מערכות יחסים (גירושים) והפרעות קשב

מערכות יחסים (גירושים) והפרעות קשב ../images/Emo63.gif

{קצת מוקדם לתאים האפורים שלי על מנת לפתח את הרעיון מתחילתו ועד סופו אז החלטתי להפיל את זה עליכם במידה ובא לכם....} היום מאד שכיח להעביר את הילדים באיבחונים כאלו או אחרים על מנת לוודא התפתחות נכונה ויש המון שיטות שעוזרות במידה ומתגלים כל מיני קשיים . לבני "הדור שלי" לא היו את ההזדמנויות להיות מאובחנים או להיות מטופלים וכך יש להניח שיש המון אנשים ביננו שסובלים מכל מיני לקויות למידה והפרעות קשב והם לא מודעים לזה ! אחד הדברים שאני רואה ביום יום (בעין לא מקצועית) הוא קטע של קשיים בהתנהלות היום יומית.... ללמוד לנהל זמן נכון, לבצע סדר פעולות הגיוני, לתכנן את היום לפי מטלות וכדומה אלו דברים שעבור חלק מאיתנו זה מאד פשוט ומובן מאליו ועבור חלק אחר (אולי למתקשים) זה משהו שנשמע מוזר או מסובך ! עכשיו אם ניקח אדם שנכנס לאיזו שהיא קטגוריה כזו של "בעל קושי" ונעמיס עליו עבודה, ילדים וזוגיות מה הסיכוי שלו לשרוד ? ותחשבו על זה .....
 

m a y a 69

New member
לפי התאור שהצגת כאן רק אדם שהוא בעצם רובוט

יוכל לשרוד זוגיות בנוסף לילדים ולחיי היוםיום.. מישהו שמתכנן את הזמן ואת היום לפי מטלות והכל אצלו לוגי ומחושב מראש. אחד כזה שהכל מתנהל אצלו לפי שבלונות זה לא קשור להפארעת קשב או ליקוי למידה, לדעתי..
 
אני אנסה לפשט לך

אם ההתנהלות שלך בחיי היום יום קשה.... יש לך מיליון מטלות ואת כל הזמן בלחץ עד כמה את מסוגלת לנהל זוגיות נכונה שכוללת תקשורת נכונה ? עד כמה את בכלל מסוגלת להקשיב לבן זוג שלך ולהבין מה קורה אצלו אם את בשיא הלחץ ? לא צריך להיות רובוט אבל יש אנשים שהחשיבה הלוגיסטית שלהם הופכת להם את היום יום להרבה יותר פשוט בעוד שלאחרים זה ממש קשה ולדעתי יכול להיות קשר גם להפרעות קשב וריכוז ודברים נוספים שקשורים לתחום.... אם בן אדם ידע שהוא צריך לאמץ טכניקות מסויימות על מנת ליעל את עצמו יש סיכוי שתתפנה לו אנרגיה לדברים נוספים
 

