מכירים את מחלת הנקיון
ן

פריגת

New member
מכירים את מחלת הנקיון../images/Emo7.gifן

זו שלא יוצאים ממנה?
בבקשה עזרה. אני אמא בת 29 ל-4 ילדים חכמים ומקסימים, ואני מרגישה שהרדיפה אחרי הנקיון פשוט הורגת אותי ולוקחת ממני את כל הכוחות. קשה לי מאוד לא לנקות דברים מסויימים בבית שאני מאוד רוצה לשמור על נקיונם (הבית שלי מאוד חדש וכל הריהוט והמטבח ממש חדשים אצלי), ויוצא מכך שאני כמעטכל הצהריים עד הערב רק מנקה, מורידה אבק, ומטאטא את הבית. איך יוצאים מיזה? האם יש איזה טיפול לכזה דבר? קשה לי מאוד לא לנקות. ומאוד קשה לי עם זה, חשוב לי להדגיש שבעבר זה לא היה כך, מכיון שגרתי בדירה לא חדשה, הכל התחיל כשעברנו לדירה חדשה עם ריהוט חדש וכו'.. איך יוצאים מיזה?
 

גרא.

New member
פריגת,יש הבדל בין הצורך לניקוי יומיומי של

הבית,מלכלוך שגרתי,לבין נטייה כפייתית לנקיון,שהיא סוג של OCD כלומר התנהגות כפייתית טורדנית. ואם זה המצב,וכך את מרגישה שאת חייבת לנקות ללא הרף,וזה פוגע בתפקוד הכולל שלך כאם ועקרת בית,את חייבת ללכת לטיפול פסיכולוגי,המקובל במצבים כאלה,בגישה קוגנטיבית-התנהגותית.את יכולה לפנות בקופת החולים שלך,בבקשה לקבל מטפל שבהסדר,כלומר כזה שהקופה משתתפת בעלות שכר שעת טיפול עד 160 ש"ח במשך 30-60 שעות לפני הצורך.יחד עם זה,במצב כזה,תמיד אפשר לשאול, היכן בעלך בכל התמונה הזו? עוזר? או שטרוד בהבאת פרנסה?
 

פריגת

New member
ראשית תודה על התגובה, שנית-לשאלתך

בעלי רוב הזמן לא בבית- הוא מנהל עסק עצמאי, ואנחנו נפגשים רק בערבים, ואין לי בעיה עם זה. אין לי כ"כ מה לבקש מבעלי שיעזור, כי בין כה וכה אני אהיה זאת שאצטרך לעבור אחריו בשביל לנקות יותר בפדנטיות. כי ככה אני אוהבת, לראות שהכל נקי במושלמות. אז מה שאתהב מייעץ בעצם זה ללכת לקופה (למי? איזה רופא?), ולדרוש פסיכולוג? ואז מה, לשלם נניח 100 ש"ח כפול מינימום 30 פגישות, זה נשמע לי סכום אסטרונומי.
 

גרא.

New member
פריגת,כדאי שתתיעצי קודם עם רופא המשפחה.כי אם

ההתמכרות שלך לנקיונות,אינה בתחום ה-OCD אזי ברור שאין צורך בטיפול.ואם יהיה,המחיר עשוי להיות כ-160 ש"ח שיהיה עלייך להוסיף לשכרו של המטפל המקבל בהסדר,כ-160 ש"ח מהקופה.כלומר עלות שכר שעת טיפול היא לפחות 160 ש"ח.נכון,ים של כסף.אלא לא מדובר על מינימום 30 שעות טיפול.זה יכול להיות גם פחות,אולי יותר.הסבסוד של הקופה נע בין 30-60 שעות טיפול לפי העניין.לכן חשוב שתתיעצי לפני כן עם רופא המשפחה לפחות,כי כאמור,אם אין צורך בטיפול.אין צורך.אבל אם יש זה יהיה מאד חשוב וחיוני עבורך.
 
למעלה