מסוף רכבת: צומת שבע

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
מסוף רכבת: צומת שבע

מסוף רכבת: צומת שבע
הישג אדיר לראש מועצת מרום הגליל מר עמית סופר:
בישיבת עבודה אצל שר התחבורה ישראל כץ קיבל השר החלטה נועזת לבקשתו של ראש המועצה ונתן הנחיה לביצוע מעשי ומיידי של הקמת מסוף רכבת בצומת שבע שממנו יצא רכבל עד מירון.

הרכבל יותאם להסעת המונים בהיקף של
כ - 3000 איש לשעה.
סביב המסוף יבנה איזור מסחרי בהיקף של כ 700 דונם.

בנוסף הורה השר לגשת מיד לחידוש צומת מירון בהתאם לתכניות שכבר אושרו וכן לתכנון מחדש של כביש ארבעה מסלולים מכפר שמאי למירון ובהמשך לעין זיתים.
משתתפי הישיבה, מנכ"לים ומפקדי משטרה, הביעו את הערכתם הרבה להיענותו של שר התחבורה וליוזמתו מרחיקת הלכת של ראש המועצה שתביא לפיתוח אדיר של מרום הגליל .

מקור: אדם שהשתתף בישיבה.
 

Bus Nerd

Active member
מה הקשר בין רכבת לרכבל?

מסוף רכבת: צומת שבע
הישג אדיר לראש מועצת מרום הגליל מר עמית סופר:
בישיבת עבודה אצל שר התחבורה ישראל כץ קיבל השר החלטה נועזת לבקשתו של ראש המועצה ונתן הנחיה לביצוע מעשי ומיידי של הקמת מסוף רכבת בצומת שבע שממנו יצא רכבל עד מירון.

הרכבל יותאם להסעת המונים בהיקף של
כ - 3000 איש לשעה.
סביב המסוף יבנה איזור מסחרי בהיקף של כ 700 דונם.

בנוסף הורה השר לגשת מיד לחידוש צומת מירון בהתאם לתכניות שכבר אושרו וכן לתכנון מחדש של כביש ארבעה מסלולים מכפר שמאי למירון ובהמשך לעין זיתים.
משתתפי הישיבה, מנכ"לים ומפקדי משטרה, הביעו את הערכתם הרבה להיענותו של שר התחבורה וליוזמתו מרחיקת הלכת של ראש המועצה שתביא לפיתוח אדיר של מרום הגליל .

מקור: אדם שהשתתף בישיבה.
מה הקשר בין רכבת לרכבל?
3000 איש בשעה? למירון? ישתמשו ברכבל הזה אולי פעם בשנה ובכל שאר השנה זה יהיה פיל לבן.
 

נייף

New member
הרבה יותר קל

מה הקשר בין רכבת לרכבל?
3000 איש בשעה? למירון? ישתמשו ברכבל הזה אולי פעם בשנה ובכל שאר השנה זה יהיה פיל לבן.
הרבה יותר קל
ונח להגיע לצפת ופיקוד צפון ממירון מאשר באמצעות אוטובוס מצומת שבע.

אגב, מעבר לצפת ישנם באזור מירון קיבוצים, מושבים ובסיסי צבא.
 
אבל השאלה היא: מתי תגיע רכבת למסוף הרכבת הזה?

הרבה יותר קל
ונח להגיע לצפת ופיקוד צפון ממירון מאשר באמצעות אוטובוס מצומת שבע.

אגב, מעבר לצפת ישנם באזור מירון קיבוצים, מושבים ובסיסי צבא.
אבל השאלה היא: מתי תגיע רכבת למסוף הרכבת הזה?
מסוף רכבת ללא רכבת זה לא ממש מסוף רכבת.
 

נייף

New member
מסילה באורך 12 ק"מ

אבל השאלה היא: מתי תגיע רכבת למסוף הרכבת הזה?
מסוף רכבת ללא רכבת זה לא ממש מסוף רכבת.
מסילה באורך 12 ק"מ
יש להמשיך את המסילה מכרמיאל מזרחה ב- 12 ק"מ.
נדמה לי שהטופוגרפיה מכרמיאל לצומת שבע לא מצריכה כריית מנהרות או גשרים עבור המסילה.

באמת מעניין כמה זמן תארך העבודה מעת שיתחילו בפועל בשטח עד לסיום (כולל מסוף מטענים במזרח כרמיאל).
 
יש משהו שמעניין עוד לפני זה - מתי יתחילו?

מסילה באורך 12 ק"מ
יש להמשיך את המסילה מכרמיאל מזרחה ב- 12 ק"מ.
נדמה לי שהטופוגרפיה מכרמיאל לצומת שבע לא מצריכה כריית מנהרות או גשרים עבור המסילה.

באמת מעניין כמה זמן תארך העבודה מעת שיתחילו בפועל בשטח עד לסיום (כולל מסוף מטענים במזרח כרמיאל).
יש משהו שמעניין עוד לפני זה - מתי יתחילו?
אתה יכול לצאת מנקודת הנחה שלפני 2022 לא יתחילו, מכיוון שהתוכניות לביצוע בחמש השנים הקרובות כבר די סגורות.
המסילה בין כרמיאל לקרית שמונה נמצאת בצנרת התכנון, אבל עד שמשהו ממנה יגיע לביצוע יעברו עוד מספר שנים.
 

נייף

New member
עיקר "הקושי" במסילה הזאת הוא

יש משהו שמעניין עוד לפני זה - מתי יתחילו?
אתה יכול לצאת מנקודת הנחה שלפני 2022 לא יתחילו, מכיוון שהתוכניות לביצוע בחמש השנים הקרובות כבר די סגורות.
המסילה בין כרמיאל לקרית שמונה נמצאת בצנרת התכנון, אבל עד שמשהו ממנה יגיע לביצוע יעברו עוד מספר שנים.
עיקר "הקושי" במסילה הזאת הוא
המנהרות והגשרים שמתחילים בסביבות קדרים כך שעד לצומת שבע אולי אפשר להעביר מתחת לשולחן
 
בעוד שנתיים (לפי המועד החוקי בדיוק) יש בחירות

עיקר "הקושי" במסילה הזאת הוא
המנהרות והגשרים שמתחילים בסביבות קדרים כך שעד לצומת שבע אולי אפשר להעביר מתחת לשולחן
בעוד שנתיים (לפי המועד החוקי בדיוק) יש בחירות
זה לא מספיק זמן להעביר פרויקט כזה אפילו מתחת לשולחן.
 
זוהי למעשה חלוקה של הרכבת לק"ש לשלבים

תחנה ברמה עוד יותר נחוצה, צריך להקים גם אותה.
זוהי למעשה חלוקה של הרכבת לק"ש לשלבים
התוכנית לרכבת קרית שמונה כוללת כבר את התחנה הזו, משם הרכבת צריכה לסטות צפונה ולהיכנס למנהרה באורך של 11 ק"מ מתחת להרי צפת, לצאת באזור ראש פינה לתחנה בחצור הגלילית ומשם להמשיך לאורך כביש 90 עד קרית שמונה (עם אפשרות הארכה ללבנון כשיפרוץ שלום).

לאחר שהתוכנית תאושר במוסדות התכנון, ברור שכדאי לחלקה לשלבי תקצוב וביצוע, הקטע עד לצומת שבע קל וקטע המנהרה יקר וייקח זמן רב לביצוע. ישראל כץ בעצם הודיע על קידום מהיר יותר של שלב א'.
לגבי הרכבל למירון - זהו יעד חשוב לחרדים כל סופ"ש וגם בבין הזמנים ובחגים אחרים. ל"ג בעומר היא רק השיא של השיא.
כך שעל אף שבימי חול רגילים אין ממש הצדקה לרכבל, זה ממש לא "יום אחד בשנה".
אם בנוסף לרכבל למירון יהיה שם עוד רכבל לצפת, אז שני הרכבלים ביחד יוכלו להיות מזינים נהדרים לתחנת הרכבת הזו.
 

