מעתיקה שתי שאלות מפורום אחר

מעתיקה שתי שאלות מפורום אחר

איך ניתן לדעת, שהמטפל אליו פנית הוא איש מקצוע רציני ואמין? והשאלה השנייה היא: הומלץ לי על תפריט תזונתי וטיפול בפרחי באך לילדה בת חמש. הסיבה שפניתי היא, שהילדה מאד לא רגועה, לא ישנה טוב בלילה, עצבנית וכיוצ"ב. אם אני יודעת מראש שאין שום סיכוי שנעמוד בתפריט באופן מלא, כלומר, יהיה לי בלתי אפשרי לשלוט בתזונה שלה בגן, ימי הולדת, ביקור אצל חברות ועוד ואוכל רק לשלוט בכך בבית, האם יש טעם בטיפול כזה? הסיבה שלא אוכל שלוט בכך, אגב, היא שבניגוד, למשל, לילד חולה צליאק, במקרה שלנו, קשה מאד להסביר לילדה את הרציונאל שבהגבלים (בעיקר האיסור המוחלט לסוכר) והיות שלא מדובר בתזונה שמסכנת אותה (כמו אכילת קמח לילד עם צליאק), אם אומר לכל הסביבה לאסור, אגרום לה להרגיש מאד שונה בגן, אצל חברות וכו' ואכניס אותה ואכנס איתה לעימותים, שיביאו, לדעתי, בדיוק למצב שמלכתחילה רציתי לטפל בו, דהיינו, כעסים, מתח, עצבנות וכו' אצל הילדה.
 
מעתיק מהחיים שלי.

אם את לא מסוגלת להסביר לילדה למה סוכר זה לא בריא סימן שאת לא יכולה להסביר את זה גם לעצמך. אם הילדה הייתה גודלת בבית שאין בו סוכר היא לא הייתה מתפלא ש"פתאום" אסור לאכול סוכר... באופן כללי, הטיפול שאני ממליץ לילדים (ומבוגרים) שמתנהגים כפי שאת מתארת זה ראשית תזונה, שנית תזונה, שלישית תזונה ואחר כך שמנים אתריים... לדעתי, גם אנשים בריאים וללא בעיות כלל לא אמורים לאכול כלל סוכר, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, אורז וקמחים לבנים... סולנים להוציא מהתפריט או להוריד בכמויות (כמה פעמים שמעתי את המשפט "איך אפשר לחיות בלי עגבניות?"... ובכל זאת זה אפשרי). לא נותר לי אלא להחל לך בהצלחה. הדיאטה אמורה להיות של כל תושבי הבית ולא רק של הילדה.
 
אני מקוה שלמטופליך אתה עונה באופן ענייני

יותר. אני חושבת שקיצוניות היא לא דרך באף אחד מתחומי החיים ואני לא רואה בה כמקדמת שום מטרה. מסתבר, מקריאת מספר תגובות לשאלותי, שגם עמיתיך אינם רואים בשינוי קיצוני כדרך. בהצלחה גם לך.
 
לעניות דעתי עניתי לך בצורה מאוד עיניינית.

זה שאת לא "אוהבת" את התשובה זה לא שקול ל"התשובה לא עינינית". לא דיברתי על שום "שינוי קיצוני"... אלא אם כן לאכול "פתאום" אוכל מזין זה שינוי קיצוני בעינייך. אגב, אין לי כלל מטרות, לכן אני מאוד שמח שהעצה שלי "לא מקדת שום מטרה"... קצת יותר ברצינות, אין שום התנגשות בין מאכלים לבין לקיחת פרחי באך... חוץ מדבר אחד קטן, תרשי לי לצטט את דר' באך: "אין החלמה מהירה ללא שינוי השקפה, גישה ועמדה" אם הוא היה חי בימינו אנו, אני מניח היה מוריד את המילה "מהירה" והיה כותב: אין החלמה בכלל ללא שינוי השקפה, גישה ועמדה ושוב מאחל לך הצלחה בשינוי... בהנחה שהבריאות שלך ושל יתר הדיירים בבית חשובה לך.
 

