משהו שלא הבנתי ב'המסע דורך השחר':

משהו שלא הבנתי ב'המסע דורך השחר':

אחרי שיוסטס גילה שהוא הפך לדרקון, איך הוא בדיוק הבין שהוא היה לא בסדר? מה גרם לו להתחרט על התנהגותו? בספר לא ממש הסבירו את זה.
 

ToryMaster

New member
אני לא זוכרת אינדיקציה ברורה

אבל לדעתי זו כל הסיטואציה הזו, של להיות שונה ומסכן ובודד ומכוער.
 

Fairywitch

New member
../images/Emo45.gifזה נתן לו קצת פרופורציה, וגרם

לו להתגעגע לדברים ואנשים שעד אז הוא לקח כמובן מאליו.
 

ERESTOR

New member
אפרופו דורך השחר, ראיתי את הסרט של

BBC ואני הכי מקווה שבעולם שהסרט שיצא (בס"ד) חחח יהיה באותה תבנית בדיוק רק קצת יותר ארוך ובאיכות פי מאה יותר יפה אבל יחסית לתקופה הם עשות אותו מצויין ממש כמו לקרא את הספר ולא פסחו על כלום חוץ מקצת טקסט אבל באמת שנהנתי והיתי מופתע מזה!אני מקווה שהסרט יהיה ללא שינויים אלה בול כמו הספר חחח ותאמת שאין להם סיבה לעשות שינוי הסרט יכול להיות מושלם אם הוא יפרס על שעתיים וחצי=]]] נקווה ובנתיים אני ממליץ לכולכם לראות =]
 
אם יש איזה שינוי שהם יכולים לעשות,

זה לתאר יותר את יוסטס אחרי שהוא חזר להיות בן-אדם, ואת השינוי ההדרגתי שחל בו. יוסטס הוא הדמות הכי מעניינת ב'המסע', לפי דעתי.
 

סקיפי

New member
גם אני.

הוא בשיא שלו שם - לא ילד קטן, לא זקן רועד. ואני חושבת שגם לואיס אהב אותו ככה יותר - אחרי שכספיאן מת והופך שוב לצעיר, הוא חוזר לתקופה של ורך השחר.
 

ToryMaster

New member
אבל הוא משעמם

כלומר, הוא כזה מושלם :S. מה שכן, אני אוהבת לקרוא את מה שיוסטס מספר עליו ואת אי ההבנות ביניהם, זה נורא משעשע אותי.
 

סקיפי

New member
כשחושבים על זה

הוא באמת "מושלם" מדי. אאל"ט, זו הדמות הנרניינית היחידה [חוץ מאסלן, והוא לא נרנייני] שמושקע בה כל כך הרבה. אין לי ספק שלואיס מאוד חיבב אותו.
 
הוא לא מושלם.

בדורך השחר הוא איבד קצת מהמתיקות והתמימות המטומטמות שאפיינו אותו ב'הנסיך כספיאן'. בסוף 'המסע', כשהוא קרא לריפ 'חיה שלא סותמת לרגע את הפה', הכי אהבתי אותו. חבל שהוא לא היה ככה רוב הספר.
 

סקיפי

New member
אבל הוא אבטיפוס למושלם

גיבור, שנון, חברותי.. בלונדיני. וילד טוב, בסך הכל.
 

Fairywitch

New member
אני בסה"כ אהבתי אותו, אבל לא אהבתי

את הסוף הטיפשי- הוא מת, ו... אופס, הנה הוא שוב ילד שמח וטוב לב בגן העדן של אסלן. לואיס מעצבן אותי כשהוא עושה את השטויות האלה
 

סקיפי

New member
האמת?

נכון, זה נורא קיטש והאפי אנד. אבל כשחושבים על זה, כס הכסף הוא ספר נוראי, ואני חושבת שלואיס מזדעזע מזה בדיוק כמו יוסטס בהתחלה - הוא הרי אומר לג'יל שזה נורא, רגע לראות את כספיאן צעיר וצוחק, לחזור לנרניה אחרי שנה- שנה! ולגלות שהוא הפך לזקן ממש. לואיס גם די מתעלל בכספיאן - הורג את אשתו, מעים את הבן שלו, ומיד אחרי שהם נפגשים כספיאן מת. זה לא הוגן, כפשוטו. אני חושבת שלואיס רצה לתת לכספיאן סוף טוב, וזה גם מבסס את הטענה שלי, שהוא אחת הדמויות האהובות עליו.
 

ToryMaster

New member
אבל כשחושבים על זה

כל הספר מושתת על ה"שטויות האלו", לרצות שזה יהיה אחרת ושונה, זה לרצות שנרניה לא תהיה נרניה, בעצם.
 

Fairywitch

New member
המממ, לא בדיוק.

נרניה היא ארץ אגדית, כמו בסיפורים אחרים (שהט"ב, ארץ עוץ, ארץ הפלאות)גן-העדן שיש מעבר לה מיותר והורס. או שמישהו מת או שלא- מה הוא מתעורר לי פתאום צעיר ובלונד-בלורית?
 

ToryMaster

New member
קיי

אני יכולה להבין מאיפה באה הנקודה שלך, אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שזה חלק חשוב מהמות של נרניה כארץ וכסדרה, ולרצות שזה ישתנה, זה לרצות שכל הסדרה תהיה שונה, ואז מה אנחנו כל כך אוהבים בה?
 

Fairywitch

New member
את אסלן, כמובן../images/Emo23.gif../images/Emo47.gif

האמת היא שעלית על הנקודה- אני באמת אוהבת הכל בנרניה חוץ מהסופים והתפיסה של המוות... רוצה רולינג
 

ToryMaster

New member
אז בעצם

את אוהבת את נרניה, רק בלי מה שבעצם עושה אותה נרניה
 
למעלה