"מצעד הגאווה" בירושלים?

"מצעד הגאווה" בירושלים?

לאחרונה התבשרנו על הכוונה לקיים השנה את "מצעד הגאווה" הבינלאומי בירושלים הבירה. אני תמכתי וגם אמשיך לתמוך בעתיד בשוויון זכויות וחובות לכל אזרח באשר הוא מבלי לההתייחס לנטיתו המינית, או אמונתו הדתית, או לכל פרמטר אחר. בהמשך לנ"ל, אני מתנגד נחרצות לכל סממן של כפיה דתית/חרדית, איש באמונתו יחיה. אלא מאי? מה שאנחנו דורשים מהמגזר האחר אנחנו צריכים לדרוש קודם כל מעצמנו. את אותה הסבלנות והסובלנות בדיוק. לכן אני חושב שקיום "מצעד הגאווה" דווקא בירושלים לא מתאים משום בחינה. ירושלים היא עיר "הסובלת" "מקדושת יתר", לא רק לדת היהודית אלא גם לנוצרית והמוסלמית. יש בה רב מוצק לאוכלוסיה החרדית ולהעמיד בפניה את "מצעד הגאווה" זה כמו להעמיד סדין אדום בפני השור. מילא, אם לא הייתה כל אלטרנטיבה אחרת, אבל ישנן מספיק ערים בארצנו שקדושות קצת פחות מירושלים והאוכלוסיה בהן יותר פלורליסטית ומגוונת ולכן אין בעיה לקיים בהן את "מצעד הגאווה" ואפילו אם זה יהיה למורת רוחם של החרדים, שתמיד יתנגדו בגלל השקפת עולם שאינה משתנה בחלוף הזמנים. משאיר את הנושא לפיתחכם חברות וחברי הפורום.
שבת שלום לכל בית ישראל.
 

אשדודיה

New member
שבת שלום רואה עתיד:)

העמדה שלך נשמעת לי מאוד הוגנת:) ולוואי ואחרים יחשבו כמותך:) קרן:)
 

pikov

New member
מחוץ לירושלים, זה לא שווה כלום

כי בירושלים המצעד הוא פרובוקציה ובשאר מקומות לא. זה סתם מצעד..
 
מסכימה לגמרי. כשלעצמי -

יש לי הסתייגויות לגבי עצם קיומו של מצעד הגאווה. וחלילה לא מפאת הומופוביה - ולמען הפרוטוקול, אין לי שומדבר נגד הומוסקסואליות. אלא מה? נדמה שקיום מצעד הגאווה משרת לבסוף מטרה שונה מזו שהוא מתיימר לשרת. והרי לא יעלה על הדעת שהמטרה היא קידום ועידוד של יחסים הומוסקסואליים בתור שכאלו, אלא הנחת תשתית תומכת לתפישה חברתית חדשה ופרו שוויונית - כזו שרואה בהומוסקסואליות תופעה קיימת ומשלימה איתה. בשנים האחרונות יצא לי "לצעוד בגאווה". בנסיבות אלו ארשה לעצמי להעיד לזכותי שאני אדם ליברלי ונטול דעות קדומות. אלא שנראה היה לי שהמצעד הפך לכלי לביטוי פרובוקטיבי יותר מאשר מכשיר מחאתי... אכן איש באמונתו יחיה, ואת אותה חירות שהחילוניים דורשים ליישם כנגד הכפייה הדתית - יש להעניק גם לחרדים. אכן אי אפשר לכפות עליהם לקבל את התפישות המודרניות ולבקר אותם על דבקותם באמונתם, גם בחלוף חמשת אלפים שנה. ואפילו מבלי להתבסס על חופש הדת וכפיית ערכים, הרי שהאופי הפרובוקטיבי שלבש מצעד הגאווה (שוב, לדעתי) - יש בו לבדו כדי להתנגד לעריכתו בירושליים.
 

אלמרה

New member
כסטרייט - חנון לחלוטין אני מעולם...

