מכולה או לא זו השאלה

מכולה או לא זו השאלה

הי שופשופון, אנחנו חוזרים אחרי שבתון (כמו אלפי ישראלים כל שנה) בארהב והדילמה הגדולה היא האם לשלוח דברים ארצה או לא. האם משתלם לשלוח כמה ארגזים? מבחינת עלויות של קנית ציוד ושליחתו ארצה.
מצד אחד בגדי ילדים פה הרבה יותר זולים ויפים - מצד שני אם מחשבים את עלות המשלוח האם זה יוצא משתלם?
אני אשמח לשמוע מבעלי נסיון תשובה מוחלטת כדי לקבל סוף סוף החלטה.
ובהצלחה בפורום החדש
 

yaelal1

New member
קצת מניסיוני...

אנחנו היינו די נגד מכולה למן ההתחלה. לא התכוונו לשלוח רהיטים. כל מה שרצינו לשלוח זה ספרים, דיסקים, צעצועים של הילדה ובגדים.

מהסקירה שאני עשיתי הבנתי (ואשמח לשמוע אם אני טועה) שאי אפשר לשכור מכולה, אלא שוכרים את שירותיהם של חברת מוברים שגם עושים את ההעברה מביתך. התקשרתי לחברה אחת, והם אמרו לי שזה יעלה בין 2000-2500 דולר בשביל מה שרציתי.
זה נשמע לי הרבה אז החלטנו לותר ולשלוח בדואר אולם כעת אני לא בטוחה שעשינו את ההחלטה הנכונה.

כפי שבודאי שמעת הדואר הפסיק את שירות הדואר ים שלו (surface mail) וכל המשלוחים נעשים בדואר אויר. המחירים הם 100$ לארגז של עד 20 פאונד (או 80$ אם מדובר בספרים בלבד). 20 פאונד הם כ9 קילו שזה כלום. אני מוצאת את עצמי מעט אובדת עצות אל מול הדברים שאני רוצה לשלוח, וכל דבר אני חושבת פעמיים.

אולי בדיעבד 2000$ לא היתה הוצעה גדולה מידי. אני אדע רק בתום המעבר. אגב, לנו יהיו עוד 9 מזוודות ואחי והורי שבאו לבקר לקחו יחד 3 מזוודות ובכל זאת, נדמה לי שממש נהיה "על הקשקש" מבחינת אם יצא לנו פחות מאשר מה שהיה עולה חברת הובלות.
הקיצר, בעיה.
העצה הטובה ביותר שלי זה לשקול מוברים היטב ולעשות סקר שוק כמו שצריך לפני שמגיעים להחלטה.

בהצלחה.
 
שאלת השאלות


מה זה "כמה ארגזים"?
האם זה באמת יסתכם בכמה ארגזים? אין לכם רהיטים וכאלו?
האמת שאף פעם לא ביררתי עלות של משלוח ארגזים ארצה אז יהיה לי קשה לענות (נצטרך לחכות שעוד אנשים יצטרפו
)
אנחנו העמסנו מכולה, אחרי הכל ב8 שנים רוכשים הרבה דברים...אפילו את המכולה הגדולה של ה40, והיא היתה מלאה לחלוטין.

כן הבגדים בארץ יקרים, הכל פה עולה פי 2 מבארה"ב.
אבל בכמה ארגזים תוכלי לשלוח בגדים לעוד עונה, כמה זה יעזור בעצם?

ושיהיה בהצלחה במעבר.
 
לא מצליחה להחליט

ואין מכולה מספיק גדולה כדי לקחת איתי את האוקיינוס ושמורות הטבע והפארקים והספרייה והגן של הילדים.
נו, נחכה לשמוע פרספקטיבות אחרות בהמשך
ותודה
 