נייף

New member
הערכה שלך

זוהי למעשה חלוקה של הרכבת לק"ש לשלבים
התוכנית לרכבת קרית שמונה כוללת כבר את התחנה הזו, משם הרכבת צריכה לסטות צפונה ולהיכנס למנהרה באורך של 11 ק"מ מתחת להרי צפת, לצאת באזור ראש פינה לתחנה בחצור הגלילית ומשם להמשיך לאורך כביש 90 עד קרית שמונה (עם אפשרות הארכה ללבנון כשיפרוץ שלום).

לאחר שהתוכנית תאושר במוסדות התכנון, ברור שכדאי לחלקה לשלבי תקצוב וביצוע, הקטע עד לצומת שבע קל וקטע המנהרה יקר וייקח זמן רב לביצוע. ישראל כץ בעצם הודיע על קידום מהיר יותר של שלב א'.
לגבי הרכבל למירון - זהו יעד חשוב לחרדים כל סופ"ש וגם בבין הזמנים ובחגים אחרים. ל"ג בעומר היא רק השיא של השיא.
כך שעל אף שבימי חול רגילים אין ממש הצדקה לרכבל, זה ממש לא "יום אחד בשנה".
אם בנוסף לרכבל למירון יהיה שם עוד רכבל לצפת, אז שני הרכבלים ביחד יוכלו להיות מזינים נהדרים לתחנת הרכבת הזו.
הערכה שלך
מתי יהיו כלים בשטח: חודשיים, חצי שנה, שנה, שנתיים ?

הנה מתוך אתר נתיבי ישראל

סטטוס הפרויקט (נכון לסוף שנת 2014)

המקטע שבין כרמיאל לכרמיאל מזרח נמצא בשלב תכנון מוקדם וסטטטורי וכולל תכנון מסוף מטענים רכבתי בכרמיאל מזרח.
בשאר המקטעים התכנון נמצא בשלב בחינת חלופות תוואי.
המסילה כלולה בתמ"א 42 שמקודמת לאישור.
 

Ccyclist

Well-known member
במספרים של מירון צריך רכבת מסילה צרה כמו בשוויץ.

הערכה שלך
מתי יהיו כלים בשטח: חודשיים, חצי שנה, שנה, שנתיים ?

הנה מתוך אתר נתיבי ישראל

סטטוס הפרויקט (נכון לסוף שנת 2014)

המקטע שבין כרמיאל לכרמיאל מזרח נמצא בשלב תכנון מוקדם וסטטטורי וכולל תכנון מסוף מטענים רכבתי בכרמיאל מזרח.
בשאר המקטעים התכנון נמצא בשלב בחינת חלופות תוואי.
המסילה כלולה בתמ"א 42 שמקודמת לאישור.
במספרים של מירון צריך רכבת מסילה צרה כמו בשוויץ.
רכבל של 3000 בשעה יספיק אולי כשיש מספר תיירים וטיולי בית ספר אבל בשיא הדרישה של לג בעומר זה בקושי פסיק בהיערכות הנדרשת.
&nbsp
חיבורן של צפת והר מירון לאזור כדרים ע"י מסילה צרה (רכס יער לימונים, כביש 89, טיפוס בהר מירון כולל לולאת טיפוס או rack) תאפשר קיבולת גדולה יותר וכן תקבל עוגן אוכלוסייה באמצעות הכללת צפת במסלול.
&nbsp
במקביל יש לתכנן מסילה דומה לנצרת מקו העמק כדי לאפשר גישה מסילתית עצמאית מנצרת להר תבור, טבריה וכפר נחום - אתרי מפתח לתיירות צליינים. בשלב מסויים אפשר אולי לחבר את המסילה מנצרת צפונה לציר קו כרמיאל כדי להוות ציר חוצה במרכז הגליל.
&nbsp
לגבי לבנון: גם אם יהיה שלום אין שם רכבות ובעבר מרבית המערכת הלבנונית היתה מסילה צרה.
 
