מספר שאלות בכל פרק

  • פותח הנושא שימי.ל
  • פורסם בתאריך
ש

שימי.ל

Guest
שאלה למי שעבר בשבוע האחרון (ינואר 2023) את המבחן מחוננים לתלמידי כיתה ו לקראת חטיבת הביניים.
כמה שאלות יש בכל פרק מששת הפרקים שבמבחן?
תודה מראש
 
ר

רם שלום בגרויות

Guest
בתשפ"ג- מבחן לכיתות ו-ט הוא למעשה מבחן האיתור לתכניות למחוננים בעל יסודי. המבחן הוא מבחן ממוחשב האורך 90 דקות. והוא כולל שישה פרקים בנושאים הבאים:
- שאלות הקשר מילולי
- סדרות
- אנלוגיות
- הגיון
- בעיות בחשבון
- צורות
כל פרק במבחן כולל כ-8-18 שאלות ברמות קושי שונות.
המבחן כולל שאלות מסוגים שונים: שאלות רב-ברירה, בהן יש לבחור תשובה אחת מבין מספר
אפשרויות תשובה; שאלות גרירה ושאלות פתוחות שבהן יש להקליד את התשובה הנכונה) לרוב
בעיות בחשבון.
אציין שאני רם שלום בצעתי והובלתי במסגרת של משרד החינוך, תפיסה שונה לגבי מחוננים ומצטיינים, ולכן גם המלצתי להורים היא שונה. מתוך ניסיון עשיר ביותר של עיסוק במחוננות ובמחונני-על (גאונים) אני ממליץ לכל הורה להתמקד בעיקר בהשקעה בילד המחונן בפיתוח חשיבה והבנה. כאשר מפתחים אצל ילדים בכלל ואצל ילדים מחוננים בפרט, את החשיבה וההבנה, הילד לבדו יצליח ללמוד הרבה מאוד תחומים בכוחות עצמו בלי השקעה או התערבות חיצונית מיותרת. הורים עושים טעות כאשר הם מעמיסים על ילדם המחונן לימודי יתר המובססים על למידה שינון תרגול וזכרון שהן צורות למידה לא נכונות לילד המחונן. שוחקות אותו ופוגעות בהתפתחותו העצמית ובמיצוי הפוטנציאל הגלום בו.
אני בעצמי למדתי לשני תארים אקדמיים באוניברסיטה בזמן שהייתי תלמיד תיכון. כשהייתי ילד קטן אבא שלי החליט לא לשלוח אותי למסגרות של תלמידים מחוננים, הוא סבר נכון שעדיף לטפח בי את יכולות החשיבה וההבנה והוא עשה את זה באופן פרטי.
כיום אני רם שלום מלמד ב-מכון לחשיבה והבנה. אני לימדתי והכנתי לבחינות תלמידים מחוננים ומצטיינים כולל גם בגיל בית ספר יסודי וגם בגיל חט"ב. אני מלמד מיומנויות בסיסיות על ידי פיתוח החשיבה וההבנה. כך שהילדים כבר מגיל בית ספר יסודי מצליחים לפתור שאלות ממבחני בגורת, מפסיכומטרי ואפילו מקורסים אוניברסיטאיים, קראו עלי כתבות בעיתונות, ראו גם במאקו N12 וכן ראו מה כתבו עלי ועל התלמידים שלי באתר הרשמי של משרד החינוך (בפייסבוק של משרד החינוך). חפשו בגוגל: רם שלום בגרויות. ניתן גם להתייעץ איתי בטלפון 0507323511 או במייל: [email protected] לגבי ילדים מחוננים ומצטיינים. כולל גם הכנה למבחני מחוננים, הכנה לאולימפיאדות במתמטיקה וגם למבחני נבחרת ישראל במדעים.
 
למעלה