titmarsh100

New member
בזמנו כשאני חזרתי לארץ מאנגליה

עם ילד בן 4.5, הבאתי איתי לארץ בגדים בכמות כמעט מסחרית עבורו, את כל צעצועי "פישר פרייס" שלו, מצעים וכו'. לגבי הבגדים - פתאום בארץ הוא תפס לי גובה (השמש ??) ככה שיצא שבערך 60% ממה שקניתי לו לא התאים לו. במיוחד נעליים.... לגבי הצעצועים - אז הוא באמת המשיך לשחק איתם, אבל תקופה מאוד קצרה כי הוא גילה שייש הרבה חברים בני גילו בבניין שלנו והם יותר מעניינים מפישר פרייס (באנגליה חברים היו רק בסופ"ש כמובן). מה שכן היה שימושי היו המצעים ופריטי הקישוט לחדר שלו ככה שהוא ממש הרגיש בבית בחדר החדש.
בקרוב מאוד אנחנו חוזרים ארצה (שוב...) מארה"ב עם ילדה בת 14. קניתי לה מעט מאוד דברים. ג'ינסים למידה שלה ומידה אחת יותר גדולה, כמה חולצות שהיא ממש אהבה, חזיות (מאוד יקר בארץ), וספרים !!!
לא מוצאת טעם לעשות את אותה הטעות פעמיים. מי יודע מה היא תחליט שהיא בעוד חודשיים ?? כרגע היא בשלב הרבע "גותית" שלה אז הרוב זה שחור כמובן.
אבל.... קניתי לי המון בגדים והמון נעליים והמון תיקים.... אני מקווה לא לגדול עוד..
ככה שלי יש טעם לקנות כי אני גם לא משנה סגנון בגדים כל שני וחמישי.
אנחנו חוזרים רק עם מזוודות. הספרים יהיו בטרולי שלנו כי הם כבדים ואת הטרולי לעיתים נדירות שוקלים. כשחזרתי מאנגליה לקחתי רבע קונטיינר ואם לא מביאים ריהוט יקר ערך, או שמישהו אחר משלם על הקונטיינר, אני באופן אישי לא מוצאת טעם לקחת קונטיינר.
שיהיה לכם בהצלחה !!!!!
 
בקשר לספרים

להפתעתי הרבה, יש גם פה לא מעט.
אני לגדולה גם לא קניתי בגדים בכלל (אצלי היא פחות גדולה מאצלך, אבל גם לגיל 9 היה לי ברור שהטעם ישתנה בהתאם למה שהולכים איתו בארץ, ומזל, כי בארהב היא הלכה רק עם גינסים ופה אין מצב, רק טייצים...)
לקטנים קניתי הרבה מאד בגדים, ועכשיו שטסתי לביקור קניתי עוד כי אף פעם זה לא מספיק.
צעצועים בעיני כן חשוב, הבאנו את כל מה שהיה לנו ולא מצטערת לרגע, בן ה6 והחברים שלו מאד נהנים מהלגויים הרבים שקנינו לו, ומכל שאר השטויות שיש כמובן בארץ אבל עולים מלא. ובת השלוש...ברור שצריכה את כל המשחקים והשטויות שלה..
 

titmarsh100

New member
כמובן שחלק מהצעצועים שהבאנו,

היה כן מאוד שימושי. הבן חולה מכוניות אז אוסף "תומס" ואוסף "כנפי הרעם" ועוד ועוד היו שימושיים למכביר. אבל את הרוב הוא באמת דיי זנח לטובת חברים ומשחקי כדור וחצר. באנגליה לא נישאר לו הרבה זמן לשחק בחוץ אחרי יום ארוך בגן/ביה"ס, וכבר כשהיה זמן, אז ירד גשם....
. אבל אני הבאתי איתי לארץ 7 גאראז'ים של פישר פרייס, 3 ארגזי תה ענקיים עם מכוניות, לגו, ההרכבות ברזלים ההם ששכחתי אייך קוראים להם, שטיחים עם דוגמאות כבישים וכמובן את 2 הקארטינגים שלו..... האמת היא שאני באמת הגזמתי עם הצעצועים שלו
בקשר לספרים של הבת..... אז זה נושא מאוד כאוב !!!! הילדה מכורה לאוספי הספרים שלה ולא הצלחתי לשכנע אותה (כי אני באמת לא יודעת...) שסביר להניח שגם בארץ מוכרים ספרי "מנגה" בשפה האנגלית.
אז אנחנו חוזרים עם איזה 37 ספרי מנגה, 13 פוסטרים של מנגה/אנימה, בובות בדמויות של מנגה/אנימה ..... ורק בעקשנות והתמדה שלי סגרתי את הארנק וסירבתי להזמין עוד ועוד ספרים באמזון. כי ל"ברנס אנד נובל" אין את מה שהיא אוהבת..... אך, סיפור עצוב עצוב...
אז הפעם לשם שינוי, המזוודות ברובן מלאות בדברים עבורי !!!
 
