מכשיר יתריע כשתינוק יישכח במכונית

פולספגן

New member
מכשיר יתריע כשתינוק יישכח במכונית

בעקבות המקרה שקרה שבו שוב אב שכח את בתו התינוקת ברכב נהיה דיון בפורומי ההורים ובו אחת ההמלצות למנוע מקרה כזה הינה להושיב את התינוק ליד הנהג. הואיל וההמלצות של ארגון בטרם ודומיו העולמיים הם להושיב מאחורה באמצע ורק אם אי אפשר אז בצדדים ורק כאופציה אחרונה להושיב ליד הנהג, באו עם הצעה טכנולוגית שימנע אסון? מכשיר יתריע כשתינוק יישכח במכונית, אז הנה מישהו שמע אותם
 

deathcaster

New member
קטסטרופה, מכשיר שנותן לגיטימציה להורים להיות

עוד יותר חסרי אחריות כי יש צפצפה שתעשה את זה במקומם.
 

פולספגן

New member
אני איתך

זאת בדיוק הסיבה שלא השתמשתי בבייבי סנס‬ למרות שקבלתי בחינם.
 

squalus

New member
לא, זה סתם רשלנות הורית

בייבי סנס נועד למנוע מקרים של מוות בעריסה, אין שום קשר לחוסר אחריות של הורים.
 

פולספגן

New member
בוודאי שיש

הורים שחושבים שבייבי סנס יתריע בפניהם כשתהיה בעיה, אז הם מרגישים רגועים ושנתם יותר ערבה לעומת הורים שסומכים רק על עצמם אז הם עם היד על הדופק וקשובים לתינוק. לרוב הורים אלו מעדיפים לישון עם התינוק באותו חדר לפחות בחודשים הראשונים לחייו.
 

squalus

New member
ואיך שינה באותו חדר תמנע מוות בעריסה?

כאשר ההורים ישנים? הדרך היחידה זה אם ההורים ישנים במשמרות ואחד תמיד ער ומסתכל על התינוק כל הלילה. את עשית את זה? בייבי סנס נותן עוד דרגה של בטיחות. אם היה לך בייבי סנס ובחרת לא להשתמש בו, זה כבר חוסר אחריות הורית.
 

פולספגן

New member
האם אתה הורה? האם קראת מחקרים בתחום?

משום מה, נראה שלא. על קצה המזלג - אם היית קורא, היית מבין שאפשר לשמוע סימני מצוקה שלו, גם אם הוא לא מצליח לבכות. היית מבין שהנשימות שלך חשובות לתינוק. אחד הסיבות למוות בעריסה הינה שינה עמוקה של התינוק ובחדר נפרד הוא ישן יותר עמוק. כמו כן, אפשר להפחית את זה ע"י הנקה, אך זה אפשר לעשות גם אם ישן בחדר אחר.
 

squalus

New member
את מסוגלת לשמוע סימני מצוקה של תינוק שלא נושם

כשאת ישנה?
 

פולספגן

New member
אני מניחה שאוכל לשמוע חלק מסימני מצוקה

כבר קרה ששמעתי כשלא היה לו נוח ואין לי שום מדד לדעת אם זה עומד בקטגוריה של סימני מצוקה למוות העריסה או לא.
 

squalus

New member
למה להניח, כשאפשר להשתמש בביבי סנס

ולהוסיף עוד רמת בטיחות. תינוק שלא נושם לא עושה רעש, ואם במקרה "לא קרה ששמעת שלא היה לו נוח", או ששמעת אחרי 5 דקות, אז יש תינוק מת, אם עם נזק מוחי בלתי הפיך. לעומת בייבי סנס שמתריע אחרי 20 שניות. אני עדיין לא מבין, אם את אומרת שהיה לך בייבי סנס, למה סירבת להשתמש בו? עניין עקרוני על חשבון בריאות התינוק? טכנופוביה? שיטת "בעזרת השם יהיה טוב"? פשוט לא מבין.
 

פולספגן

New member
היה לי את המקבילה החו"לית שלו (אנג'ל קר)

אך זה פרט שולי. הסיבה שלא השתמשתי בזה, כי יש מידה של הסרת אחריות מההורה וזה גרוע אם מסתמכים על זה. בנוסף, יש תופעות False alarm שיכולות סתם להלחיץ אותך ובסוף תתנהג אליו כ"זאב זאב". אגב, כל יולדת שמשתחררת מבי"ח לאחר לידה מקבלת הנחיות ואחת ההנחיות היא לא להשתמש במכשיר הזה
 

squalus

New member
נו, אז זה סתם עניין של עיקרון

על חשבון התינוק. אף אחד לא אמר שמסתמכים רק על זה וזהו. זה מוסיף קצת בטיחות. מספיק 5 דקות ללא חמצן והתינוק מת, ומה אם לקח לך 6 דקות להתעורר? מי שמתייחס להזעקות שווא כזאב זאב, אז זה כבר חוסר אחריות. ולמה ההנחיות של בית החולים הם לא להשתמש בזה?
 

