מקורות נייטרלים על פרעות1921,1929,1936-1937

Dexter5

New member
אפשר גם להביא פרעות שנעשו נגד יהודים

לפני קום הציונות המעשית, כלומר 1870. "The Damascus affair was an accusation of ritual murder and a blood libel against Jews in Damascus in 1840. On February 5, 1840, FranciscanCapuchin friar Father Thomas and his Greek servant were reported missing, never to be seen again. The Turkish governor and the French consul Ratti-Menton believed accusations of ritual murder and blood libel, as the alleged murder occurred before the Jewish Passover. An investigation was staged, and Solomon Negrin, a Jewish barber, confessed under torture and accused other Jews. Two other Jews died under torture, and one (Moses Abulafia) converted to Islam to escape torture. More arrests and atrocities followed, culminating in 63 Jewish children being held hostage and mob attacks on Jewish communities throughout the Middle East. International outrage led to Ibrahim Pasha in Egypt ordering an investigation. Negotiations in Alexandria eventually secured the unconditional release and recognition of innocence of the nine prisoners still remaining alive (out of thirteen). Later in Constantinople, Montefiore persuaded Sultan Abdülmecid to issue a firman (edict) intended to halt the spread of blood libel accusations in the Ottoman Empire: "... and for the love we bear to our subjects, we cannot permit the Jewish nation, whose innocence for the crime alleged against them is evident, to be worried and tormented as a consequence of accusations which have not the least foundation in truth...". Nevertheless, pogroms spread through the Middle East and North Africa: Aleppo (1850, 1875), Damascus (1840, 1848, 1890), Beirut (1862, 1874), Dayr al-Qamar (1847), Jerusalem (1847), Cairo (1844, 1890, 1901-02), Mansura (1877), Alexandria (1870, 1882, 1901-07), Port Said (1903, 1908), and Damanhur (1871, 1873, 1877, 1891).[14]" http://en.wikipedia.org/wiki/Arabs_and_antisemitism#Nineteenth_century
 
אולי יעניין אותך

לגבי מלחמת השחרור יצא ספר (בעברית) יחסית חדש של פרופ' יואב גלבר בשם "קוממיות ונכבה" בהוצאת "דביר". אומנם הספר כתוב בעברית אך הוא מסתמך על מקורות רבים ומגוונים, כולל באנגלית, כך שבודאי ניתן למצוא ברשימה הביבליוגרפית של הספר הברה מקורות באנגלים על כל הסיבות שהביאו למלחמת השחרור/הנכבה. הכותב מסתמך על מגוון של מקורות ארכיוניים צבאיים ואזרחיים, ישראלים ובריטיים, ובנוסף גם על מקורות ערבים כמו עתונות, מסמכים, הקלטות מרשתות האלחוט, דו"חות ציתות לקווי טלפון, שידורי רדיו גלויים ודו"חות של סוכנים ונחקרים המצויים בארכיונים ישראליים ובריטיים וכן בידיים פרטיות. (רק חלק "ההערות" בספר הוא בן 102 עמודים)
 
הדברים הכי בולטים הם "המדרגה השביעית"

והכותל המערבי. מאז השלטון הממלוכי בארץ ישראל בשנת 1267 ועד מלחמת ששת הימים בשנת 1967 לא הותר ליהודים להתפלל במערת המכפלה. המקום הכי קרוב לקברי האבות שליהודי הותר להגיע אליו היה המדרגה השביעית בגרם המדרגות המוביל למערת המכפלה. כלומר, מחוץ למערה. למרות שמערת המכפלה קדושה ליהודים לא פחות ואף לפני שנוצר האיסלאם - בענין זה גם לנוצרים לא נתנו להיכנס למערה. הכותל המערבי הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, המוסלמים שינו את הכינוי העממי של הכותל בערבית "אל -מבכה" הבכי = כותל הדמעות וכינו אותו "אל-בורק" על שם סוסו של הנביא מחמד. המוסלמים בארץ, בראשות השיח' ראאד סאלח טוענים לבעלות על הכותל בטענה שהוא אדמת ווקף. נושא הפליטים הפלשטינים: יש לקשור בין הפליטים הפלשטינים לפליטים היהודים מארצות ערב. בעוד חלק מהפליטים הפלסטינים עזבו מרצונם, חלקם ברחו מאימת המלחמה ורק מיעוטם גורש, הרי היהודים מארצות ערב אולצו לעזוב וכל רכושם הוחרם ע"י השלטונות. מספר היהודים שעזבו את ארצות ערב היה גדול ממספר הפליטים הערבים והרכוש היה רב לאין שיעור.
 

raanans

New member
הפליטים היהודים שגורשו ממדינות ערב

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_lands http://www.unwatch.org/site/apps/nlnet/content2.aspx?c=bdKKISNqEmG&b=1313923&ct=5118137 ------------- לדעתי ההבדל העיקרי בין הפליטים היהודים והפלסטינים הוא במה שקרה אחרי הגרוש. בעוד הפליטים היהודים השתקמו בישראל ובצרפת - הפליטים הפלסטינים שומרו כפליטים כבר 4 דורות. (ע"י האו"ם וודינות ערב.) למעשה - האו"ם, שהצהיר שבמאה ה-20 היו 146 מיליון פליטים - הקים סוכנות מיוחדת לטיפול רק בקבוצה אחת, הפלסטינים. לסוכנות הנ"ל קוראים UNRWA . והם היום משלמים לפליטים הפלסטינים קיצבה חודשית כדי שישארו פליטים. אם פליט פלסטיני ינסה לשקם את עצמו ולקנות בית מחוץ למחנה פליטים מוכר של UNRWA - הוא יאבד מידית את קיצבתו. כל שאר 145300000 הפליטים של המאה ה-20 לא זכו למזלם לסוכנות כזו.
 
מצטער, האנגלית שלי אינה ברמה כה טובה

לחפש מקורות בכתב. אני מצרף קישור בעברית של אתר מערת המכפלה, אם תעיין בפרק ח' של המסמך תראה את האמור על 700 שנים של איסור ליהודים לתפלל במערת המכפלה ( בין השנים 1267-1967) אם תקרא את הקישור המצורף מתוך ויקיפדיה בעברית, בסעיף "הסטוריה" גם שם נאמר שמהתקופה הממלוכית נאסר על יהודים להתפלל במערה. בנוסף לכך ובהקשר אחר. אולי יעניין אותך. מתחת למסגדי הר הבית ישנם אולמות גדולים הנקראים "אורוות שלמה", הוקף המוסלמי מבצע במקום עבודות להרחבת האולמות לצורך תפילות המוסלמים. העבודות נעשות בניגוד גמור לחוק העתיקות, הם משתמשים באבני בנייה מתקופת הרומאים (של מבנים ארכיאולוגיים המצויים מתחת להר הבית) ולמעשה הורשים כל שריד ארכיאולוגי שיכול להצביע על צביון יהודי עתיק. מחיקה וטישטוש הצביון היהודי של האזור הוא בין הסיבות שהשיח' השקרן - ראאד סאלח - מפגיםן נגד החפירות בשער המוגרבים, כדי שלא ימצאו שרידים לקיום יהודי. כמו שהוא טוען לבעלות מוסלמית על הכותל המערבי בטענה שזוהי סימטת "אל בורק". שתיקת רשות העתיקות והשלטונות היא מטעמי "שקט תעשייתי" בלבד.
 
למעלה