משבר טילים גם אצלנו?

Molly Whuppie

New member
משבר טילים גם אצלנו?

אז איך בדיוק קרה שרוסיה מוכרת טילים ארוכי טווח לסוריה? האם זה באמת כל כך קריטי? ומה נשאר לנו לעשות? (חוץ מההצעה המדהימה כרגיל של שטייניץ להקים "חיל טילים") למי יש כוח לעוד מירוץ חימוש מטורף נוסח מלחמת הכוכבים?
 

a e q u i t a s

New member
הרכש הסורי-סורי - ../images/Emo183.gif

הרכש הסורי החדש (לפי מקורות זרים) הם סוג אחד שלי טילי קרקע קרקע - בלטיסיים לטווח בינוני Iskander-E, הטילים אלה הם מאוד מסוכנים בגלל התפעול הגמיש שלהם, האפשרות לחדור במהירות מאוד גדולה את מערכות והבקרה האויריות, אבל מעל לכל - הדיוק! זה באמת מה שמפחיד את הישראלים. תראו, לסוריה תמיד היה טילים סקאד C וD, שמכסה כמעט את כל המדינה, ישראל חיה עם איום הבטילאות שנים רבות מאוד. הבעיה מתחדדת כי הדיוק של סקדים הוא דיוק של ק"מ ואילו הדיוק של Iskander-E הוא דיוק של עד 20 מטר!!!! פגיעה בדיוק מירבי כזה מסכן מתקנים אסטרטגיים שונים בארץ. הרכש השני,הוא טילי SA10 SA18, טילי קרקע אויר מאוד מאוד מתוכחמים, שעלולים לסכן בצורה משמעותית את מאזן הכוחות של חילות האויר במזרח התיכון. לישראל כבר לא תהיה שליטה אוירית מוחלטת בסוריה, לבנון. הפחד הוא גם שנשק זה עלול לזלוג לעירק ואז לאמריקאים יש בעיה מאוד חמורה, ואף חמור יותר, להגיע לשטחי הרש"פ (רשות פלסטינית) ואף לסכן בצורה קריטית את המטוסים משדה התעופה בן גוריון. בכל מקרה, טיל החץ לא יכול להתמודד כנגד הטיל Iskander-E, הטיל הבלטסי החדש. מכיוון שראש הנפץ שלו הוא "פציל", כלומר בעת הירידה הטיל מתפצל לקרוב ל 45 טילים קטנים, כמובן שרק אחד מהם הוא חמוש באמת והשאר הם דמה. אבל לטיל החץ לא תהיה אפשרות לזהות מי מבין הפצילים הם הטיל החמוש. בכל מקרה, השאלה היא, למה רוסיה מוכרת נשק התקפי לסוריה, ללא התייעצות עם ישראל. אני חושב שהתשובה נעוצה בגוף השאלה, כי העולם המערבי וישראל כבר לא שמים על רוסיה...רוסיה בצדק רוצה להוכיח שהיא עדיין אימפריה...ומסוגלת לשנות סדרי עולם. אני חושב גם שנשיא פוטין מרגיש מאויום, בגלל השפעה המערבית שחודרת ישר לליבה של רוסיה - אוקרינה - שנשיא פרו מערבי נבחר ובכך המומעד הקומניסטי נדחק ולא נבחר. ברור לנו, שעסקת הנשק, היא קריאת האזהרה לארה"ב, שאומרת - אתם לא שליטי העולם....גם אנו (הרוסים) מעורבים.
 

סלוניק

New member
ע"פ טענות הצבא

ביכולתו של החץ ליירט את הטילים הנ"ל, טענה שראוי להתייחס אליה בעירבון מוגבל (גם כיום החץ הינה מערכת ניסיונית שנתגלו בה כשלים בחלק מן הבדיקות), ולהתייחס לשאלה החשובה יותר - כמה מתקני שיגור יש בידי אסד. כאשר דובר על טילי הסקאד שבעומק השטח הסורי, דובר על מאות טילים. בהנחה שניתן לשגר כמה טילים במטח, שאלת השאלות היא כמה משגרים ישנם בסוריה על מנת לשגר שיגור מקביל. על כל מטח שנורה אל ישראל מוזנקים מנגד 2-3 טילי חץ, אשר אם אינם פוגעים נורה לאחריהם מטח גדול מעט יותר של 5-6 טילים (לצערי אינני זוכר את המספרים המדוייקים), ובמקרה חירום במהלכו אין השמדה טוטאלית של הסקאדים נעשה שימוש בטילי פטריוט. הכוח השמור בידי ישראל במקרה כזה הוא כוח ההרתעה שלה בלבד, היות ובמקרה של שיגור מס' רב יחסית של טילים כנגדה, מערכות ההגנה מתגלות כבלתי יעילות.
 

