היתכנות כלכלית
כשיש שתי טיסות יומיות ת"א - לרנקה, במחיר שבין 50 ל 100 דולר לכיוון, כנראה שהמחסום האמיתי הוא העדר כדאיות כלכלית. נראה לי שיהיה קשה מאד למלא מעבורת, אפילו קטנה ומהירה, בקו חיפה -לרנקה, במחיר שיהיה תחרותי למחיר טיסה. ככל שמחירי הדלק נמוכים יותר, כמו עכשיו, וחברות התעופה יכולות להציע מחירים נמוכים יותר, יכולת התחרות של מעבורות קטנה יותר.
היום ביוון למשל, יש הבדל קטן מאד בין מחירי טיסות פנים למחירי המעבורות. לפעמים המעבורת אפילו יותר יקרה. זה משאיר את המעבורות למי שרוצה להעביר איתו רכב או הרבה מטען, או לקחת תא למעבורת לילה ולחסוך ככה לילה במלון.
מנגד, יותר ויותר אנשים טסים.