Balancedflow

New member
ברוכה הבאה רוצה קולולו ../images/Emo140.gif

אני מתנצלת על העיכוב בתשובתי. לגבי שאלותייך בנוגע לבחירת מטפל, אני מסכימה עם התשובות שניתנו לך בפורום רפואה משלימה, מטפל טוב יכול להמדד לפי הרבה קריטריונים, ביניהם - המקום בו הוא רכש את השכלתו, הנסיון שיש לו בתחום, ובראש ובראשונה האישיות. אני לוקחת בחשבון את כל הנתונים הללו כשאני הולכת למטפל, ובסופו של דבר ההתרשמות שלי ממנו ומהידע שלו, ותחושת הבטן שלי, הרגשת הבטחון והנוחות שאני מרגישה עם אותו מטפל עוזרים לי להחליט האם להשאר בטיפולו או לא. (השימוש בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד כמובן, ההמלצות הן אותן המלצות לגבי מטפלת). דבר נוסף שאת יכולה להעזר בו הוא המלצות של מכרים/חברים/בני משפחה, אנשים שאת מעריכה את דעתם, אף על פי שלא תמיד הצרכים ממטפל עומדים בקנה אחד כאשר מדובר באנשים שונים. אבל זה בהחלט כלי עזר טוב. לגבי התזונה, אני בהחלט מסכימה עם דברי עמיתי המטפלים, ולתזונה יש מקום חשוב ביותר, בהחלט כאשר מדובר בילדים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בילדה שנולדה אחרי סכרת הריון. נכון שבאופן יחסי התזונה שאת מתארת היא לא מאוד חמורה מבחינת רמת הסוכר שהיא מכילה, ועדיין יש מקום לקצץ מעט, בטח ובטח כאשר מדובר בשתיית קולה ושאר משקאות ממותקים. עם זאת, אני מחזקת את דברי אור, וטוענת שמניעה מוחלטת של מתוקים מהילדה כאשר מדובר בגן או במפגשים עם חברות יכולה לעורר בה רגשות קשים ותחושה של בידול, ולכן אני הייתי ממליצה להקפיד בינתיים רק בבית ובקרב המשפחה, ואולי להציע לגננת להעלות את הנושא בקרב שאר ההורים, ואולי התגובה תפתיע אתכם, ועוד הורים ישמחו לתזונה קצת יותר בריאה של ילדיהם (אני בהחלט מכירה גנים שבהם התזונה יותר בריאה ומאוזנת, ומתבססת יותר על ירקות ודגנים מלאים, גם במתוקים ובקינוחים). כשאת מספרת על הילדה, וכמה היא נבונה, אני משתכנעת שבהחלט יש מקום גם לשוחח איתה, ולהסביר לה את המשמעות של התזונה שלה והשפעתה על הגוף(שאמנם לא מסכנת את חייה אבל משפיעה לרעה על איכותם), יתכן מאוד (שוב, מנסיון ומצפייה בילדים אחרים שהתמודדו עם דברים דומים ואף יותר קשים), שתוך פרק זמן מסוים, יתכן ותבחיני כי הילדה תדרוש פחות את הדברים שמזיקים לה. לשאלתך האם יש התנגשות בין ההקפדה על התזונה והטיפול בפרחי באך, התשובה היא לא. לשיטה של ד"ר באך יש בהחלט פתרון להציע לבעיות שאת מתארת, והקפדה על התזונה יכולה להאיץ את התהליך, אולם ילדים מגיבים בצורה נפלאה לתמציות ללא קשר, ולרוב תוך ימים ספורים כבר תוכלי לראות הקלה משמעותית. (ואני בהחלט ממליצה על שילוב של טיפול רפלקסולוגי במקביל לטיפול בתמציות). אשמח לענות על שאלות נוספות עם תתעוררנה, ואני מאחלת לך הצלחה מכל הלב, בכל צעד שתחליטו לעשות. עידכונים יתקבלו בברכה
 
תודה על התשובה המכובדת והרצינית

תחלנו כבר בתהליך של הוצאה מהבית ושיחות על מנת לעזור לה להיות שותפה מרצון: "אבל למה לילדים אחרים מותר כמה שהם רוצים ולי לא?"........צבט לי בלב. אני חושבת שילדה בת חמש, נבונה ככל שתהיה, תתקשה להתחבר לתזונה שונה מאחרים, מהסיבות שבגללן היא צריכה להימנע ממאכלים מסויימים. אני חושבת שגם אם מודעת למה שהיא חווה מבחינת פעלתנות היתר, קשיי הריכוז, המתח וכו', היא לא מסוגלת להבין את הקשר לתזונה. זה לא כמו במחלות מסויימות. אני מקוה שנצליח בכל זאת לגרום לה לקבל את השינוי ולא לגרום לה לקשיים חדשים על רקע זה. ושוב תודה.
 

Balancedflow

New member
אין בעד מה, אני שמחה לעזור,

ואני שמחה עוד יותר לשמוע שהתחלתן את התהליך. סיפרת באחת ההודעות שאת באה מתחום החינוך, כך שאין לי ספק שיקל עלייך למצוא את הדרך להבהיר לבתך, גם אם זה יקח זמן, את הקשר שבין התזונה לחוויות שהיא חווה. אל תהיי בטוחה כל כך שהיא לא מבינה את הקשר, יכול מאוד להיות שהיא מבינה, ברמה אחרת ממה שאת חושבת, ופשוט קשה לה להביא את החיבור שהיא עושה לידי ביטוי. תני לזה זמן, ותני לעצמך ולה את הקרדיט ששתיכן תוכלנה להתגבר על הקשיים. אגב, גם למצב כזה, כמו שאת מתארת, יש תמצית של פרחי באך שיכלה לעזור ולהקל עד מאוד. בכל מקרה, בין אם את בוחרת לתת לה פורמולה של תמציות עכשיו או בהמשך, אני ממליצה לשתיכן לקחת כבר עכשיו מתמצית האגוז (WALNUT) שתקל על שתיכן את התהליך. שוב אני מאחלת לכן המון הצלחה
 
למעלה