מסכנות שלי, אני באמת מרחמת עליכן.

inbal76

New member
מה אני אגיד לך, סיפור

כשתלמדי סובלנות מהי
כשתביני שיש אנשים עם רגשות ושאיפות אחרים משלך
כשתקבלי את העובדה שזכותו של כל אחד להחליט כיצד לחיות את חייו, ואם מישהו מחליט החלטות שונות ממך זה לא אומר שהוא פחות טוב ממך, או פחות מאושר ממך, או פחות חכם ממך - זה פשוט אומר שהוא שונה ממך
כשתלמדי לקבל את השונה בלי לראות בו איום, ובלי שהשונות שלו תפריע לך כל כך
כשתביני שאת יכולה לחיות את חייך באושר, גם בלי להיות חייבת לשכנע את כל העולם להיות כמוך
כשתביני שאישה שרוצה חיים אחרים משלך - היא לא "נגדך", והיא לא מנסה לשכנע אף אחד להיות "נגדך"
כשתביני שזכותה של כל אישה להגשים את עצמה בדרכה האישית על אף שאותך כנראה חינכו להאמין שיש לאישה רק דרך אחת להגשים את עצמה... כשתביני את כל זה, אני אשקול בכובד ראש את "דעותייך הנחרצות" לגבי אנשים שמעולם לא פגשת.
 

אורפזית

New member
נוי, וואו, איזה סגנון קלאסי - ממש

שוק הכרמל. יכול להיות (אולי וזה סתם ניחוש פרוע המסתמך על הסגנון הוולגארי שלך) שלא מצאת עם מי לעשות ילד? אולי את מנסה בדיעבד למצוא תירוצים לכישלון שלך בתחום הזוגיות??? ותחשבי על זה... ובקשר אליך ענבל אענה על שאלותיי אחת אחת לפי הסדר: 1.מה כואב לי - ממש כלום, תודה 2.למה דחוף לי להיכנס לפורום - כי במקרה ראיתי את הפרסום בעמוד הראשי של תפוז. 3.למה מפריע לי שיש נשיםשלא רוצות ילדים? שאלה מצויינת!!! אז קבלי תשובה כנה ורצינית (וגם אחרונה, כי אין לי עניין להמשיך ולהתכתב בפורום הזה) - כתבת שנראה כאילו משהו בזה נורא מטריד אותי. נכון מאוד, פגעת במסמר על הראש! את יודעת מה מטריד אותי? מטריד אותי ואפילו מאוד שיש אנשים - נשים וגברים שמצפים שאחרים יעשו עבורם את כל העבודה. נכון ילדים זה כיף שאי אפשר להסביר במילים למי שלא חווה אותו, אבל מעבר לכך זו גם אחריות. אחריות לקבוצה אליה אנו משתייכים - למדינה, כישראלים. לעם שלנו כיהודים. ולמין האנושי, כבני אדם. תארי לעצמך יקום דור שלם שלא ירגיש חשק, רצון או אמונה בכל הנוגע להבאת ילדים לעולם. תארי לעצמך עוד ועוד אנשים מוצאים כי הדבר הוא לגיטימי וכי יש דברים דחופים יותר, כייפים יותר, חשובים יותר או מטרידים פחות מהבאת ילדים לעולם. מה אז??? אני יודעת. זה נראה ממש דמיוני, ומן הסתם תקום איזו חכמה כאן בפורום ותאמר את הצפוי מראש: שרוב האנשים כן מביאים ילדים לעולם אז מה אני מתנפלת על כמה נשים שגורלן האישי לא יכול לשנות את עתיד המין האנושי. אובכן - וכאן אני מבקשת את מלוא תשומת ליבך, כי זה העיקר: אין לי בעיה עם אותן נשים. את צודקת. כל אחת וכל אחד צריכים לעשות את מה שנכון עבורם ובוודאי שלא הייתי רוצה לכפות על אף אחד להביא ילד שאינו רוצה לעולם (למען הילד)אבל -וזה אבל גדול - מפריע לי עד מאוד הלגיטימציה שאתן מבקשות, העידוד ההדדי והטיית הדעת לכיוון המסויים הזה. אתן לא רוצות להביא ילדים לעולם??? לא צריך!!! אבל אל תעשו מזה קרקס. אין צורך בקול גדול ובשופרים. אולי יושבת לה שם ילדה צעירה בבית, מרפרפת בפורומים של תפוז. לא הייתי רוצה שהיא תקרא כאן שהריון זה גועל נפש, שילדים הם דברים מנוזלים שאפשר להשוותם לחתולים. לא!!! אני רוצה שאותה ילדה צעירה תוכל להחליט את החלטותיה ולבחור את הבחירות שלה בעצמה. בלי להיות מושפעת מנשים שהריון מגעיל אותן (למרות שמעולם לא הרו) ושילדים דוחים אותן או לכל הפחות לא מעוררים אצלן כל רגש (למרות שמעולם לא היו להן ילדים) 4. האם חשוב לי להיות כמו כולם - יקירתי, את לא מכירה אותי, אבל כמו כולם זה הדבר האחרון שאפשר לומר עלי. (ודרך אגב, את הניתוחים של שנה א' פסיכולוגיה כדי שתשאירי לעבודות גמר אקדמיות. הנסיון שלך לחדור ל"תת מודע שלי" ולנחש מה מניע אותי, מעליב הן אותי והן אותך) ולבסוף, מאחלת לך מכל ליבי אושר בכל דרך בה תמצאי לנכון לנהל את חייך!
 