אכן ייתכן שמסילה צרה עדיפה

במספרים של מירון צריך רכבת מסילה צרה כמו בשוויץ.
רכבל של 3000 בשעה יספיק אולי כשיש מספר תיירים וטיולי בית ספר אבל בשיא הדרישה של לג בעומר זה בקושי פסיק בהיערכות הנדרשת.
&nbsp
חיבורן של צפת והר מירון לאזור כדרים ע"י מסילה צרה (רכס יער לימונים, כביש 89, טיפוס בהר מירון כולל לולאת טיפוס או rack) תאפשר קיבולת גדולה יותר וכן תקבל עוגן אוכלוסייה באמצעות הכללת צפת במסלול.
&nbsp
במקביל יש לתכנן מסילה דומה לנצרת מקו העמק כדי לאפשר גישה מסילתית עצמאית מנצרת להר תבור, טבריה וכפר נחום - אתרי מפתח לתיירות צליינים. בשלב מסויים אפשר אולי לחבר את המסילה מנצרת צפונה לציר קו כרמיאל כדי להוות ציר חוצה במרכז הגליל.
&nbsp
לגבי לבנון: גם אם יהיה שלום אין שם רכבות ובעבר מרבית המערכת הלבנונית היתה מסילה צרה.
אכן ייתכן שמסילה צרה עדיפה
לגבי מירון בל"ג בעומר, גם מסילה צרה תהיה פסיק. ברור שבל"ג בעומר יפעלו כל האמצעים האפשריים במקביל.
שים לב שהכוונה היא לא לאזור קדרים אלא לצומת שבע, יחסית הרבה מערב מקדרים. ערוץ נחל עמוד לא יאפשר מסילה צרה לצפת מצומת שבע. אבל למירון זה נשמע פתרון טוב.

לגבי לבנון, הרעיון הוא רק שמירת תוואי לממשקים עם מדינות שכנות, זוהי גישה פרקטית שאומרת שכשיבוא היום לא יהיו חסמים הנדסיים. בשלב ראשון זה יאפשר הקמת תחנה גם מצפון לקרית שמונה (במכללת תל חי).
רצועת מסילה נוספת נשמרת לאורך כל כביש 70 מיגור ועד שלומי, כי ברור שאת המסילה שמצפון לנהריה בואכה ראש הנקרה לא ניתן להחיות בסטנדרטים מודרניים. כרגע אף אחד לא מדבר על פיתוח הרצועה אבל התוואי נשמר.
וכמובן שנשמרות רצועות נוספות לממשקים עם סוריה (מסילת בית שאן-צמח), עם ירדן (בית שאן-אירביד), עם מצריים (מסילת באר שבע-עיר הבה"דים-פיתחת ניצנה), עם עזה (מסילת יד מרדכי-ארז) ועם הגדה (מסילה שתתפצל מA1 לכיוון רמאללה, מסילת קרית גת תרקומיא, מסילה לאורך כביש 57 מקלקיליה לנתניה, מסילה מעפולה לג'נין).

כולן כרגע בגדר מדע בדיוני, אבל הקרקע נשמרת. לכל הפחות זהו תכנון אחראי.
 

Ccyclist

Well-known member
במסילת 105/6.7 הקיבולת דומה לרכבת רגילה.

אכן ייתכן שמסילה צרה עדיפה
לגבי מירון בל"ג בעומר, גם מסילה צרה תהיה פסיק. ברור שבל"ג בעומר יפעלו כל האמצעים האפשריים במקביל.
שים לב שהכוונה היא לא לאזור קדרים אלא לצומת שבע, יחסית הרבה מערב מקדרים. ערוץ נחל עמוד לא יאפשר מסילה צרה לצפת מצומת שבע. אבל למירון זה נשמע פתרון טוב.

