מקור האסלאם בכת נוצרית?

diday

Member
מקור האסלאם בכת נוצרית?

בשבוע בא, הרצאה של פרופסור (Karl-Heinz Ohlig) הטוען שעל סמך מחקרים פילולוגיים וארכאולוגיים המקורות הידועים לנו על האסלאם נכתבו 200-300 שנה אחרי מוחמד. כיוון שאין תיעוד ביזנטי מאותה תקופה על דת חדשה, הוא מגיע למסקנה שתחילת האסלאם היא בכת נוצרית. מישהו מכיר/שמע משהו על התאוריה?
 
רק לפני מספר ימים

הועלתה התיאוריה שמקור הנצרות הוא בעצם ברבי אלעזר בן הורקנוס (ההוא מתנורו של עכנאי). כל בעלי התיאוריות הבומבסטיות לא יכולים לתת לנו, האנשים הפשוטים, זמן לנשום בין המהפכות שהם מהפכים?
 

diday

Member
ההרצאה בעוד שבוע.

אשאל אותו
 

gady18

New member
זה מאד יתכן שיש קשר בין האסלם לנצרות

אם תיקח כת נוצרית שמאמינה שישו היה נביא ולא בו האלוהים ותוסיף את מוחמד קצת כאבה קצת הפרדות מהנצרות והליכה לדרך חדשב, תקבל אסלם. מוחמד בזמנו ניסה להפוך את הדת שלו לנצרות החדשה אבל לא הצליח.
 
"זה מאד יתכן"?

הקוראן מלא באזכורים של הנצרות והנוצרים. אבל זה לא הופך אותו לספר של כת נוצרית יותר משהאזכורים של היהדות והיהודים הופכים אותו לספר של כת יהודית.
 

gady18

New member
השאלה מה זה כת נוצרית

היו כמה כיתות נוצריות שהיו יותר קרובות לאסלם מאשר לנצרות של היום. אפילו קראתי שצורת התפילה שלהם ומגדלי המסגדים היו קרובים לנצרות הקדומה. גם בקוראן כתוב שהאסלם זה ההמשך של הנצרות. ומתי שהוא עברו מירושליים למכה.
 
אתה יכול להביא דוגמא לכת נוצרית כזו?

או את המקום בקוראן בו כתוב שהאיסלאם הוא ההמשך של הנצרות? ואשמח מאד לקבל אזכור של ירושלים, משהו קצת יותר ספציפי מאיאה 1 בסורה 17.
 

sailor

New member
יש תיעוד רב של כיבושי הכליפות הערבית

מהחצי השני של המאה השביעית עד מחצית המאה השמינית (אז כבשו את ספרד).
 

diday

Member
הטיעון שלו

מתקציר בן כמה שורות בהזמנה להרצאה, מדבר על חוסר תיעוד ביזנטי על דת חדשה ולא על התיעוד המוסלמי, שאותו הוא מתארך לתקופה מאוחרת יותר. ההרצאה בעוד שבוע, מקווה שאהיה בה. אשתדל אז לתת תקציר מפורט יותר.
 
משפחה יהודיה עשירה

הכינו אותו לבר מצווה בגיל 13 כמו שאר שני המשפחה שגם אותם הכינו, אך לא עשו לו בסוף בר מצווה. בגיל 15 הוא גנב כסף וזהב מהמשפחה העשירה וברח למכה - שם הוא הקים את הצבא שלו.
 

pembencipolisi

New member
מאמצו של מחמד היה דודו עבד אללה אבן-אבי-טאלב

והוא , כמובן , לא היה יהודי. מי שהיתה עשירה במשפחת מחמד , היתה אשתו הראשונה , חדיג'ה...
 

pembencipolisi

New member
קראו בסורת מרים , ה 19 בקוראן אודות "עיסא"

(ישוע), שם כתוב בין היתר (פסןק 28) : "יא אח'ת הארון" (הוי אחות אהרן) "לסת ע'יבה" (אינך זונה) ותרגום ההמשך : "יולד לך בן שיושיע את העולם"... בפסוק 30 נכתב : עיסא קבל "אנג'יל" (אבנגליון). יוצא מזה שמרים אחות אהרן היא מרים אם ישוע , ביניהן אולי 1250 שנה או 1400 שנה
לפני "נבואתו" קים מחמד קשרי מסחר גם עם נוצרים , גם עם יהודים ואחרים ועשה "סלט דתי" מכל מה ששמע מהם.
 
למעלה