מניעת תנודות סוכר גדולות.

elad2040

New member
מניעת תנודות סוכר גדולות.

הבעיה העיקרית שיש לאנשים (סוכרת סוג 1) בשמירה על רמות סוכר נורמליות הוא תנודות סוכר גדולות. כך, כל פעם שאתה מנסה לרדת לרמות נורמליות אתה חשוף לסכנת היפו. אני הגעתי למסקנה הכואבת, שהבעיה המרכזית היא שימוש בכמויות גדולות של אינסולין. למה הכוונה? כשאוכלים מאכלים עתירי פחממות צריך להזריק כמויות גדולות של אינסולין; ברגע שמזריקים כמויות גדולות של אינסולין נעשים חשופים יותר לאפשרות שהיתה איזו טעות במשוואת ה אוכל-אינסולין-פעילות גופנית=רמות סוכר. כשאתה מזריק 30 יחידות (אני מניח שיש אנשים שעושים את זה) הסיכוי לתנודה חדה של רמות הסוכר הוא כמעט בלתי נמנע. הפתרון שלי לבעיה הוא לא מושלם. הרבה אנשים, אני מניח, יעדיפו להסתכן ברמות לא יציבות מאשר לנקוט בו. אני פשוט הורדתי את צריכת הפחממות שלי כמעט לחלוטין. הפחממות היחידות שאני אוכל באופן קבוע הם פירות, וגם אותם רק בנקודות השפל של הסוכר, בין הארוחות. אני לא חושב שזה הפתרון האולטימטיבי, יש בודאי אנשים שמצליחים ליצב את עצמם ע"י הקדשת יותר תשומת לב לכל הפעולות שהם עושים... לי פשוט אין את הסבלנות לתירחה הזאת. אני סקרן לדעת, מה הפיתרונות שלכם?
 
אלעד...

אני לא חושבת שלהוריד את צריכת הפחממות כמעט לחלוטין זה פתרון נכון. נכון, לא צריך לאכול כול היום ולהזריק, לאכול ולהזריק זה לא בריא הן לסוכרת והן לגוף עצמו. הפיתרון שלי זה כן להקדיש הרבה תשומת לב למה שאנחנו עושים (וגם אוכלים) אם זה: כמות אינסולין נכונה, פעילות גופנית... ועוד משהו, לטפל בעצמך בצורה הכי טובה ובריאה זו לא תירחה זה מעיד עד כמה אתה דואג לעצמך ועד כמה אכפת לך מהבריאות שלך... נכון זה לפעמים קשה ולפעמים נשברים- זה לא משהו רע אתה חייב את הסבלנות הזאת לעצמך... אמרת שאתה אוכל פירות, גם הם אם סוכר גם להם צריך להזריק, אז מה תעשה לא תואכל? לכול דבר שאוכלים צריך זריקה... לסיכום: מה שאני מייעצת לך זה כן לשים לב וכן להקדיש תשומת לב וכן להיות סבלני כלפי עצמך... מקווה שעזרתי. **חן**
 

elad2040

New member
למעשה,

לא כל כך ביקשתי עצה... אבל תודה בכל מקרה. אני מאזן את עצמי היטב ולא מרגיש חסך בפחמימות. בקשר להערתך על הפירות, כל מה שאמרתי הוא שאני מעדיף להזריק *פחות* לא שאני לא מזריק *בכלל* (אז הסוכר לא היה כל כך טוב, אני מניח
), ושוב, אני מבין שהפתרון שלי הוא לא לכל אחד- לי הוא מצויין- לכן שאלתי מה אתם עושים. מקווה שהבהרתי, ושוב תודה. אלעד.
 
אהה...

או.קיי בסדר אבל יש לי שאלה: אמרת שאתה מאזן את עצמך טוב, וגם אמרת שאתה מזריק ´פחות´ ושהסוכר לא ממש טוב????? **חן**
 

elad2040

New member
מה?

מתי אמרתי דבר כזה? אמרתי שאני מעדיף להזריק כמה שפחות כי כך קל לי יותר לאזן את עצמי. בשום מקום לא אמרתי שהסוכר שלי לא כל כך טוב. הסוכר שלי רוב הזמן 80-120.
 

Ootch

New member
המפ..

האמת שאני דווקא אוכלת פחמימות. לחם, חלה וכו´. עוד בהיותי קטנה הורגלתי לאכול בעיקר ירקות, פלפלים ועגבניות, כך שאין לי תנודות סוכר רבות בעקבות אכילת מוצרים אלו. בכל זאת יש להיזהר (השבוע הגעתי למצב של 460) וכדאי לעסוק בפעילות גופנית כלשהי, לדוגמה התעמלות. אני גם אוכלת לפעמים גלידה ושוקולד, ולמרות שזה מסוכן אני מצליחה לאזן את עצמי (בסביבות ה-110) בעיקר בזכות פעילות גופנית, ובשל העובדה שאני לא אוכלת הרבה ממתקים. אני מזריקה בסביבות ה10-11 R בבוקר, צהריים וערב. מדי פעם גם מוסיפה N. אין לי בעיה מסוימת עם האיזון, חוץ ממקרים מיוחדים (כמו שקרה לי השבוע..
)
 

elad2040

New member
מצויין!

איזה ספורט את עושה? אני מנסה ללכת בערבים (בלילה למעשה בדרך כלל
) חצי שעה או משהו כזה, אם כי בשבועות האחרונים די הזנחתי, מה שדרש ממני להעלות מעט את מינוני האינסולין...
 

Ootch

New member
המלצה-

הכי טוב לאיזון זה רכיבה על אופניים. מאוד עוזר. כמו כן חוגים למיניהם ושחייה בבריכה תורמים מאוד לאיזון. (ד"א- מישהו יודע למה תפוז מסרב לעלות על המחשב שלי?)
 
למעלה