לגבי לבנון, הרעיון הוא רק שמירת תוואי לממשקים עם מדינות שכנות, זוהי גישה פרקטית שאומרת שכשיבוא היום לא יהיו חסמים הנדסיים. בשלב ראשון זה יאפשר הקמת תחנה גם מצפון לקרית שמונה (במכללת תל חי).
רצועת מסילה נוספת נשמרת לאורך כל כביש 70 מיגור ועד שלומי, כי ברור שאת המסילה שמצפון לנהריה בואכה ראש הנקרה לא ניתן להחיות בסטנדרטים מודרניים. כרגע אף אחד לא מדבר על פיתוח הרצועה אבל התוואי נשמר.
וכמובן שנשמרות רצועות נוספות לממשקים עם סוריה (מסילת בית שאן-צמח), עם ירדן (בית שאן-אירביד), עם מצריים (מסילת באר שבע-עיר הבה"דים-פיתחת ניצנה), עם עזה (מסילת יד מרדכי-ארז) ועם הגדה (מסילה שתתפצל מA1 לכיוון רמאללה, מסילת קרית גת תרקומיא, מסילה לאורך כביש 57 מקלקיליה לנתניה, מסילה מעפולה לג'נין).

כולן כרגע בגדר מדע בדיוני, אבל הקרקע נשמרת. לכל הפחות זהו תכנון אחראי.
במסילת 105/6.7 הקיבולת דומה לרכבת רגילה.
הנה שרטוט של מה שאני מציע מקדרים ומה שאולי פרקטי משבע.
&nbsp
במקרה ויבחרו בשבע עדיין פרקטי ליצור שלוחה לצפת שתתרום נוסעים לקו צפת-שבע.
&nbsp
בשירשור המסע בשוויץ 2013 שירשרתי ממערכות רבות כאלו ובקווי הרכבת הרהטית ו MGB נסעו רכבות בנות 5-6 קרונות לפחות (בשלב מסויים הייתי אפילו במערך כפול של 2 רכבות מחוברות - כ14 קרונות וקטרים שהתפצל בתחנת ביניים) בקווים שרבים מהם היו כפולים ואלו שלא היו כפולים כללו תחנות תפעוליות רבות. כמו כן כשהטופוגרפיה תלולה מדי גם לגלגלי השיניים הרכבות האלו עולות בגשרים סיבוביים או מנהרות סיבוביות המטפסות את הפרשי הגבהים הנחוצים. אם יבנו קו כפול כזה לרכבות בנות 10 קרונות אז יצליחו להעלות כ9000 נוסעים למירון כל שעה (רכבת כל 4 דקות, ובגלל זמן העלייה אולי 3-4 רציפים בתחנות הבסיס כדי לאפשר זמן עלייה גדול יותר ברכבות עצמן).
&nbsp
&nbsp

 

