מעבר לירושלים, יש גם אפיקים! פרט ללימודים...

אודליה23

New member
מעבר לירושלים, יש גם אפיקים! פרט ללימודים...

למי שנראה שירושלים היא אך ורק האוניברסיטה בעברית אז יש גם (בכל זאת...) מה לעשות בירושלים. אז: ארומה יש בכל חור כי זה בא משם, כותל, הואמן 17 מגה בר, אזור התעשיה תלפיות , אזור התעשיה מהגדולים בישראל, מתחם שלומציון המלכה (בארים פאבים) שרית מהגר המאפרת גרה ועובדת שם , קניון מלחה (עזריאלי), יש סניפים של דומינוס, ראש העיר הבא שם הוא ככל הנראה ניר ברקת (לא חרדי!!), האויר נדיר, הנוף משגע, יש אופציה להכיר תרבות חדשה , האוטובוסים שם לת"א ומת"א מגיעים כל 10 דקות (ממש תדירות עירונית), המדרחוב בירושלים מכיל שילוב נדיר של תרבויות , במרכז העיר תוכלו למצוא אמריקאים/ות יפיפיים/ות שההורין שלהן שלחו אותן ללימודים בעי הקודש. אפשר לשמוע את רדיו 99 ולב המדינה ברוב האזורים, לפני שבת גם החילוניים מתנהלים שונה מה שמכנים את העיר לאווירה קסומה , משהו שאצלנו כמעט ולא קיים. אז תודו שירושלים היא אלטרנטיבה דיי נחמדה אם מסתכלים על כך בצורה חיובית.
 

roeyil

New member
תחיה בה יותר מ3 שנים (נגיד משהו כמו 20 שנה..)

ואז תגיד מה אתה חושב עליה.... עיר יפה, מוזנחת בטרוף, קורסת כלכלית וחברתית ותמשיך לקרוס אם הקצב הנוכחי יימשך... עוד או שהבנו? שלא תבין לא נכון, אני לא נגד פיתוחה ושיקומה אבל במדינתנו ובמיוחד בעריית ירושלים המושחתות הדבר בלתי אפרי או לפחות קשה ברמה כזאת שאין מספיק כוח לשנות את המצב... ההגדרה הנכונה לי-ם - "עיר מיוחדת" וזהו. התחלתי וויכוח?
 

PIonit

New member
אני חיה בה יותר מ20 שנה

ונכון יש לה חסרונות- אבל לאיזו עיר אין?! מוזנחת- דוקא אני חושבת שהיה שיפור בשנים האחרונות, וגם ת"א לא מבריקה ממש... קורסת כלכלית וחברתית- אני בהחלט חושבת שצריך לפתח עוד מקומות תעסוקה, אבל מפה ועד קריסה....?!? חברתית? יש בעיר המון פסטיבלים, מופעים, תאטראות ושאר מוסדות תרבות... נקוה שעם הבחירות הקרובות אכן יהיו שינויים ויתברר שמדובר ביותר מרק ססמאות בחירות שמועמדים מפריחים לאוויר ואכן ויביאו לעירייה רוח חדשה ..
 

roeyil

New member
קריסה

אני ממש לא מדבר רק על מקומות תעסוקה, להפך, אני לא חושב שיש מחסור במקומות תעסוקה. עיר זה עסק כלכלי לכל דבר, תחשבי שאת עובדת בחברה מסויימת, באה כל יום לעבוד מ-8:00 עד 17:000, הולכת הביתה לנוח וחוזר חלילה. עכשיו, תחשבי שבחברה הזאת יש 100 עובדים, 50 מהם עובדים כמוך ומייצרים כסף לחברה, מפתחים אותה ועוזרים לה להימנע מפשיטת רגל. 50 עובדים נוספים, באים כל בוקר, מחתימים כרטיס, ומסתובבים הלוך ושוב בחדר. עכשיו, זה לא שהם מחוברים לגנרטור ויוצרים חשמל (מה שהיה תורם ולו במעט...), הם פשוט לא עושים כלום, ולא רק זה - הם גם משתמשים בקפה של המשרד (!). ועכשיו חידה ברוח תחילתה של שנת הלימודים - כמה זמן להערכתך החברה תחזיק מעמד בקצב הנוחכי? (בלי תרומות מבחוץ ועזרה ממשלתית). עיר זה עסק כלכלי לכל דבר, כמו בחברה עסקית, לאדם יש גבול ביכולת הייצור, אז או שמביאים עוד עובדים או שהוא מתפטר (מה שקורה היום בעיר...עזיבה... )בקצב הנוכחי, שעל כ- 60% מאוכלוסיית העיר (שגרה ובעלת דירה בעיר) מוטלת רוב המעמסה הכספית, העיר תגיע למצב של קריסה מהר מאוד. הייתרון לדעתי של ברקת, ופה אין קשר לדתיים וחילוניים וערבים... הוא שהוא בא מהתחום העסקי ויש לו ראש כלכלי. העיר הזאת אכן זקוקה למישהו שייידע לנהל אותה ויפסיק את השחיתות והחלם שמתרחשים בה (סתם דוגמא טובה שעולה לי עכשיו בראש היא הרכבת הקלה...). ההזנחה של העיר (שנכון, השתפרה במעט) היא רק קצה הקרחון בבעיותיה... צריך להתחיל בשורש... נחכה ונראה מה יהיו תוצאות הבחירות ולפי זה נדע אם תוקם בישראל העיר החרדית הגדולה ביותר או שתשרור בה איזושהיא ציוויליזציה נורמלית...
 

steelwater

New member
אתה ירולשמי?

אני נולדתי בירולשים וגרה פה כל החיים שלי. שנה אחת גרתי בעכו בש"ש אבל חוץ מזה אני כבר חיה פה 22 שנה וזו העיר הכי מדהיהמ שיש. יש פה הממממממממון חרא, אני מסכימה, אבל גם יש פה כמויות של טוב ודברים שאין בשום מקום אחרי ויהיה לי ממש קשה לעזוב אותה. אני אולי ארצה פעם לגור שנה או פחות בת"א, אבל היא הרבה פחות קוסמת לי מירושלים, ובכלל, ירושלים זה כמו קיבוץ. כולם מכירים את כולם ונהנים להכיר אנשים חדשים.
 

roeyil

New member
כן, ירושלמי

בגלל זה אני מדבר ככה.... ברור שיש פה דברים מדהימים ואין ספק שיש בה הרבה טוב, אני זוכר גם איך היא הייתה נראית בתקופתו של טדי קולק ושנים לפניו (את בטח זוכרת גם...). פעם היה פה הרבה יותר טוב, נראה לי שאולמרט הכניס את השחיתות המוקצנת לעייריה (לא שהיא לא הייתה קיימת לפניו אבל ממש לא באותה הצורה) שוב, שלא תביני לא נכון, הלוואי והעיר הזאת תשתנה ותפרח, הפחד הגדול שלי הוא שלא ככה יהיה... ואז באמת שאני לא ארצה להישאר אחרון ולכבות את האור....
 

steelwater

New member
גם אני מרגישה לפעמים

שאני אשאר אחרונה ואכבה את האור.
 
למעלה