מצטרף חדש.

  • פותח הנושא zoti
  • פורסם בתאריך

zoti

New member
מצטרף חדש.

אני רואה שקצת שקט כאן. ננסה להעיר את הפורום קצת. לפני כמה שבועות רכשתי חיפושית אמריקאית פתוחה שנת 79 עם 26 אלף מייל מקוריים ומזגן. החיפושית במצב ממש מעולה ובגוף עצמו אין בכלל חלודה כי היא הייתה מאוכסנת במשף ה10 שנים האחרונות. בריצפה הייתה קצת חלודה איפה שיושב המצבר (טיפוסי) אז עשיתי תיקון פיברגלאס מלמעלה ואפוקסי מלמטה. אבא שלי ואני הוצאנו את המנוע, הגיר והציריות והחלפנו את כל האטמים שנראו נוזלים. חידשנו את הציריות והרכבנו הכל מחדש. אני עכשיו מחכה לקבל את המזרקים חזרה (לחיפושית יש הזרקת דלק) ואז אני אוכל סוף סוף להתניע אותה כמו שצריך. החלפנו גם את כל צינורות הדלק משום שהם היו יבשים לגמרי והתפרקו לחתיכות כשניסינו לשלוף אותם. רכשתי מדריך של בנטלי שהוא המדריך הרישמי של פולקסוואגן בארה"ב ולשמחתי זהו אחד המדריכים הטובים ביותר שנתקלתי בהם. יש עוד הרבה עבודה. אני צריך להתקין שטיח חדש ולעשות ריפודים לכל המושבים אהל אני מקווה שכשאסיים הרכב יהיה אמין ואני אוכל לנהוג בו כל יום. אני מתגורר בדאלאס ולשמחתי פה אין את כל הקישקושים של רכב אספנות וההגבלות שיש בישראל. לסיום, תמונות מהיום שבו הבאתי אותה הבייתה.
 

dnameri

New member
מזגן לחיפושית

יופי של חיפושית אני מניח שהמזגן הוא dealer installed איפא מיקמו את המעבה "הרדיאטור" של המזגן המדחס ענק היום יש הרבה יותר קטנים, אבל זה מה שעשו בארה"ב באותם השנים ספר לנו קצת על המנוע הספק נפח וכו אני מניח שהחיפושית יוצרה במקסיקו? להשתמע דוד נמרי אספן של סאאב
 

zoti

New member
כן. המזגן הותקן ע"י הדילר.

המעבה נמצא מתחת לAPRON הקדמי. יש צנרת שעוברת מהמנוע ועד לקדימה של האוטו. היום אפשר להחליף את המדחס לקטן יותר אבל זה כמובן עולה עוד כסף. המנוע הוא 1600CC DUAL PORT עם הזרקת דלק. אני חושב שהוא מייצר 48כ"ס. יש מערכת הזרקת דלק מאד בסיסית ופשוטה. הרבה אנשים עושים המרב לקרבורטורים כי הם מפחדים להתעסק עם הזרקת הדלק אבל האמת היא שהיא מאד פשוטה. החיפושית יוצרה במפעלי KARMANN שבגרמניה. KARMANN ייצרו את כל הקבריולט והקבריולטים של שנת 79 הן האחרונות שKARMANN ייצרו. שלי יוצרה ב10.79 שזה אומר בערך חודשיים לפני שהם הפסיקו את הייצור לחלוטין. היא בין ה4000 החיפושיות האחרונות שייוצרו בגרמניה. החיפושיות ממקסיקו הן חיפושיות רגילות. לא SUPER BEETLE (או כמו שקוראים להן בישראל - אמריקאיות). יש להן הזרקת דלק שונה.
 

orensaab

New member
ברוך הבא

ממבט על המנוע, מותקנת בו מערכת הזרקה Bosch L, שהיא מערכת הזרקה אלקטרונית המבוססת על מדידת ספיקת אוויר. אני מאמין שלא תהיה לך בעיה להשיג מזרקים, וגם סיוע במקרה ותצטרך על מנת לעבור את בדיקת הזיהום השנתית. מדריכי בנטלי הם אכן מדריכי עבודה מעולים, פחות. על כל מדריך בנטלי, רשום שהוא מדריך רשמי, מאחר והוא אכן מבוסס על המדריכים הרשמיים של יצרני הרכב, הכל ברשיון. יש לי מדריך כזה לסאאב 900 קלאסי, וכל התמונות האיורים, לקוחים מהספרות המקורית של סאאב. המזגן, כמו כל מזגן של אירופאית קומפקטית מאותן שנים הוא מזגן בהתקנה על ידי סוכן. מדחס יורק שתי בוכנות שלט אז בשוק, ולמעשה הוא מיוצר עד היום בגרסה לקרר החדש יותר, R134a. המעבה נמצא לפני הסרן הקדמי, ולמעשה מוסתר על ידי החלק שמתחת למכסה המטען. נשמח לקרוא עדכונים עם התקדמות העבודה והחיים עם החיפושית. בברכה, אורן
 

