מסכות נגד הסירחון הפוליטי של ממשלת נתניהו

מסכות נגד הסירחון הפוליטי של ממשלת נתניהו

חברי סיעת "קדימה" החליטו שלא לעבור לסדר היום על שורת חוקי ההישרדות שממשיכים לעבור בכנסת. במהלך הדיון בחוק פיצול חברי כנסת מסיעותיהם עטו חברי סיעה מסכות על פניהם ומחו על התנהלותו המסריחה, לדבריהם, של רה"מ נתניהו. ח"כ רוברט טיבייב, שיזם את האקט וחילק את המסכות לנבחרי התנועה, ציין כי מדובר על: "בושה, בושה, בושה!". ח"כ יואל חסון לא הסתיר את זעמו על התנהלותו של רה"מ נתניהו ואמר כי: "שמנו את המסכות האלה נגד הסירחון הפוליטי של ממשלת נתניהו. נכון שזה אקט שאינו בבחינת כלי פרלמנטרי רגיל, אבל הסרחון הנודף מחוקי ההישרדות של נתניהו חייב צעד קיצוני שכזה. צריך שהציבור כולו יידע איזה ריח רע עולה היום מן הכנסת".
 
קדימה שוב הפכה את עצמה למפלגה של גועל

הם לא מבינים שכל טריקים האלה זה רק מראה שאתם מפלגה של יחצנים אדלר את ארד
 

o m e g a m bip

New member
זאת הייתה המטרה

לגנוב את תשומת הלב התקשורתית.... אני מבין שלא מוצא חן בעיניך שיש אופוזיציה לשלטון הליכוד, אבל כדאי שתתרגל.
 

69הרצל69

New member
הבעיה שהם לא מתפקדים כאופוזציה

הבעיה שהם לא מתפקדים כאופוזציה להיפך מאיר שטרית דוחף את החוק הביומטרי שלו, וציפי לבני לוחצת על נתניהו להמשיך את הבניה בשטחים.
 

the new L

New member
קדימה מתנגדת לחוק המאפשר פיצול?

חברי קדימה כבר שכחו כיצד קדימה קמה?
 
קדימה קמה כי מישהו לא אהב את הדמוקרטיה בליכוד

והחליט שצריך לרכז את הכוח רק אצלו וכך קמה לה קדימה עם כל החכים שחשבו להיות שרים לכל החיים כל הכבוד לליכוד שהצליח להתאושש מ12 ל27 היה נראה שזה לא יקרה אבל בזכות כמה מלחמות וכמה מעטפות הליכוד חזר לשילטון
 

ATAF151

New member
לא רק הם לא אהבו את הדמוקרטיה שליכוד

גם העם לא התמוגג ממה שראה בליכוד כגון "רוצים ג'ובים", פייגלינים וכו. ועובדה שלמרות שעוד לפני בחירות 2006 היה ידוע שחמאס נבחר, ושיש קסמים ושאולמרט מואשם בשחיתויות וששרון כבר לא התמונה, בכל זאת הליכוד התרסק ל 12 מנדטים וקדימה נצחה, כלומר יותר אנשים מהציבור כן אהבו את הרעיון של פיצול מהליכוד.
 

ATAF151

New member
אכן, גם הוא חגג כשהיה בליכוד

אתה צודק, ולכן אני לא מצביע עבורו בפריימריס, אבל לפחות מאז שהוא בקדימה הוא ממש לא מתעסק בג'ובים. לצערי, מעולם לא היתה מפלגה גדולה, שכל חבריה מצאו חן בעיני (וראה איך נראית מפלגת העבודה וזה עוד כשיש להם רק 13).
 

ATAF151

New member
את חלקם לא

כל הטענות נגד דליה איציק כבר נמוגו בלא כלום. ושוב, בכל המפלגות הגדולות יש חלקים יותר גדולים מבקדימה שלא מוצאים חן בעיני, וגם בקדימה לא כל 100% מהחכי"ם מוצאים חן בעיני (ורמון כבר לא ח"כ כך שמספר הלא מוצאים חן ירד).
 
