מעניין מי ישלם את המחיר...

אשרת

New member
שניה, שאני אבין...

זה שהמתנחלים עשו שימוש ציני ונלוז בשואה זה הפוך את זה לבסדר?! אתה חצוף ברמות על. האם מישהו העלה את אותם 'מסכנים' בתאי הגזים? האם העיברו אותם לגטאות? האם ריכזו אותם במחנות ריכוז, עבודה והשמדה? האם חרטו עליהם מספר? אתה צבוע וחסר מעצורים בכל הקשור לקידום האנג'דה הפוליטית המעוות שלך.
 

תמיר1991

New member
ממה את מופתעת?

זה ממתיק... בשביל האידיאולוגיה האולטרא-קומוניסטית שלו, שלא הייתה מביישת גם את טרוצקי, אפשר לבזות גם את זכר השואה. לא?
תמיר.
 
"האידיאולוגיה האולטרא-קומוניסטית"

האם להתנגד לעבדות במדינה שלך פירושו קומוניזם תמיר? אם כך תמיר אם היו הופכים אותך לעבד במדינתך? כי כך בדיוק חשים האנשים הללו שהמדינה שלהם הפכה אותם לעבדים במדינתם.
 
איך תקרא לאדם שעובד ולא מקבל

משכורת על עבודתו, אם לא עבד? האם אתה היית מוכן לעבוד ולא לקבל משכורת על עבודתך?
 
א. אני לא טענתי שזה בסדר

אני רק אמרתי שמצבים נואשים לעיתים גוררים לצעדים נואשים. ב.אני לא עשיתי שום זילות לשואה, אני רק הבאתי עובדות שמראות למה האנשים שנאלצים להשתתף בתוכניות ויסקונסין בישראל חושבים על התוכניות שהם נאלצים לקחת בהם חלק. כך שבדיוק כפי שאם אתה היית מביאה כתבה שמראה על כך שהמתנחלים עשו שימוש בטלאים הכתומים, אף אחד לא היה קורא לך "צבועה וחסרת מעצורים בכל הקשור לקידום האנג'דה הפוליטית המעוות שלך", כך גם את לא יכולה לקרוא לי כך. כי אין שום סיבה שתקראי לי כך. וג.אני לא יודע איך אני הייתי נוהג במקום האנשים המסכנים הללו, אם מישהו היה דוחק אותי כך לפינה, ובואי נודה באמת שגם את לא ממש יודעת כיצד את היית נוהגת במקרה שהיו דוחקים אותך לפינה. כך שבואי לא נשפוט אף אחד עד שנהיה בנעליו ונראה מה אנחנו היינו עושים במצב שכזה.
 
ולי עצוב שאנשים

בוחרים להציג את עצמם עם כינוי בפורום לועזי ולא עיברי וישראלי, ומיילא לועזי ועוד במילה דיי קשה.
 

Fleddermaus

New member
כמה קשור ../images/Emo191.gif

מה איכפת לך מהכינוי שלי? זה לא עניינך, ודווקא בלועזית, בשבילך, Casse Toi!
 

Fleddermaus

New member
אז מה? אסור לדבר אנגלית?

והניק שלי בכלל בגרמנית (עם שגיאת כתיב, אני יודע...)
 
