מי מגייס את מי...

מי מגייס את מי...

לדעתי עיקר הביקורת על המקרא צריכה להתמקד בהלך הרוח המקראי וכן בציוויים האלוהיים,שמהם אפשר לקבל את התמונה הכוללת . אתחיל בעובדה שהתנ"ך הוא אכן נכס שיש לשמור עליו וכן ראוי לכבדו ועצוב מאוד שרבים מבני הדור החדש מזלזלים בספר זה וכן רואים בו שעמום אחד גדול וזה חבל שעם שינק את שורשיו ואת כושר השרדותו על פי קודים מסויימים הכתובים בספר התנך מתעלם מעברו המפואר. שעל ההיסטוריה היהודית ניסו להשתמש הנוצרים והמוסלמים על מנת להוכיח שהגואל והאל נמצאים עימם, ולא בחרו בסיפור מקורי משלהם אלא התלבשו על הסיפור המקראי של עמנו ואת פרט זה ראוי לזכור. לדעתי כפי שציינתי בתחילה שעיקר הביקורת אמורה להתייחס להלך הרוח למנהגים שהיו נהוגים בתקופת קדם, רוב רובם של הסיפורים המקראים וכן הציווים האלוהיים מדברים לעולם העתיק. ובימנו האדם אינו יכול למצוא את עצמו בסיפורי התנך על הרלוונטיות שבתנך עשיתי בעצמי מחקר וכן על הלך הרוח המקראי ומחקר על כל הציווים האלוקיים (תריג מצוות ) ובסופו הגעתי למסקנה שהתנך הוא שגייס את אלוהים והשתמש בסמכותו על מנת לתת תוקף אלוהי לסיפוריו וכן לציוויו . בפעמים הבאות שאעלה לפורום אשתדל לתת דוגמאות המצביעות על הכיוון שקשה יהיה ליחס את המקרא לאלוהים.
 
למה בעצם לכבד את התנך

אם זה סתם המצאה של שרלטנים במקרה הטוב או פנטזיונרים במקרה הגרוע? וזה שהנוצרים והאיסלמיים בנו את תורתם על התנך מה אומר לך?
 

רון ו

New member
כי אלו אבותיך - כבדם וחשדם

אני בהחלט מצטרף לגישה שאלהים גויס ע"י המנהיגים וכותבי הספר, כמו בדתות שקדמו לנו גם עבודת אלילים היא שמוש בגורם של כוחות טבע על מנת ללכד ולשעבד עם של מאמינים גם הדת שלנו שאבה לתוכה הרבה סיפוריפ מיתולוגיים כדוגמת נח והתיבה, שמשון ודלילה, שנמצאו גם אצל עמים קדומים יותר. כמו שהשפות מעתיקות מילים וצורת בטוי אין בכך פסול אלא אלמנט מעשיר בשורה התחתונה זו ההיסטוריה הציורית והעשירה שלנו וכדי להחכים ממנה צריך לראות אותה לעומק ללא סייגים של ספר קדוש שאין להטיל בו ספק כלשהוא. התנ"ך הוא מסמך היסטורי שליכד את אבותינו אלפי שנים זה כשלעצמו מחייב לכבד אותו - לא התוכן שבו. רון
 
למעלה