משולש האהבה: דיון

Grim Sister

New member
משולש האהבה: דיון

לאחרונה התפתחה סוג של אופנה בקרב מעריצות של סדרות, ספרים וסרטים בהם התפתחה שנאה לדמות נשית מסוימת המונעת מהשיפ שלכם לצאת לאור.
אני נוכחת לשיפ הזה בדרך כלל דרך טאמבלר, שבו אנשים אומרים למשל: "אני מת על סטוני. אבל אני ממש שונא את פפר."
יש המון סיבות לשניאת דמות נשית ראשית, כמו הפיכתה למרי סו, הוכחות לכך שדמותה פשוט לא מוצאת חן בעינכן או פשוט אי היותה דמות טובה. אבל האם עמידתה של דמות נשית (או גברית, לאוהבות הפאמסלאש) היא תירוץ לשנאת הדמות המסוימת הזאת. האם הייתם שונאים אותה באותה מידה אם היא הפשוט הייתה מגלה שהדמות האהובה עליכם לא מתאימה לה וזורקת אותה?
בבקשה, אני רוצה תשובות. זה מציק לי כבר כמה זמן.
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
אמ....

אני בעיקרון לא מתה ל מרי סו למרות התפקיד החשוב שהיא מגלמת (ג'יני מהארי פוטר).חוץ מזה אין לי מספיק ידע בנושא:)
 

Grim Sister

New member
אני מתכוונת לשנאת דמות

רק כי היא נכנסת לך בדרך של ה-OTP. לדוגמא: את רוצה שסיריוס ורמוס יהיו ביחד, אבל טונקס נכנסת לך באמצע הדרך והורסת לך את השיפ. האם זו סיבה מספיק טובה לדעתך לשנוא אותה?
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
הא!

עסורי די סתומה אנוכי בזמן האחרון:p
האמת זה לא הוגן לשנוא אותה אבל ככה אני מרגישה כלפי מה שמתערב לי בOTP, (כמו ג'יני בין דראקו להארי) וגם את טונקס אני לא משתגעת ממנה בגלל זה.
 

Bell J

New member
ההפיכה למרי סו, כמה שזה קורה


כל פעם שאני מתקרבת לפאנפיק שהבחורה שמה יוצאת רעה אני דיי מתרחקת, כי אנשים שוכחים שהבחורה הזו משחקת תפקיד חשוב מאוד גם במערכת יחסים של הזוג ואפשר לשלב אותה בצורה מדהימה בפאנפיק ועדיין להשאיר את הדמות IC מבלי לגרום לה להיות bitch.
אז כן, אני אישית שונאת את קאירי, כי היא באמת לא שימושית, אבל אם אני אכתוב עליה זה בדרך כלל מנקודת המבט שלה על החיים שלה ואיך היא משתלבת עם סורה וריקו ואז אני משפפת אותה עם דמות אחרת.

הקטע של לשנוא דמות מסוימת הוא פשוט, את שופכת את האהבה שלך על הזוג וחייבת להוציא את השנאה, אז הכי קל על מי שמפריע למי שאת אוהבת.
זה לא תירוץ בתכלס, זה פשוט קל לעשות אותה ככה כדי שהשיפ שלך יהיה מושלם.
 

Grim Sister

New member
אני מכירה דווקא כמה פיקים

שבהם הפיכת הדמות לבכיינית חסרת תקנה דווקא נכונה למדי והפיכתה למושא שנאה די נכונה.
למשל, בפיק של אמה גרנט, surrender the Gray, צ'ו מוכיחה את עצמה כדמות שפשוט אי אפשר שלא לשנוא אותה, מה שבאופן מפתיע די חזה את עצמו, כי הפיק נכתב בתקופה שבה יצאו רק ארבעת ההארי פוטר הראשונים (כשגביע האש אחרון), בספר החמישי צ'ו התגלתה כדמות מעצבנת למדי ולא החלטית בכלל. אז אפשר להבין באופן די ברור למה שונאים אותה.
לעומת זאת, מפריעים לי פאנפיקים שהופכים, נגיד, את נאמינה למרשעת, כי די ברור שהיא הגרסה האנושית לפלאטרשיי ממיי ליטל פוני.
 

