מסלולי הרכבת הקלה העתידיים בירושלים

כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.
 

Ccyclist

Well-known member
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.

היו מספר תוכניות שונות שעיקרן הקו האדום והכחול (כיום מת"צ קווי ה 7x) ובשנים האחרונות נוספה תוכנית הקו הירוק שמקביל טיפה לבגין אבל עובר דרך גבעת רם. בנוסף עלתה תוכנית לקו מזרח מערב בדרום העיר.

צריך לראות את כל הקווים הנוספים כמקטעים ברי תחלופה לצד הקווים הראשיים.

במערכת הראשונה שתוכננה ופורסמה לפני 20 שנה רצו 8 קווים עד 2020.

הקו לכותל או שער יפו סומן אז בשחור והיה סוג של חלופה לקו האדום מהר הרצל ועד שער יפו. זה הבסיס לרעיון שאולי הרק"ל צריך להגיע לכותל בצורה קלה יחסית סביב החומות ולא שלוחה תת קרקעית של רכבת ישראל מתחת לאזורים הרגישים ביותר מבחינה היסטורית וארכאולוגית.

היה קו די הזוי מגבעת שאול להר הצופים דרך ציר ירמיהו ובר אילן. וודאי תיכנון של מומחים זרים שלא הבינו שאין קשר חזק בין השכונות החרדיות לאוניברסיטה. חלקים מהקו הזה סופחו לתוכניות הקו הירוק ואני מקווה שיתנו חיבורים הגיוניים יותר.

קו שבוטל והיה בכייה לדורות הוא הקו הצהוב בתוכנית המקורית. למעשה קו 21 ההיסטורי. שלוחה של הקו האדום שבמקום לנסוע צפונה מהעירייה היתה יורדת את רחוב הנסיכה מרי ורחוב המלך דוד לדרך חברון. אם היו בונים את הקו הזה כחלק מהמערכת הראשונית היו מכסים את רוב העיר בקו וחצי הרבה לפני השלמת הקו הכחול שמתעכב לפחות עשור אם לא יותר.

הקו הכתום / זהב שמנית היה אמור להיות קו שלוחה של הקו האדום בעידן שזה כבר פעל אבל הקו הירוק עדיין לא היה תוכנית ברורה. להבנתי חלקים מהקו בגבעת רם יסופחו לקו הירוק, אם כי להבנתי הקו הירוק אמור להיות ממערב לקמפוס בעוד שקו הזהב היה אמור להיות בצד המזרחי שלו ולשרת את המוזיאונים. יכול להיות שהאזור לא מצדיק שני קווי רק"ל בצמידות גדולה כל כך. נראה שחלק מהתוכנית היא שהקו יגיע לכותל דרך הקו האדום.



424px-Jerusalem_Light_Rail_Map.jpg
 

yairp4

Active member
היו מספר תוכניות שונות שעיקרן הקו האדום והכחול (כיום מת"צ קווי ה 7x) ובשנים האחרונות נוספה תוכנית הקו הירוק שמקביל טיפה לבגין אבל עובר דרך גבעת רם. בנוסף עלתה תוכנית לקו מזרח מערב בדרום העיר.

צריך לראות את כל הקווים הנוספים כמקטעים ברי תחלופה לצד הקווים הראשיים.

במערכת הראשונה שתוכננה ופורסמה לפני 20 שנה רצו 8 קווים עד 2020.

הקו לכותל או שער יפו סומן אז בשחור והיה סוג של חלופה לקו האדום מהר הרצל ועד שער יפו. זה הבסיס לרעיון שאולי הרק"ל צריך להגיע לכותל בצורה קלה יחסית סביב החומות ולא שלוחה תת קרקעית של רכבת ישראל מתחת לאזורים הרגישים ביותר מבחינה היסטורית וארכאולוגית.

היה קו די הזוי מגבעת שאול להר הצופים דרך ציר ירמיהו ובר אילן. וודאי תיכנון של מומחים זרים שלא הבינו שאין קשר חזק בין השכונות החרדיות לאוניברסיטה. חלקים מהקו הזה סופחו לתוכניות הקו הירוק ואני מקווה שיתנו חיבורים הגיוניים יותר.