n oy

New member
for your knolage orpazit

i have a beautyfull marriage. and i have a great partner to make kids with if i'd like to. but i dont want to so dont tell me that im from the shuk ok? i dont know you and you dont know me so stay right where you are have a nice day and a geart weekend noy
 

inbal76

New member
מטריד אותך ש...

את כותבת "מטריד אותי ואפילו מאוד שיש אנשים - נשים וגברים שמצפים שאחרים יעשו עבורם את כל העבודה" עכשיו אני מבולבלת! כי זה נשמע כאילו את מתלוננת על זה שבגלל שאני לא עושה ילדים - העול הנוראי נופל עליך! אבל רגע... חשבתי שלעשות ילדים זה האושר הגדול שלך....? שמי שלא עושה ילד היא מסכנה? והנה כאן את כותבת משפט שמשתמע ממנו שמי שעושה חיים טובים זה אנחנו, ואתם צריכים לסבול ולעשות יותר ילדים בגללנו?!?! הרי לפי ההיגיון שלך, את צריכה להגיד לי "תודה" שאני לא עושה ילד, כי הנה - אני נותנת לך תירוץ לעשות יותר ילדים - והרי זה מה שעושה אותך כל כך מאושרת! מצטערת אבל ככל שאני קוראת שוב את הודעת הקודמת היא נשמעת לי יותר ויותר כמו ניסיון לשכנע את עצמך שעשית את הדבר הנכון. כי הספקות קיימים עמוק בלב, אבל את יודעת שהם "אסורים" כי את חייבת לאהוב את ילדך ללא סייגים, ונדמה לך שהספקות, התהיות על דרך אחרת, על בחירות שונות שיכולת אולי לעשות - עומדים בסתירה לאהבתך. ברגע שתביני שהם לא סתירה לאהבה שלך לילדייך, ושהם בסה"כ טבעיים ומותרים ולא מזיקים, כי להיות אמא זה קשה, וכשיש קשיים זה רק טבעי להרגיש דברים כאלה - אולי תוכלי לנער מעצמך את השינאה הזאת. חבל שבתור אמא תהיה בך כל כך הרבה שינאה. האם גם את ילדייך תחנכי לשינאת האחר והשונה? אני מקווה שלא.
 

habubnik

New member
אהא

בואי נדבר קצת על הטיעון הנחמד והיפה נפש הזה של ה"חוב" של כל הנשים בעולם ללדת ילדים. אימרי לי, האם את מאכילה ילדים רעבים? מונעת ניסויים בבעלי חיים? מוצאת גג לחסרי-בית? משקמת אלכוהוליסטים? גומלת נרקומנים? עוזרת לנפגעי תאונות דרכים? מתחפשת לליצן והולכת לבתי חולים לשמח חולי איידס על ערש דווי? עם כל הכבוד למדינה, ללאום ולחברה האנושית - יהיה גוף ערטילאי זה מה שיהיה (כי אני בטוחה שההגדרה שלי ושלך ל"אנושי" שונה בתכלית) - אני לא מתכוונת להביא יצור חי אחר לעולם הזה, כי "יש לי חוב למדינה/לעם היהודי". בינתיים, המדינה לא מסתדרת עם מה שיש, והיא זו שקצת חייבת לעזור לאזרחיה (אבטלה, רעב וכד'), אבל בואי לא נכנס לפוליטיקה. בקשר לילדה שתדפדף ותראה את הפורום... זו הבעיה עם כמה מהנשים שנכנסו לפורום הזה כדי להרים פה שולחנות. אני, אישית, בחיים לא אטיף למישהו לא להביא ילדים. נכנסתי לפורום הזה כדי לדבר עם עוד נשים שהחליטו כמוני...זה הכל. וגברת יקרה, זו זכותי. אולי גם תגידי לי שאסור לי להכנס לפורומים "אבטלה" ולסגור אותו לאלתר כי אולי איזה ילדה תדפדף לשם ותחשוב שצריך להיות מובטלים, ורק בגללנו תהיה על סעד כל החיים שלה. איזה בבל"ת! אני לא באה להטיף לאף אחד כלום. לא רוצה להטיף. אני רוצה שכל אחת תבחר את הבחירות שלה - ולא את הבחירות של אמא שלה, או של סבתא של דודה שלה או של "החברה" או שלי... אני באתי לדבר על מה שקורה *איתי*. ואת, גברתי היקרה, את זו שמטיפה. אבל את רואה רק בזכותך לומר את דעתך, ומכיוון שאנו חושבות אחרת ממך - לנו צריך לסתום את הפה. אני מקווה שלילדיך תגלי קצת יותר פתיחות הדעת כשהם יאמרו לך משהו שנוגד את השקפות חייך האישיות. ילדים יודעים להפתיע... יום נעים ושבת שלום.
 