Bell J

New member
אני עדיין חולקת על זה |בועית.|

תציגו את הצד שלכם למה אתם חושבים שהדמות נוצרה ככה, בשביל זה יש פאנפיקים.
ברור שהכי קל ללכת עם מה שקיים במקום להראות את הדמות באור אחר, תמיד אפשר לגרום לאירוע מסוים לשנות את הדמות ואת האופי שלה, אני חושבת השדוגמה הכי טובה היא נוויל, איך מהילד המגושם הוא הפך להיות גריפינדורי גאה.

דיברתי על הפאנפיקים שעושים את זה, כי לקחת את שיאון לדוגמה להפוך אותה לבחורה שמנסה להימרח כל הזמן על רוקסס כדי לגרום לאקסל לקנא זו לא היא. עד כמה שהיא מעצבנת אותי, שיאון היא מהדמויות המתוסבכות והאימו של הפאנדום, אז לעשות אותה זונה (במלוא מובן המילה) לא מסתדר.

כמו שאמרתי, אין באמת סיבה מוצדקת. היא מפריעה, זוזי מהדרך.
 

Grim Sister

New member
מה שאני בדרך כלל עושה

או אוהבת שעושים זה לתת לדמויות לצאת קצת ואז לתת להן להיפרד.
כן, ניסינו. יצאנו למשך חודש/ חמישה חודשים/ שנה ולא ממש הלך. אז ניפרד ונלך כל אחד לדרכיו שלו. אני אלך לבן/ בת זוג הבאים והסקסיים בטירוף שלי ואת/ה תלכ/י למי שזה לא יהיה שמתאים לך.
כמובן שתלוי בדמויות, הם כן או לא יישארו בקשר טוב אחר כך.
(אלא אם כן אנחנו מדברים על לוקי. אני לגמרי רואה את לוקי גונב את הטלפון של ת'ור ומסמס לג'יין שהיא מכוערת בטירוף ויש לה פרצוף תחת)
 
יש הבדל בין לשנוא את המות בעצמך לבין לתת

לדמות האחרת לשנוא אותה

הארקו לדוגמא - את ממש לא צריכה לשנוא את ג'יני בשביל לכתוב שדראקו שונא אותה כי הארי אוהב אותה ולא אותו
 

Grim Sister

New member
אני יודעת

אני תמיד בוחרת בדרך השנייה, לתת לדמות אחרת לשנוא אותה.
אני אישית מוצאת את זה קשה לשנוא דמות מסוימת, יש פשוט דמויות שמוצאות חן בעיני יותר ודמויות שמוצאות חן בעיני פחות.
יש גם את הדרך השלישית שציינתי, לתת להם לנסות ואז להפריד ביניהם בטענה שהזוגיות לא הלכה ממש טוב (מכל סיבה שאתם מצליחים לחשוב עליה)
אבל אני מדברת על שנאת דמות רק כי היא עומדת לכם בדרך לשיפ המושלם שלכן. זו נראית לך סיבה מספקת לשנוא אותה?
 
האמת שממש לא

יכול להיות שהיא תיתן לי סיבות אחרות לשנוא אותה ויכול להיות שאני אתבאס אבל הדוגמה היחידה שעולה לי זאת שרה אשתו של ג'ון משרלוק והיא מפרידה בין השיפ החביב עלי ואני בכלל לא שונאת אותה - שרלוק של הפאנפיק שלי דווקא כן
 

noyrov

New member
האמת היא שכן...

