מפה פרטית המדגישה את רשת הרכבות והמועצות בלונדון לעומת התחתית

Ccyclist

Well-known member

אם יורדים בהמשך העמוד יש חלון שיטוט במפה המאפשר גם להגדיל אותה למסך / חלון מלא.

הכתבה בלונדוניסט שנתנה את הלינק למפה, כוללת ניתוח מפורט מנקודת מבט של תושבי העיר:


והנה דעתי:

כאשר לונדון מוצגת לבאים מבחוץ - הרכבת התחתית מוצגת בתור הדבר החשוב ביותר. פעמים רבות גיגול בנושא יביא את מפת התחתית וקווי TFL ולא את המפה שמשלבת את קווי הרכבת הארצית. משום שהכיסוי של התחתית ו TFL בדרום העיר דל יחסית נשאלתי פעם בפורום על ידי גולש מומחה שאלה בלתי הגיונית במונחים לונדוניים: "מה עם אזורים המרוחקים מהרשת הרכבתית?". תשובתי, שאין כאלו, היתה מפתיעה במונחים ישראלים, אך מדובר בעיר שהתפתחה מעידן הקיטור ובלי רכבת היה בלתי אפשרי לפתח פרברים.

עד שנות האלפיים טכנולוגיות הדפוס הכתיבו מצב שמפות הרשת הרכבת הארצית בעיר ייצגה את התחתית בשחור - לבן כדי שקווי הרכבת ייוצגו בצבע. המפות הדיאגרמטיות האלו נתנו נקודת מבט שהדגישה את הרשת הארצית. מאמצע שנות האלפיים מייצגים את הרכבות ואת התחתית בצבע והכל מוצג סביב התחתית וחשיבותה. המפה הזו מציגה את כל קווי הרכבת הארצית בעובי לפי חשיבותם ואת קווי התחתית בקווים דקים שהופכים אותה למשנית בהשוואה לרכבת הארצית. זה יוצר מצב שמבליט את הרשת הרכבתית הארצית באופן שקשה לראות במקומות אחרים.

המפה מחלקת את לונדון למועצות המקומיות השונות המרכיבות אותה (שוות ערך לעירייות הערים בגוש דן למשל - רוב תחומי התיכנון והבנייה, החינוך והשירותים המוניציפליים ניתנים ברמת המועצה) - מה שנותן נקודת מבט נוספת שאולי תחדש לכם על מבנה העיר בנוסף להדגשת הרשת המסילתית של הרכבת הארצית.

מספר נקודות עניין נוספות נובעות מהעובדה שהמפה מייצגת את מערכת המסילות בכללותה, לא רק את שירותי הנוסעים. שמות המסילות מופיעים לצד המסילות, דבר שלא מופיע על מפות הנוסעים אך ידוע ציבורית בחדשות המקומיות או בהתייחסות הוויקיפדית. המפה מראה מספר מסילות מטען בלבד שאינן משרתות רכבות נוסעים אף שקשה לדעת מהן למעט היעדר תחנות. בנוסף - המפה מראה מסילות לשעבר בקיווקוו דק, שווה לכם לסייר בפרברים ולגלות אותן. המפה כוללת גם את הכבישים הראשיים בעיר בקווים אפורים דקים ( A ו M הם קידומות של מספרי כביש ) כך שיש גם את הקונטקסט הזה שלא מופיע בדיאגרמות הרשת הרגילות.

זו מפה שנותנת נקודת מבט שונה מאד על העיר ואני מקווה שתהנו מהשיתןף שלה בפורום.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240331-112416_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240331-112416_Samsung Internet.jpg
    1.2 MB · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:
למעלה