קו שבוטל והיה בכייה לדורות הוא הקו הצהוב בתוכנית המקורית. למעשה קו 21 ההיסטורי. שלוחה של הקו האדום שבמקום לנסוע צפונה מהעירייה היתה יורדת את רחוב הנסיכה מרי ורחוב המלך דוד לדרך חברון. אם היו בונים את הקו הזה כחלק מהמערכת הראשונית היו מכסים את רוב העיר בקו וחצי הרבה לפני השלמת הקו הכחול שמתעכב לפחות עשור אם לא יותר.

הקו הכתום / זהב שמנית היה אמור להיות קו שלוחה של הקו האדום בעידן שזה כבר פעל אבל הקו הירוק עדיין לא היה תוכנית ברורה. להבנתי חלקים מהקו בגבעת רם יסופחו לקו הירוק, אם כי להבנתי הקו הירוק אמור להיות ממערב לקמפוס בעוד שקו הזהב היה אמור להיות בצד המזרחי שלו ולשרת את המוזיאונים. יכול להיות שהאזור לא מצדיק שני קווי רק"ל בצמידות גדולה כל כך. נראה שחלק מהתוכנית היא שהקו יגיע לכותל דרך הקו האדום.



צפה בקובץ המצורף 51163

הקו הצהוב (מוזיאון ישראל - הכותל) עדיין בתוכניות הרשמיות אבל אין לי מושג מה הסטטוס שלו. יש גם את הקו החום שכנראה לעולם לא יבנה והקו הסגול שהתחילו לקדם לאחרונה. בסופו של דבר תיבנה רשת די מורכבת שתאפשר גמישות יחסית בקביעת המסלולים התפעוליים הסופיים.

מפת קווים על גבי תצ״א
 

DAVIDADATO

Well-known member
היו מספר תוכניות שונות שעיקרן הקו האדום והכחול (כיום מת"צ קווי ה 7x) ובשנים האחרונות נוספה תוכנית הקו הירוק שמקביל טיפה לבגין אבל עובר דרך גבעת רם. בנוסף עלתה תוכנית לקו מזרח מערב בדרום העיר.

צריך לראות את כל הקווים הנוספים כמקטעים ברי תחלופה לצד הקווים הראשיים.

במערכת הראשונה שתוכננה ופורסמה לפני 20 שנה רצו 8 קווים עד 2020.

הקו לכותל או שער יפו סומן אז בשחור והיה סוג של חלופה לקו האדום מהר הרצל ועד שער יפו. זה הבסיס לרעיון שאולי הרק"ל צריך להגיע לכותל בצורה קלה יחסית סביב החומות ולא שלוחה תת קרקעית של רכבת ישראל מתחת לאזורים הרגישים ביותר מבחינה היסטורית וארכאולוגית.

היה קו די הזוי מגבעת שאול להר הצופים דרך ציר ירמיהו ובר אילן. וודאי תיכנון של מומחים זרים שלא הבינו שאין קשר חזק בין השכונות החרדיות לאוניברסיטה. חלקים מהקו הזה סופחו לתוכניות הקו הירוק ואני מקווה שיתנו חיבורים הגיוניים יותר.

קו שבוטל והיה בכייה לדורות הוא הקו הצהוב בתוכנית המקורית. למעשה קו 21 ההיסטורי. שלוחה של הקו האדום שבמקום לנסוע צפונה מהעירייה היתה יורדת את רחוב הנסיכה מרי ורחוב המלך דוד לדרך חברון. אם היו בונים את הקו הזה כחלק מהמערכת הראשונית היו מכסים את רוב העיר בקו וחצי הרבה לפני השלמת הקו הכחול שמתעכב לפחות עשור אם לא יותר.

הקו הכתום / זהב שמנית היה אמור להיות קו שלוחה של הקו האדום בעידן שזה כבר פעל אבל הקו הירוק עדיין לא היה תוכנית ברורה. להבנתי חלקים מהקו בגבעת רם יסופחו לקו הירוק, אם כי להבנתי הקו הירוק אמור להיות ממערב לקמפוס בעוד שקו הזהב היה אמור להיות בצד המזרחי שלו ולשרת את המוזיאונים. יכול להיות שהאזור לא מצדיק שני קווי רק"ל בצמידות גדולה כל כך. נראה שחלק מהתוכנית היא שהקו יגיע לכותל דרך הקו האדום.