a e q u i t a s

New member
אתה בהחלט צודק

מערכת טיל החץ, אשר כולל את מתקן שיגור, אורן ירוק וכול המתקנים הנלווים הם אכן ניסויים, ולפי מקורות זרים אינם יכולים ליירט טיל עם ראש פציל (גם שיאהב 3, 4 הם עם ראשי חץ פצילים). אך נצא מתוך נקודת הנחה שמערכות טיל החץ אכן יכולות ליירט טילים בעלי ראש פציל, במטחים כבדים של טילים כלומר 4-6 או אולי יותר, מערכת הטיל החץ לא תוכל להתגבר על הטילים החודרים...עד לפה אתה ממש צודק!! אך, במקרה כזה תמיד יש את "המכה השנייה", בלימודי אסטרטגיה, "מכה שנייה" זה החלום הרטוב של כל גנרל ומפקד צבא. כמובן שאני מקווה שלא נגיע למכה שנייה.
 

אנגרן

New member
מה קורה לטי-פון?

פוטין, הפר המשתולל, מסכן את שלום העולם! מהם מניעיו של 'שמש העמים' החד"ש לתמוך במדינות ציר הרשע איראן וסוריה דווקא עכשיו? האם לדעתכם עיסקת הנשק המתרקמת בין סוריה לרוסיה קשורות למלחמה האמריקנית בעיראק או אולי בגחמה אנטישמית נוספת של סוכן הקג"ב לשעבר. together we shall overcome the axis of evil
 

zooey

New member
רוסיה מוכרת טילים לסוריה

מכיוון שזו עסקה כלכלית טובה ומכיוון שבעולמינו היום עדיין מדינה כמו ישראל נאלצת לבחור האם היא נאמנה לארצות הברית או למעצמה אחרת. יחסי רוסיה וסוריה נמשכים כבר עשרות שנים (מלחמת יום כיפור לדוגמא) זה שהתחלף משטר ברוסיה לא אומר שהמצב הגיאו אסטרטגי השתנה בצורה דרסטית כל כך. בנוגע לסכנה = אין ספק שיש סכנה בזה שלסוריה שהיא עדיין מדינת אויב יהיו טילים ארוכי טווח אבל לפי דעתי הדיון בכך הוא לא רלוונטי. יום אחד יהייו לסוריה טילים ארוכי טווח - לא ניתן לעצור את זה לנצח. אבל זה עדיים לא אומר שהיא תתקיף את ישראל מכיוון שהצבא הישראלי עדיין הרבה יותר חזק מהסורי ומכיוון שלסוריה אים סיבה אמיתית לעשות זאת. הצבא הישראלי נוהג לנפח איומים על מנת להוכיח את נחיצותו ולקבל תקציבים נוספים. בארץ נוטים להסכים לכל טענה של הצבא ללא מחשבה מוקדמת (המרצה שלי היה גאה בי עכשיו ). למה טילים ארוכי טווח זו סכנה לישראל אבל שישראל דוחה הצעה ברורה של אסאד לבוא לירושליים ולהגיע להסכם שלום אז זו לא סכנה? האם מישהוא שם לב בכלל שבשנתיים באחרונות היו 3 הזדמנויות לישראל לעשות שלום עם כל שכנותיה? האם מישהוא בכלל ניסה לבדוק אם זה רציני או לא? זוהיא הסכנה האמיתית ולא טילים ארוכי טווח.
 

roniway1

New member
ארה"ב מאיימת בסנקציות

לפוטין כנראה לא נוח שאף אחד לא סופר היום את רוסיה בכל מה שקשור לסדר היום העולמי. הרוסים הרי יודעים שארה"ב מסוכסכת עם סוריה בגלל תמיכת סוריה בטרור ע"י המפקדות של אירגוני המחבלים שנמצאים שם ,וגם ע"י תמיכתה בטרור שמופעל בעיראק נגד האמריקנים.
 

מישהוא 2

New member
טילים גם לצצנים

נדאג להעביר טילים לצצנים באם יאיזו למכור טילים לסורים... הרוסים לא לומדים לקח...טיל שימכר לסורים ויועבר לחיזבלה בהחלט יכול להתגלגל לצצנים ועוד להפיל את מטוס הנוסעים שבו יהיה פוטין שימריא ממוסקווה
 

coaxcable

New member
זה די מעורר סיפוק לחשוב על זה אבל

מצד שני הסורים יכולים להיות בוגדנים וישר להתקיף את רוסיה אבל רוב הסיכוים שאת ישראל כך יובטח להם פרס ניצחון וגדולה בארצות האיסלאם מסביב לא?
 
למעלה