זה באמת די לא בוגר, אני מודה, אבל קשה לי שלא לשנוא דמות שהורסת לי OTP (אם כי תלוי עד כמה- יש הרבה זוגות שאין לי בעיה לראות אותם גם בהט קנוני וגם בסלאש עם דמות אחרת. דוגמא קלאסית מבחינתי זה ג'יימסיריוס שהוא OTP שלי, אבל אין לי בעיה לקרוא גם לילי/ג'יימס).

מצד שני, אני עדיין רוצה יחס הוגן כלפיה בכתיבה- אם הדמות היא מגניבה וחזקה ואיכותית, אז היא צריכה להישאר כזאת גם בפיקים, אי אפשר לשנות לה את האופי למעצבנת/מרושעת פתאום. ואם רוצים להפריד בניהם כדי לפנות את הדרך לOTP, זה חייב להיות בצורה הגיונית, ועם התייחסות לקאנון.
 

The LadyKiller

New member
זו לא סיבה לדעתי לא לאהוב דמות.

אבל ממה שלמדתי [בעיקר באמצעות הטאמבלר], זה שאנשים ממש רגישים OTP שלהם

בחיים לא קרה לי שלא חיבבתי דמות נטו כי היא הפריעה לי בדרך לשיפ שלי. כמו שאין לי בעיה עם פפר, אם ניצמד לדוגמא שלך.
הבעיה שאנשים נצמדים לשתי דמויות שהם רוצים שהם יהיו ביחד [אפילו כשזה ברור לגמריי שזה לא יקרה] ושונאים את כל מה שקורה בדרך ומפריע להם בזה
 

L e i a

New member
זה קצת יותר עמוק

מ"היא מפריעה לי לשיפ אני שונאת אותה" (לא שזה לא יכול להיות המקרה אבל סביר להניח שרוב הפאנדום לא באמת מאמינות שהחוסר בדמות תגרום ליוצרים להוציא את הראש מהתחת. לג'ף דיויס דרישת שלום).

אני חושבת שצריך להסתכל בגדול על הדרך שמציגים דמויות נשיות ועל החלק שהן תופסות בפאנדום. כי איך נגיד את זה, ברוב המקרים כשכותבים דמויות נשיות מוותרים על האמינות שלה בשביל לפנות להמונים, דהיינו: אישה עם יופי קונבנציונלי שלרוב לא מודע/מייחסת לו משמעות, כוח מיוחד רק לה שנועד במיוחד כדי לעזור לגיבור *הגבר* להגיע למטרה וכדי לגוון, בעיה "סקסית" (כי לנשים חייבות להיות דפקות שמצטלמות טוב).

אז תקראו לזה מרי סו או מה לא, אבל בסופו של דבר זה מתבטא בדמות שקשה להזדהות איתה או אפילו לחבב אותה. בטח שלא לכתוב עליה ובמיוחד לא כחלק מעניין רומנטי.

לא שכל הדמויות הנשיות ככה או שאי אפשר לאהוב דמויות שעונות על הקריטריונים. אבל לדעתי יש משהו בתופעה הזאת בעיקר נגד נשים מעבר ל"הראש שלה מפריד בין השפתיים של הOTP שלי".

(הלכתי להיות לא קוהרנטית במקום אחר איימ סורי)
 

Fly Me Away

New member
Fuck me.


שכחת שהיא גם צריכה להיות חכמה באופן שיעזור, אבל היא לא תעשה את הדבר האחרון שיציל את היום.

אני חושבת שסדרות משתפרות בדבר הזה. קיימות דמויות כמו מולי (שרלוק), דאיה (כתום זה השחור החדש), מקנזי (ניוזרום), הבנות של דה האוור (שזה בכלל התעלות כי הסדרה עצמה מתרחשת בזמנים פחות פנימסטיים) ששוברות את הקלישאה הזאת של האישה הכיביכול חזקה וכיביכול "מושלמת בחוסר השלמות שלה".