bigpashosh

New member
לדעתי

יש פה עירוב תחומים נדמה לי שמה שאתה מדבר עליו הוא יותר עומס ריגשי מאשר הפרעת קשב וADD או ADHD זה לא מקרים קיצוניים אלא הפרעות קשב או הפרעות קשב וריכוז לצערי בזמנינו ההורים שלנו (שלי לפחות) לא היו מודעים וערים לקשיים שחלקינו התנסה בהם ולכן ילדים שלא הצליחו להסתדר בשורה נחשבו לטיפשים, מטומטמים או לעיתים מפגרים שלא נדבר על עצלנים למורים אז היו משפטים שאני היום לא יכולה לשמוע או להגיד "יש לו/ה יכולת מאוד גבוהה אבל היא/הוא לא מנצל/ת אותה" אדם שלא מצליח היום להתארגן בחיי היום יום שלו או לעמוד במטלות החיים השוטפות והדבר מפריע לו בריכוז התקין של התפקודים שלו ,קרוב לוודאי שישנה אצלו הפרעה כזו או אחרת, רק שהיום היא ברת תיקון וישנן לא מעט שיטות בהן ניתן לטפל בהפרעות אלה. מצד שני, וזו רק דעתי, נראה לי שהיום יש נהירה גדולה מידי לכיוון של איבחונים ותיוג של ילדים בתבניות אלה ואחרות לא מעט ילדים סובלים מהרעלת טיפולים פסיכולוגים (עומס טיפולי) וחיפוש מתמיד של הגדרות לתיפקודים אלה ואחרים. וזה עוד לפני שנגענו באופנת הריטלין, טיפול בסוסים, טיפול בבעלי חיים, טיפול באמנות ועוד ועוד. הנושא בהחלט שווה דיון, והדיון בנושא עולה חדשות לבקרים וככל שהמערכות החינוכיות והמסגרות המשפחתיות פתוחות יותר גבולות רופפים יותר והיכולת לעמוד מול הילדים ולהציב גבול ומסגרת קטן יותר כך גדל חוסר האונים וגדלות המערכות הנכנסות בנישה המחפשת מוצא.
 

s m a r t i

New member
בגדול את צודקת

מאד "נוח" לצד המטפל,לאבחן ולקרוא לבעיה בשם על מנת לטפל בה בכלים מוכרים ידועים לרפואה הקונבנציונאלית,ראי מקרה הריטלין,שהחל גולש עכשיו גם למבוגרים שמאובחנים כלוקים בהפרעות מסוג זה. אבל לרפואה המשלימה יש כרגיל גישות שונות,רכות יותר,זורמות יותר לטיפול באיבחונים אלה ואחרים של תופעות מקשת התופעות הרחבה של הפרעות קשב וריכוז. אישית,אני נגד השימוש העודף והמהיר מידיי בתרופות הרגעה למינהן,שמרגיעות את הצוות הרפואי ומטפלות באותה הזדמנות באי הנוחות שנגרמת להורים,הורים רבים נוהים אחרי השימוש בתרופות מסוגי ההרגעה,אם מחוסר זמן,או ידע,או אמונה עיוורת ברופאים. ישנם מחקרים חדשים בתחום(כשאמצא קישורים רלוונטים אציג אותם) שמעידים על טיפולים הרבה פחות מאיימים והרבה יותר מותאמים לכל בעיה באופן ספציפי. אני אישית בעד מיצוי כל הטיפולים האפשריים לפני שמגיעים לתותחים הכבדים של החומרים הכימיים שמופעלים על מערכת העצבים המרכזית,החכמה היא לא לדכא את התופעה והסימפטומים שלה,אלא לאמן את האדם להתמודד עם התופעות שקיימות אצלו,ורק לאחר מיצוי מלא של כל האלטרנטיבות,לטפל בתרופות,כשאין ברירה.-דיעה אישית ולא מקצועית.
 

bigpashosh

New member
אם הינו נוהגים כך

כולנו הינו רגועים יותר רזים יותר מרוכזים יותר עירניים יותר קשובים יותר ואולי גם פעילים יותר ובגדול בטח שמחים יותר כדאי בטיפול להתחיל תמיד מהקל אל הכבד: • להוציא מזונות אלרגניים ומעוררי רגישות. • להוסיף תזונה המקטינה את ביטוי הבעיה ומחזקת את הגוף בנקודות גבוליות. • לשפר עמידות בלחצים. • לחזק מערכת חיסונית. • לבדוק בעיות באזניים בעיקר אוזן תיכונה (נמצא כי אצל ילדי לקויי למידה קיימת הסתברות גבוהה לדלקת באוזן תיכונה. לפעמים גורמת הדלקת לתופעות דומות של היפראקטיביות ורצוי לשלול זאת). • לבדוק מחסור באבות מזון, המחסור בברזל הוא הנפוץ ביותר ומתקשר באופן בולט להקשבה פחותה. • מתכות בדם - על פי מחקרים רבים קיים קשר בין קשיים לימודיים ורמת מתכות גבוהה בדם. • הסברה ושיתוף פעולה של הילד וההורים והגורמים הסביבתיים הם גורם חשוב ביותר.
 