אתה אולי לא יודע אבל החקירה בעיצומה אצל מבקר

המדינה בעקבות כך אבי בלשניקוב התפטר ויש אפילו חומר חדש שהגיע למבקר המדינה בעקבות תחקיר ערוץ 2 ששמה הראו קבלה בחתימת ידה של דליה איציק החתימה מראה שדליה איציק שילמה על עבודה בתאריך מסויים ואז אחרי שהכסף כבר שולם ערכו מיכרז מזוייף וכמובן מי שזכה זה אותו קבלן שכבר קיבל תכסף
 

ATAF151

New member
הנושא של דליה איציק נמוג

ולהן הודעתו של שר המשפטים יעקב נאמן בנושא (והוא ממש לא מאנשיה של איציק או של קדימה)
 
נאמן בכלל לא קשור לעניין והחשיפה של ערוץ 2

היתה אחרי מה שנאמן אמר אבל אין ספק שבתור יחצן אתה עושה אחלה של עבודה אתה שווה כל אגורה
 

ATAF151

New member
נאמן מאוד קשור לעניין

הפרשה של השיפוצים התפרסמה לפני דבריו של נאמן והוא לא אמר את דבריו החריפים סתם כך בלי להבין כלום.
 

yigal1602

New member
נאמן לא קשור בלירה לנושא.

מבקר המדינה יחקור אם ימצא ראיות לכאורה יעביר אחר כבוד למשטרה אשר תחקור את הנושא לעומק. במידה והמשטרה תחשוב שיש ראיות מספיקות לכתב אישום תעביר את התיק לפרקליטות אשר תבחן שוב את הראיות ותחליט האם נדרש לבצע השלמות חקירה או לסגור את התיק ואו לבצע שימוע לגברת איציק אשר בסופו יוחלט אם להעמידה לדין. שר המשפטים אינו פקטור בנושא.
 

the new L

New member
ברור שהוא לא מתעסק בג'ובים

כי הוא עסוק במשפט שמתנהל נגדו! למקרה שלא ברור לך, ח"כ הנגבי בסבירות גבוהה בדרכו לכלא...
 

ATAF151

New member
היא קמה לפי החוק הקיים

אריק שרון אסף שליש מסיעת הליכוד שהם 14 חברי כנסת והקים את קדימה, הוא לא שינה את החוק לצורך אישי שלמשל 7 חכי"ם מספיקים לפיצול אלא השתמש בחוק שקיים מ 1991.
 

the new L

New member
ובמה החוק הקיים עדיף על החוק החדש?

מה ההבדל העקרוני בין החוקים הללו?
 

ATAF151

New member
ההבדל

לפי החוק הקיים כדי להתפצל חייבים לפחות שליש מהסיעה. לפי החוק החדש יצטרכו שליש או 7, הנמוך מביניהם. כלומר למשל שרון כשהתפצל מהליכוד היה צריך 14 חכי"ם לפי החוק הקיים ורק 7 לפי החוק החדש, וכדי להתפצל מקדימה היום צריך 10 לפי החוק הקיים ורק 7 לפי החדש (ומהליכוד 7 במקום 9). כלומר לפי החוק החדש יותר קל לפצל מפלגה גדולה וזה כמובן פוגע ביציבות של המפלגות הגדולות וזה בניגוד למגמה לחזק את השלטון ואת המפלגות הגדולות כדי להביא ליציבות. ב 1991 חוקק החוק שמחייב שליש כי עד אז כל אחד יכל להתפצל ללא הגבלה. בנוסף, מקובל לשנות חוקי משילות בעלי השפעה משמעותית רק החל מהכנסת הבאה ולכן גם ריבלין ומכאל איתן תקפו כל כך את ביבי.
 
למעלה