אבל הפאנדום גם אוהב ומתחבר לדמויות כמו נטשה, אליסון או איירין, או אפילו בלה (SPN) שמציגות בערך את התיאור שהצגת למעלה. פשוט בכלל שאולי הן נכתבו למטרה הזאת, אבל הן הפכו לדמויות הרבה יותר מפותחות, עם עולם פנימי רחב יותר (בין אם יוצר הסדרה נתן להן אותו, השחקניות הנהדרות, או הפרשנות של הפאנדום עצמו).

מה שאני אומרת, שחלק מהדמויות בהחלט נכתבות כקלישאה שלא תתחברי אליה, ולכן גם לא תקראי עליה או תתעמקי בדמות שלה, אבל במצב לאחרונה זה לא ממש המקרה.

אגב, שימי לב, שבפאנדומים "לוהטים" ב2013, הרבה שיפים לא מקבלים איזו דמות נשית שבאמת משמעותית לאחד הצדדים. ג'ון ושרלוק עד כה (מי יודע מה יקרה עם עונה שלוש) - הדמויות הנשיות נכתבו לפרק אחד או שניים, והובהר לחלוטין שהן לא שם כדי להשאר, או להפוך לרומאנס אפי. בוולקאם או נייט וויל יש שיפ שהוא חצי קאנוני ואף אחד מהם לא אישה. מושא האהבה של דרק העונה התבררה להיות הרעה העונתית ונהרגה בסוף העונה, ככה שהיא לא מפריעה להם יותר. לא לסאם, או לדין, או לקאס היו מושאי אהבה שנשארו בחיים/יותר מפרק זמן ממושך.

אז יש את המקרה של סטוני, מרתור, ואחרים שבהם כן יש רומאנס גדול (וENDGAME) לאחד מהצדדים (אני יודעת שגם קולסון/קלינט חזק, אבל את זה אני לא מחשיבה כי אני מסלישה קלינטשה לנצח), אבל בדרך כלל בשיפים האלה רוב הפאנדום לא אוהב את הבנות מסיבות אחרות מלבד "אתן מפריעות לי".

האמת שמה שקרה בפאנדום של טין וולף עם סקוט/אליסון וסקייזק העונה (וקרה לי באופן אישי), זה שאנשים נפתחו לרעיון של שלישיה. זה נראה לי אחלה פיתרון בכל מקרה. ואני חושבת שזה משהו שיכול לקרות במקרה שהדמות הנשית אהובה על כולם (ווייט קולר הוא דוגמא מצויינת לזה: 90% מהפאנדום הוא שלישיות. כי השיפ הקאנוני מהמם, והשיפ הסלאשי מהמם ולמה לבחור כשאפשר לשלב).

אין לי מושג אם לכל זה יש פואנטה בכלל, ג'יז.
 

OverAndOver

New member
בקיצור כמו שטאמבלר אומר: |במבה|


לס לאב טריאנגלס מור ת'ריסומס.

כן אין לי כוח להתנסח.

אממ

מה שאנחנו בעיקר צריכים לעשות זה לבחון את הסיבות שאנחנו שונאים את הדמות ואז להבין אם זה אשמת הכותב (מה שיהיה ברוב המקרים), אשמת הסביבה (כי שנאת נשים זה דבר שמוטמע לנו במוח מגיל מאוד מאוד צעיר), או אשמת הדמות עצמה (קורה פחות כי זה דורש מהכותבים טו, יו קנואו, אשכרה להתייחס אליה כאל דמות משמעותית).

לדעתי ממש חשוב להבין מאיפה השנאה שלנו מגיעה כי ברור שזה מעבר ל"היא מפריעה לי לאוטיפי" בכל אחד משלושת המקרים, אבל אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו וללמד את עצמנו הרבה מלבחון את זה יותר לעומק.

ו...זהו, עד כאן הכוח שלי להתנסח. בואו נדבר על הדמויות הנשיות של ד'ה האוור.
 

Fly Me Away

New member
ג'יז,


איך את תמיד מצליחה לנסח במשפט אחד את כל מה שאני נאבקת בו במשך חפירה שלמה ?
 
למעלה