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

"יעשו בשבילכן את העבודה?" חחחחחחחחחחחחחחחחחחח בקיצור גבירתי, את מקנאה שלך לא הייתה האפשרות לעשות את הבחירה הזו. כאילו : "אם אני סובלת, אז שכולם יסבלו יחד איתי- למה רק אני נתקעת עם העבודה השחורה והן מעיזות שלא?" אז הנה, הן מעיזות. והללואי וירבו עוד ועוד נשים שעושות בדיוק מה שנכון להן על מנת שתהיה כמה שפחות קינאה וכעס כמו שאצלך על בחירה שלא עשית וכואב לך כל כך לראות אותה אצל אחרות.
 
תשובה:

1. נראה לי שדווקא כן כואב לך. אחרת לא היית מגיבה ככה. 2."מטריד אותי ואפילו מאוד שיש אנשים - נשים וגברים שמצפים שאחרים יעשו עבורם את כל העבודה. נכון ילדים זה כיף שאי אפשר להסביר במילים למי שלא חווה אותו, אבל מעבר לכך זו גם אחריות. אחריות לקבוצה אליה אנו משתייכים - למדינה, כישראלים. לעם שלנו כיהודים. ולמין האנושי, כבני אדם" סליחה?? את קובעת לי את תחומי האחריות שלי? באיזו זכות? גם היטלר טען שאחריות הנשים הגרמניות להביא עוד ועוד ילדים אריים ואת קצת נשמעת כמוהו במשפט הזה אני חייבת לציין. תהיי את אחראית על שלך ותני לאחרות להיות אחריואת על שלהן. 3." תארי לעצמך עוד ועוד אנשים מוצאים כי הדבר הוא לגיטימי וכי יש דברים דחופים יותר, כייפים יותר, חשובים יותר או מטרידים פחות מהבאת ילדים לעולם. מה אז??? " אז יהיה עולם הרבה יותר יפה, מאושר, מסופק. יהיו פחות בני אדם, כדור הארץ יוכל לחדש את המשאבים הטבעיים שלו. סביר שתופעות כמו עוני, רעב, מחלות ומגיפות ימוגרו לחלוטין. אנשים יהיו מאושרים ושלווים יותר, ממלאים אחר רצונם וממשים את עצמם -במקביל מי שיחליט כן להביא ילדים יעשה את זה מרצון אמיתי וכנה ולא כי משהו טרח "להלביש" עליו אחריות מטופשת וחובות מיותרות- למעשה העולם הזה יהיה הרבה יותר טוב מהעולם של היום. 4.הלגיטימיציה לחופש אישי והתבטאות אישית היא מהחשובות ביותר שיש. במיוחד במדינה שנשלטת קולקטיבית ע"י גישה פטריאכלית שבשאר העולם המערבי כבר נעלמת לאט לאט. יאללה ביי.
 

Mירב

New member
לצערי

"הילדה שיושבת בבית ומרפרפת בפורומים של תפוז" עלולה למצוא בתפוז דברים הרבה יותר גרועים מהפורום הזה!!! את הדעות שלה עצמה לגבי הולדת ילדים היא תפתח לא בגלל קריאת הודעה כזו או אחרת בפורום בתפוז, תאמיני לי...
 

LadyBug3

New member
את נשמעת מסוג האנשים ששונאים ..