bigpashosh

New member
לפני שאקרא את המאמר

בגדול נראה לי שגם את וגם אני לא ממש עונות לשאלה של החבר מעלינו ואולי בגלל שאותי כרגע מטרידה הדרך בה אני נמצאת עם הבן הצעיר שלי נכון שישנן דרכים רבות לטיפול שהן פחות אגרסיביות, רק שהרבה פעמים הן שואבות הרבה שנים בדרך ועד שמגיעים להחלטה נכונה מאחרים את הרכבת ומי שמשלם את המחיר הוא המטופל שהוא הילד שמבחינתו מיצוי האפשרויות לא ממש עזר ובית הספר מאחוריו, עכשיו כבוגר יתכן וחייו יראו טוב יותר רק שהוא כבר למוד כישלונות ואכזבות ואין לו אמון רב במערכות סביבו. עם בני הצעיר, אנחנו הולכים לאיבחון בשבוע הבא. עד לפני 6 חדשים היה תלמיד מצטיין והציונים היו בסביבות ה90 ומעלה מאז הפרוד ביני לבין אבא חלה התדרדרות מטאורית בציונים וביכולות התיפקוד שלו בית הספר מבקש איבחון, למה לא, מה זה בנינו כמה אלפי שקלים, שטויות לא? ברור לחלוטין לכל מי שבר דעת שההתדרדרות מקורה במשהו ריגשי וברור לחלוטין שנגיע לכל העצות הקונבנציונליות של הטיפול רק שתודה לאל על החופש הגדול, בו אנחנו מעבדים חלק מהדברים המטרידים ונוגעים בכל המורסות שהזמן מספק לנו, ונעמוד על המשמר שלא יסממו אותנו אבל יש לך מושג כמה ילדים יש שההורים נוהים אחר ההמלצות של הפסיכולוג או הרופא והילדים יושבים בכיתה כמו זומבים, למי איכפת? העיקר יש שקט, העיקר הילד לא מפעיל את הסביבה שלו ואני איתך עד סוף הדרך לנסות כל מה שאפשר לפני... (אבל את יודעת ויודעת גם אני הכל עניין של מזומנים, והתעשיה הזו חוגגת)
 

s m a r t i

New member
רוצה לענות לך רק

על משפט אחד,מהכתוב שלך,מנסיון,לא אישי,אבל מספיק קרוב,אף פעם לא מאוחר מידי,ולפעמים עדיף להשקיע את השנים והזמן הרב הזה,על מנת לעשות את מה שנכון ורצוי לעשות. יש מקרים שפתרונות האינסטנט,ותרופות "הפלא" הן רק טיפול מעל פני נשטח ולא טיפול שורש. זו דעתי הלא מקצועית.
 

