משולש האהבה: דיון

L e i a

New member
עכשיו ספטמבר לא?

לגבי חוכמה/ידע (שיש הבדל)- אפילו לא כל הדמויות הנשיות שאני אוהבת עונות על זה, אבל אנחנו מגיעים לשם.


לגבי הדמויות שציינת (כולל אלו של ניוז רום שלדעתי עדיין עונות על המשוואה), לדעתי זה מתחלק בין דמויות שיודעות כמה הן שוות (מבחינה מינית או אינטלקטואלית או שתיהן) ובין אלו שיש בהן אקוורד מקסים מספיק כדי שהפאנדום יאמצו אותן כfellow fangirl, אולי כחלק מפיק אבל כמעט ולא כגיבורה ראשית).

אני לא זוכרת איפה ראיתי שציינו ובצדק את ההבדל בין דמויות גבריות ונשיות בקומיקס. כשדמות גברית נפגעת היא יכולה לחזור שוב ושוב ושוב ושוב (ושוב). כשאישה שנלחמה עד עכשיו תפגע בחצי הכוח היא תמות במקרה הרע ותחיה עם נכות או טראומה במקרה הטוב. אני חושבת שזאת דוגמה שמייצגת מאוד את עולם הפאנדום.

ובכן, יש "אם הם יהיו שלישייה אז הOTP שלי יהיה ביחד בלי דרמות!!1" ויש "אם הם יהיו שלישיה הם יהיו יציבים ובריאים יותר ביחד". לא שאני קובעת את החוקים אבל אני בהחלט חותרת לאופציה השנייה.

(הפואנטה תמיד תהיה חתול)
 

Fly Me Away

New member
הבטחות, הבטחות.


ציינתי את רשימת הדמויות האלה כדמויות ששוברות את הקלישאה שציינת למעלה. אולסו, בפאנדום, מולי זוכה להמון הערכה ולהיות הכוכבת של של המון פיקים, כדמות ראשית. מקנזי היא הדמות הנשית הראשית בניוזרום, כנ"ל לבל וליקס (שבדה האוור לא מרגישים שהדמויות הגבריות משמעותיות יותר מהנשים. להפך, הרבה פעמים הרגשתי שבל היא הדמות המשמעותית של הסדרה). אז, נכון, כל דמות את יכולה לאמץ כפלו פאנגירל, אבל לא דיברתי עליהם במשמעות הזאת. והפאנדום ברובו גם לא מתייחס אליהם ככה.

העניין עם הנשים בקומיקס - אני חושבת שזו באמת נקודה קריטית, אבל זה נקודה של קאנון. זה לא שבנות הפאנדום מחליטות להרוג את הדמויות הנשיות, זה היוצרים, ולכן זו בעיה (מאוד מאוד קריטית), אבל אני פחות מסווגת אותה תחת אפליית נשים ע"י הפאנדום עצמו. יכול להיות שהאפליה מושפעת ממנה - אין דמויות נשיות שנשארות בחיים/לא נכות ולכן לא נכתוב עליהן, אבל זה בכל זאת משהו שנובע מהקאנון.

אני חושבת ששתי הגישות בסדר. שוב, זה תלוי כמה את מתחברת לדמות הנשית. אבל זה להתחיל את כל הדיון מההתחלה ותתכף נכנס החג


(וסיימון אמסטל)
 

OverAndOver

New member
ומרני!!!!!!!!!!!!! |במבה|


ארנט יו קלבר מרני, יו'ב גוט וואט יו אולווייז וואנטד.

כאילו מרני דמות ממש מעניינת כי היא התחילה בתור האישה הכביכול טובה שסותמת את הפה והיא חסרת משמעות ועניין והתפתחה להיות מישהי שלוקחת שליטה על החיים שלה ומחליטה שהיא שווה יותר מסתם "האישה של הקטור מאדן" ונלחמת על מה שהיא רוצה ו!!!!!!!! הנרטיב לא מבייש אותה!!!!!!!! על זה שהיא אוהבת לבשל ורוצה ילדים וחיה את החיים שלה בדרך "המסורתית" כי אלו הבחירות שלה והנרטיב מכבד את זה והנרטיב מכבד את מרני וגאד מרני.