לא צעדתי במניפסט גאה או אחר ועל דגלי חרותה כרזה בדבר היותי סטרייט הטרוסקסואל (חנון אמרתי?). כך איני מבין מדוע נחוץ להם להציג לראווה את אורח חייהם המעט שונה ופחות סטנדארטי שלי אין שום בעיה איתו, כל עוד הם לא לוטשים בי עיניים. לדעתי אין בכך נקיטת עמדה בעד או נגד דת - שכן אם הבנתי נכון יש בקרב הגאים וגאות גם בני אדם דתיים. לעניות דעתי, מיותרת ופרובוקטיבית היא כל מחאה לצורך המחאה בלבד. ומצעד גאווה ברחובות תל-אביב (שינקין והסביבה - סטריאוטיפ כמובן) לא נראה לי שונה ומוזר יותר מקיום תהלוכה כזו ברחוב יפו בירושלים.
 
לא יודעת כמה מוזר יראה ברחובות ת"א,

אבל גם אני לא מבינה מדוע להציג לראווה... הלא המצעד משופע באביזרים ותחפושות משל היתה זו תהלוכת ה"עד דלא ידע"... מצעד שאמור היה להביע מחאה ולקדם דעת קהל מקבלת, שוויונית ונטולת אפליה ודעות קדומות, הפך לקרקס לאומי משהו... אי אפשר לוותר על האקסטרווגנטיות? אני בספק... ואגב ת"א - שידועה כבירת הליברליזציה, נראית לי המקום המתאים ביותר (ואם לומר הרע במיעוטו) לקיום קרקס שכזה, עם כמה שפחות חיכוכים, וכמה שפחות מהומות...
 

אלמרה

New member
../images/Emo45.gif נאוקו-סאן...

בפורים? אדרבא... אבל ברצינות, אם נביט לעבר ארה"ב בה כנראה החלה ה"תרבות" הזו של מצעדי הגאווה, הרי נווכח כמה עילגים ועגומים הם הפכו להיות, מעין אקסטראווגנזה למען אורגזמה... ובכדי להחצין ולהבליט ולצאת בעד נושא או רעיון מצאו כבר דרכים הרבה יותר יעילות, נכונות ואסטטיות פרט לתמונות של נישוקי זכרים שמוטי אברים וצבועים בצבעי קשת הגאים... ('צטער זה מה שאני זוכר מהתהלוכה שראיתי ב-סאן פרנסיסקו פעם לפני שנים).
 

Gilliana

New member
מסכימה איתך במאה אחוז!

כל המצעד הזה מיותר לחלוטין - אין לו מקום לא ברחובות ירושלים, לא ברחובות ת"א ולא ברחובות סן-פרנציסקו לצורך העניין. לעניות דעתי המצעד הזה הוא בבחינת פרובוקציה מיותרת שמשיגה בדיוק את ההיפך ממטרתה המוצהרת תרתי משמע. וכמו שאמרת אלמרה - האם גם אנחנו הסטרייטים צריכים לצאת לרחובות בכרזות ובדגלים ולהצהיר על היותנו סטרייטים? ותיקון קטן - הביטוי "חנון" כבר מזמן יצא מהז'רגון. היום אומרים - חננה
 

אלמרה

New member
כפרה כדאי שתבחיני...

זו לא אופנה זו פשוט שפה - ערבית. "חנון" לזכר "חננה" לנקבה. ורק לידיעתך: באחד הדיאלקטים של ערבית, "חננה" היא פשוט נזלת ירוקה כזו... דוחה! מה שלומך גילאנה?!?!
 

Gilliana

New member
אההה, טוב... ../images/Emo9.gif

אני לצערי את כל הערבית שלי כמעט שכחתי לגמרי, למרות שבתקופת ביה"ס התיכון הייתי אלופה! בכל אופן - ציינתי רק את מה שנתקלתי בו ביום יום, ולא ראיתי שום אבחנה בין זכר לנקבה אבל אולי זה "נון" שלי. ואולי הכוונה היא באמת לאותה נזלת ירוקה גועלית... שלומי מצויין, ושלומך שלך?
 

אלמרה

New member
תודה חן-חן ...הכל בסדר בצד הזה...