סנוי

New member
אתה בטוח שהטופוגרפיה מאפשרת? נראה כי העלייה להר עצמו בעייתית

במסילת 105/6.7 הקיבולת דומה לרכבת רגילה.
הנה שרטוט של מה שאני מציע מקדרים ומה שאולי פרקטי משבע.
&nbsp
במקרה ויבחרו בשבע עדיין פרקטי ליצור שלוחה לצפת שתתרום נוסעים לקו צפת-שבע.
&nbsp
בשירשור המסע בשוויץ 2013 שירשרתי ממערכות רבות כאלו ובקווי הרכבת הרהטית ו MGB נסעו רכבות בנות 5-6 קרונות לפחות (בשלב מסויים הייתי אפילו במערך כפול של 2 רכבות מחוברות - כ14 קרונות וקטרים שהתפצל בתחנת ביניים) בקווים שרבים מהם היו כפולים ואלו שלא היו כפולים כללו תחנות תפעוליות רבות. כמו כן כשהטופוגרפיה תלולה מדי גם לגלגלי השיניים הרכבות האלו עולות בגשרים סיבוביים או מנהרות סיבוביות המטפסות את הפרשי הגבהים הנחוצים. אם יבנו קו כפול כזה לרכבות בנות 10 קרונות אז יצליחו להעלות כ9000 נוסעים למירון כל שעה (רכבת כל 4 דקות, ובגלל זמן העלייה אולי 3-4 רציפים בתחנות הבסיס כדי לאפשר זמן עלייה גדול יותר ברכבות עצמן).
&nbsp
&nbsp
אתה בטוח שהטופוגרפיה מאפשרת? נראה כי העלייה להר עצמו בעייתית
 

Ccyclist

Well-known member
הנה תמונות מפסגת הגרונרגראט, שוויץ.

אתה בטוח שהטופוגרפיה מאפשרת? נראה כי העלייה להר עצמו בעייתית
הנה תמונות מפסגת הגרונרגראט, שוויץ.
הרכבת שבתמונה עלתה למעלה מקילומטר וחצי גובע במסלול שאורכו פחות מ10 קילומטר מהעיירה צרמאט בעמק למרגלות ההר.
&nbsp
זו אחת מתוך רכבות הרריות רבות שסיקרתי בשירשוריי מסעי לשוויץ ב2013 בפורום.



 
פיל לבן?? כשמגיעים לשם 2 מיליון איש בשנה ?

מה הקשר בין רכבת לרכבל?
3000 איש בשעה? למירון? ישתמשו ברכבל הזה אולי פעם בשנה ובכל שאר השנה זה יהיה פיל לבן.
פיל לבן?? כשמגיעים לשם 2 מיליון איש בשנה ?
כרגיל התשקורת לא מדווחת מה קורה באמת במדינה, אלא רק מה שהיא רוצה שתחשבו !
&nbsp
לפי הנתונים של משרד התיירות שלפיהם התקבלה ההחלטה, מגיעים למירון מידי שנה 2 מיליון איש, שמהם כחצי מיליון איש בל"ג בעומר ומליון וחצי כל השנה, שזה מעל ל4000 איש ביום !
&nbsp
וכל זה כשהתשתיות שם גרועות בכל קנה מידה, כבישים מאולתרים, מגרשי חניה מאולתרים, כאשר המקום יפותח לפי דרישת הציבור, כמות הבאים לשם תוכפל ויותר.
&nbsp
מידי שבת מתארחים במירון ובמושבים לידו אלפי איש, כל מי שעובר בצומת מירון רואה כל שבת את ההמולה הגדולה של אורחים מהארץ ותיירים רבים מחו"ל.
&nbsp
כך שרכבל לא יהיה פיל לבן, אבל לפני כן "חייבים" לבנות כביש 4 מסלולים עם גשר מעל נחל מירון, שישמור על הנחל היפהפה, שגם אליו באים המון תיירים, על מנת לאפשר לתנועה הרבה להגיע למקום.
 