צפה בקובץ המצורף 51163
אפשר לעשות קו רכבת דרך מקומות הבילוי בעיר, יתחיל מאבו תור (יס פלאנט), דרך חברון, ממילא, רחוב יפו, תחנה מרכזית ולמלחה דרך קטמון.
אבל נשמע קו קצת מסורבל לא?
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לעשות קו רכבת דרך מקומות הבילוי בעיר, יתחיל מאבו תור (יס פלאנט), דרך חברון, ממילא, רחוב יפו, תחנה מרכזית ולמלחה דרך קטמון.
אבל נשמע קו קצת מסורבל לא?

חסרים שני קטעי קו חשובים:

המלך דוד ( חיבור הקו האדום לכחול ויצירת שירות צפון דרום, אולי להר הצופים והר חומה)

אגרון - עזה (תת קרקעי) הרצוג.

לדעתי כעיקרון עדיף להמנע מריבוי קווים על אותו המקטע ולבסס נסיעות על החלפות. יש מקומות שבהם קשה להקפיד על העיקרון כי מבנה העיר מקשה על ריבוי חלופות מצפון למרכז העיר.
 

DAVIDADATO

Well-known member
חסרים שני קטעי קו חשובים:

המלך דוד ( חיבור הקו האדום לכחול ויצירת שירות צפון דרום, אולי להר הצופים והר חומה)

אגרון - עזה (תת קרקעי) הרצוג.

לדעתי כעיקרון עדיף להמנע מריבוי קווים על אותו המקטע ולבסס נסיעות על החלפות. יש מקומות שבהם קשה להקפיד על העיקרון כי מבנה העיר מקשה על ריבוי חלופות מצפון למרכז העיר.
תן דוגמא למסלול רכבת קלה שעובר במקומות הבילוי בעיר, הכוונה היא מסלול משלך
 

Ccyclist

Well-known member
תן דוגמא למסלול רכבת קלה שעובר במקומות הבילוי בעיר, הכוונה היא מסלול משלך

אף מסלול לא צריך לכסות את הכל בבת אחת.

הקו האדום ברחוב יפו מכסה את השוק ואת מרכז העיר, אף שהוא טיפה מרוחק מממילא.

הקו הכחול מכסה את דרך חברון, מתחם התחנה ובענף השני - את עמק רפאים. הוא מתחבר למרכז העיר דרך רחוב המלך ג'ורג'.

מה שהחיבורים החסרים בעיניי נותנים לרשת זו הרחבה בצד המזרחי של מרכז העיר, חיבור צפון-דרום מובהק לאורך ציר 60 בגבולות העיר ( בר לב, המלך דוד, דרך חברון ) וכן מענה להיעדר רק"ל על ציר הרצוג ועל ציר אגרון התוחם את מרכז העיר מדרום אף שהוא מגיע לממילא.

במערכת מסילתית מורכבת הנוסע מרכיב את המסלול שלו מהקווים הקיימים בזכות התדירות שלהם. לקפוץ תחנה או שתיים בקו המשיק לקו שלך זה חלק טבעי מאופן הנסיעה במערכות כאלו.
 

Ccyclist

Well-known member
מהעירייה זה 5 דקות הליכה לממילא

פחות, אבל לא צמוד. שיפור הגישה היה יכול להתקבל עם בנייה אחרת בצד הצפוני של המתחם, במיוחד שיש את המלון הסגור שאפשר לפנות.

מצד שני זה לא קרוב ברמה של תחנה בשער יפו (הקו הצהוב המתוכנן) או תחנה בכניסה המערבית של ממילא. השקה בין תחנות שם תצריך הליכה מסויימת כדי להחליף קווים.
 