s m a r t i

New member
מאמר 2

אימון מוחי לפיתוח קשב וריכוז עבור ADD ADHD מאת: ריקי סימון | פורסם ב: 25-06-2007 | הסיבות ל-ADD/ADHD הן נוירולוגיות בבסיסן. ישנן הוכחות כי בקרב חלק מהילדים הסובלים מהפרעות אלה חלה ירידה במטבוליזם של CATECHOLAMINE - כימיקלים במוח הקשורים להורומון האדרנלין והנוראדרנלין. מסיבה זו תרופות ממריצות (כדוגמת ריטלין (מהוות טיפול אפקטיבי בילדים אלה. בקרב ילדים המקבלים טיפול תרופתי ניתן לראות הפחתה באימפולסיביות ושיפור בהקשבה. אולם, נוצרות בעיות משמעותיות בעקבות הטיפול התרופתי. התרופה נלקחת באופן קבוע וטווח ההשפעה שלה קצר ומתפוגג כעבור שעות ספורות ואז חוזרים כל סממני ההפרעה במלואם. בנוסף, יש לריטלין השפעות לוואי נוספות כגון איבוד תיאבון, כאבי ראש, עיכוב הגדילה ודיכאון. המכניזם על פיו פועל האימון המוחי, מבוסס על הפרדה בין דפוסים של גלי מוח מסויימים. טווח התדרים של גלי המוח חולק למספר קטגוריות עקריות: גלי דלתא ותיטא מזוהים עם מצבים של שינה, נמנום וחלומות בהקיץ. גלי אלפא משוייכים למצב רגוע כשתשומת הלב אינה ממוקדת. גלי ביתא מופיעים בזמן פעילות המצריכה רמת עירנות גבוהה, ריכוז ודריכות. גלי הביתא מחולקים לשני סוגים: גלי ביתא מאוד גבוהים אשר מיוצרים במצב של דריכות יתר: התרגשות רבה,כעס, או סכנת חיים. וגלי ביתא מתונים הם האופיניים למצבי ריכוז, לימוד, הקשבה. בילדים עם הפרעות קשב גם ADD וגם ADHD קיימת פעילות עודפת של של גלי תיטא, כלומר גלי מוח איטיים. אלא שקבוצת הילדים בעלי ADD נשארים ברוב הזמן עם גלי מוח איטיים ולכן ניתן לראות שהם חולמניים, מנותקים, בעוד קבוצת הילדים בעלי המרכיב ההיפר-אקטיבי ADHD מייצרים באופן תת-מודע תנועתיות יתר (כנראה על מנת לפצות על האיטיות) והם נראים כחסרי שקט, דברנים, מעורבים בקטטות וכדומה. בקליניקת Advanced Cognitive Enhancement אשר בטורונטו קנדה, פיתחו את תוכנת המחשב Sharper Brain אשר בבסיסה סוג של אימון מוחי אשר מטרתו ל"עורר" את פעילות גלי המוח לתדרים מהירים אך לא מהירים מידי, כלומר: סוג פעילות הדורש מהם להפיק גלי מוח מסוג ביתא, אולם מהסוג המתון יותר וזאת בניגוד למשחקי מחשב למשל, שם מפעילים פעילות בסביבת גלי ביתא גבוהים מידי. יחד עם זאת נדרש מהמשתמש להיעזר בכישורים קוגנטיבייים: קשב מתמשך, פיצול קשב, קשב סלקטיבי, זיכרון פעיל ועוד. הפעילות המובנית בתוכנה הינה יחידת אימון אחת המביאה את המשתמש, תוך זמן של שבועות בודדים לכדי שיפור משמעותי ביכולת הפקת קשב וריכוז הבאים לידי ביטוי בתפקוד הלימודי וכן שיפור במישור ההתנהגותי על ידי הפחתת אימפולסיביות והיפראקטיביות. בעבודות קליניות שנעשו על נבדקים בגילאים שונים, נמצא שהתוכנה משפיעה על ילדים ועל מבוגרים כאחד (למרות שזו אותה הפעילות) וכן שלאחר 3-4 חודשים בדרך כלל מושגת תוצאה טובה הנשמרת לטווח הארוך, שכן המוח "למד" דפוס פעילות חדש ומיונויות הקשב והריכוז מופקות מעתה באופן אוטומטי. בישראל הוכנסה התוכנה לשימוש לפני כשנתיים והיום קיימים למעלה מ-50 מטפלים ומרפאות לרשימה המתמקדים בטיפול בהפרעות קשב וריכוז וכן לקויי למידה, העושים שימוש עקבי בתוכנה זו. הורים רבים מעידים כי השיפור מורגש מאוד ואף הילדים הקטנים שמים ליכולתם הטובה יותר להתרכז. המשימות בתוכנה מאתגרות ושיטת הציונים משקפת את ההתקדמות ומושכת את הילדים והמבוגרים כאחד להתמיד. כמו כן ניתן להשיג את התוכנה בגירסה המיועדת לאימון אישי בבית וזו מתאימה יותר לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז קלים/בינוניים ובעלי רצון להשתפר.
 

s m a r t i

New member
לא,ואת?

הייתי שמחה להחשף אליה,זה נשמע לי כמו משהו שיכול לעבוד. אם את יודעת על זה משהו אשמח להתעדכן.
 
ה ADD ו ה ADHD הם הקצוות של הסקאלה ובינהם

יש טווח מאד רחב.... את המשפטים שאנחנו שמענו בזמנו שמענו גם אם להורים היתה הרגשה וחיפשו מענה למערכת לא היתה שום מענה ! אני צופה בתוכניות כגון משפחה חורגת וסופר נני ומנסה לחשוב כיצד בתנאים של מה שרואים שם ניתן לקיים זוגיות ? מה קורה שעל כל אלו מצטרף איזו שהוא קושי אירגוני ?
 

bigpashosh

New member
אם אתה צופה בתכניות האלה

אתה וודאי יודע שניתן לשנות את סידרי ההתארגנות כדי להגיע למקום שניתן לפנות זמן ואנרגיות לזוגיות. אני חושבת שראיתי תכנית אחת ועל פניו נראה לי שהמשפחה שהיתה שם היתה משפחה שגבולות לא היה משהו שיש בלקסיקון שלה היו שם שני ילדים ,זעטוטים בני 3 ו4 כמדומני ששלטו ביד רמה בהורים הורים שלא העיזו לבקש מהילדים מאום שמא חלילה הילד יבכה או יזעק ברמה אני הייתי די בשוק ממה שראיתי שם ולא זכור לי שהנני אמרה שם משהו שהפיל אותי מהריצפה, לי היה ברור ונהיר למדי מה הם לא עשו נכון אבל יש כאלה כנראה שזקוקים למישהו שישקף להם את המציאות שלהם ואם הם פתוחים לקבל ולראות את מה שהמראה מראה הרוויחו בגדול
 
וכמה אנשים נראה לך שחושבים שאפשר גם אחרת ?

לפעמים אני נדהם ממה שאני רואה שם ולא מבין כיצד האנשים חיו עד היום .... ועל אותו משקל אני מאמין שאם אנשים היו בוחנים את ההתנהלות שלהם במהלך חיי היום יום היו מגלים המון דברים מעניינים.... אני שומע כמו כולנו פה כל מיני סיפורי גירושים ולפעמים שחוקרים לעומק (מעבר לבעיות ההתנהגותיות) מגלים אנשים שסבלו וסובלים מבעיות שינה (הפסקות נשימה) וזה משהו שניתן היה לטפל בו אם היתה מודעות מגלים אנשים עם כל מיני הפרעות קשב וריכוז שגם זה משהו שניתן היה לטפל בו .... ואני מניח שיש עוד כל מיני דוגמאות שניתן להביא בהקשר של בעיות שניתן היה לטפל בהן אם היו מאובחנות . הבעיה שבתוך הקלחת היומ-יומית אין לאף אחד זמן לבדוק את עצמו ואת חייו ואם הוא כבר מגיע לבדיקה עצמית זה בשלב מאד מאוחר
 
מערכות יחסים והפרעת קשב

לשרוד? לשרוד זאת לא בעיה,אנשים בעליי הפרעות קשב וריכוז מפתחים לעצמם במהלך השנים טכניקות הישרדות מדהימות מהבחינה ההשרדותית יותר קל להם,כי הראש,עקב הפיזור שלו עובד בצורה יותר יצירתית ופחות מקובעת,כי היו להם שנים של אימון מציאת פתרונות יצירתיים למצביי מצוקה,כי הקשיים של העולם לא זרים להם והם רגילים ששום דבר לא בא להם בקלות.מעבר לזה,אין להם אף פעם מספיק זמן ויש להם תמיד יותר מידי אנרגיות בשביל לשקוע ברחמים עצמיים. הם חייבים ליהיות בתנועה,הגלגל תמיד ימשיך להסתובב וההצגה תמיד תמיד תמשיך. להפיק את המקסימום ולהצליח לבנות משהו טוב לאורך זמן,זה כבר סיפור אחר. השקעה רצופה ובלתי מתפשרת לאורך שנים במספר תחומים סטטיים במקביל מאוד קשה למי שזכה לטייטל המרשים ADHD אז כמו במאמר... אם תיתן לאדם בעל בעיות קשב לקרוא מאמר של שלושה עמודים(כולה) ברצף יש מצב שעד שהוא יגיע לעמוד השלישי הוא יהיה עסוק במחשבות על אישתו, ילדיו ,הכלב של השכנים והשמיים הכחולים בחוץ ולא יהיה לו מושג מה הוא קרא רק הרגע. לעומת זאת,אם תחלק את המאמר לפסקאות קצרות עם שורה רווח בין פיסקה לפיסקה,תיתן לאותו אדם את הרגע הנחוץ לו על מנת לנשום לרגע ולאסוף את עצמו,יש לו סיכויים טובים להצליח להתמקד גם בפיסקה הבאה. אותו דבר בחיים. אדם בעל הפרעות קשב זקוק לידו לפרטנר שיהיה מסוגל להבין את הקאט ברגע של פיזור דעת,שיבין את התזזתיות וחוסר השקט וידע לשים שורה של רווח בין הרגעים הקטנים והגדולים שמרכיבים את רצף החיים שלנו ולאפשר לבן/בת זוגו להתעשת על עצמו ולארגן מחדש את המשאבים הדרושים להמשכיות מקדמת. ובכלל,האויב הכי גדול של אדם בעל הפרעות קשב הוא השיעמום,ככה שזוגיות כזאת סביר שתיהיה מאוד דינמאית,ייצרית ומשתנה בכל רגע ורגע מה שבטוח,משעממת היא לא תיהיה אין הרבה אנשים "נורמאלים" שמסוגלים לסבול ADHD בסמוך להם לאוך זמן. זה מטיש
אותו דבר במקום העבודה אדם עם הפרעת קשב יכנס במשימות בכל הכח,אך בעת ביצוע המשימה יהיה לו קשה לראות בכלל מה שקורה מסביב,או את הבלאגן שהשאיר למזכירה או לקלגות.(או לשעות הנוספות שיאלץ להישאר רק כדי לסדר אחריו ) אדם כזה זקוק לעבודה שתוכל לאפשר לו להתרכז כל כולו במשימה ספציפית ולא ארוכה מידי ורק אחר כך לדאוג לסביבה האירגונית ולחומר האנושי מסביבו ולהתכונן למשימה הבאה.. אותו דבר באירגון הבית סביר שביתו של אדם עם הפרעות קשב,אם יהיה ממש נקי זה רק כי יש עוזרת,הרבה פעמים ימצא את עצמו קופץ למכולת להשלמות מרשימת הקניות שהכין לסופר(במקרה הטוב) ושכח אותה בבית.סביר שמידי פעם ינתקו את הטלפון או הגז פשוט כי שכח לשלם. כדי שאדם כזה יוכל לחיות חיים נורמאליים.... טוב הסבירות שהחיים שלו יהיו "נורמאלים" היא לא גבוהה אבל מי אמר שנורמאלי זה טוב? מה שכן,אדם כזה בהחלט יכול לחיות חיים מלאי סיפוק,אם יבין את עצמו,אם יקבל את עצמו ולמרות זאת לעולם לא יוותר על עצמו. זה אגב,נכון לגבי כולם. מיס קוקי ADHD גאה
 

s m a r t i

New member
המון תובנות

תודה על השיתוף,עכשיו הצלחתי להבין המון המון דברים,שלא הבנתי קודם. ואת צודקת. קשה לחיות לצד אדם כזה,ולא רק בגלל הבעיה עצמה,אלא באמת בגלל היצירתיות שלפעמים נתפשת כזילזול במערכת,כחוסר אחריות,כחסר אמינות. היה שווה לקרוא אותך,עזרת לי לסגור מעגל חשוב עם העבר.
 
למעלה