כל דבר ששונה מהם..ששונאים גוים, ששונאים הומואים ולסביות, ששונאים כל דבר שהוא לא הם..
 

sipor

New member
ענבל למה את שלילית ?

היא חוותה את מה שאת לא חוית ויודעת עד כמה זה שווה, ולכן היא מרחמת, בדיוק כמו שמחמים על עיוור שלא רואה, והוא שלם עם עצמו וטוב לא, אבל הרי הוא לא יודע בכלל מה הוא מפסיד. וזה לא אומר שהזה שהוא לא רואה פוגע בה אישית, בכלל לו, פשוט היא גם הייתה רוצה לראות אותך רואה מה שהיא רואה... ואת מפספסת בגדול.
 

habubnik

New member
תודה אבל לא תודה

ההתנשאות חוגגת. "כמו שמרחמים על עיוור שלא רואה"... אם מישהי מחליטה לחיות את חייה אחרת מכן, אז היא עיוורת... אם מישהי רואה את ההנאות בחייה בצורה אחרת, אז היא עיוורת... יש הבדל עצום בין אישה שרוצה לחלוק את האהבה שלה להורות, לבין לתקוף בצורה אישית את הנשים שלא רוצות להביא ילדים. וכן, לקרוא להן מסכנות, זו תקיפה אישית, מתנשאת ואגוצנטרית. וזה בגלל הראש האטום שיש לאנשים מסויימים לקלוט, שיכול להיות שאנשים חיים את חייהם אחרת, והם יכולים להיות מאושרים. ישנם אנשים במדינה הזאת, שחושבים שיש רק דרך אחת נכונה לחיות, ואז מגיעה הכפיה הדתית. ופתאום כולם קמים על הרגליים!... יש מילארדי דרכים לחיות - אחת בשביל כל אדם עלי אדמות - כל עוד לא פוגעים בזולתך. וכמו שאמרתי, אשמח מאוד לשמוע על כל אם שתספר ותחלוק את אהבתה לילדיה, ומדוע היא חושבת שזה ה-דבר. אבל יש גבול, והגבול הזה עובר כשהרגשות שלה קובעות לדעתה, את סדרו של עולם. אולי אנחנו מפספסות, ואולי לא. אולי נביא ילדים בסופו של דבר, ואולי לא. אבל זכותנו להרגיש כפי שנרגיש, ולאף אחד אין זכות לשפוט אותנו.
 

sipor

New member
כמה כעס בבחורה אחת.

חבל מאוד. אין מה להגיד . רק להצטער שאת כל כך מרירה עד טרוף. מדוע את כל כך כועסת עלי, אם את שלמה כל כך עם עצמך. גם הדעה הנוגדת לפי עניות דעתך אינה לגיטימית ? למה לי אסור לחשוב אחרת? ולמה שאני מסתכלת בעיניים שלי ומספרת לך את תוקפת כמו לא יודעת מה ? מה קרה .??? את אישה או בחורה מאוד ממורמרת.. באמת כדאי שתבדקי את עצמך, על איזה כפיה דתית את מדברת? מי כתב פה משהו דתי ? או רוחני? איך הגענו לדבר על כל המדינה ? גם לא אמרתי שאת עיוורת, נתתי דוגמא למסתכל מהצד, ובהחלט בהחלט ציינתי שהעיוור שלם ורגוע עם עצמו וזה בנינו מה שחשוב, מה שבטוח ששלמות אין אצלך אחרת לא היית תוקפת אותי כאילו אמרתי לך משהו שבאמת לא אמרתי. חבל .
 
אבל זה בדיוק העניין

שאנשים מרירים וכועסים-לא צריכים להביא לעולם ילדים. זה יצא עליהם. לא חבל?
 

habubnik

New member
אני לא כועסת

על כך שאת רוצה להביע את דעתך. אני כועסת על כך שהדיעות שלך מופגנות בצורה מתנשאת, ולא בכדי לספר מה את חושבת גרידא. וממתי כעס מעיד על אי שלמות? איפה זה כתוב? אנשים אטומים, שלא מסוגלים לקבל שיש אנשים שחושבים אחרת מעצבנים אותי. נכון. אני בן אדם מאוד דעתן, וכשמישהו בא לומר לי שאני דפוקה כי הוא לא מסכים איתי, במקום להביע את דעתו בצורה הגיונית - אני מתרגזת. אל תבלבלי את הרוגז שלי על האטימות בנושא עם איך שאני מרגישה בפנים..כמו שאמרה פה כותבת אחרת - את הניתוחים הפסיכולוגיים בגרוש, תשאירי לעצמך. מתי אמרתי שאסור לך לחשוב אחרת?? בואי תראי לי היכן... בכל הודעה שלי כמעט אני משתדלת לומר שאני מקבלת את הצד השני, ואפילו הזמנתי לפחות 3 פעמים בהודעות שונות, אמהות לחלוק את חוויותיהן ודעתן. זה פשוט הרבה יותר נוח לך לפטור אותי כמרירה, מלאת כעס, עיוורת וכו' וכו' ...חס וחלילה שתקבלי אותי כאדם מיושב, בריא ומאושר, שהחליט ללכת בדרך אחרת ממך...
 

