מק../images/Emo78.gif את ההודעה
הזו - והתשובה היא כזו: רוב הסרטים הישראליים נכון להיום (וכ-99% בהיסטוריה של הקולנוע בארץ בכלל) לא היו רווחיים, רובם ככולם לא כיסו את הוצאות הפקתם ואת שאר העלויות (הפצה ייצור וכד'). עלות הפקת סרט ישראלי היא גבוהה מאד - שכר אנשי הצוות - הטכני והאמנותי, שכרו של הבמאי, המפיק, הצלם, (ברוב המקרים דווקא שכר השחקנים הוא לא גבוה) עלויות הייצור, ההדפסה וכד' מחייבות השקעה של גופים שונים, קרנות ציבוריות, השתתפות גופים משדרים והשקעה פרטית - נדיר שהמשקיעים כולם רואים רווחים - חלקם זוכים להחזר ההשקעה במשך הזמן, ממכירת זכויות הפצת הסרט בעולם וזכויות לטלויזיה ומדיות אחרות. בשנים האחרונות עלתה רמת הסרטים והם זוכים להכרה בעולם, ולאט לאט גם בארץ. מקוים שהכיוון הזה יביא לעלייה במכירת כרטיסים ובמכירת זכויות הפצה והשידור בחו"ל. אבל באמנות כמו באמנות - לא עושים את זה בשביל הכסף, נכון?
הזו - והתשובה היא כזו: רוב הסרטים הישראליים נכון להיום (וכ-99% בהיסטוריה של הקולנוע בארץ בכלל) לא היו רווחיים, רובם ככולם לא כיסו את הוצאות הפקתם ואת שאר העלויות (הפצה ייצור וכד'). עלות הפקת סרט ישראלי היא גבוהה מאד - שכר אנשי הצוות - הטכני והאמנותי, שכרו של הבמאי, המפיק, הצלם, (ברוב המקרים דווקא שכר השחקנים הוא לא גבוה) עלויות הייצור, ההדפסה וכד' מחייבות השקעה של גופים שונים, קרנות ציבוריות, השתתפות גופים משדרים והשקעה פרטית - נדיר שהמשקיעים כולם רואים רווחים - חלקם זוכים להחזר ההשקעה במשך הזמן, ממכירת זכויות הפצת הסרט בעולם וזכויות לטלויזיה ומדיות אחרות. בשנים האחרונות עלתה רמת הסרטים והם זוכים להכרה בעולם, ולאט לאט גם בארץ. מקוים שהכיוון הזה יביא לעלייה במכירת כרטיסים ובמכירת זכויות הפצה והשידור בחו"ל. אבל באמנות כמו באמנות - לא עושים את זה בשביל הכסף, נכון?