מעבורות בים בין חיפה לעכו ונהריה ואולי לאשדוד

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
פרקטי רק כשצריך לחצות גוף מים.

מעבורות בים בין חיפה לעכו ונהריה ואולי לאשדוד


עובדים על תכנית במשרד התחבורה להשתמש בים לעבור ממקום למקום .
פרקטי רק כשצריך לחצות גוף מים.
בבריטניה יש רשימה שלמה של מקומות שהיו בהם מעבורות אך הן הוחלפו בגשרים ומנהרות, ורשימה של מקומות בהם או שיש שיקול נופי שלא לבנות גשר / מנהרה או שיש קשיים בירוקרטיים (חיבור הכביש הצפון-מעגלי והדרום מעגלי במזרח לונדון בוטל עקב התנגדות מקומית, והחיבור ביניהם הוא ע"י מעבורת). בכל דוגמה שאני מכיר מדובר בדרך לחצות גוף מים, בין אם החצייה היא לנקודה שנמצאת על גוף יבשה אחר, או אם המרחק הוא קטן משמעותית מנסיעה סביב מפרץ או אגם.

יש בלונדון עצמה שירות ספינות נהר, אבל הן אינן נכללות בכרטיס הנסיעות הרגיל (רכבות תחתיות ובינעירוניות בתחומי העיר, אוטובוסים, חשמליות, הרכבת הקלה של הדוקלנדס) ולכן מחירן יקר יחסית ולמרות שיש להן נוסעים ואפילו נוסעים קבועים כל פעם שמביאים אייטם עליהן בחדשות המקומיות מדברים עליהן כעל קוריוז. בעיקרון התמז (Father Thames -למה אתם בארץ עושים לו שינוי מין אינני יודע) זורם ממערב למזרח עם כמה עיקולים, ובתקופות שקדמו לרכבת הוא היה העורק התחבורתי הראשי של העיר, אבל עובדה שכדי לחבר כיום בין מזרח למערב בונים את פרוייקט הקרוסרייל במקום "לתגבר ספינות נהר".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה