מערכת המשפט מזרזת גירושין

דודי 10

New member
מערכת המשפט מזרזת גירושין

חשבתי על כך שבמצב הנוכחי בארץ שניתן להתדיין על גירושים הן בבית המשפט והן בבית הדין הרבני , כאשר מתלקחת מחלוקת בין בני זוג והם מתחילים לחשוב על גירושים , נוצר מצב שאחד מבני הזוג "רץ" להגיש תביעת גירושים ברשות שיותר נוחה לו , לפני שבן הזוג יקדים אותו ... התוצאה : המצב הזה הינו "זרז" לגירושים ! מה דעתכם ?
 

seeyou

New member
"זרז" לגירושים !../images/Emo59.gif

כמו במלחמה כול צד רוצה לגרום נזק גדול לצד השני. אין גירושים "שקטים"... אדם לאדם זאב!
 

s h o o s h a

New member
גירושין שקטים

תתפלא, אבל יש כאלו. לא הרבה ובד"כ הם מכוערים, אבל יש יוצאים מהכלל. כאלו ששני בני הזוג החליטו שהנישואין באו אל סופם וברצון שניהם לסיים את ההתקשרות ביניהם. פשוט. ככה. יש. רק שתדע
 

seeyou

New member
תמיד יש אנשים מיוחדים ...

חבל שלא מחנכים את הילדים מגיל צעיר: איך נוצר הקשר איך חיים ביחד ואפילו איך מפרקים שותפות A lean AGREEMENT is better than a fat judgement.
 

s h o o s h a

New member
זרז

המצב בו הראשון הוא זה הקובע היכן יתנהלו הדיונים אינו זה אשר מביא מלכתחילה את אותו אדם להתחיל בהם. המחשבה הארוכה, לעתים, קודמת ל"ריצה" והיא באה אחרי מסכת ארוכה של נסיונות לשקם ולפעמים אפילו אחרי מסכת ארוכה של ייסורים. האפשרות לבחור בין שניים (ביה"ד הרבני וביה"ד לעניני משפחה) היא, לדעתי, נכונה מאד ובהחלט נכון לפנות למקום בו תרגיש נוח יותר ובטוח יותר שיתחייסו אליך בהתאם. הדבר נכון אגב לכל מהלך בחיינו, הלא כן? לפיכך, לא מדובר ב"זרז" לגירושין אלא מתן אפשרות בחירה. וההבדל בין השניים עצום (אם בכלל יש מקום להשוואה)
 

דודי 10

New member
אני בעד בחירה , אבל לא מסכים עם

כך שהמקדים יכריע היכן להתדיין... אני סבור שההכרעה היכן להתדיין אמורה להיות בבחירת שני בני הזוג (ולא בבחירת בן הזוג "המקדים" בלבד) ואם הם חלוקים גם בזה - שיכריע בזה מגשר, או שימצאו לזה פיתרון אחר . לא נסבל לטעמי שכאשר עושים את הטלפון הראשון לעו"ד , הוא ממהר לקבוע תור מידית ומדגיש : "אין חשש שבן הזוג יקדים תביעה ?" אני סבור שפעמים רבות הטלפון הראשון והפגישה הראשונה עם העו"ד אמורים היו לתת יעוץ כללי של העניין וההשלכות המשפטיות הכלכליות והילדים וכו , במקום חתימות חפוזות על הטפסים וריצה מהירה של העו"ד אל בית המשפט...
 
הזרז ותפקידו

אני מניח, וזוהי אך הנחה, שבדבריך יש מעין ביקורת על התקיימות שני המוסדות הללו. אישית איני מבין עד היום את ההבדלים, אך זה לא ישנה את מה שאני רוצה להגיד- אם כל מה שמזרז גירושין, צריך להשיל מן הארץ, הרי אין לנו גבולות- שכן, די להביט כי הכעס, העלבון, הסלידה, גם הם "זרזים" האם אותם ניתן להשיל? נדמה שאין זה משנה כמה "זרזים" לפרידה יש, אלא כמה "זרזים" לביחד יש. ובמילים אחרות- אין שום קשר בין "הזרזים" לבין הפרידה, האופן שבו נפרדים, וכן הלאה, כל אלה הם נביעה של היכולת להביא את הפרידה באופן המוסרי ביותר, ולא המשפטי ביותר.
 

shoshi1940

New member
בחוץ אין גן עדן לשקול היטב

הפתרון היחידי ללכת לגישור ולא לעורכדי דין שיפשטו לך את העור ולא יעזרו לך.
 
למעלה