אני גם הייתי לא רע בערבית בתיכון, מאז אפילו זוכר את האליף-בא-ג'ים-חא...כלומר מסוגל לקרוא ולכתוב מעט... הענין של "חנונא" מקורו במרוקו בכלל, וזו כבר שפת הסבתא שלי... ועזר לי להצטיין בתיכון בשיעורי הערבית.
 

s h o o s h a

New member
מצעד הגאווה

לא חושבת שמשנה מה מנסה המצעד 'להוכיח' והאם מטרתו השתנתה במהלך השנים. ירושלים היא עוד עיר בארץ, כמו כל עיר אחרת, שחי בה ציבור מעורב של דתיים וחילוניים. לא מוצאת שום סיבה למנוע את קיום המצעד בירושלים כי היא עיר "הסובלת מקדושת יתר". כשם שיש פסטיבלים שחלקים מהם אינם לטעמם של זה או אחר ולכן אינו הולך לצפות בהם, כשם שיש סרטים בעלי אופי כזה או אחר, ישנו ציבור שלא ילך לראותם, כך גם במצעד זה. לא חושבת שיש סיבה מספיק טובה למנוע קיום התהלוכה רק בגלל שציבור מסויים רואה בציבור אחר חוטא וחסר מוסר. ירושלים אינה יוצאת דופן בשום צורה ואופן מערים אחרות בארץ. זו עיר מעורבת (כאמור- דתיים וחילוניים ובני כמעט כל הלאומים) ולדעתי, קיום המצעד בעיר שווה בעיני לקיום המצעד בכל עיר אחרת. מי שירצה להשתתף במצעד, יצא לרחובות ומי שלא- ישאר ספון בביתו. בוקר טוב ושבת שלום
 
מסכימה בהחלט.

דין ירושליים כדין כל עיר אחרת בישראל והעובדה שיש בה אחוז גדול יותר של אנשים חשוכים ונבערים מדעת אינה עושה את המצעד לפרובוקטיבי.
 

s h o o s h a

New member
אנשי ירושלים

היותם של חלק מתושבי העיר דתיים ו/או חרדים אינה הופכת אותם ל"אנשים חשוכים ונבערים מדעת". להם דעותיהם ואמונתם, לאחרים, דעות ואמונות שונות. המצעד, כאמור, יכול להתקיים בכל עיר למרות וחרף דעה כזו או אחרת, אולם מכאן ועד השמצה של מגזר כזה או אחר המרחק עצום ואינו במקומו.
 
חשוכים ונבערים מדעת...?

לגמרי לא קורקטי ומתנשא להגדיר כך את ציבור החרדים, רק בגלל שאינם מסכימים לדעתך...
 
לא כמו כל עיר אחרת

באופן אישי אינני מתנגד לעצם קיומו של המצעד. כצופה מהצד אני חושב שזכותו של כל מגזר במדינה דמוקרטית להניח את עניינו על השולחן, כל עוד הדברים נעשים בהתאם לחוק וללא הפרעה לסדר הציבורי. מצעד ססגוני הפך לטרנד עולמי וגם אנחנו חלק מהגלובליזציה הזו. אבל אני חולק עלייך בשאלת ירושלים. ירושלים איננה עיר ככל הערים. יש בה בכל זאת משהו מיוחד, הילה של קדושה. חיים בה ערב רב מכל הדתות ורובם ככולם מתנגדים לקיום המצעד בעירם. לדעתי המארגנים צריכים לחשוב פעמיים ולהעתיק אותו לעיר אחרת סובלנית יותר ולו רק בכדי שלא יחשב הדבר כפרובוקציה להכעיס (במילעיל), כפי שטענו כאן המגיבים. ההומוסקסואלים והלסביות מקבלים לאט לאט את הזכויות המגיעות להם בתוקף היותם אזרחים שווי זכויות ואפילו החרדים בלית ברירה משלימים עם כך. מצעד בירושלים עם כל מה שיתלווה אליו עלול לחבל במאמציהם ולעכב את המגמה הזו.
 
למעלה