sipor

New member
חבל להשקיע אנרגיה אפילו לענות לך

רק אומר.. לכי תחיי את חייך נדבר עוד 10-15 שנה.. ונראה מה תגידי שתקראי את מה שכתבת בגילך המופלג.. 22 !!!! את באמת לא מרירה פשוט ילדה ..
 
נכון, גיל 22 זה מוקדם מידי להחלטות

אולי תתחרטי? וגם אם לא, זכותך, אבל להצהיר הצהרות בגיל 22? לכי תדעי מה יוליד יום (תרתי משמע). ילד זה לא תמיד שמחה, כלומר זה כן, אבל זה גם הרבה קשיים (במיוחד שיש ילד חולה או סובל ממוגבלות נפשית או פיסית, וגם אם לא) אבל זו חוויה נפלאה, זה אושר. באמת שזו לא קלישאה, זה אושר, עם כל הבעיות והקשיים והטורח לפעמים, בלי ילדים קשה יותר (שאת נשואה או עם בן זוג ובגיל מסווים, כמובן).
 

gertrude

New member
לפשטידת תירס: לא הצהרת דבר בגיל 22?

זכותם של בני ה-22 (או ה-20 או ה-16) להצהיר מה שבא להם. אני לא מכירה אף אחד שלא הצהיר כלום עד שהגיע לגיל 40, אני בכלל לא מבינה על מה הדיון הזה. יש איזה גיל "חוקי" שמותר להצהיר בו הצהרות??? אני הצהרתי אין סוף הצהרות בערך מגיל שש ועד היום, מאחורי חלקן אני כבר לא עומדת, מאחורי אחרות כן, כמו כל אחד אחר. לא נראה לי שמישהי כאן עומדת בפני ניתוח קשירת חצוצרות, כך שאין ששום בעיה שיצהירו מה שבא להן, אח"כ יתחרטו או לא עד קץ הימים. אני גם לא מבינה את הזלזול הזה בגיל 22, אני אמנם עברתי אותו לפני כמה וכמה שנים, אבל הייתי אז כבר אדם שלם עם דעות מוצקות ומבוססות. יש בנות 22 שמתחתנות, לא מעט כבר עשו בגילך הזה את ילדן הראשון, זה כבר ארבע שנים אחרי ששלחו אותן להגן על המדינה. אין צורך להמעיט בערכן. מנסיוני הטיעון של "בגילך גם אני הייתי ככה וזה עבר לי" או סוגים אחרים של "כשתגדלי תביני" מאז ומתמיד הרגיזו אותי בגלל נימת הפטרונות הנודפת מהם. לפעמים באמת שיניתי את דעתי בסוף, אבל לא בגלל אף אחד שאמר לי דברים כאלו ושיכנע אותי בעוצמת הטיעון הזה (שמקומם במיוחד משום שאינו ניתן להפרכה בשום דרך). אני, דרך אגב, הצהרתי בגיל 22 שאני לא רוצה ילדים (וגם לפני הגיל הזה) והיו לי די הרבה סיבות. כולם אמרו לי "שתגדלי תביני", ואכן גדלתי, הבנתי אי אלו דברים, אני באמת רואה את נושא ההריון, הלידה והאמהות בצורה אחרת והיום אני עדיין לא רוצה ילדים רק מסיבות אחרות. בקיצור, אולי הצעירות האלו ישתנו, אולי לא, אבל בכל מקרה זכותן להצהיר הצהרות
עומדת בכל גיל.
 

habubnik

New member
חבל

על המאמץ (מקסים ככל שיהיה) שלך... הן *חייבות* להמעיט בערכי בצורה כזו או אחרת... כי כמו שאמרתי בהודעה אחרת, חס ושלום שהן יחשבו שאני אישה בוגרת, מיושבת, אינטיליגנטית שפשוט חושבת אחרת מהן. אז בהתחלה הייתי כועסת, אח"כ מרירה וממורמרת, ועכשיו אני ילדה... שיהיה...
 
למעלה