מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא

מצב
הנושא נעול.

בישגד

New member
חברות האשראי בכלל צריכות לשלם למשתמש דמי שימוש ולא להיפך

דמי השימוש החודשיים שווים כל אגורה!!!
התמורה שאתה מקבל מכרטיס האשראי שווה הרבה הרבה יותר מדמי השימוש החודשיים. ואני אגב לא משלם דמי שימוש חודשיים.

רק תחשוב שאתה מסתובב עם כרטיס אשראי אחד או שניים ומשלם באמצעותם את כל התשלומים ואתה לא צריך להתהלך עם כסף מזומן שכבר אבד מהעולם.
חברות האשראי בכלל צריכות לשלם למשתמש דמי שימוש ולא להיפך
המשתמש חושף את כל הרגלי הצריכה שלו בפניהן ובפני האגרונים שאיתם הן חולקות את המידע, והם נהנים מהרווחים שמופקים מהניתוח שלו.
זה בסדר, לא ציפיתי שיקיר חברות האשראי ישלם דמי שימוש.
&nbsp
וכמובן שלא התייחסת לפתרון שהצעתי, למרות שיש לך בעיה לכל פתרון.
 

25306yosef

New member
יקיר חברות האשראי מקבל גם מתנות מפנקות....

חברות האשראי בכלל צריכות לשלם למשתמש דמי שימוש ולא להיפך
המשתמש חושף את כל הרגלי הצריכה שלו בפניהן ובפני האגרונים שאיתם הן חולקות את המידע, והם נהנים מהרווחים שמופקים מהניתוח שלו.
זה בסדר, לא ציפיתי שיקיר חברות האשראי ישלם דמי שימוש.
&nbsp
וכמובן שלא התייחסת לפתרון שהצעתי, למרות שיש לך בעיה לכל פתרון.
יקיר חברות האשראי מקבל גם מתנות מפנקות....
מתנות מפנקות המוענקות רק ליקירי חברות האשראי. ואין לי כל עניין לפרט לך את המתנות המפנקות מאחר וזה חורג מהנושא של הפורום וממש לא קשור לתחבורה ציבורית.

ואני בכלל לא חושב שחברות האשראי צריכות לשלם לי דמי שימוש על כך שאני חושף את כל הרגלי הצריכה שלי ואת כל התחביבים שלי בפניהן ובפני הארגונים שאיתם הן חולקות את המידע. אני אפילו מאוד שמח שחברות האשראי חושפות את התחביבים שלי בפני ארגונים שונים ומשכך אני גם מקבל דיוור מיוחד ללקוחות פרימיום שבו יש פרסומות של בתי עסק שונים בתחומי העניין שלי. וכך אני גם נחשף לחנויות חדשות שנפתחו שעוסקות בתחומי העניין שלי. אין כל צורך להוסיף שכל חנויות הפרימיום המתפרסמות בדיוור המיוחד מכבדות כרטיסי אשראי ללא כל בעייה ואף ישמחו לבצע מכירות בהקפה במקרה של תקלה. לכל לקוח יש בחנויות הפרימיום האלה כרטיס לקוח עם פירוט המוצרים שהוא רכש בעבר, משהו כמו חבר מועדון אבל להבדיל מהסופרים בחנויות הפרימיום ניתן לבצע מכירות בהקפה ללקוחות קבועים ומוכרים.

לעניין הפתרון שהצעת,

עלה לי רעיון שאולי אפשר לנסות את הדבר בעיר חיפה בהנחה שאם קורה הגרוע מכל יורדים מהאוטובוס והולכים ברגל עד לתחנה הקרובה של המטרונית / כרמלית / רכבת. שם אני כבר מסודר...
 

olli3

New member
מנהל
וכשמתחשק לך לאכול מנת פלאפל? או לקנות ארטיק קרח?

דמי השימוש החודשיים שווים כל אגורה!!!
התמורה שאתה מקבל מכרטיס האשראי שווה הרבה הרבה יותר מדמי השימוש החודשיים. ואני אגב לא משלם דמי שימוש חודשיים.

רק תחשוב שאתה מסתובב עם כרטיס אשראי אחד או שניים ומשלם באמצעותם את כל התשלומים ואתה לא צריך להתהלך עם כסף מזומן שכבר אבד מהעולם.
וכשמתחשק לך לאכול מנת פלאפל? או לקנות ארטיק קרח?
אז אתה קונה כמה מנות פלאפל כי המוכר לא מוכן להעביר את האשראי על סכום של 10 ש"ח? אם יש לו בכלל מסופון אשראי....
&nbsp
וידוע הרי שבכל העולם אנשים הולכים לשוק כדי לקנות מצרכים, לאכול וכו' (בארץ זוק זה משהו אחר). אני בטוח שכשמישהו קונה פירות באחד מהשווקים בלונדון, הוא עושה זאת בכרטיס אשראי.
 

25306yosef

New member
אני חושב שאתה כבר יודע את התשובה

וכשמתחשק לך לאכול מנת פלאפל? או לקנות ארטיק קרח?
אז אתה קונה כמה מנות פלאפל כי המוכר לא מוכן להעביר את האשראי על סכום של 10 ש"ח? אם יש לו בכלל מסופון אשראי....
&nbsp
וידוע הרי שבכל העולם אנשים הולכים לשוק כדי לקנות מצרכים, לאכול וכו' (בארץ זוק זה משהו אחר). אני בטוח שכשמישהו קונה פירות באחד מהשווקים בלונדון, הוא עושה זאת בכרטיס אשראי.
אני חושב שאתה כבר יודע את התשובה
ולכן אין טעם שאני אפרט לך מה אני עושה אם....

אבל למרות זאת אני אציין שאינני נוהג לאכול פלאפל וגם לא ארטיק קרח. ואם כן, אז אני נוהג לרכוש אותם רק בחנויות פרימיום. ובחנויות הפרימיום אין כל בעיה לשלם באמצעות כרטיס אשראי.

אני לא נוהג ללכת לקניות בשוק. ואם כן, אז רק לשוק בשרונה מרקט בתל אביב (או דומיו) ושם אין כל בעיה לשלם על מוצרי הפרימיום באמצעות כרטיס אשראי.

אבל למרות כל מה שכתבתי לעייל, אני כן אוכל מדי פעם אוכל רחוב אבל רק אם ניתן לשלם עבורו באמצעות כרטיס אשראי. ואין לי עם זה שום בעיה.
 

cesium

New member
בכל מקרה תקלת רב-קו שראיתי, הנהגים נתנו לנוסעים לעלות בחינם

האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת
אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון. ולמעשה גם לא אפשרית כלל.

אין לי כל עניין להתווכח עם נהגי האוטובוסים.
בכל מקרה תקלת רב-קו שראיתי, הנהגים נתנו לנוסעים לעלות בחינם
יוצא דופן יחיד: בעיות במעבר שאז בד"כ כן מתעקשים על תשלום. אבל כבר כתבת שלא אכפת לך ממעבר.

בנוסף, ראיתי הרבה יותר בעיות בחיוב כרטיסי אשראי (בעיקר בקו 1) מאשר בעיות בחיוב רב-קו.
 

סנוי

New member
קרה לי השבוע. המכונה לא עבדה אז הנהג העלה נוסעים בחינם

בכל מקרה תקלת רב-קו שראיתי, הנהגים נתנו לנוסעים לעלות בחינם
יוצא דופן יחיד: בעיות במעבר שאז בד"כ כן מתעקשים על תשלום. אבל כבר כתבת שלא אכפת לך ממעבר.

בנוסף, ראיתי הרבה יותר בעיות בחיוב כרטיסי אשראי (בעיקר בקו 1) מאשר בעיות בחיוב רב-קו.
קרה לי השבוע. המכונה לא עבדה אז הנהג העלה נוסעים בחינם
 

25306yosef

New member
אף אחד לא יכול להבטיח לי שאוכל לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה

בכל מקרה תקלת רב-קו שראיתי, הנהגים נתנו לנוסעים לעלות בחינם
יוצא דופן יחיד: בעיות במעבר שאז בד"כ כן מתעקשים על תשלום. אבל כבר כתבת שלא אכפת לך ממעבר.

בנוסף, ראיתי הרבה יותר בעיות בחיוב כרטיסי אשראי (בעיקר בקו 1) מאשר בעיות בחיוב רב-קו.
אף אחד לא יכול להבטיח לי שאוכל לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה
אין שום חוק או חקיקת משנה או נוהל המאפשרים לנוסע לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו. ולכן אף אחד לא יכול להבטיח לי שאני אוכל לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו.

אבל אם היה אפשר לשלם עבור הנסיעה באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות כרטיס נסיעה שנרכש ברכבת, אז לא היתה שום בעיה, מוצאים את כרטיס האשראי ומשלמים או מנצלים את כרטיס הרכבת. התשלום איננו הבעייה, הבעייה היא הצורך ולמעשה החובה להשתמש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד שכבר עבר מהעולם.

ובאשר למעברים,

כאמור לעייל, אין לי כל התנגדות לשלם על הנסיעה ולשלם על מעברים, אבל בתנאי שהתשלום יהיה באמצעות כרטיס אשראי.
 

olli3

New member
מנהל
אם יש בעיה במכונת הכרטוס/תיקוף - הנסיעה בחינם.

אף אחד לא יכול להבטיח לי שאוכל לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה
אין שום חוק או חקיקת משנה או נוהל המאפשרים לנוסע לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו. ולכן אף אחד לא יכול להבטיח לי שאני אוכל לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו.

אבל אם היה אפשר לשלם עבור הנסיעה באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות כרטיס נסיעה שנרכש ברכבת, אז לא היתה שום בעיה, מוצאים את כרטיס האשראי ומשלמים או מנצלים את כרטיס הרכבת. התשלום איננו הבעייה, הבעייה היא הצורך ולמעשה החובה להשתמש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד שכבר עבר מהעולם.

ובאשר למעברים,

כאמור לעייל, אין לי כל התנגדות לשלם על הנסיעה ולשלם על מעברים, אבל בתנאי שהתשלום יהיה באמצעות כרטיס אשראי.
אם יש בעיה במכונת הכרטוס/תיקוף - הנסיעה בחינם.
כמו שאם יש תקלה במכונה או בכל תחנת הרכבת שלא וראות את כרטיס האשראי, אתה אומר שניתן ללכת לתחנת רכבת אחרת. כך אם יש תקלה ברב קו ומכונת כרטוס אחת לא הצליחה לקרוא אותו, אתה יכול לחכות לאוטובוס הבא ובור המוחלט של המקרים, מכונת הכרטוס הבאה תקרא את הרב קו בלי בעיות.
 

25306yosef

New member
ואם מדובר באוטובוס האחרון בלילה?

אם יש בעיה במכונת הכרטוס/תיקוף - הנסיעה בחינם.
כמו שאם יש תקלה במכונה או בכל תחנת הרכבת שלא וראות את כרטיס האשראי, אתה אומר שניתן ללכת לתחנת רכבת אחרת. כך אם יש תקלה ברב קו ומכונת כרטוס אחת לא הצליחה לקרוא אותו, אתה יכול לחכות לאוטובוס הבא ובור המוחלט של המקרים, מכונת הכרטוס הבאה תקרא את הרב קו בלי בעיות.
ואם מדובר באוטובוס האחרון בלילה?
ואם האוטובוס הבא הוא בעוד חצי שעה או יותר?

ולמה בכלל אני צריך לרדת מהאוטובוס ולחכות לאוטובוס הבא?

שים לב שכרטיס אשראי איננו ארנק אלקטרוני ולכן במקרה של תקלה במכונות של הרכבת אתה לא יכול לבוא בטענה לאף אחד מאחר ולא שילמת ולא חויבת.

בכרטיס הרב-קו להבדיל, אתה כבר שילמת עבור הנסיעה אבל לא יכול לנסוע בגלל שאין לך כל אפשרות להוכיח ששילמת ואתה זכאי לנסיעה. והדבר הזה הוא מקומם ביותר ומקומם ביותר עד כדי כך שאני נמנע לחלוטין מלהשתמש בכרטיס הרב-קו. אבל אם היה אפשר במקרה של תקלה לשלם עבור הנסיעה הבודדת באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות ניצול כרטיס נסיעה של רכבת, אז ניחא.
 

olli3

New member
מנהל
ואם זו הרכבת האחרונה? יש יעדים אליהן הרכבת מסתיימת ומתחדשת

ואם מדובר באוטובוס האחרון בלילה?
ואם האוטובוס הבא הוא בעוד חצי שעה או יותר?

ולמה בכלל אני צריך לרדת מהאוטובוס ולחכות לאוטובוס הבא?

שים לב שכרטיס אשראי איננו ארנק אלקטרוני ולכן במקרה של תקלה במכונות של הרכבת אתה לא יכול לבוא בטענה לאף אחד מאחר ולא שילמת ולא חויבת.

בכרטיס הרב-קו להבדיל, אתה כבר שילמת עבור הנסיעה אבל לא יכול לנסוע בגלל שאין לך כל אפשרות להוכיח ששילמת ואתה זכאי לנסיעה. והדבר הזה הוא מקומם ביותר ומקומם ביותר עד כדי כך שאני נמנע לחלוטין מלהשתמש בכרטיס הרב-קו. אבל אם היה אפשר במקרה של תקלה לשלם עבור הנסיעה הבודדת באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות ניצול כרטיס נסיעה של רכבת, אז ניחא.
ואם זו הרכבת האחרונה? יש יעדים אליהן הרכבת מסתיימת ומתחדשת
רק למחרת.
&nbsp
אפשר באמצעות אפליקציית הופ און בקווי דן לשלם באשראי במקום ולהראות לנהג את אישור הנסיעה דרך מסך הטלפון. אפשר לעשות את זה בלי קשר לאם יש תקלה ברב קו או לא, אתה יכול לעשות את זה תמיד. כנס לאתר של הופ און אם זה מעניין אותך.
&nbsp
בשביל זה אתה צריך סמארטפון כמובן, רצוי שהוא יוכל להיות דלוק (שלא נגמרה הסוללה) ושהמסך שלו בהמצב תקין כדי שהנהג יוכל לראות את האישור.
&nbsp
תלו הרבה תקוות שהמיזם הזה יתפתח לכל חלקי הארץ, היו ניסויים גם בחברות אחרות (אני מכיר את זה ממטרודן באר שבע). בפועל, כמעט ואף אחד לא משתמש בזה כי זה כמו לרכוש נסיעה בודדת במזומן - לא מרקנה לך אף הנחה נוספת או כרטיס מעבר של 90 דקות. אם היו מאפשרים כרטיסי מעבר של 90 דקות גם בכרטיס בודד, אז אולי זה היה מצליח לתפוס יותר התשלום באשראי עבור נסיעה אחת. אישית, אני חושב שזה לא היה תופס בכל מקרה. זה בסך הכל משהו שעדיין לא תפס בישראל העניין של לשלם עם הסמארטפון.
 

25306yosef

New member
בעניין הרכבת האחרונה

ואם זו הרכבת האחרונה? יש יעדים אליהן הרכבת מסתיימת ומתחדשת
רק למחרת.
&nbsp
אפשר באמצעות אפליקציית הופ און בקווי דן לשלם באשראי במקום ולהראות לנהג את אישור הנסיעה דרך מסך הטלפון. אפשר לעשות את זה בלי קשר לאם יש תקלה ברב קו או לא, אתה יכול לעשות את זה תמיד. כנס לאתר של הופ און אם זה מעניין אותך.
&nbsp
בשביל זה אתה צריך סמארטפון כמובן, רצוי שהוא יוכל להיות דלוק (שלא נגמרה הסוללה) ושהמסך שלו בהמצב תקין כדי שהנהג יוכל לראות את האישור.
&nbsp
תלו הרבה תקוות שהמיזם הזה יתפתח לכל חלקי הארץ, היו ניסויים גם בחברות אחרות (אני מכיר את זה ממטרודן באר שבע). בפועל, כמעט ואף אחד לא משתמש בזה כי זה כמו לרכוש נסיעה בודדת במזומן - לא מרקנה לך אף הנחה נוספת או כרטיס מעבר של 90 דקות. אם היו מאפשרים כרטיסי מעבר של 90 דקות גם בכרטיס בודד, אז אולי זה היה מצליח לתפוס יותר התשלום באשראי עבור נסיעה אחת. אישית, אני חושב שזה לא היה תופס בכל מקרה. זה בסך הכל משהו שעדיין לא תפס בישראל העניין של לשלם עם הסמארטפון.
בעניין הרכבת האחרונה
אפשר לרכוש מראש כרטיס נסיעה וכך לחיות בראש שקט.
 

cesium

New member
כי זה לא מעשי ולא יעיל?

מה בכלל הקשר לרב-קו???
אני בכלל מדבר על הזכות לרכוש ממיטב כספי מסמך משפטי (כרטיס נסיעה מנייר) שבאמצעותו אני אוכל להוכיח את טענותי במעמד המפגש עם נהג האוטובוס.

כרטיס הרב-קו איננו מסמך משפטי ולמחזיק בו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן לכרטיס הרב-קו אין שום ערך משפטי, ובצדק!!!

אז אשאל שוב את השאלה בקצרה,

מדוע ולמה אינני יכול לרכוש ברכבת ישראל סתם (לצורך ביצוע התשלום) כרטיס נסיעה בודד מנייר בסכום של 20 ש"ח (כאמור לעייל, כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי) ולהשתמש איתו ולמעשה לנצל אותו לחלוטין לצורך נסיעה באוטובוס בסכום של 17 ש"ח???

ושוב, הסכומים שבהם נקבתי הם לצורך המחשה בלבד.
כי זה לא מעשי ולא יעיל?
איך נהג האוטובוס ידע:

א. שהכרטיס תקף ולא נוצל בעבר.
ב. שיש לו יתרה של 20 ש"ח ולא נגיד 10 ש"ח, כי נסעת כבר ברכבת או באוטובוס אחר על סך 10 ש"ח?
מה גם שברוב כרטיסי הרכבת מנייר שיש לי (אני שומר כמה למזכרת), הסכום הכולל מעט דהוי ולא כל כך קל לקרוא אותו.

כרטיסי מעבר מנייר יכולים להצליח כאשר הנהג לא צריך לחשב סכומים אלא פשוט נותן לכולם להיכנס במגבלת הזמן. אבל גם אז, הנהג צריך לבדוק כל כרטיס וזה מתיש ואיטי. עדיף למען הנהגים ולמען הנוסעים להשתמש בפתרון אלקטרוני כלשהו, בין אם הוא כרטיס אשראי או כרטיס יעודי כמו הרב-קו.
 

25306yosef

New member
על כרטיס רכבת שנוצל יש חותמת של הולידטור

כי זה לא מעשי ולא יעיל?
איך נהג האוטובוס ידע:

א. שהכרטיס תקף ולא נוצל בעבר.
ב. שיש לו יתרה של 20 ש"ח ולא נגיד 10 ש"ח, כי נסעת כבר ברכבת או באוטובוס אחר על סך 10 ש"ח?
מה גם שברוב כרטיסי הרכבת מנייר שיש לי (אני שומר כמה למזכרת), הסכום הכולל מעט דהוי ולא כל כך קל לקרוא אותו.

כרטיסי מעבר מנייר יכולים להצליח כאשר הנהג לא צריך לחשב סכומים אלא פשוט נותן לכולם להיכנס במגבלת הזמן. אבל גם אז, הנהג צריך לבדוק כל כרטיס וזה מתיש ואיטי. עדיף למען הנהגים ולמען הנוסעים להשתמש בפתרון אלקטרוני כלשהו, בין אם הוא כרטיס אשראי או כרטיס יעודי כמו הרב-קו.
על כרטיס רכבת שנוצל יש חותמת של הולידטור
ואם אני קונה כרטיס ברכבת אז ניתן לראות את הסכום והוא איננו דוהה לאחר הרכישה אלא לאחר כמה שבועות או חודשים.

ובכרטיס רכבת אין יתרה!!!!

ברגע שאתה מנצל את כרטיס הרכבת (וללא כל קשר לסכום) הכרטיס בטל ומבוטל וגם אם ניצלת כרטיס נסיעה מנהריה לדימונה לצורך נסיעה מקרית חיים לקרית מוצקין. כלומר, ברגע שהעברת את כרטיס הנסיעה בולידטור הוא בטל ומבוטל והולידטור מחתים אותו (מלשון חותמת).

המונח 'יתרה' במקרה עסקינן הוא מונח מתחום הרב-קו ואין לו כל קשר. וכאמור לעייל, ברגע שהעברת את כרטיס הרכבת בולידטור הכרטיס מוחתם ולמעשה הוא בטל ומבוטל ואין עוד כל אפשרות לעשות בו שימוש למעט יציאה בתחנת היעד (או בתחנת המוצא).

ואני לא מדבר על מעבר!!! אני מדבר על שימוש בכרטיסי רכבת לצורך נסיעה באוטובוס כאשר הרווח הוא אפשרות התשלום בכרטיס אשראי דבר שלא אפשרי כלל באוטובוסים.

הפתרון האלקטרוני שאתה מציע (רב-קו) הוא הונאה אחת גדולה!!!! הונאה השוללת מהנוסע באוטובוס כל ראייה עובדתית.
 

Bus Nerd

Active member
לא צריך לצעוק

על כרטיס רכבת שנוצל יש חותמת של הולידטור
ואם אני קונה כרטיס ברכבת אז ניתן לראות את הסכום והוא איננו דוהה לאחר הרכישה אלא לאחר כמה שבועות או חודשים.

ובכרטיס רכבת אין יתרה!!!!

ברגע שאתה מנצל את כרטיס הרכבת (וללא כל קשר לסכום) הכרטיס בטל ומבוטל וגם אם ניצלת כרטיס נסיעה מנהריה לדימונה לצורך נסיעה מקרית חיים לקרית מוצקין. כלומר, ברגע שהעברת את כרטיס הנסיעה בולידטור הוא בטל ומבוטל והולידטור מחתים אותו (מלשון חותמת).

המונח 'יתרה' במקרה עסקינן הוא מונח מתחום הרב-קו ואין לו כל קשר. וכאמור לעייל, ברגע שהעברת את כרטיס הרכבת בולידטור הכרטיס מוחתם ולמעשה הוא בטל ומבוטל ואין עוד כל אפשרות לעשות בו שימוש למעט יציאה בתחנת היעד (או בתחנת המוצא).

ואני לא מדבר על מעבר!!! אני מדבר על שימוש בכרטיסי רכבת לצורך נסיעה באוטובוס כאשר הרווח הוא אפשרות התשלום בכרטיס אשראי דבר שלא אפשרי כלל באוטובוסים.

הפתרון האלקטרוני שאתה מציע (רב-קו) הוא הונאה אחת גדולה!!!! הונאה השוללת מהנוסע באוטובוס כל ראייה עובדתית.
לא צריך לצעוק
ואתה באמת חושב שלנהג אוטובוס יש זמן לבדוק את החותמת על הכרטיס שלך? אתה יודע כמה נוסעים מחכים בתור לעלות?
&nbsp
תתקדם לשנות ה2000: כרטוס נייר זה מיושן וצריך לצמצמם אותו, לא להרחיב אותו. השאיפה היא שלכל משתמש בתח"צ יהיה כרטיס חכם או טלפון חכם או כרטיס אשראי contactless שאיתו יהיה ניתן לשלם על הנסיעה. לא נייר.
 

25306yosef

New member
ולנהג האוטובוס יש זמן להתווכח עם נוסעים???

לא צריך לצעוק
ואתה באמת חושב שלנהג אוטובוס יש זמן לבדוק את החותמת על הכרטיס שלך? אתה יודע כמה נוסעים מחכים בתור לעלות?
&nbsp
תתקדם לשנות ה2000: כרטוס נייר זה מיושן וצריך לצמצמם אותו, לא להרחיב אותו. השאיפה היא שלכל משתמש בתח"צ יהיה כרטיס חכם או טלפון חכם או כרטיס אשראי contactless שאיתו יהיה ניתן לשלם על הנסיעה. לא נייר.
ולנהג האוטובוס יש זמן להתווכח עם נוסעים???
ולמה בכלל נהג האוטובוס צריך להתעסק עם כספים???

למה לא ניתן להפעיל בכל הארץ מטרוניות???

שנות ה-2000 זה לא כסף מזומן שממזמן כבר עבר מהעולם. שנות ה-2000 זה כרטיס אשראי.

וכיום השימוש בכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר שתשלום עבור הנסיעה באוטובוס איננו אפשרי באמצעות כרטיס אשראי ובחברות האוטובוסים אין מכונות אוטומטיות או קופות מאוישות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה.

למחזיק בכרטיס הרב-קו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן במקרה של תקלה הוא נדרש ע"י הנהג לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד!!!

ולמה בכלל נהג האוטובוס צריך להתעסק עם כספים???

למה לא ניתן להפעיל בכל הארץ מטרוניות???
 

Bus Nerd

Active member
אענה לך במסודר

ולנהג האוטובוס יש זמן להתווכח עם נוסעים???
ולמה בכלל נהג האוטובוס צריך להתעסק עם כספים???

למה לא ניתן להפעיל בכל הארץ מטרוניות???

שנות ה-2000 זה לא כסף מזומן שממזמן כבר עבר מהעולם. שנות ה-2000 זה כרטיס אשראי.

וכיום השימוש בכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר שתשלום עבור הנסיעה באוטובוס איננו אפשרי באמצעות כרטיס אשראי ובחברות האוטובוסים אין מכונות אוטומטיות או קופות מאוישות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה.

למחזיק בכרטיס הרב-קו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן במקרה של תקלה הוא נדרש ע"י הנהג לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד!!!

ולמה בכלל נהג האוטובוס צריך להתעסק עם כספים???

למה לא ניתן להפעיל בכל הארץ מטרוניות???
אענה לך במסודר
אבל אני באמת מבקש שתפסיק לצעוק. אני מבין שאתיקה של אינטרנט זה כנראה נושא שזר לך, אבל ריבוי סימני קריאה (או סימני שאלה) והדגשות מתפרש לקורא כצעקה וזה מאוד לא מנומס.
&nbsp
1) אין סיבה להפעיל אוטובוסים מסוג אורבנית, כמו שיש במטרונית ובקווים 1/189 בת"א, בכל קו בארץ. הם נועדו לאוטובוסים בעלי קיבולת גבוהה
&nbsp
2) עלייה מכל הדלתות זה דבר שהולך וקורה, בהדרגה. זה לא פרוייקט שעושים ברגע. כל הזמן מתווספים עוד קווים שבהם אפשר לעלות מכל הדלתות.
&nbsp
3) כל עוד התשלום במזומן מתאפשר, לנהג אין ברירה אלא "להתעסק עם כסף". ביטול התשלום במזומן זה דבר שיעזור לרוב הנוסעים, אבל יפגע באוכלוסיות חלשות כמו אנשים שאין להם זמן להוציא רב קו או אנשים מבוגרים שלא מבינים בטכנולוגיה. אני מאמין שתשלום במזומן לנהג ייעלם בעתיד, אבל זה ייקח זמן.
&nbsp
4) אי אפשר להתקין מכונות הטענה של רב קו כמו שיש בתחנות המטרונית בכל תחנה ותחנה. זה מאוד יקר, ורשויות מקומיות מטרפדות ניסיונות כאלו ע"י גביית ארנונה על המכונה כאילו הייתה שלט פרסום - זו הסיבה שקווים עקרו את כל המכונות שלהם שהציבו בתחנות העמוסות בפתח תקווה, לא השתלם להם גם לתת שירות לציבור "בחינם" וגם לשלם עליו ארנונה.
&nbsp
5) אם תשמור קבלות תוכל להוכיח כל מה שתרצה. בפועל לא לכולם קורות תקלות ולא צריך לתעדף מערכת כדי לספק לך מלא נייר "קביל משפטית" כדי להוכיח את חפותך בכל מקרה שלא יהיה. צריך לצמצם שימוש בנייר, לא להגדיל.
&nbsp
6) בקווי דן בת"א יש לך אפשרות לשלם באשראי גם אם כרטיס הרב קו שלך ניזוק או לא קיים: אפליקציית hop-on. אבל לא ראיתי הרבה אנשים שבאמת משתמשים בזה, אז כנראה שהרב קו נוח לכולם
&nbsp
7) אתה לא יכול לחייב את כולם לשלם באשראי, כי לא לכולם יש כרטיסי אשראי (למשל, ילדים). כל עוד זה המצב אתה חייב לאפשר רכישת כרטיסים במזומן.
&nbsp
8) עד שלא תצא לפועל התוכנית של בנק ישראל שתחייב כל בנק להנפיק debit card עם צ'יפ, לכל לקוח בחינם, ועד ששיטת chip&pin לא תיכנס לפופלריות כאן, אי אפשר בכלל לדבר על תשלום באשראי באוטובוס בלי רב קו בכלל (כמו בלונדון) - קודם צריך שישראלים יתרגלו לצורת השימוש בכרטיס הזה, לראות שזה עובד וכו'. אין טעם להשקיע בפיתוח של מערכת שתאפשר את זה עכשיו כל עוד הכרטיסים האלו לא בשימוש נפוץ מספיק. תשלום באוטובוס בכרטיס אשראי מגנטי לא בא בחשבון.
&nbsp
9) אם חשוב לך כל כך להטעין באשראי, גש לתחנה המרכזית הקרובה למקום מגוריך, רכוש קורא כרטיסים של "רב קו אונליין" ממפעילת האוטובוסים החביבה עליך, ותוכל להטעין את כרטיס הרב קו שלך באשראי בבית. זה קיים וזה עובד. לחלופין, אתה יכול להשתמש גם בhop on וגם באפליקציה של "רב קו אונליין" אם יש לך טלפון חכם עם שבב NFC.
&nbsp
זהו. זה עונה על כל הנקודות שהעלית.
 

25306yosef

New member
קבלות אינן יכולות לשמש כהוכחה בעת המפגש עם נהג האוטובוס

אענה לך במסודר
אבל אני באמת מבקש שתפסיק לצעוק. אני מבין שאתיקה של אינטרנט זה כנראה נושא שזר לך, אבל ריבוי סימני קריאה (או סימני שאלה) והדגשות מתפרש לקורא כצעקה וזה מאוד לא מנומס.
&nbsp
1) אין סיבה להפעיל אוטובוסים מסוג אורבנית, כמו שיש במטרונית ובקווים 1/189 בת"א, בכל קו בארץ. הם נועדו לאוטובוסים בעלי קיבולת גבוהה
&nbsp
2) עלייה מכל הדלתות זה דבר שהולך וקורה, בהדרגה. זה לא פרוייקט שעושים ברגע. כל הזמן מתווספים עוד קווים שבהם אפשר לעלות מכל הדלתות.
&nbsp
3) כל עוד התשלום במזומן מתאפשר, לנהג אין ברירה אלא "להתעסק עם כסף". ביטול התשלום במזומן זה דבר שיעזור לרוב הנוסעים, אבל יפגע באוכלוסיות חלשות כמו אנשים שאין להם זמן להוציא רב קו או אנשים מבוגרים שלא מבינים בטכנולוגיה. אני מאמין שתשלום במזומן לנהג ייעלם בעתיד, אבל זה ייקח זמן.
&nbsp
4) אי אפשר להתקין מכונות הטענה של רב קו כמו שיש בתחנות המטרונית בכל תחנה ותחנה. זה מאוד יקר, ורשויות מקומיות מטרפדות ניסיונות כאלו ע"י גביית ארנונה על המכונה כאילו הייתה שלט פרסום - זו הסיבה שקווים עקרו את כל המכונות שלהם שהציבו בתחנות העמוסות בפתח תקווה, לא השתלם להם גם לתת שירות לציבור "בחינם" וגם לשלם עליו ארנונה.
&nbsp
5) אם תשמור קבלות תוכל להוכיח כל מה שתרצה. בפועל לא לכולם קורות תקלות ולא צריך לתעדף מערכת כדי לספק לך מלא נייר "קביל משפטית" כדי להוכיח את חפותך בכל מקרה שלא יהיה. צריך לצמצם שימוש בנייר, לא להגדיל.
&nbsp
6) בקווי דן בת"א יש לך אפשרות לשלם באשראי גם אם כרטיס הרב קו שלך ניזוק או לא קיים: אפליקציית hop-on. אבל לא ראיתי הרבה אנשים שבאמת משתמשים בזה, אז כנראה שהרב קו נוח לכולם
&nbsp
7) אתה לא יכול לחייב את כולם לשלם באשראי, כי לא לכולם יש כרטיסי אשראי (למשל, ילדים). כל עוד זה המצב אתה חייב לאפשר רכישת כרטיסים במזומן.
&nbsp
8) עד שלא תצא לפועל התוכנית של בנק ישראל שתחייב כל בנק להנפיק debit card עם צ'יפ, לכל לקוח בחינם, ועד ששיטת chip&pin לא תיכנס לפופלריות כאן, אי אפשר בכלל לדבר על תשלום באשראי באוטובוס בלי רב קו בכלל (כמו בלונדון) - קודם צריך שישראלים יתרגלו לצורת השימוש בכרטיס הזה, לראות שזה עובד וכו'. אין טעם להשקיע בפיתוח של מערכת שתאפשר את זה עכשיו כל עוד הכרטיסים האלו לא בשימוש נפוץ מספיק. תשלום באוטובוס בכרטיס אשראי מגנטי לא בא בחשבון.
&nbsp
9) אם חשוב לך כל כך להטעין באשראי, גש לתחנה המרכזית הקרובה למקום מגוריך, רכוש קורא כרטיסים של "רב קו אונליין" ממפעילת האוטובוסים החביבה עליך, ותוכל להטעין את כרטיס הרב קו שלך באשראי בבית. זה קיים וזה עובד. לחלופין, אתה יכול להשתמש גם בhop on וגם באפליקציה של "רב קו אונליין" אם יש לך טלפון חכם עם שבב NFC.
&nbsp
זהו. זה עונה על כל הנקודות שהעלית.
קבלות אינן יכולות לשמש כהוכחה בעת המפגש עם נהג האוטובוס
קבלות אמנם יכולות לשמש כהוכחה וכראייה בתחנות השירות, אבל לא בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן טענתך לעניין הקבלות איננה רלוונטית כלל.

לעניין מכונות אוטומטיות (או קופות מאוישות) לצורך מכירת כרטיסי נסיעה, ואני חוזר ומדגיש שאני מתכוון למכונות אוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה בודדים כפי שיש בכרמלית וברכבת ישראל,

אפשר להתקין מכונות שכאלה בתחנות המרכזיות, הדבר אינו דורש אישורים ורשיונות מיוחדים מהרשויות המקומיות. ובכלל, אם הכסף הולך למשרד התחבורה ולא למפעיל התח"צ, אז די והותר במכונות מסוג אחד שיהיו טובות לכל המפעילים בכל הארץ.

לעניין השימוש שלי במילה מטרונית, כשאני משתמש במילה מטרונית אני מתכוון לאוטובוסים שבהם הנהגים עוסקים בנהיגה בלבד ולא בענייני כספים ובאוטובוסים שכאלה רכישת הכרטיסים מתבצעת במכונות אוטומטיות מחוץ לאוטובוס. אין כוונתי לסוג האוטובוס ובוודאי שלא לאוטובוסים רבי קיבולת.

לעניין הצמצום בשימוש בנייר, אני מסכים שכדאי לצמצם את השימוש בנייר, אבל רק כאשר יהיה אפשרי במקרה של תקלה מכל סוג שהוא לשלם לנהג בכרטיס אשראי או לחילופין לאפשר לנוסע לנסוע "ללא תשלום". כל עוד זה לא קיים ובמקרה של תקלה הנוסע נדרש ולמעשה מחוייב לשלם לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד, אין לצמצם את השימוש בכרטיסי הנייר.

לעניין "אתה לא יכול לחייב את כולם לשלם באשראי...", אין לי כל עניין לחייב את כולם לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אלא לאפשר לי וגם למשתמשי תח"צ נוספים לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי כפי שקיים כיום בכל בית עסק המכבד את עצמו ואת לקוחותיו. מה שקורה כיום באוטובוסים בישראל זה שאין כל אפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולמעשה אין בכלל מכונות אוטומטיות ו/או קופות מאוישות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה ולמעשה אפשרות התשלום כיום היא רק לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד. מה שמראה על היחס והזלזול של מפעילי התח"צ למשתמשים בתח"צ. שים לב שכיום ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי כמעט בכל מקום למעט אוטובוסים ומוניות.

ומדוע ולמה אתה כל כך מתלהב מהdebit card?

הdebit card איננו כרטיס אשראי כלל אלא כרטיס לחיוב מיידי. כלומר, אתה מבצע עיסקה בdebit card ומחויב בחשבון הבנק לאחר יום עסקים אחד. מה בכלל היתרון בdebit card? תחשוב שעבור השימוש בdebit card ירשמו לך 30 שורות חיוב בחשבון הבנק והבנק יחייב אותך בעמלת רישום פעולה בחשבון הבנק בגין כל 30 החיובים בחודש בdebit card. אז מה בכלל היתרון בכרטיס הזה? כיום אתה מחוייב בכרטיס אשראי אמיתי פעם אחת בחודש בגין כלל העיסקאות שביצעת בחודש הקודם, כלומר שורה אחת בלבד בשבון הבנק עבור כל כרטיס אשראי.

ושוב, אפשר להתקין בכל התחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה כפי שיש כיום בכרמלית וברכבת ישראל.

לעניין הרב-קו, אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון.
 
כמה שאלות לי אליך, אדון יוסף.

קבלות אינן יכולות לשמש כהוכחה בעת המפגש עם נהג האוטובוס
קבלות אמנם יכולות לשמש כהוכחה וכראייה בתחנות השירות, אבל לא בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן טענתך לעניין הקבלות איננה רלוונטית כלל.

לעניין מכונות אוטומטיות (או קופות מאוישות) לצורך מכירת כרטיסי נסיעה, ואני חוזר ומדגיש שאני מתכוון למכונות אוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה בודדים כפי שיש בכרמלית וברכבת ישראל,

אפשר להתקין מכונות שכאלה בתחנות המרכזיות, הדבר אינו דורש אישורים ורשיונות מיוחדים מהרשויות המקומיות. ובכלל, אם הכסף הולך למשרד התחבורה ולא למפעיל התח"צ, אז די והותר במכונות מסוג אחד שיהיו טובות לכל המפעילים בכל הארץ.

לעניין השימוש שלי במילה מטרונית, כשאני משתמש במילה מטרונית אני מתכוון לאוטובוסים שבהם הנהגים עוסקים בנהיגה בלבד ולא בענייני כספים ובאוטובוסים שכאלה רכישת הכרטיסים מתבצעת במכונות אוטומטיות מחוץ לאוטובוס. אין כוונתי לסוג האוטובוס ובוודאי שלא לאוטובוסים רבי קיבולת.

לעניין הצמצום בשימוש בנייר, אני מסכים שכדאי לצמצם את השימוש בנייר, אבל רק כאשר יהיה אפשרי במקרה של תקלה מכל סוג שהוא לשלם לנהג בכרטיס אשראי או לחילופין לאפשר לנוסע לנסוע "ללא תשלום". כל עוד זה לא קיים ובמקרה של תקלה הנוסע נדרש ולמעשה מחוייב לשלם לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד, אין לצמצם את השימוש בכרטיסי הנייר.

לעניין "אתה לא יכול לחייב את כולם לשלם באשראי...", אין לי כל עניין לחייב את כולם לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אלא לאפשר לי וגם למשתמשי תח"צ נוספים לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי כפי שקיים כיום בכל בית עסק המכבד את עצמו ואת לקוחותיו. מה שקורה כיום באוטובוסים בישראל זה שאין כל אפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולמעשה אין בכלל מכונות אוטומטיות ו/או קופות מאוישות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה ולמעשה אפשרות התשלום כיום היא רק לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד. מה שמראה על היחס והזלזול של מפעילי התח"צ למשתמשים בתח"צ. שים לב שכיום ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי כמעט בכל מקום למעט אוטובוסים ומוניות.

ומדוע ולמה אתה כל כך מתלהב מהdebit card?

הdebit card איננו כרטיס אשראי כלל אלא כרטיס לחיוב מיידי. כלומר, אתה מבצע עיסקה בdebit card ומחויב בחשבון הבנק לאחר יום עסקים אחד. מה בכלל היתרון בdebit card? תחשוב שעבור השימוש בdebit card ירשמו לך 30 שורות חיוב בחשבון הבנק והבנק יחייב אותך בעמלת רישום פעולה בחשבון הבנק בגין כל 30 החיובים בחודש בdebit card. אז מה בכלל היתרון בכרטיס הזה? כיום אתה מחוייב בכרטיס אשראי אמיתי פעם אחת בחודש בגין כלל העיסקאות שביצעת בחודש הקודם, כלומר שורה אחת בלבד בשבון הבנק עבור כל כרטיס אשראי.

ושוב, אפשר להתקין בכל התחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה כפי שיש כיום בכרמלית וברכבת ישראל.

לעניין הרב-קו, אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון.
כמה שאלות לי אליך, אדון יוסף.
1) רשמת "לעניין הצמצום בשימוש בנייר, אני מסכים שכדאי לצמצם את השימוש בנייר, אבל רק כאשר יהיה אפשרי במקרה של תקלה מכל סוג שהוא לשלם לנהג בכרטיס אשראי או לחילופין לאפשר לנוסע לנסוע "ללא תשלום"." - נניח עכשיו אתה נכנס לסופר, מגיע לקופה והופ! תקלה במסוף כרטיס האשראי / תקלת אינטרנט שמונעת אפשרות של תשלום בכרטיס אשראי. נראה לך שיתנו לך לקחת את המוצרים בחינם? (וכדי שלא תתקטנן אני אקשה עליך ואומר מראש שנניח שאותו סופר גם לא מכבד צ'קים, דבר שנפוץ מאוד).
&nbsp
2) אתה אומר שצריך להציב מכונות למכירת כרטיסי נסיעה, אפילו חד פעמיים, בכרטיס אשראי כדי שהנוסע לא יצטרך לשלם במזומן.
אבל מה בדבר קווים עירוניים בין שכונות? או קווים בין עירוניים עם תחנות איסוף והורדה שהן לא רק בתוך תחנות מרכזיות? האם זה אומר שצריך להציב מכונות כאלו בכל תחנה ותחנה ברחבי הארץ רק בשביל כמה אנשים בודדים (וכן יוסף, לצערך זה המצב) שאינם מחזיקים ברב קו *או* בכסף מזומן? (ושוב, כדי שלא תתקטנן אני אקשה עליך ואתן דוגמה לתחנות באזור לא מיושב כמו למשל 'צומת הרוחות' הסמוכה למצפה רמון או מסעפי ישובים למניהם).
אם התשובה לשאלה הזאת היא 'לא', בבקשה ממך אנא הסבר איך התשובה ההגיונית הזאת מתיישבת עם הטענות שלך כאן בפורום.
אם התשובה לשאלה היא 'כן', אבקש ממך נימוק למה הדבר כלכלי כאשר ידוע ש99% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בכרטיס רב קו *או* בכסף מזומן.
&nbsp
תודה רבה מראש.
 

