מעונות ללא תשלום

מעונות ללא תשלום

קראתי בפורום זה על פטור מתשלום למעונות הניתן לעתודאים. מה מי, למה ואיך?! אפשר לקבל בבקשה קצת פרטים על העניין? (והכי חשוב - האם הוא תופס באונ´ ת"א?)
 
פטור מתשלום- המיתוס

אין כזה דבר. לפחות לא לעתודאי הממוצע. אין לעתודאים עדיפות בקבלת מעונות. אני מניח שאתה מדבר על מה שנאמר ע"י יו"ר הועד האקדמי בטכניון לידיעות חיפה. צר לי ליידע אותך, שאו שהבן אדם כל כך טיפש שהוא מדבר סתם על דברים שהוא לא יודע עליהם כלום, או שהעיתון סילף את הדברים שלו והוסיף שטויות. אני מכיר עתודאים רבים שגרים במעונות ואני לא מכיר אחד שיש לו פטור מהשכ"ד. חלק נכבד מהעתודאים לא מקבל מעונות ומתגורר לו בדירות שכורות ברחבי חיפה. אני לא יודע מה קורה באוניברסיטאות אחרות, אבל אני יודע שבטכניון אין כלום ממה שכתבו שם, ואני לא חושב שהמצב שונה בשאר הארץ.
 

em209

New member
המיתוס והמציאות...

אז יש כזה דבר, אבל לא לעתודאי הממוצע. פסגות מקבלים בנוסף 5000 ש"ח לשנה, ובחישוב קל רואים שזה בדיוק (וטיפה יותר) ממה שצריך ל10 חודשים מעונות. בעתידים מקבלים יותר כסף תלוי מה הצרכים.
 

flugzeug

New member
לא מדוייק

ואולי 5000 השקלים האלו מיועדים דווקא לכיסוי הוצאות המחייה ?! כוונתי היא שהטיעונים של החברל´ך ההם מטופשים, וכוונתם אך ורק להשחיר את פני העתודאים בטכניון. באותו אופן אפשר לטעון שמי שמקבל מלגת משרד החינוך פטור משכר לימוד.
 
פטורים למיניהם

הצבא רוצה לממן לנו את הלימודים. מאוד נחמד מצידו. הבעיה היחידה עם זה, היא שאם הטכניון שומע שיש מישהו, איפשהו שמממן לנו אפילו שקל מהלימודים באופן רשמי, שכר הלימוד קופץ ישר למעלה (25% לפי מה שהבנתי). בגלל זה הצבא לא משלם בשבילנו את השכר לימוד. הוא סתם מעניק לנו דמי כיס ש"במקרה" יוצאים בערך כמו עלות סמסטר (5000 כל חצי שנה). במקרה כזה, ישנם כאלה שמקבלים הנחות ומלגות למיניהן (אני מכיר מישהו שיש לו אמא שעובדת שם וגם קיבל מלגה של מחצית שכר לימוד על נתוני קבלה גבוהים.... הוא התווכח איתם על למה הוא לא מקבל את המלגה בכסף). בכל מקרה, רוב העתודאים אינם מפסגות או עתידים ולכן להגיד לעיתון שכל העתודאים מקבלים מעונות חינם זה סתם קשקוש.
 
למעלה