משפטים ומדעי המדינה/תקשורת

IWRIS

New member
משפטים ומדעי המדינה/תקשורת

שלום! בניגוד לרבים אחרים שנוטים לבחור מסלול לימוד של משפטים עם מנהל עסקים/כלכלה/חשבונאות....הנושאים האלה די משעממים אותי, ואני נוטה יותר לכיוון של תקשורת/מדעי המדינה.... השאלה שלי אייך השילוב הזה עובד מבחינת לימודים (בעברית ובתל אביב)....ואייך מבחינת תעסוקה...? איפה אפשר להשתלב בעבודה? אייך המשכורות? אייך אופי העבודה במשרות שדורשות ממשק בין משפטים למדעי המדינה או משפטים ותקשורת? הלימודים מאוד אינטנסיביים? אפשר לעבוד תוך כדי התואר...? תודה רבה ושבת שלום!
 
בתור מישהו שכבר עשה את המסלול הזה...

אני יכול להגיד לך מס' דברים: כשהייתי סטודנט צעיר ופעור (אפשר לחשוב שאני קשיש היום, אבל נניח...) למדתי מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים ומשפטים - באוניברסיטה העברית. זה לא היה קל, כי המערכת שלי היתה עמוסה בצורה מפחידה! אומנם, אפשר לקבל פה ושם הנחות לגבי פטורים מקורסים, אך זה עדיין עמוס. בכל מקרה: אפשר לעשות את זה - מניסיון. לגבי תעסוקה: אני חושב שהתחום הבולט ביותר לשילוב הוא המשפט החוקתי (זכויות אדם, משפט מנהלי ופוליטי וכיוצא בזה).
 

shno

New member
השאלה הגדולה היא - למה?

כלומר - למה לשלב עוד תואר? האם בשביל שקורות החיים יראו מרשימים יותר? האם בשביל להרשים את ההורים והחברים? או האם בגלל שאת/ה רוצה ומתעניין/ת בלימודי התואר הנוסף. כי מבחינה תעסוקתית - אני לא מוצא את היתרון הגדול שבשילוב כמה תארים. ועל זה ש"רבים אחרים נוטים לבחור מסלול לימוד של משפטים עם..." אני יכול רק לחזור על המשפט הפולני האלמוותי - "ואם כולם היו קופצים מהגג?". מה שמתאים לאחרים, לא חייב להתאים לך, ומה שאופנתי ופופולרי לא בהכרח הופך אותו לטוב ונכון. אם ממילא את/ה מתכוון/ת להיות עו"ד - אז מה יועיל התואר הנוסף? בשביל להיות עו"ד מסחרי - צריך להתמחות במשרד מסחרי, ומקסימום לקחת איזה קורס או השתלמות בתחום הרלוונטי ולהתמקצע לאורך הזמן. וכך לגבי כל תחום עיסוק כעו"ד - קודם כל צריך להתמחות באותו תחום, ובמידת הצורך (והרצון) - לעשות קורסים ו/או השתלמויות ייעודיות לעו"דים בתחום (לשכת עורכי הדין והועדים המחוזיים מקיימים קורסים והשתלמויות במגוון רחב מאוד של נושאים לאורך כל השנה). אם זה לא לצורך העשרה אישית - אני לא רואה את היתרונות שבלימודי תואר נוסף על התואר במשפטים, ולעומת זה אני מוצא חסרונות רבים (העומס, העלות הכלכלית וכו'). את/ה מוזמן/ת גם להתייעץ בפורום "לימודי משפטים". בכל מקרה - בהצלחה.
 
אצלי זו היתה התלבטות של: "מה ללמוד?"

מדעי המדינה ויחב"ל או משפטים? עד שבסוף החלטתי ללמוד את שניהם ובדיעבד, אני מאוד שמח שלמדתי את זה. אין ספק שעם מדעי המדינה אפשרויות התעסוקה מצטמצמות בצורה מחרידה עד שלשכת העבודה נראת קרובה מתמיד... אבל דווקא היום, אני מוצא את עצמי משלב עבודה במשפטים ובמדעי המדינה.
 
למעלה