עבודת אלילים המנוגדת ליהדות האמיתית

פיל לבן?? כשמגיעים לשם 2 מיליון איש בשנה ?
כרגיל התשקורת לא מדווחת מה קורה באמת במדינה, אלא רק מה שהיא רוצה שתחשבו !
&nbsp
לפי הנתונים של משרד התיירות שלפיהם התקבלה ההחלטה, מגיעים למירון מידי שנה 2 מיליון איש, שמהם כחצי מיליון איש בל"ג בעומר ומליון וחצי כל השנה, שזה מעל ל4000 איש ביום !
&nbsp
וכל זה כשהתשתיות שם גרועות בכל קנה מידה, כבישים מאולתרים, מגרשי חניה מאולתרים, כאשר המקום יפותח לפי דרישת הציבור, כמות הבאים לשם תוכפל ויותר.
&nbsp
מידי שבת מתארחים במירון ובמושבים לידו אלפי איש, כל מי שעובר בצומת מירון רואה כל שבת את ההמולה הגדולה של אורחים מהארץ ותיירים רבים מחו"ל.
&nbsp
כך שרכבל לא יהיה פיל לבן, אבל לפני כן "חייבים" לבנות כביש 4 מסלולים עם גשר מעל נחל מירון, שישמור על הנחל היפהפה, שגם אליו באים המון תיירים, על מנת לאפשר לתנועה הרבה להגיע למקום.
עבודת אלילים המנוגדת ליהדות האמיתית
 

matrix200200

Active member
אז מה?

עבודת אלילים המנוגדת ליהדות האמיתית
אז מה?
אם זה יביא לגידול בתיירות והגדלת הכנסות המדינה, מה איכפת לך?
גם אם זה יביא להקלה של העומס על הצי של אוטובוסים בלג בעומר, זה כבר מבורך.
אלה אם כן אתה חושב שמדינה צריכה לחנך את אזרחיה לאמונה "נכונה".
אם כן אז קברו של סטאלין מחכה לך
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה היא שהאלמנט ההמוני מגדיל את העניין מעבר לכל פרופורציה.

אז מה?
אם זה יביא לגידול בתיירות והגדלת הכנסות המדינה, מה איכפת לך?
גם אם זה יביא להקלה של העומס על הצי של אוטובוסים בלג בעומר, זה כבר מבורך.
אלה אם כן אתה חושב שמדינה צריכה לחנך את אזרחיה לאמונה "נכונה".
אם כן אז קברו של סטאלין מחכה לך
הבעיה היא שהאלמנט ההמוני מגדיל את העניין מעבר לכל פרופורציה.
הילולת מירון המסורתית עד שנות ה80 בערך היתה עניין מצומצם של חוג רוחני מסויים, חרדי-קבלי בעיקרו, וכשהם לקחו את בניהם בני ה3 ל"חאלקה" המסורתית זה היה עניין מיוחד שעושים רק כשיש בן בגיל כזה, לא המקום שבו היו כל ל"ג בעומר. בעשורים האחרונים הר מירון שאינו מוזכר בתורה הפך לסוג של אומן ישראלית (ולא ברור לי מאיפה הקריצו את אומן שלא שמעתי עליה עד לשנות האלפיים) ומוקד של עלייה לרגל המונית כשביהדות עולים לרגל אך ורק לירושלים. אני די בטוח שפיתוח החניון בשנות השמונים המאוחרות או תחילת שנות התשעים הביא לגדילת הארוע לקנה המידה הנוכחי.
&nbsp
אז האלמנט הזה מאד בעייתי כי הוא מכפיל את ההשתתפות בארוע פי כמה וכמה ממה שהיה בעבר, ההשפעה שלו על מערך התחבורה והסיבסוד הממשלתי לתחבורה לארוע מונעים אפשרות של רווח מהמשוואה והטיעון שההשתתפות ההמונית היא חלק מהדת היהודית אינו מוכר לי כמי שלמד תנ"ך, משנה ותלמוד ממורים אורתודוקסיים / דתיים-לאומיים, שלפיהם ביהדות עולים ברגל אך ורק לירושלים.
&nbsp
אפילו רכבת מסילה צרה כמו בשוויץ על מסילה כפולה לא תעלה להר יותר מ9,000 נוסעים בשעה (15 רכבות של 10 קרונות ו600 נוסעים) אז אולי הגיע הזמן שכמו בחאג' שבו סעודיה מוציאה רישיונות להשתתף כך גם הארוע במירון יחייב הרשמה מראש תוך עדיפות לקהילות שתמיד השתתפו ומשפחות עם לילדים בגיל ה"חאלקה".
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה