם גִּילָה, וְעַמָּהּ מָשׂוֹשׂ. יט וְגַלְתִּי בִירוּשָׁלִַם, וְשַׂשְׂתִּי בְעַמִּי; וְלֹא-יִשָּׁמַע בָּהּ עוֹד, קוֹל בְּכִי וְקוֹל זְעָקָה. עדיין הנבואה הזאת לא התגשמה לגמרי ולכן אין מדובר פה על ירושלים הנוכחית אלא כנראה על העיר ירושלים החדשה אשר תברא לאחר אחרית הימים. ולסיכום האמונה בישוע תחילה הגיעה בזכות יוחנן המטביל שהודיע על כך שישוע הוא המשיח ובזכות 12 שליחיו הראשונים של המשיח ובזכות התלמידים הנוספים שהיו לו באותה תקופה וכן בזכות תלמידיו שקמו לו לאחר אותה תקופה וכך הגיעה האמונה בישוע כמשיח. על פי מה שידוע לי הנה חלק מהבשורה על פי מתי שהיא המקור הראשון לאמונה בישוע(בזכות פטרוס הקדוש ושאר השליחים): 17 אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "אַשְׁרֶיךָ שִׁמְעוֹן בַּר-יוֹנָה, כִּי לֹא בָּשָׁר וָדָם גִּלָּה לְךָ, אֶלָּא אָבִי שֶׁבַּשָּׁמַיִם. 18 וְגַם אֲנִי אוֹמֵר לְךָ כִּי אַתָּה כֵּיפָא וְעַל הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת קְהִלָּתִי וְשַׁעֲרֵי שְׁאוֹל לֹא יִגְבְּרוּ עָלֶיהָ. 19 אֶתֵּן לְךָ אֶת מַפְתְּחוֹת מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם וְכָל מַה שֶּׁתֶּאֱסֹר עַל הָאָרֶץ יִהְיֶה אָסוּר בַּשָּׁמַיִם, וְכָל מַה שֶּׁתַּתִּיר עַל הָאָרֶץ יִהְיֶה מֻתָּר בַּשָּׁמַיִם." 20 אָז הִזְהִיר אֶת תַּלְמִידָיו שֶׁלֹּא יְסַפְּרוּ לְאִישׁ כִּי הוּא הַמָּשִׁיחַ. 21 מֵאוֹתָהּ עֵת הֵחֵל יֵשׁוּעַ לְהַבְהִיר לְתַלְמִידָיו כִּי עָלָיו לָלֶכֶת לִירוּשָׁלַיִם וְלִסְבֹּל הַרְבֵּה מִידֵי הַזְּקֵנִים וְרָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים וְהַסּוֹפְרִים, וּלְהֵהָרֵג וּבַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי לָקוּם[3]. 22 לָקַח אוֹתוֹ כֵּיפָא לַצַּד וְהֵחֵל לִגְעֹר בּוֹ בְּאָמְרוֹ: "חָלִילָה לְךָ, אֲדוֹנִי. אַל יִהְיֶה הַדָּבָר הַזֶּה לְךָ!" 23 פָּנָה יֵשׁוּעַ וְאָמַר לְכֵּיפָא: "סוּר מִלְּפָנַי, שָׂטָן. מִכְשׁוֹל אַתָּה לִי, כִּי אֵין לִבְּךָ לְדִבְרֵי אֱלֹהִים אֶלָּא לְדִבְרֵי בְּנֵי אָדָם." 24 אָז אָמַר יֵשׁוּעַ לְתַלְמִידָיו: "מִי שֶׁרוֹצֶה לָבוֹא אַחֲרַי, שֶׁיִּתְכַּחֵשׁ לְעַצְמוֹ וְיִקַּח אֶת צְלָבוֹ וְיֵלֵךְ אַחֲרַי; 25 כִּי הֶחָפֵץ לְהַצִּיל אֶת נַפְשׁוֹ יְאַבֵּד אוֹתָהּ, אֲבָל הַמְאַבֵּד אֶת נַפְשׁוֹ לְמַעֲנִי יִמְצָאֶנָּה. 26 מַה תּוֹעֶלֶת תִּצְמַח לְאָדָם אִם יַרְוִיחַ אֶת כָּל הָעוֹלָם וְיַפְסִיד אֶת נַפְשׁוֹ, אוֹ מַה יִּתֵּן אָדָם כִּתְמוּרָה בְּעַד נַפְשׁוֹ? 27 הֵן עָתִיד בֶּן-הָאָדָם לָבוֹא בִּכְבוֹד אָבִיו עִם מַלְאָכָיו וְאָז יְשַׁלֵּם לְכָל אִישׁ כְּמַעֲשֵׂהוּ. 28 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, יֵשׁ מִן הָעוֹמְדִים פֹּה שֶׁלֹּא יִטְעֲמוּ מָוֶת עַד כִּי יִרְאוּ אֶת בֶּן-הָאָדָם בָּא בְּמַלְכוּתוֹ." על פי האמונה המשיחית ולפי הכתוב בברית החדשה בביאתו השנייה של ישוע יהיה יום הדין וזה נרמז כבר בבשורה על פי מתי. בכל מקרה אני מקווה שלא חפרתי ושהצלחתי לענות על שאלתך העיקרית אם לא הצלחתי לענות לך על שאלתך העיקרית אז אני מקווה שחברי הפורום יוכלו לענות לך ולתת לך תשובה יותר מדוייקת משלי. אם הגמזתי בהסברים שלי או במספר השורות והכנסתי נושאים רבים שלא קשורים לנושא השאלה אז סליחה מראש.
 
למעלה