מרדף- השיר מתנגן לי מהבוקר בראש

סימונה 5

New member
מרדף- השיר מתנגן לי מהבוקר בראש

נכתב לפני 36 שנה ועדיין אקטואלי מרדף מילים: ירון לונדון לחן: נחום הימן ארץ טובה שהדבש בעורקיה אך דם בנחליה כמים נוזל. ארץ אשר הרריה נחושת אבל עצביה ברזל. ארץ אשר מרדפים קורותיה, אלפים דפים ועוד דף, עד שנשרף עוד מעט כל חמצן ראותיה בגלל מרוצת המרדף. ארץ אשר ירדפוה אויביה והיא את אויביה תרדוף במרדף. היא את אויביה תשיג, אך אויביה הם לא ילכדוה בכף. זו הרואה את חייה מנגד תלויים כעלה הנידף. היא יראה, אבל כמו לא היתה כלל מודאגת תמתין עד לתום המרדף. תום המרדף מסתתר בנקיק ומצפין את פניו במחבוא, במחבוא, אך לסופו הוא יבוא כמו השמש אשר ממזרח היא תבוא. אז לא יותר אמהות תקוננה ולא על בניהם האבות, כן הוא יבוא ורגלינו עד אז לא תלאינה לרדוף בעקבי התקוות
 

laleniya

New member
../images/Emo140.gifאקטואלי לפתיחת שנת הלימודים

ח ב ר ו ת מסר חשוב יום אחד, ביקשה מורה מהתלמידים שלה שירשמו את רשימת שמותיהם של התלמידים האחרים בכיתה על גבי שני גיליונות נייר, בהשאירם רווח ליד כל שם. אחר כך, ביקשה מהם לחשוב על הדבר הנחמד ביותר שביכולתם להגיד על כל אחד ואחד מחבריהם לכיתה ולרשום אותו. במשך כל הזמן שנותר מהשיעור סיימו התלמידים את המטלה שלהם, ובעוזבם את הכיתה, מסר כל תלמיד למורה את הדפים. באותה השבת, ישבה המורה ורשמה את שמו של כל תלמיד על דף, וכתבה את כל מה שהתלמידים האחרים אמרו עליו. ביום שני, נתנה המורה לכל תלמיד את הרשימה שלו/שלה. לא לקח זמן רב, וכל הכיתה חייכה. "באמת?" היא שמעה את הלחישה. "מעולם לא ידעתי שהייתי בעל/ת משמעות למישהו!" ו- "לא ידעתי שהאחרים אוהבים אותי כל-כך". אלה היו מרבית התגובות. אף אחד מעולם לא הזכיר את הדפים האלה בכיתה שוב. המורה מעולם לא ידעה אם הם דיברו עליהם ביניהם בהפסקות או עם הוריהם, אך לה זה לא היה חשוב. התרגיל השיג את מטרתו . התלמידים הרגישו טוב בקשר לעצמם וביחס אל האחרים. עברו שנים, התלמידים בגרו והמשיכו הלאה עם חייהם. מספר שנים לאחר מכן, אחד מהתלמידים נהרג בוייטנאם והמורה הוזמנה להשתתף בלווייתו . זאת הייתה הלוויה הראשונה שנקראה להשתתף של אחד מתלמידיה לשעבר. הכנסייה הייתה מלאה בחבריו. אחד אחרי השני, עברו אלו שאהבו אותו ליד הארון לחלוק לו כבוד אחרון. גם המורה חלפה על פני הארון. היא מעולם לא ראתה קודם חייל בארון צבאי. הוא נראה כה נאה, כה בוגר. היה לה קשה להאמין שהיא לימדה אותו בעודו ילד . אחד מהחיילים שתפקידו היה לשאת את הארון, ניגש אליה: "האם את היית המורה של מארק למתמטיקה?" שאל היא הנהנה: " כן " "מארק דיבר עליך רבות", אמר לה חייל לא מוכר המורה הייתה נבוכה . אחרי הלוויה, הלכו מרבית חבריו של מארק לביתו לנחם את הוריו. גם המורה הלכה לביתו - לומר כמה מילות תנחומים להורים הכואבים . הוריו של מארק המתינו לה "ברצוננו להראות לך דבר מה", אמר אביו והוציאו מכיסו את הארנק. "הם מצאו את זה על מארק כאשר הוא נהרג. חשבנו שאולי תזהי את זה ." בפותחו את הארנק, הוציא בזהירות שתי פיסות נייר מהוהות שנראה שקיפלו אותן חזור וקפל מספר רב של פעמים. המורה ידעה אפילו מבלי להסתכל שפיסות הנייר הללו היו אלה שעליהם היא רשמה את הרשימה של הדברים הטובים שכל אחד מחבריו כתב עליו. . "אנחנו רוצים להודות לך כל-כך על שעשית את זה" אמרה אמו של מארק "כפי שאת יכולה לראות, מארק שמר על זה מכל משמר" חבריו לכיתה לשעבר החלו להיאסף מסביב . צ'ארלי חייך די במבוכה ואמר, "אני עדיין שומר את הרשימה שלי במגירה העליונה בשולחן שלי בבית ". אשתו של צ'אק אמרה, "צ'אק ביקש ממני שאשים את שלו באלבום החתונה שלנו ." "גם לי יש את הרשימה שלי," אמרה מרילין. " היא בתוך היומן שלי ." אז ויקי, חברה אחרת לכיתה, הושיטה את ידה לתיק שלה, הוציאה את הארנק והראתה לכולם את הרשימה שלה לכל הקבוצה. "אני נושאת את זה תמיד איתי" וללא הנד עפעף הוסיפה ואמרה: "אני חושבת שכולנו שמרנו את הרשימות שלנו." ברגע זה התיישבה המורה והחלה לבכות. היא בכתה על מארק ועל כל חבריו שלא יוכלו לראותו עוד לעולם . צפיפות האוכלוסייה בחברה שלנו היא כה גדולה שאנחנו נוטים לשכוח שהחיים יגמרו יום אחד, ואנחנו לא יודעים מתי היום הזה יגיע . לכן, בבקשה, הגידו לאנשים שאתם אוהבים ואיכפת לכם מהם, שהם מיוחדים וחשובים. תאמרו להם, לפני שיהיה זה מאוחר מידי. זכרו, אתם פורמים את מה שאתם תופרים, מה שאתם שמים בחייהם של האחרים יחזור פעם לחייכם שלכם . מי ייתן וימיכם יהיו מבורכים ומיוחדים כפי שהנכם. לסיום : זכה מארק ששמע את שיבחו בעודו בחיים! הלא תמיד נשמעים השבחים מאוחר מדי - כשהוא כבר לא שומע ...
לצערי עברו לפחות 30 שנים מאותה מלחמה וכמה זה אקטואלי גם כיום ובכל ארץ בה יש מלחמות. שנדע רק בשורות טובות וימים יפים ושמחים יותר - אמן
 
למעלה