Ccyclist

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 51297
יש גישה בדרך לכותל כשהולכים מהעירייה

מה שאני חושב שחסר באזור: תחנה על הקו הצהוב בין כיכר צה"ל לשער יפו, תחנה על שלמה המלך על שני התוואים החסרים (בסגול) וכן מספר חיבורי הליכה ישירים מהמתחם צפונה ומערבה, מה שחסר שם כיום או לפחות לא משולט. יתכן שצריך לפתוח את רחוב שושן לשלמה המלך לפחות כמעבר הולכי רגל ובוודאי צריך שהשלוחה המזרחית של רחוב כורש תשולב במתחם ממילא בצורה מוצלחת יותר. בכיכר צהל בצד של ממילא ישנו מלון סגור שפינוייו יכול לאפשר בניית מעברים חדשים.

Screenshot_20220627-184005_Samsung Internet.jpg Screenshot_20220628-000344_Adobe Acrobat.jpg
 
נערך לאחרונה ב:
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.
פעם ניסיתי לעשות סדר, זה אמנם לא ממש מעודכן אבל אולי יעזור

ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה
 

Ccyclist

Well-known member
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.

התוכנית ההיסטורית מתחילת שנות האלפיים - "מערכת 2020".

הקו האדום והכחול קיימים בצורה דומה לתוכנית כיום, אבל היתה תחלופה גדולה בין השלוחות השונות לתיכנון כיום.

צריך לראות את התוכנית הישנה במובן של זיהויי צירים חשובים שהועברו לתוכניות אחרות כיום, וכן את התפתחות התוכניות המודרניות לקו הירוק ולקו בדרום העיר כמשקפות את התפתחות העיר ב20 השנים האחרונות.

התוכנית הישנה רלבנטית מבחינת קונטקסט וחשיבה תיכנונית. לקח זמן למצוא אותה על המחשב כי היא לא זמינה בחיפוש מהיר בגוגל.

Jerusalem Original LRT system.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.
map 1.jpg Map 2.jpg

מסתבר שמועצת בארנט הלונדונית (עיר תאומה של רמת גן) היא בסדר הגודל של ירושלים. אמנם השטח שלה הוא כשני שליש משטח ירושלים, אבל בניכוי יער ירושלים ועטרות קנה המידה דומה ואולי אפילו נוטה לטובת בארנט.

צירפתי שתי מפות של המועצה ומסילות הרכבת שבתחומה, האחת של גוגל (שחלשה במיפוי קווי רכבת ארצית) והשניה של אתר בריטי.

אפשר לראות שבגלל שהמועצה היא מועצה פרברית עם זיקה לעיר הנמצאת מדרום (טיפה דרום מזרח) כל המסילות שבתחומה מובילות דרומה ואין להן חיבורים בתחומה. היסטורית היה חיבור מזרח-מערב חלקי במועצה - מקו הענף של מיל היל איסט לתחנת אדג'וור, אך הוא לא צלח את פרוייקט הסבה מרכבת ארצית לענף של התחתית. ההחלפה בין שני הענפים של הקו הצפוני נעשית מדרום למועצה, בתחומה של מועצת קמדן.

זה הבדל מעניין בין עיר לפרבר. הפרבר צריך זיקה לעיר ולכן על אף שיש בו 2 ענפי תחתית וענף שאטל ו 2 מסילות ארציות - כולן מוקדשות להגעה לעיר וממנה. החיבורים הפנימיים בין פרוזדורי הרכבת השונים בפרבר נעשים או באוטובוס, או במוניות ורכבים.

בעיר ירושלים לעומת זאת - התוכנית היא למספר קווי רק"ל שעיקר תפקידם חיבור פנימי, וכן הארכה של קו רכבת עם תחנה בודדת מנקודה שאינה בדיוק במרכז או בפרברים אל תוך מרכז העיר ואולי טיפה הלאה.

יש לציין גם שבגלל הבינוי הרווי בירושלים אוכלוסייתה גדולה פי 2.5 מאוכלוסיית בארנט - כ 950,000 לעומת כ 380,000. עיקר הבינוי בבארנט הוא בתים פרטיים דו קומתיים אף שיש בתי דירות במרכזים המשניים וכן פרוייקטים של דיור ציבורי.

תא שטח דומה, אבל תשתיות שונות לחלוטין ואוריינטציה שונה מאד.
 
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.
ראשית, מתעלמים מכל ההיסטוריה התכנונית הזו של הקווים והצבעים, וניגשים למפות העדכניות ביותר.