ואז רציתי להתחיל לחפור על הדמויות האחרות ונזכרתי שזה לא הדיון בכלל. אבל מה שקרה עם הפאנדום ומולי זה נושא שיחה מאוד מעניין לפעם אחרת.

אני אמנם לא ממש בפאנדום של הקומיקס אבל לפי מה שאני רואה הרבה מהבעיות של הפאנדום בטאמבלר שאני עוקבת אחריו הן כן שגם הפאנדום מזלזל בדמויות נשיות ובנשים בכללי ולא רק היוצרים, כאילו, הפאנדום הגדול, לא רק הצד היפה של טאמבלר. הזלזול של היוצרים והזלזול של הפאנדום כזה ניזונים אחד מהשני.
 

Fly Me Away

New member
סיורסלי?


כאילו, הייתי באוונג'רס תקופה דיי קצרה, אבל לא קלטתי את זה ממש מהפאנדום. גם המון בנות שאני עוקבת אחריהן כן מפרסמות דברים על כוח נשי בקומיקסים. אבל אני לא באמת אינדיקציה, וכל אחד חשוף לצד של טאמבלר שהוא רואה?

כן, אפשר להגיד שאם בקאנון אין דמויות נשיות "טובות", אז גם הפאנדום לא יאהב אותן ויכתוב על הדמויות הגבריות. אבל זה לא בהכרח נכון בהרבה פעמים. לפעמים אני רואה דמויות לא מפותחת בכלל בקאנון שהופכות לעולם שלם בפאנפיקים, וגם אם אולי רובם גברים, יש בנות שמעניקות לדמויות נשיות נפח בדרך נהדרת. וזה נחמד, כי לפעמים הם מפרידות זוגות קאנוניים לטובת הסלאש, אבל הן לא מתעצלות עם הבחורה בכלל.

הרי כל הדיון התחיל מ"היא מפריעה לי לאוטיפי אז שתעוף" ומה שאני רוצה להראות שזו תופעה שעדיין מתרחשת, אבל בהמון פאנדומים היא כבר הפכה למשהו אחר, מכבד יותר, מעניין יותר, אולי?
 

L e i a

New member
וול ד'ן, קאם היר

מעולם לא אמרתי שלא קיימות דמויות נשיות שלא תופסות חלקים חשובים בפאנדום. כן, היום בפאנדום תהיה דמות נשית או שתיים ששוברות מוסכמות. אנחנו יכולות להתעסק כל היום בדוגמאות ספציפיות כמו מולי או מקנזי או הרמיוני או באפי אבל הן עדיין לא הרוב, עדיין לא מתקרבות לזה. תהרגי אותי, אבל אם יש לי דמות אחת או שתיים ששוות התייחסות בסדרה עם קאסט מלא, לפעמים אני אתעצבן שזה כל מה שמציעים לי. כאילו, תנו לי סדרות שלמות מלאות בלידיות (לידיה/אלכס אור תחשבי על האפשרויות) ואני מסודרת.

הקאנון והפאנדום מושפעים שניהם מהמציאות, שבירת מוסכמות או לא. ואולי לא בחרתי להעלים את כל הדמויות הנשיות אבל אני בוחרת אם להשאר בפאנדום, איך אני מבטאת את היחס שלי כלפי הדמויות הנשיות בו ואני בוחרת מנקודת מבט של איזה דמות לכתוב. אני יכולה להאהוב את הקאנון או הפאנדום אבל עדיין להעביר עליהם ביקורת. אחרת הדיון הזה בכלל לא היה מתקיים.

שתי האופציות בסדר (עד שאני אקבל את ההסמכה שלי כמשטרת הפאנדום ואז כולכן נדפקתן אוקיי) אבל המהמ כן אני לא אכנס לזה. דיונספשן.
 
למעלה