zoti

New member
נכון. מערכת ההזרקה היא BOASCH L - JETRONIC

היתרון הגדול במגורים בארה"ב הוא שאפשר להשיג פה כמעט הכל. יש מספר חברות בקליפורניה שמייצרות חלקים תחליפיים. יש הרבה חלקים גם מפירוק. את המזרקים שלחתי לניקוי וחידוש צינור אצל מישהו שמתמחה בזה. הוא החליף צינורות (הישנים נשברו לי ביד כמו מקל מעץ) ועשה ניקוי יסודי ובדיקה לכל מזרק. לפי התוצאות הם עכשיו כמו חדשים (למעשה הם באמת חדשים כי הרכב לא נסע כמעט). את המזגן אני שומר לשלב האחרון של השיפוץ. בנתיים אני מתקן כל מני דברים קטנים. למזלי, הרכב עשה מעט קילומטרים אז אין בו את כל ה"שיפצורים" שבד"כ רואים בכל מני חיפושיות ישנות. אני מקווה שאולי השבוע אני אוכל להרכיב את המזרקים ואת משאבת הדלק החדשה (הבעיה היחידה של מערכת ההזרקה זה המחירים של המרכיבים שלה. משאבת דלק עולה $200 לעומת $20-$30 ברכב ללא הזרקה) ואז אני אתניע את הרכב ויעשה שטיפה למנוע מבפנים עם חומר לניקוי הבפנוכו של המנועים. מישהו שם שמן חרא והשמן התייבש ויצר שכבת דרעק. לקח לי הרבה זמן לנקות את הראש מנוע.
 

orensaab

New member
טיפול במנוע

200 דולר עבור נשאבת דלק, נשמע לי קצת יקר בארצות הברית. בתל אביב אפשר למצוא במחיר הזה או אפילו פחות. לפני שאתה מניע את המנוע עם כל מיני תוספי ניקוי כאלו ואחרים, אני יכןל להציע לך לרוקן את השמן, ולמלא במקומו סולר. להפעיל את המנוע כחצי דקה עם המתנע, כאשר המצתים מפורקים ממקומם ומערכות ההזרקה וההצתה מנותקות. אחרי מספר שעות חזור על סיבוב המנוע, ואחרי כמה שעות נוספות, רוקן את הסולר הזה. אתה אמור להצליח בשני מחזורי ניקוי כאלו, להפטר מרוב המשקעים שיש לך. במידה, ואין שינוי משמעותי, תנסה עם תוסף ניקוי. בכל מקרה, אני ממליץ לך לבצע החלפות שמנים תכופות בהתחלת השימוש במכונית על מנת להמשיך ולהוציא משקעים נחוצה. האם החיפושית מצוידת בממיר קטליטי והחיישן למבדה ? מעניין אותי לדעת האם זה היה קיים בחיפושיות אז. אורן
 

zoti

New member
זו משאבה מיוחדת.

לא נראה לי שאפשר למצוא משאבות כאלו בכלל בישראל. גם פה זו הייתה הזמנה מיוחדת. מישהו גם הציע לי לעשות את הטריק עם הסולר. נראה לי אני אנסה את זה. ממיר קטליטי הגיע רק עם החיפושיות שהגיעו לקליפורניה. בשאר יש רק משתיק מיוחד. מה זה חיישן למבדה?
 

orensaab

New member
חיישן למבדה

זהו החיישן שנמצא במערכת הפליטה ונותן משוב למערכת ניהול מנוע על מידת התערובת של האוויר והבנזין. התערובת חשובה על מנת לאפשר פעולה של הממיר הקטליטי, ועל מנת שלא ישרף בעצמו. במכוניות מודרניות יש חיישן זהה גם אחרי הממיר, ומערכת ניהול המנוע משווה בין השניים על מנת לוודא שהממיר הקטליט אכן תקין ומבצע את מלאכתו נאמנה. חיישן למבדה קיים בכל מכונית המצוידת בממיר קטליטי, וכאלו התחילו להמכר בקליפורניה בשנת 75 או 76. יש לי בקשה, שלא אמורה להוות בעיה מבחינתך. צלם את פנים המכונית בדגש על לוח המכשירים עם התמקדות ביחידה הפנימית של מיזוג האוויר. תודה, אורן
 

zoti

New member
אז אצלי אין כזה כי אין ממיר קטליטי.

כמו שאמרנו, רק בקליפורניה נמכרו המכוניות עם ממיר קטליטי ושלי מטקסס. מה בדיוק אתה רוצה לראות בלוח המכשירים? ההתקנה של המזגן שנעשתה ע"י הדילר נראית טוב יותר מהקיטים שנמכרים היום משום שהם שילבו את המזגן במערכת האיוורור של הרכב. המאוורר והרדיאטור הפנימי של המזגן יושבים ביחידה שנמצאת בתא המטען. במהלך ההתקנה עשו שני חורים בין תא המטען ל"מאחורה" של לוח המכשירים. חור אחד מיועד לאיסוף אויר מתא הנוסעים והשני מגיע לתוך מערכת האיוורור המקורית. את האויר הקר אתה מקבל מתוך הפתחים המקוריים של האיוורור והדבר היחידי שמסגיר את העובדה שיש מזגן ברכב הוא התוספת הקטנה מתחת למאפרה שעליה יושבים שני כפתורי שליטה. אחד שולט על עוצמת המאוורר של המזגן והשני שולט על הטמפרטורה.
 

k0biX1303

New member
היי זותי אתה מוזמן בכיף למפגשים שנערכים כל

שישי מאוחרי אצטדיון רמת גן.בשעה 4 בצהרים. כמו כן לפורום חיפושיות כאן בתפוז החברים ישמחו לראות את החיפושית שלך !!
 

k0biX1303

New member
עכשיו אני קורא שאתה בכלל גר בדאלס...

ונזכרתי שזה לא בדיוק בארץ... אתה עדיין מוזמן אבל יותר לפורום שלנו ..
 

zoti

New member
תודה על ההזמנה בכל זאת.

הרגע חזרתי מהסיבוב הראשון מסביב לבלוק. הברקסים צריכים עוד עבודה (לא מצליח לנעול אותם. צריך לנקז עוד אויר), אין לי אורות בלוח שעונים והאורות הראשיים מאד חלשים אבל היא נוסעת.
 
למעלה