אפשר לנסות למצוא מידע עדכני באתר "צוות תכנית אב לתחבורה".


האתר לא מעודכן באופן מצער, ולמצוא אמירות בנוסח "המפעיל החדש ייכנס ברבעון השני של 2021" זה לעשות צחוק מהעבודה. עם זאת, בדף שנתתי קישור יש אפשרות להוריד "מפת תצ"א" שעושה די הרבה סדר באלו קווים מתוכננים, מאיפה ולאיפה.

שנית, מידע אמין ועדכני אפשר למצוא באתר "קווים כחולים" שהוא פשוט אוצר מבחינתי, אבל המידע שם הוא יותר למקצוענים.


מקליקים על אזור במפה ורואים אילו תוכניות ישימות לאותו מקום, בוחרים במתאימה ואפשר לראות את מסמכי התכנון של התוכנית, וזה כולל את התוכניות לקווים האדום, הכחול, הירוק, הסגול וההארכה העתידית של קו הרכבת הכבדה לתוך (ומתחת) מרכז העיר.

שלישית, מבינים שהקווים והצבעים שמשורטטים כרגע נוגעים יותר לחבילות עבודה, ולכשתושלם הרשת יהיה אפשר ליצור קווים ממשיים שיסעו על קטעי מסילות ששייכים ל"צבעים" שונים משלב הביצוע.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.
קודם כל צריך לעשות הפרדה בין קווים פיזיים לבין קווים תפעוליים. ברגע שנבנית רשת שלמה של מסילות, ניתן ליצור קווים תפעוליים שונים על-גבי הרשת. כמו ברכבת ישראל, לדוגמא.
עם הפעלת הקו הירוק בעוד כשלוש שנים, יהיו למעשה 5 קווים תפעוליים על גבי 2 קווים פיזיים בלבד, על שלוחותיהם. וזה עוד לפני שדיברנו על הקו הירוק.

0f507e17d46b7ad939368f004e571f00-e1651676821258.jpg
 

Ccyclist

Well-known member
קודם כל צריך לעשות הפרדה בין קווים פיזיים לבין קווים תפעוליים. ברגע שנבנית רשת שלמה של מסילות, ניתן ליצור קווים תפעוליים שונים על-גבי הרשת. כמו ברכבת ישראל, לדוגמא.
עם הפעלת הקו הירוק בעוד כשלוש שנים, יהיו למעשה 5 קווים תפעוליים על גבי 2 קווים פיזיים בלבד, על שלוחותיהם. וזה עוד לפני שדיברנו על הקו הירוק.

צפה בקובץ המצורף 51381

לצערי לריבוי שלוחות וחלופות יש מחיר בדמות תדירות נמוכה. הנה דיאגרמת התדירויות בקווי התת שטח של התחתית הלונדונית, מטרו בהפרדה מפלסית המתבסס על שילוב בין שתי ליבות עיקריות (סגול-וורוד-צהוב, ירוק-צהוב) וקו מעגלי שעושה את הסיבוב ביניהן. יש קווים שנשענים על סיום רכבות בשולי המעגל, אחרים עם תדירויות מאד נמוכות בשלוחות, ובלב המעגל נוסע שרוצה קו מסויים עלול להמתין 6-7 דקות. כל זה כשהמערכת חפה לחלוטין מאילוצים של מפגשי כביש-מסילה.

אם לוקחים עיקרון כזה למערכת רק"ל במפלס הקרקע, ובעיר שלא הצליחה להגיע לתדירות של רק"ל כל 4 דקות כפי שהובטח במקור, התוצאה תהיה המתנה של עשר דקות עד רבע שעה לחלופה הנכונה במקום יכולת דמויית מטרו להרכיב נסיעות על סמך קווים שמגיעים כל 4-5 דקות.

אני יודע שהחיבור שאני מקדם ברחוב המלך דוד נוגד את העיקרון, אבל לפעמים יש יוצא מן הכלל שמצדיק שבירת כללים. באופן כללי אני חושב שיש לשאוף שכל קו יעמוד בפני עצמו. אני מודע שהמבנה של העיר היהודית מקשה על איזון המערכת ושאין פוטנציאל לענפים למזרח העיר.