פולספגן

New member
כנראה הבינו שיותר מסוכן להשתמש בזה מאשר לא

להשתמש. יש הרבה מחקרים בנושא (אני הסתפקתי במחקר אחד). בנוסף אל תזלזל בפסיכולוגיה של "זאב זאב".
 

deathcaster

New member
לא שכנעת אותי, איפה כתוב על המכשיר הזה במאמר?

ואם למכשיר יש תקלה או נגמרו לו הבטריות? אז מי אשם ? המכשיר או ההורים? ומה הצעד הבא? להמציא מכשיר שיתריע על הבטריות שנגמרות למכשיר השני? לא יותר פשוט לנהוג באחריות ופשוט לא לכוח את הילד באוטו? במקרה הנ"ל שפתח את השרשור, מדובר באב ששכח את ביתו בגלל שהוא קיבל שיחת טלפון בנייד.... סדר עדיפות לקוי או חוסר אחריות? או שניהם? כתבות ומאמרים על הנושא לא ישכנעו אותי שלא מדובר בחוסר אחריות.
 
הגיוני.

יש לך דעה משלך, שמבוססת על....משהו, ומאמרים בנושא לא ישכנעו אותך. נשמע לי מאד דומה למשהו, התיאור הזה... המאמר מתייחס באופן ברור למכשירים מהסוג הזה (בסביבות האמצע; חפש את המילים Kids and Cars או NASA) ומסביר גם למה המכשיר הזה כנראה לא יצליח בשוק, למרות ההצהרות האופטימיות - בקצרה, בעיקר בגלל שמעטים האנשים שיקנו אותו, וזה בגלל שרוב האנשים חושבים כמוך, כלומר שיש הורים חסרי-אחריות שלא אוהבים את הילדים שלהם ששוכחים את הילדים באוטו, ולעומתם יש את ההורים הטובים, שאף פעם לא ישכחו את הילד באוטו, אין בכלל מה לדבר.... אז בוא נסכם: יש לך דעה; הבאתי לך מאמר שהביא עדויות, וגם דעות של מומחים מדעיים ומסביר שהבעיה איננה "חוסר-אחריות" אלא משהו יותר בעייתי (הצורה שבה הזכרון האנושי פועל). אותך זה לא משכנע, ואתה מצהיר ששום כתבה או מאמר לא ישכנעו אותך. בנוסף, הראית שלא ממש קראת את המאמר (עובדה שהצלחת לפספס התייחסויות ברורות למכשירים שפותחו בעבר לפתרון הבעיה). יפה.
 

פולספגן

New member
זה לא יצליח בשוק, כי

לא הכל צריך להיות פתרון טכנולוגי. הפתרון שלי הוא לכסות את הכסאות נגד ‬
כך אין מצב שאני שוכחת את הילד, כי אני תמיד מכסה את הכסאות כשאני יוצאת מה-
גילוי נאות:- טרם קראתי את המאמר שצרפת.
 
פתרון טוב,

ואכן במאמר (ובצ'אטים שנפתחו בוושינגטון פוסט בעקבותיו ובעקבות הזכייה של המאמר בפוליצר ב-2009) מפורטות דרכים, כמו זו שציינת, לסייע לזיכרון ולהקטין את הסיכוי למאורע שכזה.
 
אה, סליחה, ולגבי חקיקה:

אם למכשיר יש תקלה, האחראי הוא בדיוק מי שאחראי כשאמצעי בטיחות קיימים מתקלקלים. חגורות בטיחות, גלאי עשן, קסדות, צמיגים....כולם נמכרים לציבור, ואני לא רואה הבדל גדול בין האמצעי הזה לאחרים מבחינה חוקית.
 
מסכימה עם השבלול

באוכלוסיה של מליונים תמיד יקרו "תקלות כאלו" לצערי זה חוסר אחריות העלולה לקרות לחלק גדול מאוכלוסיית הגברים וכל טכנולוגיה שיכולה להקטין את המקרים מבורכת
 
למעלה