משלוח תוספי תזונה מישראל לארה"ב

Fellowship

New member
משלוח תוספי תזונה מישראל לארה"ב

האם מותר לשלוח תוספי תזונה (כגון ויטמינים) מישראל לארה"ב (דרך DHL)? באתר של ה FDA קראתי את זה: https://www.fda.gov/food/food-imports-exports/importing-food-products-united-states באתר של DHL ישראל קראתי את זה: http://www.dhl.co.il.origin.dhl.com/he/express/shipping/shipping_advice/us_fda_regulations.html אם אני מבין נכון, צריך להצהיר מראש שמדובר במוצר שנכלל תחת "מזון", לקבל אישור מראש (דרך חברת השילוח), ואחד התנאים הוא שהיצרן של המוצר רשום ב FDA. בהנחה והבנתי נכון, האם באמת אוכפים זאת (היצרן לא רשום ב FDA) או שזה עניין של מזל ובדיקה מדגמית? האם יש פתרון עוקף (לא ע"י הבאה של חבר/בם משפחה, אלא חברת שליחויות)?
 

lemner40

Well-known member
אפשר בקלות, אבל אל תשלח עם DHL

מיליוני ישראלים קונים תוספי מזון, ויטמינים ושאר מוצרים כאלו שהרבה יותר זולים מבישראל, אבל לא שולחים לבד , לא אורזים לבד, לא מצהירים כלום, ולא עובדים עם הדואר או חברות משלוח, אלא קונים ישירות דרך חברות גדולות כמו אמזון כמו חברות גדולות של מכירות באינטרנט בארצות הברית, זה מגיע בקלות , בלי בדיקה ובלי שאלות. ושוב, הכי טוב אמזון שהם גם שולחים את רוב המוצרים שלהם בחינם לישראל.
 

Boston Guy

New member
זה לא משנה אם זה DHL, פדרל אקספרס או UPS - זה המכס האמריקאי

ש"אוכף" את התקנות שהמשרדים הרגולטוריים השונים (משרד החקלאות, ה FDA, משרד המשפטים - בתלות מה אתה מייבא ותחת איזו רגולצייה זה נופל). אין חברת שילוח שמעוניינת "להסתבך" עם הרשויות האמריקאיות - ולכן כל חברת שילוח תקפיד לא לקבל משלוחים שאסורים בכניסה לארה"ב. אז לשאלתך: אם בניירת של המשלוח תהיה כתובה האמת - די סביר שלא תמצא חברת שילוח שתהיה מוכנה "להבריח" את המשלוח לארה"ב עבורך.
 

Fellowship

New member
תודה, האם אסור לשלוח תוספי תזונה לארה״ב?

קראתי שמותר, צריך להצהיר מראש וגם בתנאי שהיצרן רשום ב FDA, לא בטוח שהבנתי עד הסוף האם התנאים הללו הם אכן רלוונטיים וחלים על המקרה שלי.
 

Boston Guy

New member
אסור לייבא לארה"ב מוצרים שמכילים חומרים אסורים

לפעמים, מה שמוגדר במקום אחד כ"חומר מותר" אסור לשימוש במקום אחר. לדוגמא - לפחות בפעם האחרונה שבדקתי החומר שממנו עשוייה התרופה נגד כאבים שנמכרת בישראל תחת המותג "אופטלגין" מורשה לשימוש על ידי משרד הבריאות בישראל, ונמכר בישראל בכל סופרפארם ללא מרשם רופא. אבל בארצות הברית החומר אסור לשימוש, למכירה ולייבוא. גם בתוספי מזון - יש חומרים שבמקומות אחרים בעולם מותרים לשימוש כתוספי מזון, אבל ה FDA מגדיר אותם כ"מזיקים לבריאות" ואוסר על מכירת מוצרים המכילים אותם בארה"ב. למשל אלה: [URL]https://www.fda.gov/food/dietary-supplement-products-ingredients/dietary-supplement-ingredient-advisory-list[/URL] יש, לדוגמא, תוספי מזון שעשויים מתמציות או אבקה שמיוצרת מעשבים או צמחים טבעיים - אבל אחד או יותר מהצמחים שבתערובת מכיל בצורה טבעית חומר שאסור לשימוש, מכירה או צריכה בארה"ב. למשל הצמח החביב על יוצאי תימן - צמח הג'ת (Catha edulis) שמכיל את החמרים Cathine ו cathinone - ששניהם מוגדרים כ "רעל" על ידי ה FDA. הם בעצם סמים פסיכוטרופיים - אבל ה FDA לא נכנס לעניין הזה ופשוט אוסר על המכירה שלהם כתוסף מזון בארה"ב. התופעה הזו של "חומרם אסורים בתוספי מזון" מוכרת משלל של סוגים של תוספי מזון - תוספי מזון של Body Builders שמכילים במקרים רבים חמרים שמתפקדים כסטרואידים אנאבוליים, תוספי מזון להורדה במשקל \ דיאטה שמכילים במקרים רבים חמרים שיש להם השפעה של אמפטמינים (שמדכאים תאבון ומתפקדים כסמי מרץ) או משלשלים \ משתנים (דיאורטים) וכך הלאה. אז כדי שלא יצטרכו לעשות בדיקה כימית של כל תוסף מזון שמגיע לנמל בארה"ב - המכס בארה"ב רוצה לראות שהמוצר בא מיצרן שיש לו סרטיפיקצייה של ה FDA ושמצהיר שמה שיש בתוך הבקבוק \ קופסא \ שקית עומד בתקנות של ה FDA.
 

Fellowship

New member
תודה אבה על הפירוט! כלומר,

אם אני מבין נכון, גם כאשר אדם פרטי שולח לי תוסף תזונה באופן פרטי, לארה״ב, התוסף חייב להיות מיותר על ידי יצרן שרשום/מאושר על ידי ה FDA, ויש להגיש בקשה ולקבל אישור מראש למשלוח? &nbsp
 

Fellowship

New member
*אבה=רבה, מיותר=מיוצר


 
למעלה