Current-service.jpg
 

em28

Well-known member
כיום יש קו בודד - הקו האדום מהר הרצל (כרגע מהתחנה המרכזית) לפסגת זאב.
הקו מוארך ב-2 הקצוות שלו - צפונה לנווה יעקב, ודרום-מערבה לבי"ח הדסה עין כרם דרך ק. היובל וק. מנחם.

עוד קו שלוחה נבנית היום מכפר שאול דרך כנפי נשרים וק. משה אל עבר צומת עם הקו האדום והקו הירוק. בעבר הרחוק קו זה הופיע במפות כקו כתום שהמשיך במסלול הקו האדום עד שער שכם/ גבעת התחמושת/ הר הצופים (במסלול הקו הירוק שעוד רגע נגע בו מגבעת התחמושת)או כקו פנטזיה לכותל דרך הר ציון. ראיתי עוד מפה שהשלוחה נצבעה בירוק בהיר והמשיכה דרך בר אילן במקביל לקו הירוק עד גבעת התחמושת ומשם במקביל לקו האדום עד נווה יעקב. במפות אחרות השלוחה מופיעה כקו שחור שמתחבר עם הקווים המרכזיים. בקיצור - קו שלוחה שבאף מפה לא ברור לאן מגיע ולאן מתחבר.

קו שלם שנבנה כיום הוא הקו הירוק. מדובר בעצם בקו עם 2 שלוחות - אחת מגילה ואחת ממלחה שמתחברות בצומת פת. הקו בעיקרו ממשיך דרך גבעת רם, בניני האומה וציר בר אילן עד הר הצופים. ברוב המפות אחת השלוחות של הקו פועל במקביל לקו האדום מגבעת התחמושת צפונה לנווה יעקב. בחלק מהמפות שלוחת כנפי נשרים שייכת לקו הירוק.

בעבר הקטע של הקו הירוק בין גבעת רם לגשר המיתרים היה מכונה הקו הזהוב והיה אמור להתחבר ולתגבר את הקו האדום קצת בסגנון הקו הכתום שצויין מקודם.

ויש את הקו הכחול שעוד לא התחילו לעבוד עליו אבל זוכה הוכרז שבוע שעבר והובטח כי יהיה מוכל לקראת 2027. גם לקו זה יש בצד הצפוני פיצול בשמואל הנביא בין שלוחה לרמות לשלוחה להר הצופים. ובצד הדרומי בין דרך חברון- גילה לעמק רפאים- מלחה. בחלק מהמפות שלוחת הר הצופים מתחברת ישירות לקו הירוק בשחראי, באחרים לקו האדום בשמעון הצדיק.

בקיצור בלגן של מפות, תכוניות, שלוחות וקווים.

אני חשבתי על תוכנית- שברור לי מהמפות השונות שזו אינה התוכנית כרגע:

1. קו עין כרם- מרכז העיר - הר הצופים.
2. קו עין כרם - בר אילן- הר הצופים.
3. קו גבעת שאול- בר אילן- נווה יעקב (קו שמתאים להמשיך לרמות תלוי חיבור).
4. קו גילה - ג. רם- מרכז העיר- נווה יעקב.
5. קו מלחה- ג. רם- בר אילן- נווה יעקב ( קו שמתאים עד לפתיחת הקו הכחול שימשיך לרמות במקביל לקו הכחול במקום).
ועם פתיחת הקו הכחול:
6. קו גילה- דרך חברון- שטראוס- הר הצופים?
7. קו מלחה- עמק רפאים- שטראוס - רמות

בקיצור... לא מצליח לחבר בין קצוות הקווים... לפותרים אשמח.
איזה בלגן של קווים פיקטיביים וקווים לא קיימים !
קצת סדר: העיריה מספרת על 10 קוים עד 2030, אבל סופרת שלוחות כקווים וקווים שרק בתכנון.
בתכלס עובדים על 3 קווים עם 5 שלוחות שלהם ועוד שני קווים שלא ברור אם יצאו אל הפועל