כל זמן שמדובר בספרים

והילדה קוראת, אז אין מצב שתשכנעי אותי שזה סיפור עצוב
(והאמת שאולי אין את המנגה הספציפי שלה..)
אצלנו הבעל ממשיך לבקר בארה"ב בתדירות גבוה (מידי לטעמי
) אז אם יש ספרים מיוחדים שעוד לא הגיעו פה לחנויות, הוא קונה לה או מזמינים באמזון.
לקטן מצאתי פה הרבה magic tree house.
 

titmarsh100

New member
הלוואי עלי שהבעל היה ממשיך

לבקר בארה"ב..... אצלנו הוא רק מבקר בגינאה המשוונית....
כן. היא תולעת ספרים הילדה שלי. דבר מאוד חיובי שאנחנו מעודדים מאוד כמובן. נמשיך להזמין מאמזון, זה יעלה יותר כמובן להגיע לארץ, אבל מה לא עושים כדי שהילדי
ם יהיו מאושרים....
 
במקום ספרים

קניתי לכל ילד קינדל ב 69$. הם מורידים ספרים שהם אוהבים בכמה דולרים ספורים. וככה הם ממשיכים לקרוא, וגם נהנים ממבחר רחב של ספרים באנגלית.
אין שום סיבה למלא מכולה ולמלא מקום בבית (הבתים פה קטנים יותר) בספרים שקוראים פעם אחת.
 

titmarsh100

New member
אצלה זה לא עובד....

זאת מכורה לספרים בדרך הישנה והטובה..... אוהבת להריח אותם, אוהבת להפוך אותם ושומרת עליהם כאילו הם עשויים מזהב.... יש לה אייפאד וקינדל וזה הכל טוב ויפה והיא באמת קוראת שם ספרים, אבל את הסדרות האהובות עליה היא רוצה על נייר....
 

titmarsh100

New member
אני יודעת שבקינדל היא קוראת ספרים אחרים.

לא מנגה. באייפאד היא רואה סדרות אנימה. בלפטופ שלה היא גם רואה אנימה שהיא לא מצליחה להוריד לפעמים לאייפאד. ויש לה מנגה גם באייפאד ובלפטופ. מסתבר שייש הרבה מנגה מתורגמת מיפנית לאנגלית ע"י מועדוני מעריצים ולא ע"י הוצאת ספרים מסודרת ככה שאין אותם על נייר בכלל. אז את אלה היא קוראת באייפאד ובלפטופ. ובאייפאד יש לה גם את הפורום של מעריצי האנימה/מנגה שאין לי מושג למה, היא לא מצליחה להתחבר אליו מהלפטופ. אז בקיצור, יש ימים שהיא יושבת עם ספר, אייפאד ולפטופ ביחד..... לכי תביני....
 

titmarsh100

New member
ואפרופו....

היא התחילה לתרגם בעצמה מנגה מאנגלית לעברית לפורום שלה...... עכשיו היא רוצה ללמוד יפנית
 

titmarsh100

New member
כן. גם אני אוהבת את הרעיון....

אני רק מקווה שהיא תמשיך עם הנושא. במיוחד עכשיו שהתחיל החופש הגדול כאן והשיעמום מתחיל....
 
תלוי כמה ציוד יש לכם

ומה החשיבות והאיכות שלו.

אנחנו העברנו מכולה. זה היה יקר, אבל לדעתי מאוד משתלם מכמה סיבות:
1. זה האיץ את ההסתדרות וההתאקלמות בארץ
2. זה היה נוח לילדים שהדברים האהובים והמוכרים שלהם היו איתם
3. כי היה לנו המון דברים באיכות גבוהה, שלא רציתי להחליף (ספות, שולחנות, ובגדים).
 

קיץ 2011

New member
עוד נקודה למחשבה

אם אתם חוזרים משבתון, אחרי שנה בלבד, אתם לא תושבים חוזרים, מה שאומר שתצטרכו לשלם מכס (או מע"מ, לא מבדילה ביניהם...) על הכל!! גם על מה שהבאתם מראש אתכם מהארץ (אלא אם כן יש לך קבלות שנקנה בארץ).

דווקא בגדי ילדים לא רעים בכלל בארץ (השנה אני מאוד אוהבת מה שיש בפוקס). נכון שהבאתי איתי המון (חזרנו לפני קרוב לשנתיים) ואני לא מצטערת על כך, אבל מה שצריך לגרום ל ךכן/לא לקחת מכולה זה הדברים שיש לך כבר, ולא מה עוד אפשר לקנות ולהביא.
 

may77

New member
לא רק שהבגדים כאן לא רעים

אלא גם שמאוד משתלם לעשות כרטיס חבר מועדון לחנויות כמו פוקס וגולף ואז זה לא רק יפה אלא גם לא יקר במיוחד, כיוון שיש אחלה מבצעים.

אני הבאתי במכולה בגדים לשנה הבאה בדיוק מאותו חשש, והם משמשים אותי יופי, אבל הופתעתי לטובה.
 
למעלה