רומן ברונפמן על תוכנית ויסקונסין

רשמים מהפגישה שלי עם העבדים המודרנים באשקלון נכתב על ידי: רומן ברונפמן "אתמול בבוקר נסעתי דרומה, לאשקלון. נסעתי לראות במו עיניי את המשמעות והביצוע של "תכנית ויסקונסין" - תכנית שנועדה להשיב נזקקים למעגל לעבודה. לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות הטוענים שהדבר הזה הוא לא יותר מאשר אחיזת עיניים ועיוות טופוגרפי על מפת העוני.. אחרי הביקור שלי אני משוכנע לגמרי: מדובר בתכנית אכזרית, אטומה ומזיקה למדינה ולאזרחיה. תוכנית שבמסגרתה מפריטים את שירות התעסוקה ומעניקים פרמיות לחברות אשר מעסיקות עובדים לא כשירים עבור משכורות רעב. האנשים הנבחרים לתכנית אינם זוכים להערכה כנה ואמיתית של עובד סוציאלי באשר לסיכויי ההשתלבות שלהם בשוק העבודה, ולכן לא נבחרים לתכנית אנשים כשירים, שמסוגלים לעבוד. מדובר באנשים מבוגרים אשר נותרו להם שנים ספורות לפני הפרישה לגמלאות; אמהות חד הוריות אשר אינן יכולות לעבוד במשרה מלאה; אנשים הנתמכים בקרובי משפחה מוגבלים; נכים ואנשים עם בעיות אישיות שזקוקות לליווי פרטני ומקצועי, ולא לשיעורים יבשים ותיאורטיים אשר אינם מקדמים אותם לשום מקום. הוגי התכנית בויסקונסין שבארה"ב הודו בכישלון התכנית כבר מזמן. גם שם, במחוזות בהם האבטלה נמוכה ועומדת על 3%-4%, לא הצליחו לבנות תוכנית חכמה ויעילה - ובחסות רעיון ההפרטה הכריזו מלחמה עיוורת בתופעות חברתיות לא אסתטיות, אשר "עוני" היא המילה המשותפת לכולן. ביקורת ספרים מאירת עיניים מ"הארץ" יכולה לשמש חומר קריאה מעולה בנושא הזה. באשקלון פגשתי כמה מהאנשים שרתמו בכוח לתכנית הזאת. האנשים האלה נאלצים, יום אחר יום, לפקוד את מרכז מהל"ב ולהקשיב כמה הם לא בסדר שלא טרחו לעמוד על זוג רגליים יציבות כלכלית. פגשתי אשה בת 57, המגדלת את ילדיה לבד ועובדת בחצי משרה. בהתחלה התנו את קבלת קצבת הבטחת ההכנסה שלה בתוספת של עבודת ניקיון, והיום הציבו אותה בנבחרת ויסקונסין. בלית ברירה היא לוקחת חלק בתכנית הזאת, רק על מנת לא לאבד את הבטחת ההכנסה. אבל ברור לה, כמו לשאר המשתתפים, שהיא עושה את המקסימום שהיא יכולה למען פרנסת ביתה. פגשתי אשה נוספת אשר מתקרבת ל-60, המתגוררת עם אביה המשותק ומטפלת בו כבר שנים.. כאשר בישרו לה ש"התקבלה" לתוכנית, נאלצה להביא אישורים כדי להוכיח את הטיפול באב המשותק, על מנת שתוכל "להפסיד" כמה שיעורים יקרי ערך... ראיתי עוד הרבה זוגות עיניים מושפלות, נבוכות, תוהות מדוע הגיעו למקום הזה - ומה רוצים מהם. לכולם, כולל מנכ"ל הבי"ל, יגאל בן-שלום, ברור שלא מדובר בתכנית שנועדה להושיע ולהושיט יד - אלא להרחיב בכוח את מעגל העוני והמצוקה. בן-שלום הודה, בשיחה שקיימנו בעקבות הביקור, שהתוכנית לא מתאימה לישראל ונכפתה על המוסד בידי נתניהו, היבואן החרוץ של כל סחורה אמריקאית נוצצת. אני מתכוון להוציא בזמן הקרוב מכתבים הקוראים להקפאת התוכנית והערכה מחודשת של הנזקים שלה, מול תועלת אפשרית. אין שום סיבה להמשיך במצעד האיוולת הזה, ולגרור לתוכו עוד ועוד אנשים מיואשים וחלשים." יש לזכור שלא מדובר בסוציאליסט חס וחלילה, מדובר בחבר מפלגת שינוי שהשתייך להנהגתה במשך למעלה מ3 שנים, אדם שרבים ממצביעי שינוי ראו בו את היורש של לפיד להנהגת שינוי.
 

Fleddermaus

New member
רומן ברונפמן? בשינוי?

מה? איפה מצאת את זה? למיטב ידיעתי (וגם לפי הכנסת) הוא היה ח"כ ממפלגת "ישראל בעלייה", פרש ממנה, הקים את "הבחירה הדמוקרטית" והשתלב איתה במרצ. הוא פרש ממרצ לפני הבחירות האחרונות ופרש מהמירוץ כשראה שאין לו שום סיכוי לדגדג את אחוז החסימה. אני באופן אישי לא מחבב אותו כל כך.
 
תתפלאי אשרת, אך אני בניגוד לאחרים

מסוגל להודות בטעותי, מתי שאני טועה, והפעם באמת טעיתי לגבי ברונפמן.
 
צודק, טעות שלי.

משום מה טעיתי לחשוב שהוא מפורשי שינוי, מפני שכל כך הרבה מאוכזבי שינוי דיברו עליו רק טובות ואף וסימנו אותו כמנהיג הבא שיכול לבוא במקום לפיד. יש גם לזכור שברונפמן הוא גם החבר כנסת היחיד עד כה שהגיש הצעת חוק לנישואים אזרחיים בישראל. כך שלא קשה כל כך לטעות בינו לבין חברי שינוי. אך למען הדיוק, אתה צודק, רומן ברונפמן אינו ולא היה חבר שינוי.
 

Fleddermaus

New member
מי סימן אותו כמחליף ללפיד?

האג'נדה שלהם לא קרובה אחת לשניה, פרט לענייני דת ומדינה: רומן ברונפמן הוא סוציאליסט לא-מתון, הוא תומך בליגליזציה של מריחואנה, ולמיטב ידיעתי הוא כבר לא מגדיר עצמו ציוני.
 

אשרת

New member
הוא מעולם לא היה בשינוי ממתיק.

זה שאחרי הפרישה חשבו להתחבר אליו זה נחמד, אבל זה לא מעיד על שייכותו למפלגה.
 
למעלה