- הקו האדום - פסגת זאב-רח' יפו-הר הרצל:
עבודות על הקו:
- הארכה לנווה יעקב
- הארכה לעין כרם
- שלוחה לאוניברסיטה בהר הצופים ושלוחה לאוניברסיטה בגבעת רם - מה שפעם נקרא קו הקמפוסים
- שלוחה לגבעת שאול

- הקו הירוק (בעבודות) - גילה-צומת פת-תחנה מרכזית-בר אילן-גבעת התחמושת
- שלוחה מהארנה-פת-תלפיות

- הקו הכחול (בעבודות) - גילה-דרך חברון-תחנה רכבת ישנה-מרכז העיר- בר אילן-רמות
- שלוחה מהארנה-קטמון-עמק רפאים

- הקו הסגול (בתכנון) -הדסה עין כרם-ארנה-תלפיות-ארמון הנציב

- הקו החום (בתכנון, סביר להניח שלא יצא לפועל בגלל פוליטיקה) - צור באחר-עיר עתיקה-שועפט-עטרות


- הקו השחור/זהוב/צהוב/כתום - בוטלו/לא מקודמים
 

Ccyclist

Well-known member
איזה בלגן של קווים פיקטיביים וקווים לא קיימים !
קצת סדר: העיריה מספרת על 10 קוים עד 2030, אבל סופרת שלוחות כקווים וקווים שרק בתכנון.
בתכלס עובדים על 3 קווים עם 5 שלוחות שלהם ועוד שני קווים שלא ברור אם יצאו אל הפועל

- הקו האדום - פסגת זאב-רח' יפו-הר הרצל:
עבודות על הקו:
- הארכה לנווה יעקב
- הארכה לעין כרם
- שלוחה לאוניברסיטה בהר הצופים ושלוחה לאוניברסיטה בגבעת רם - מה שפעם נקרא קו הקמפוסים
- שלוחה לגבעת שאול

- הקו הירוק (בעבודות) - גילה-צומת פת-תחנה מרכזית-בר אילן-גבעת התחמושת
- שלוחה מהארנה-פת-תלפיות

- הקו הכחול (בעבודות) - גילה-דרך חברון-תחנה רכבת ישנה-מרכז העיר- בר אילן-רמות
- שלוחה מהארנה-קטמון-עמק רפאים

- הקו הסגול (בתכנון) -הדסה עין כרם-ארנה-תלפיות-ארמון הנציב

- הקו החום (בתכנון, סביר להניח שלא יצא לפועל בגלל פוליטיקה) - צור באחר-עיר עתיקה-שועפט-עטרות


- הקו השחור/זהוב/צהוב/כתום - בוטלו/לא מקודמים

קצת כבוד, הקו ה"פיקטיבי" הגדול ביותר שלי כבר בתיכנון רישמי - הארכת A1 מנבון לתוך העיר. אני מקדם את העניין כבר מתחילת העשור שעבר.
 
איזה בלגן של קווים פיקטיביים וקווים לא קיימים !
קצת סדר: העיריה מספרת על 10 קוים עד 2030, אבל סופרת שלוחות כקווים וקווים שרק בתכנון.
בתכלס עובדים על 3 קווים עם 5 שלוחות שלהם ועוד שני קווים שלא ברור אם יצאו אל הפועל

- הקו האדום - פסגת זאב-רח' יפו-הר הרצל:
עבודות על הקו:
- הארכה לנווה יעקב
- הארכה לעין כרם
- שלוחה לאוניברסיטה בהר הצופים ושלוחה לאוניברסיטה בגבעת רם - מה שפעם נקרא קו הקמפוסים
- שלוחה לגבעת שאול

- הקו הירוק (בעבודות) - גילה-צומת פת-תחנה מרכזית-בר אילן-גבעת התחמושת
- שלוחה מהארנה-פת-תלפיות

- הקו הכחול (בעבודות) - גילה-דרך חברון-תחנה רכבת ישנה-מרכז העיר- בר אילן-רמות
- שלוחה מהארנה-קטמון-עמק רפאים

- הקו הסגול (בתכנון) -הדסה עין כרם-ארנה-תלפיות-ארמון הנציב

- הקו החום (בתכנון, סביר להניח שלא יצא לפועל בגלל פוליטיקה) - צור באחר-עיר עתיקה-שועפט-עטרות


- הקו השחור/זהוב/צהוב/כתום - בוטלו/לא מקודמים


- הקו האדום - פסגת זאב-רח' יפו-הר הרצל:

ממה שאני מבין מה שכונה "קו הקמפוסים" לא יקרה מעצם העובדה שהקו הירוק קיים ומשרת כקו הקמפוסים.
מה שכן מתוכנן למיטב הבנתי זה קו מעין כרם - הר הרצל- רח' יפו - הר הצופים וקו שני לאורך מלוא הקו האדום מעין כרם - הר הרצל- רח' יפו- ג. התחמושת- נווה יעקב.
שלוחת גבעת שאול לפי מיטב הבנתי אמורה לפעול בעצם כקו נפרד שרובו במקביל לקו הירוק מבניני האומה ועד גבעת התחמושת, ולאחר מכן במקביל לקו האדום עד נווה יעקב.

- הקו הירוק (בעבודות מתקדמות) - גילה-צומת פת-תחנה מרכזית-בר אילן-גבעת התחמושת
הקו הירוק יוצא מגילה- צומת פת- בניני האומה - בר אילן- ג. התחמושת וממשיך להר הצופים.
לקו נבנית כיום שלוחה ממלחה בלבד. לא מאוד ברור לאן יגיעו הרכבות היוצאות ממלחה - עד בניני האומה? הר הצופים? נווה יעקב?
לא ברור לי כיצד השלוחה תשפיע על התדירות בגילה.
פתיחת הקו הכחול (שלוחת מלחה) והקו הסגול ככל הנראה ישנו את מסלול השלוחה או יבטלו אותה בכלל.

- הקו הכחול (בעבודות ראשוניות) - גילה-דרך חברון-תחנה רכבת ישנה-מרכז העיר- בר אילן-רמות
- שלוחה ממלחה-קטמון-עמק רפאים
מהתכנון הקיים שלוחת מלחה אמורה להתחבר להר הצופים. שלוחת גילה המרכזית והתדירה יותר עד רמות.

- הקו הסגול (בתכנון) -הדסה עין כרם-ארנה-תלפיות-ארמון הנציב
כרגע בתכנון עד תלפיות בלבד ללא המשך לארמון הנציב.

למרות התוכניות לקו ברחוב מקביל לקו הכחול (יהודה הנשיא), ריאלית ככל הנראה מתלפיות ייסע במקביל לשלוחת עמק רפאים של הקו הכחול לאורך הקטמונים עד מלחה. לאחר מכן יעלה במנהרה מתחת למלחה והמשך לאזור המפלצת- קריית היובל ומשם ייסע במקביל לקו האדום עד עין כרם.

אפשרות מעניינת ומחוץ לקופסת התכנון היא שבמקום ירידה לעין כרם, שלוחה נוספת תמשיך דרך הר הרצל לכיוון גבעת שאול.

- הקו החום (בתכנון, סביר להניח שלא יצא לפועל בגלל פוליטיקה) - צור באחר-עיר עתיקה-שועפט-עטרות
אפשר להוסיף לקווים הלא רלוונטיים. קו תיאורטי לעוד כמה שנים טובות.

חבל מאוד לדעתי שלא נבנה קו לרמת שלמה כזה שהיה יכול לנסוע במסלול: גבעת שאול- בניני האומה - עזרת תורה- הר חוצבים- רמת שלמה או/ גם כשלוחה של הקו הכחול.
כנ"ל שלוחה לכיוון חומת שמואל (הר חומה)/ צור באהר וארמון הנציב/ ג'בל מוכבר (מתוכנן וכרגע לא מקודם במסגרת הקו הסגול).

הרכבל המתוכנן להר ציון ושער האשפות (הכותל) ובעתיד עד להר הזיתים (כרגע פנטזיה) כרגע מבטלת את התוכניות השונות לרק"ל סביב העיר העתיקה.
יש תוכנית תיאורטית ובעיתית גם לרכבל מהכותל דרומה לכיוון ארמון הנציב עד לקו הסגול. וצפונה מהר הזיתים להר הצופים. ישאר כרגע כנראה כתיאוריה ופנטזיה.
 
למעלה