מצלמה גלויה ללא רשות

מצלמה גלויה ללא רשות

שלום,
חברה שלי עובדת במתקן ביטחוני במשמרות של 4 שעות.
המנהל שלה התקין מצלמה איפה שהעובדות נמצאות ולאחר שהן התלוננו בפניו על אי הנעימות הכרוכה בכך שאתה מצולם כל הזמן, הוא התחייב שהוא לא ישתמש במצלמה לענייני משמעת וכו' אלא רק אם יש תקרית מיוחדת שלשמה הותקנה המצלמה.
המזכירה של המנהל שונאת את החברה שלי ולכן נכנסה ללא רשותו למצלמה והקליטה את החברה ללא ידיעתה כשהיא מתבטלת (וגם בפוזה מבישה) והביאה למנהל על מנת יטפל בחברה.
האם המזכירה עברה על חוק כל שהוא? אם כן, האם החברה יכולה לתבוע אותה? ועל מה היא יכולה לתבוע?
יש לציין שלמרות שלבסוף המנהל ויתר לחברה בגלל הסיטואציה המלוכלכת, נזק תדמיתי בכל זאת נעשה לה והיא בבאסה על זה ומתלבטת האם שייך להגיש תביעה?
תודה!
 

efibau

New member
צילום ללא רשות

חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (להלן:"חוק צנעת הפרט") ,פרק א` סעיף 3 קובע שצילום אדם ברשות היחיד ללא רשותו הוא עבירה על חוק הפרטיות. לטעמי יש כאן בהחלט עבירה על החוק ובסיס לתביעה בגין זה.
 
השאלה היא

האם העובדה שהמצלמה אינה נסתרת, אלא גלויה ורק עם התחייבות לשימוש ביטחוני בלבד אינה גורעת מהאמור ודינה כצילום ללא רשות?
ב. בעיקרון מתפקיד המזכירה גם לדווח על התנהלות שאינה בסדר מצד העובדים והעובדות. האם היא יכולה לטעון שמעשייה היו מתוקף תפקידה שהוא בעקיפין צורך ביטחוני (תפקוד העובדים כביכול הינו גם ביטחוני, על אף ההתחיבות שלא להשתמש במצלמה מניע משמעתי)? יש לציין שהמזכירה ננזפה קלות וההוראה היתה לא להתייחס לצילומים בגלל הדרך המלוכלכתשנעשתה..
תודה רבה!
 

efibau

New member
שאלה מעניינת

מציע לך להפנות את השאלה לאחד הפורומים המשפטיים.
 
למעלה