25306yosef

New member
במקרה של תקלה בקופה הרושמת של הסופר

כמה שאלות לי אליך, אדון יוסף.
1) רשמת "לעניין הצמצום בשימוש בנייר, אני מסכים שכדאי לצמצם את השימוש בנייר, אבל רק כאשר יהיה אפשרי במקרה של תקלה מכל סוג שהוא לשלם לנהג בכרטיס אשראי או לחילופין לאפשר לנוסע לנסוע "ללא תשלום"." - נניח עכשיו אתה נכנס לסופר, מגיע לקופה והופ! תקלה במסוף כרטיס האשראי / תקלת אינטרנט שמונעת אפשרות של תשלום בכרטיס אשראי. נראה לך שיתנו לך לקחת את המוצרים בחינם? (וכדי שלא תתקטנן אני אקשה עליך ואומר מראש שנניח שאותו סופר גם לא מכבד צ'קים, דבר שנפוץ מאוד).
&nbsp
2) אתה אומר שצריך להציב מכונות למכירת כרטיסי נסיעה, אפילו חד פעמיים, בכרטיס אשראי כדי שהנוסע לא יצטרך לשלם במזומן.
אבל מה בדבר קווים עירוניים בין שכונות? או קווים בין עירוניים עם תחנות איסוף והורדה שהן לא רק בתוך תחנות מרכזיות? האם זה אומר שצריך להציב מכונות כאלו בכל תחנה ותחנה ברחבי הארץ רק בשביל כמה אנשים בודדים (וכן יוסף, לצערך זה המצב) שאינם מחזיקים ברב קו *או* בכסף מזומן? (ושוב, כדי שלא תתקטנן אני אקשה עליך ואתן דוגמה לתחנות באזור לא מיושב כמו למשל 'צומת הרוחות' הסמוכה למצפה רמון או מסעפי ישובים למניהם).
אם התשובה לשאלה הזאת היא 'לא', בבקשה ממך אנא הסבר איך התשובה ההגיונית הזאת מתיישבת עם הטענות שלך כאן בפורום.
אם התשובה לשאלה היא 'כן', אבקש ממך נימוק למה הדבר כלכלי כאשר ידוע ש99% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בכרטיס רב קו *או* בכסף מזומן.
&nbsp
תודה רבה מראש.
במקרה של תקלה בקופה הרושמת של הסופר
עומדת לרשותי האפשרות ולמעשה האפשרויות הרבות ללכת אל הסופרים המתחרים...

יש כיום שפע של רשתות סופרים מתחרות, כך שבמקרה של תקלה עומדת לרשותי כאמור האפשרות ללכת אל הסופר המתחרה ולבצע שם את הקניות. מה גם שחלק ניכר מהקניות שלי מבוצע בחנויות פרימיום מיוחדות בהן אני לקוח קבוע, אני מאמין שבמקרה של תקלה בחנויות הפרימיום האלה יסכימו לבצע עבורי מכירה בהקפה. עומדת גם לרשותי הזכות להשאיר בחנות הפרימיום את פרטי כרטיס האשראי שלי והם יבצעו עבורי את החיוב בצורה ידנית לאחר תיקון התקלה.

תשובה לשאלה מספר 2,

את המכונות האוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה צריך כאמור להציב בכל תחנה מרכזית בארץ. ומי שלא נמצא בסמוך לתחנה מרכזית וחשוב לו לשלם בכרטיס אשראי עבור הנסיעה, יוכל להטריח את עצמו לתחנה המרכזית הקרובה לצורך רכישת כרטיסי נסיעה בצורה מרוכזת לצורך שימוש עתידי. כל אחד שחשוב לו לשלם באמצעות כרטיס אשראי יעשה את החישוב שלו כמה כרטיסי נסיעה הוא צריך לרכוש.

הכרטיסים צריכים להיות מסוג הכרטיסים שיש ברכבת ישראל שהם כרטיסים המאפשרים ניצול עתידי.

האם יש שאלות נוספות?
 
אהבתי את ההתחכמויות, לא חשבתי על זה, ולכן אשדרג את השאלות:

במקרה של תקלה בקופה הרושמת של הסופר
עומדת לרשותי האפשרות ולמעשה האפשרויות הרבות ללכת אל הסופרים המתחרים...

יש כיום שפע של רשתות סופרים מתחרות, כך שבמקרה של תקלה עומדת לרשותי כאמור האפשרות ללכת אל הסופר המתחרה ולבצע שם את הקניות. מה גם שחלק ניכר מהקניות שלי מבוצע בחנויות פרימיום מיוחדות בהן אני לקוח קבוע, אני מאמין שבמקרה של תקלה בחנויות הפרימיום האלה יסכימו לבצע עבורי מכירה בהקפה. עומדת גם לרשותי הזכות להשאיר בחנות הפרימיום את פרטי כרטיס האשראי שלי והם יבצעו עבורי את החיוב בצורה ידנית לאחר תיקון התקלה.

תשובה לשאלה מספר 2,

את המכונות האוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה צריך כאמור להציב בכל תחנה מרכזית בארץ. ומי שלא נמצא בסמוך לתחנה מרכזית וחשוב לו לשלם בכרטיס אשראי עבור הנסיעה, יוכל להטריח את עצמו לתחנה המרכזית הקרובה לצורך רכישת כרטיסי נסיעה בצורה מרוכזת לצורך שימוש עתידי. כל אחד שחשוב לו לשלם באמצעות כרטיס אשראי יעשה את החישוב שלו כמה כרטיסי נסיעה הוא צריך לרכוש.

הכרטיסים צריכים להיות מסוג הכרטיסים שיש ברכבת ישראל שהם כרטיסים המאפשרים ניצול עתידי.

האם יש שאלות נוספות?
אהבתי את ההתחכמויות, לא חשבתי על זה, ולכן אשדרג את השאלות:
1) מה קורה לו מדובר בקיבוץ ויש בסך הכל סופר אחד ללא מתחרים? ונצא מנקודת הנחה שאתה לא זוכה ליחס מקומבן... האם תוותר על הקניה רק כדי לא לקנות במזומן? האם על בעל הסופר לתת לך את הקניות בחינם כי האדון הנכבד לא רוצה להחזיק בכסף מזומן?
וכדי למנוע התחכמות עתידית, נניח ומדובר באדם מבוגר שלא יודע להזמין קניות באינטרנט ואין מי שיזמין לו.
&nbsp
2) נניח שהבן אדם גר במצפה רמון והתחנה המרכזית הקרובה ביותר לביתו היא מעל שעה נסיעה - האפשרות הזאת ריאלית בעיניך?! או בקיבוץ מבודד כלשהו שעובר בו קו פעם ביום?
ומה אילו מדובר באזרח שמעת לעת צריך לעשות נסיעות מזדמנות לכל מני מקומות שונים ומשונים - עליו, לדעתך, לרכוש כרטיס נסיעה לכל מקום בארץ רק כדי שליתר ביטחון אם וכאשר ירצה לנסוע לא יוכל, רחמנא ליצלן, להשתמש בדבר הארור הזה שנקרא, אני מפחד להעלות את זה על המקלדת... כ...כ...כס....כסף מזומן??.. (פיו, אמרתי את זה...)
&nbsp
אנא תשובותיך. :)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה