מכרים בפסיכולגים את סולם הלחץ??

מכרים בפסיכולגים את סולם הלחץ??

מה דעתכם על סולם זה?? למי שלא מכיר אז אני רק יגיד שלסולם זה בד"כ קוראים סולם הולמס וריי אם אני לא טועה סולם זה מווד לחץ של אדם ממה הוא נלחץ פחות יותר נגיד מוות של בן זוג זה לחץ הכי גבוה! מה דעתם זה נכון? או שהלחץ משתנה מאדם לאדם?
 
בלי להיות סטודנטית לפסיכולוגיה

אני מרשה לעצמי להגיד שהלחץ משתנה מאדם לאדם... יש אנשים שנלחצים מזבוב ויש אנשים שלא נלחצים אפילו מפיל יש אנשים שמראים את הלחץ ויש כאלו שלא אצל חלק זה מתוך החלטה להסתיר ואצל חלק הם פשוט שקופים אין לזה סוף, וזה משתנה מאדם לאדם
 
מסכימה עם טל

כמו הרבה סולמות אחרים גם סולם זה אינו תורה מסיני, ויש הרבה מאוד יוצאים מן הכלל. אבל באופן כללי אני נוטה להסכים עם העניין שמוות של בן זוג (עם דגש על בן זוג אהוב או לפחות מישהו שהתרגלת אליו או שפיתחת אליו רמה מסוימת של תלות) נשמע טראומתי ביותר וזה די הגיוני שהוא ממוקם בראש הרשימה.
 

mikeyy

New member
נצל"ש גם בנושא לחץ../images/Emo184.gif../images/Emo26.gif

שלום לכל המבינים שפה בפסיכולוגיה, רציתי לבקש מיני עזרה- אני צריך לענות על השאלה הבאה ורציתי לבקש אם תוכלו לעזור לי בלענות עליה... תודה רבה רבה... השאלה- מהם לדעתך אירועי החיים המלחיצים האופייניים לתלמידי תיכון? בדוק השערתך ע"י בניית סולם, בדומה לסולם שפיתחו הולמס וריי. תודה רבה שוב! מראש!
 
קוראים לו באמת סולם הולמס וריי

וכמו כל דבר בפסיכולוגיה ברור שהוא לא אבסולוטי ותלוי באדם עצמו ובקונטקסט. הסולם(כמו כל דבר בפסיכולוגיה שבא מארה"ב) נבנה בעזרת סטטיסטיקה שתאפשר לנבא באופן הטוב ביותר את רמת הלחץ של האדם. במקרים מסויימים(ברוב המקרים) הניבוי על פי הסולם יהיה יותר טוב ובמקרים מסויימים פחות טוב. לטעמי זהו סולם המנבא די טוב רמת לחץ.
 

victoria777

New member
זה משתנה

אבל אאל"ט,חתונה זה איפשהו באמצע כדי לקבוע את הסטנדרטים.
 
סתם בשביל לדייק זה סולם

ההסתגלות מחדש. אחרי אירוע לחץ כמה יחידות של "אנרגיה" יש להשקיע עד להסתגלות מחדש, עד להגעה למב מאוזן נפשית , עם רמה סבירה של מתח. מאוד חשוב לציין שיש אפליקציות של הסולם בקהלי יעד שונים. תלמידי תיכון למשל ,אם תחקרו את עצמכם תראו שמות של בן זוג אולי לא יהיה במקום הראשון אבל מות הורה אהוב בהחלט כן. הולמס וריי הם חלק מהסתכלות על לחץ מההבט של מה בסביבה יכול לגרום ללחץ אצל בני אדם כקבוצה ללא הבחנה בשונות ביניהם. חשוב לציין שלזרוס המיוצג במודל האינטראקציה למשל כן נתן במודל שלו מקום לסובייקט. כך שאם רוצים לבקר את הסולם של הולמס וריי ניתן לאמר שאין בו התייחסות לאדם כסוביקט. יתרה מזו- השאלה- האם הממצא נכון היא קצת מצחיקה.סטטיסטיקה היא בדיקה באוכלוסיה שלמה ולא ניתן ללמוד שארבעה וחצי סטודנטים לפסיכולוגיה או מבקרים אקראיים באתר האם הממצאים שערכו על מאות אנשים מהימנים .:)
 
למעלה