מתי להתחיל לבדוק?

בלינקה

New member
מתי להתחיל לבדוק?

סבתא שלי נפטרה מסרטן השד, ואימי נמצאת כרגע בטיפולים (ובדרך החוצה
). אני בת 27. מתי אני אמורה להתחיל בדיקות שגרתיות לגילוי סרטן השד? האם העובדה שאני מניקה תפריע לקבלת תשובות אמינות לבדיקות?
 
גילוי מוקדם של סרטן שד

יש צורך דחוף לבצע בדיקות גנטיות באימך, לפי התשובות הגנטיות ניתן לקבל המלצות לגבי מעקב אחרייך. בדיקה שגרתית מתחילים לבצע בגיל 25. למרות שהנך מניקה כדאי כבר להיבדק על ידי כירורג ולבצע בירור הדמייתי.
 

MIF2002

New member
שאלה לד"ר נלי ברק

רציתי לשאול למה את בעצם ממליצה על הבדיקה הגנטית הרי אופי המעקב הוא זהה, ובשביל התדירות אין צורך לעשות בדיקה גנטית - האם יש מודעות בקרב ציבור הרופאים לגבי הבעייתיות של הבדיקה הזו, שמצד אחד תשובה חיובית בה היא כמעט כמו לומר לנשאית שהיא כבר חולה במחלה, ומצד שני אין לרפואה היום שום תרופה או כלי אחר, פרט למעקב לצורך גילוי מוקדם לתת לנשאיות כדי למזער את הסיכון שלהם. לכן לא ברור לי למה במקרה של אם וסבתא חולות שולחים לבדיקה, צריך פשוט להניח שצריך מעקב כמה שיותר צמוד, לא?
 
בהמשך לשאלתך

1. אופי המעקב הוא זהה - לא ברור לי למה כוונתך. 2. האם יש מודעות בקרב ציבור הרופאים לגבי הבעייתיות של הבדיקה הזו - שאלה לא במקום. 3. ומצד שני אין לרפואה של היום שום תרופה או כלי אחר, פרט למעקב לצורך גילוי מוקדם לתת לנשאיות כדי למזער את הסיכון שלהם. לרפואה של היום כן יש המלצות ברורות של תכנון משפחתי עד גיל מסויים. לאחר מכן יש להוציא השחלות, במידה והגנטיקה חיובית ישנן המלצות שונות מהאוכלוסייה רגילה לגבי מעקב לגילוי מוקדם של סרטן השד וגם התייחסות ניתוחית מסויימת במידה ועדיין לא ברור יש לסנות לגנטיקאי להסברים יותר מפורטים.
 
למעלה