אפרופו גשר המיתרים - המנופלצת עובדת כרגע
בתחנת הכוח ברמת חובב למי שהתגעגע ורוצה ללכת לבקר.
אפרופו גשר המיתרים - המנופלצת עובדת כרגע
המצלמה עוד בתיקון?אפרופו גשר המיתרים - המנופלצת עובדת כרגע
בתחנת הכוח ברמת חובב למי שהתגעגע ורוצה ללכת לבקר.
לא, המצלמה פיקס, בפעם האחרונה שראיתיהמצלמה עוד בתיקון?
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
ולסיום - שוב, למי ששכח באיזו עיר מדוברמעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
תודה רבה!!!ולסיום - שוב, למי ששכח באיזו עיר מדובר
מעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
תודה רבה ,תמונות יפות ומיוחדות .
רשמים מהסיורמעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
האימרה לגבי זה שהרק"ל לא מזהםרשמים מהסיור
לא אגיד כאן כנראה יותר מדי דברים חדשים, אבל בכל מקרה: 1) ראשית, מה שעצבן אותי מאוד בסיור היה שאנשי הרק"ל לא ממש התייחסו אליו כאל תחבורה ציבורית, וממש לא ראו בו חלק ממערכת תחבורה גדולה יותר. למשל, אחת ה"מרצות" כל הזמן דיברה על איך הרק"ל "לא מזהם כמו תחבורה ציבורית" ועוד אמריות כאלה ואחרות שלא היו במקום. 2) נאמר שתהיה אפשרות העלאת אופניים לרק"ל 3) ההרצה של הרק"ל תהיה כ-8-9 חודשים (לא דיברו קודם על 4-6 חודשים?) 4) 44 מתוך 46 קרונות הגיעו לארץ, והסיבה ש-2 לא הגיעו עדיין היא שהם קרונות ניסוי שנבנו תחילה כפרוטוטיפ (אם להאמין לדברי מנהל הדיפו) 5) בתוואי הרק"ל יהיו 12 תחנות מייצבות מתח וזרם כדי שלא תהיה הפסקת חשמל לרק"ל תמונות מהתוואי בהמשך!
זיהום "סטנדרטי" אולי לא (באופן מקומי), אבל מההאימרה לגבי זה שהרק"ל לא מזהם
- היא בהחלט ובהחלט במקום.הרק"ל היא אכן חלק מהמערך הכולל של תחבורה ציבורית, אבל אחת המטרות בבניית הרק"ל (לא המטרה העיקרית, אבל רק אחת מכלל המטרות) היא לצמצם את מספר האוטובוסים המזהמים שנעים בכבישים. מה לעשות שזה "לא פייר" לגבי אוטובוסים. הם מזהמים בטירוף והרק"ל לא מזהמת בכלל! וכן, הרק"ל הוא כלי אלטרנטיבי לאוטובוסים וכן יש תחרות בין אמצעי התחבורה השונים. יותר רק"ל = פחות אוטובוסים.
התשובה היא לא באופן חד וחלק.זיהום "סטנדרטי" אולי לא (באופן מקומי), אבל מה
עם קרינה? מישהו שאל על זה שאלה שם - האם כבלי המתח שפרוסים מעל הפסים ולאורך הרחובות והבניינים מייצרים קרינה ברמה מסוכנת?
התשובה היא לא באופן חד וחלק.
עוצמת הקרינה האלקטרונגנטית מחישמולת של רק"ל נמצאת עמוק-עמוק מתחת לסף שעלול לסכן את הבריאות. כלומר גם עבור מי שיחליט לגור לו על רציף של רק"ל, לא נשקפת כל סכנה. בכלל, בהלת הקרינה האלקטרומגנטית היא טיפשות מטופשת (אני אומר לך את זה כאיש מקצוע) ולא מן הנמנע שגורמים אינטרסנטים למיניהם מעורבים בהפצתה. מצחיק שבאירופה לא מפחדים מזה ומעודדים הנעה חשמלית נקייה, שקטה ויעילה; מה לעשות, בשבילם זה לא חדש, ובשבילנו כן - וזה בטבע האנושי, כל דבר חדש מעורר פחד אי-רציונלי (כשמסתכלים על זה באופן רציונלי ומדעי ועורכים מחקרים בריאותיים, כל הפחדים האלה מתגלים כשטויות - אבל זה לא עוזר כי יש "דעת קהל" טיפשית). בקיצור, מומלץ לכולם לקרוא פחות עיתונים ואתרים צהובים ולקבל השכלה אמיתית - כך תשמרו על בריאותכם הגופנית והנפשית.
כמעט כל מה ש"ידוע" בארצנוהתשובה היא לא באופן חד וחלק.
