"משבר" אמצע החיים - דיון כללי

debby12

New member
מנהל
"משבר" אמצע החיים - דיון כללי

אח שלי קנה לאחרונה סירה (קטאמרן עם קבינה - לא יאכטה של 30 מטר... אבל זו הוצאה משמעותית עבורו וכוללת משכון) והכריז שהיא חלק מ"משבר אמצע החיים שלו". הוא בן 39 ונשוי +3 אם זה משנה.

ההכרזה גרמה לי לתהות אם באמת יש דבר כזה "משבר אמצע החיים" (אני מתכוונת ברמה החברתית, לא חלילה משבר נפשי/פסיכולוגי משמעותי - את זה הייתי מגדירה כמשבר של ממש) או ש"משבר אמצע החיים" זה סתם מין מונח כללי שאמור להצדיק גברים ונשים שזורקים סכום גדול של כסף על איזה מוצר נוצץ או עוזבים את הבית לטובת מאהב.ת צעיר/ה מהם/ן.

מה דעתכן? אתן רואות מסביבכן מהלכים שמתאימים להגדרת "משבר אמצע החיים"? אם כן - במה הוא מתבטא?
 

Dr T noki

New member
אני נתקלת לא מעט באנשים שעושים שינוי באמצע החיים

לא בהכרח משבר אבל שינוי.
גיל 40-50 ״הופכים תקליט״, אמצע החיים , מה שגורם לאנשים רבים להרהר ולעשות סיכום וחשבון נפש.
בסגנון - לאן הגעתי מבחינה אישית מקצועית ומשפחתית. האם אני במקום בו רציתי להיות?
זה גיל שבו חלק מהאנשים מאבדים את הוריהם או נאלצים לטפל בהורים המזדקנים, הילדים בהדרגה עוזבים את הבית והקן מתרוקן. לפעמים גם עוברים אירוע בריאותי משמעותי כגון התקף לב או סרטן.
כל הדברים האלו גורמים ללא מעט אנשים להרגיש שאם הם לא מרוצים מהמקום שלהם זה הזמן לעשות שינוי כי אח״כ יהיה מאוחר מדי. שינוי משפחתי (מתגרשים/נפרדים ), מקצועי (הסבת מקצוע), מגורים ועוד.
יש הרבה תיאוריות על מעגל החיים בגילאים השונים וזה מאד מעניין התהליכים הנפשיים והחברתיים מאחורי זה.
 

debby12

New member
מנהל
באמת מעניין


בסביבתי יש זוג שהכריזו עכשיו על הריון, ילד רביעי (מתוכנן/רצוי). האב קרוב יותר ל-50 מאשר ל-40 - לדעתי 46-47. האם בסביבות 42 נראה לי. מדובר בזוג המקורי (כלומר לא נישואים שניים או משהו כזה - שלושת הילדים האחרים הם של שניהם. הגדול מביניהם בן 9-10).

לשניהם הורים מזדקנים שזקוקים לתמיכה.

אני שמחה בשמחתם. רק זה הפתיע אותי.

באופן כללי, לפחות מסביבי, מכיון שאנשים פה עושים בממוצע ילדים מאוחר, אז הילדים לא עוזבים את הבית בשנות ה-40 של הוריהם. יותר לכיוון גיל ה50 והרבה של ההורים
 
הגדול מביניהם בן 9-10 או הקטן מביניהם?

אם הגדול מביניהם בן 9-10, זה בקושי בן זקונים.
 

debby12

New member
מנהל
הגדול מביניהם הוא בן 9-10

ובאמצע יש עוד בן/בת 6 ובן/בת שנתיים

חשבתי שבן זקונים = הילד הצעיר ביותר במשפחה שנולד להורים מבוגרים יחסית. המרחק מהילד שלפניו הוא גם חלק מההגדרה? או שבן זקונים הוא בהגדרה ילד לא מתוכנן?

בכל מקרה - שכל אחד יעשה מה שמתאים לו. מצידי שהבן הגדול שלהם יהיה בן 24..... סתם תהיתי אם ההחלטה שלהם יכולה להיות מקוטלגת כחלק מ"חשיבה מחדש של אמצע החיים" (הם לא דתיים - כך שזו לא החלטה על בסיס מסורת/אמונה/לחץ חברתי וכיו"ב)
 
לא נראה לי שאפשר להגדיר

את זה "חשיבה מחדש של אמצע החיים" כשנראה שזה פשוט המשך טבעי של תכנית הילודה שלהם, שפשוט התחילה מאוחר יחסית. אם הילד הכי קטן שלהם היה בן 9-10 עם הפרשים של שנתיים-שלוש-ארבע בין הקודמים ופתאום הם היו עושים עוד תינוק, זה היה נראה כמו החלטה שאולי מהווה חשיבה מחדש על מבנה המשפחה וכו'.
אם כי אצלנו יש הפרש גדול יחסית בין השנייה והשלישית (כמעט 6 שנים) רק כי לקח הרבה זמן להצליח, כך שגם מבט מהצד כזה הוא לאו דווקא מדויק.
 

עדיקים

Active member
אני לא ממש רואה סביבי מהלכים כאלה

אבל בילדותי תמיד דיברו על משבר גיל ה-40 שהיום אומרים שקורה בגיל 50 (ואולי בגלל זה עדיין לא נפגשתי איתו
).
אני חושבת שזה רק תירוץ לממש חלום.
 
אני חושבת שאנשים מגיעים לגיל מסוים ועושים חשבון נפש

ולא תמיד מרוצים ממה שהשיגו וממה שיש להם וחלק מהרצון שלהם לעשות שינוי אולי יכול להתבטא בקניית דברים בומבסטיים או עזיבה של הבית.
&nbsp
אצלי זה נראה שהולך לכיוון של הגשמת חלומות ויהי מה
 

MiaJoy

New member
אני תמיד מתבדחת על כך

שמשבר אמצע החיים שלי פסח עליי כי נכנסתי לגיל ה- 40 נשואה עשור ובאושר אבל נטולת ילדים ובגיל 41 הפציעה הבכורה ושנתיים וקצת אחריה אחותה כך שאם כבר ביליתי את המחצית הראשונה של גיל ה- 40 פלוס. כאמא צעירה וטרוטת עיניים. כן עשיתי שינוי עזבתי מקצוע מכניס בהייטק וישבתי בבית שנתיים עם הבכורה ושנה כמעט עם הקטנה. שדגדג לי לחדד קצת את השכל אחרי ניוון מבחינתי עשיתי הסבת אקדמאים ואני מורה ומחנכת בישראל. אוהבת מאוד את המקצוע שמחה על ההסבה וכבר מתכננת לימודי תואר שני כך שאת המשבר המפורסם לא חוויתי.
 

debby12

New member
מנהל
נשמעת לי אחלה אסטרטגיה


בכורתי נולדה כשהייתי בת 31 - אולי זה באמת היה עשר שנים מוקדם מדי. אבל אף פעם אי אפשר לתכנן את הדברים האלה עד הסוף....

לו היו מבטיחים לי כמה ילדות שהייתי רוצה איזה 8 שנים מאוחר יותר הייתי חותמת על זה ומיד.
 
למעלה