עוצמת הקרינה האלקטרונגנטית מחישמולת של רק"ל נמצאת עמוק-עמוק מתחת לסף שעלול לסכן את הבריאות. כלומר גם עבור מי שיחליט לגור לו על רציף של רק"ל, לא נשקפת כל סכנה. בכלל, בהלת הקרינה האלקטרומגנטית היא טיפשות מטופשת (אני אומר לך את זה כאיש מקצוע) ולא מן הנמנע שגורמים אינטרסנטים למיניהם מעורבים בהפצתה. מצחיק שבאירופה לא מפחדים מזה ומעודדים הנעה חשמלית נקייה, שקטה ויעילה; מה לעשות, בשבילם זה לא חדש, ובשבילנו כן - וזה בטבע האנושי, כל דבר חדש מעורר פחד אי-רציונלי (כשמסתכלים על זה באופן רציונלי ומדעי ועורכים מחקרים בריאותיים, כל הפחדים האלה מתגלים כשטויות - אבל זה לא עוזר כי יש "דעת קהל" טיפשית). בקיצור, מומלץ לכולם לקרוא פחות עיתונים ואתרים צהובים ולקבל השכלה אמיתית - כך תשמרו על בריאותכם הגופנית והנפשית.
אופס, נראה לי שלא הבנתי אותך נכון.רשמים מהסיור
לא אגיד כאן כנראה יותר מדי דברים חדשים, אבל בכל מקרה: 1) ראשית, מה שעצבן אותי מאוד בסיור היה שאנשי הרק"ל לא ממש התייחסו אליו כאל תחבורה ציבורית, וממש לא ראו בו חלק ממערכת תחבורה גדולה יותר. למשל, אחת ה"מרצות" כל הזמן דיברה על איך הרק"ל "לא מזהם כמו תחבורה ציבורית" ועוד אמריות כאלה ואחרות שלא היו במקום. 2) נאמר שתהיה אפשרות העלאת אופניים לרק"ל 3) ההרצה של הרק"ל תהיה כ-8-9 חודשים (לא דיברו קודם על 4-6 חודשים?) 4) 44 מתוך 46 קרונות הגיעו לארץ, והסיבה ש-2 לא הגיעו עדיין היא שהם קרונות ניסוי שנבנו תחילה כפרוטוטיפ (אם להאמין לדברי מנהל הדיפו) 5) בתוואי הרק"ל יהיו 12 תחנות מייצבות מתח וזרם כדי שלא תהיה הפסקת חשמל לרק"ל תמונות מהתוואי בהמשך!
מינוח של הרכבת הקלהמעט תמונות מהביקור היום בדיפו של סיטיפס
לקחתי את האשה (שהתנגדה מעט), את הילדים (שדווקא התלהבו) וחבר עם ילד (אשתו נשארה לעבוד) ועלינו לבירה. כולם שאלו "ברכת כהנים" ואני השבתי "לא! רכבת קלה..."
תודה, הערה ושאלהמינוח של הרכבת הקלה
תודה רבה על התמונות היפות והמעניינות. ברשותך, תיקון-או-שניים לעברית: למרות דבריהם של אנשי החברה, יש כיום ברשות המערכת בירושלים 44 מערכים ולא קרונות, וזאת מהטעם הפשוט שאין המדובר בקרונות, אלא בקרונועים (כלומר, קרונות ממונעים). לפיכך, צילמת את מערך 46, ולא קרון 46. כמובן שמכיוון שמדובר בקרונועים מפרקיים, כל מערך מורכב ממספר פרקים, אם כי נראה שאין להם מספור נפרד (בניגוד לקרונועים המפרקיים של רכבת ישראל, ה-IC3). בנוסף, המתקן שבו ביקרתם אמנם מכונה בפי בעליו 'דיפו', אולם אין המדובר במילה עברית, ולכן אני חוזר ומציע את המונח שדווקא הומצא עבור הרכבת הקלה בתל-אביב: מת"ת (מרכז תפעול ותחזוקה). מעבר לכך שמדובר בעברית נכונה ובתיאור מלא של תפקוד המתקן, הרי שראשי התיבות גם יוצרים מילה יפה וחשובה, וגם קלה להגייה לבני המקום.
עוד מסבירה כזו ואבדנו..תודה, הערה ושאלה
הירושלמים דווקא קוראים לו מרכז תפעול ואחזקה. מת"ת הוא שם שנת"ע משתמשים בו בפ"ת (ובכלל) ואני מסכים שהוא עדיף. מה שאתה אומר לגבי כמות הקרונות/מערכים נשמע הגיוני אבל סותר את מה שענתה לי המסבירה בסיור. שאלתי אם מדובר ב44 קרונות = 22 מערכים (היא ציינה בראשית ההסבר שכל מערך מורכב משני קרונות בלבד) או ב44 מערכים. היא ענתה בנחרצות כי מדובר ב22 מערכים
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.