מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא

מצב
הנושא נעול.

maormp

New member
מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא

מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא
כרגע הרב קו משמש בתור כרטיסיה חכמה בלבד, אך ברגע שתחול האחדת התעריפים מלאה והנהגת ערך צבור בכל אמצעי התחבורה בארץ, הכרטיסיה החכמה תהפוך לטפשה ומגושמת.

השיטה הקיימת, טעינת כסף וקבלת 25% בונוס על הקרן היא מאוד מבלבלת.
לא עדיף לעשות הפוך? לטעון סכום כסף ולקבל הנחה פר נסיעה לפי הפרופיל שלך. (כללי/סטודנט/נער/אזר ותיק/נכה/לקוי ראייה)
השיטה הזאת גם תאפשר לרכוש מתוך הסכום שטענת מנוי יומי או שבועי.

אם המסלקה הישנה לא יודעת לתמוך בזה, אז הגיע הזמן לנטוש אותה ולהוציא מכרז על הקמת מסלקה מודרנית ולהקים אתר ממשלתי אחד שדרכו יהיה אפשר לטעון כסף לארנק הדיגיטלי.

המצב הנוכחי, בו לכל חברה או אגד חברות יש אתר ואפליקציה משלה הוא אבסורד.
 

Bus Nerd

Active member
"אתר אחד" כבר קיים

מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא
כרגע הרב קו משמש בתור כרטיסיה חכמה בלבד, אך ברגע שתחול האחדת התעריפים מלאה והנהגת ערך צבור בכל אמצעי התחבורה בארץ, הכרטיסיה החכמה תהפוך לטפשה ומגושמת.

השיטה הקיימת, טעינת כסף וקבלת 25% בונוס על הקרן היא מאוד מבלבלת.
לא עדיף לעשות הפוך? לטעון סכום כסף ולקבל הנחה פר נסיעה לפי הפרופיל שלך. (כללי/סטודנט/נער/אזר ותיק/נכה/לקוי ראייה)
השיטה הזאת גם תאפשר לרכוש מתוך הסכום שטענת מנוי יומי או שבועי.

אם המסלקה הישנה לא יודעת לתמוך בזה, אז הגיע הזמן לנטוש אותה ולהוציא מכרז על הקמת מסלקה מודרנית ולהקים אתר ממשלתי אחד שדרכו יהיה אפשר לטעון כסף לארנק הדיגיטלי.

המצב הנוכחי, בו לכל חברה או אגד חברות יש אתר ואפליקציה משלה הוא אבסורד.
"אתר אחד" כבר קיים
אבל אתה לעולם לא תוכל "לטעון כסף" דרך "אתר" בלי חומרה מתאימה (קורא כרטיסים). למה? כי המסופים באוטובוסים לא מחוברים לאינטרנט כדי לתשאל אותו בזמן שאתה מניח את הכרטיס אם הם צריכים להטעין לך בעוד כסף.
&nbsp
ולמה הם לא מחוברים לאינטרנט? בגלל שזה לא אמין. אי אפשר לסמוך על חיבור סלולרי לדברים כאלו, זה יעשה המון צרות. מה קורה אם אתה עולה לאוטובוס במנהרה או בתוך תחנה מרכזית שאין בה קליטה? מה קורה אם יש אירוע המוני שמעמיס על הרשת הסלולרית בצורה שלא מאפשרת גישה לרשת, שלא לדבר על קיום שיחות? מה קורה אם נופל השרת? אם בדיוק עלית על אוטובוס באיזה איזור נידח בנגב שאין בו קליטה סלולרית? שלא לדבר על זה שה־latency הנוסף בגלל הצורך ל־round-trip לשרת יצטבר וייאט את העליה של כולם לאוטובוסים (שזה מאוד חשוב בעיקר כשהתיקוף נעשה אצל הנהג): המכשיר יצטרך לקרוא את הכרטיס שלך, להתחבר לשרת, השרת יצטרך לשלוף את הנתונים עליך, להחזיר אותם לאוטובוס, ואז האוטובוס יוכל לעדכן את הכרטיס שלך בסכום החדש שאמור יהיה להיות עליו ובשעת הנסיעה. זה לא נשמע הרבה, אבל ב־latency של חיבור סלולרי זה משמעותי במיוחד. גם ככה ה־dwell time בתחנות גדול מדי, אם תוסיף לזה שנייה או חמש לכל אדם שעולה לאוטובוס, זה יהיה נוראי.
&nbsp
שלא לדבר על זה שתקלה בשרת כזה תוכל למחוק, ביום אחד, עשרות אלפי כרטיסים של נוסעים בכל הארץ. כיום כשיש תקלות שדופקות כרטיסים זה בד"כ מצומצם לחברה אחת ואיזור אחד. כשזו תהיה מערכת מרכזית, מספיקה אות אחת במקום הלא נכון כדי לדפוק את הכרטיסים של כולם וזה דבר שיעלה לנו המון לתקן.
&nbsp
הדרך שבה החוזים מוטענים פיזית על הכרטיס עצמו היא הרבה יותר אמינה ו־scalable. הטענה דרך האינטרנט בלי חומרה היא הגיונית רק במקרים שבהם הולידטורים הם נייחים ומחוברים לרשת בצורה קווית, כמו ברכבת ישראל.
&nbsp
השיטה שיש היום עם ה"בונוס בהטענה" לא כזו מבלבלת, והיא נהוגה גם במקומות אחרים בעולם למיטב זכרוני - לא המצאה ישראלית. ואני לא רואה צורך אמיתי במתן אפשרות לרכישת חוזים תקופתיים מהערך הצבור, גם בחו"ל זה לא משהו שקיים.
 

cesium

New member
לשיטת הבונוס בהטענה יש כמה חסרונות

"אתר אחד" כבר קיים
אבל אתה לעולם לא תוכל "לטעון כסף" דרך "אתר" בלי חומרה מתאימה (קורא כרטיסים). למה? כי המסופים באוטובוסים לא מחוברים לאינטרנט כדי לתשאל אותו בזמן שאתה מניח את הכרטיס אם הם צריכים להטעין לך בעוד כסף.
&nbsp
ולמה הם לא מחוברים לאינטרנט? בגלל שזה לא אמין. אי אפשר לסמוך על חיבור סלולרי לדברים כאלו, זה יעשה המון צרות. מה קורה אם אתה עולה לאוטובוס במנהרה או בתוך תחנה מרכזית שאין בה קליטה? מה קורה אם יש אירוע המוני שמעמיס על הרשת הסלולרית בצורה שלא מאפשרת גישה לרשת, שלא לדבר על קיום שיחות? מה קורה אם נופל השרת? אם בדיוק עלית על אוטובוס באיזה איזור נידח בנגב שאין בו קליטה סלולרית? שלא לדבר על זה שה־latency הנוסף בגלל הצורך ל־round-trip לשרת יצטבר וייאט את העליה של כולם לאוטובוסים (שזה מאוד חשוב בעיקר כשהתיקוף נעשה אצל הנהג): המכשיר יצטרך לקרוא את הכרטיס שלך, להתחבר לשרת, השרת יצטרך לשלוף את הנתונים עליך, להחזיר אותם לאוטובוס, ואז האוטובוס יוכל לעדכן את הכרטיס שלך בסכום החדש שאמור יהיה להיות עליו ובשעת הנסיעה. זה לא נשמע הרבה, אבל ב־latency של חיבור סלולרי זה משמעותי במיוחד. גם ככה ה־dwell time בתחנות גדול מדי, אם תוסיף לזה שנייה או חמש לכל אדם שעולה לאוטובוס, זה יהיה נוראי.
&nbsp
שלא לדבר על זה שתקלה בשרת כזה תוכל למחוק, ביום אחד, עשרות אלפי כרטיסים של נוסעים בכל הארץ. כיום כשיש תקלות שדופקות כרטיסים זה בד"כ מצומצם לחברה אחת ואיזור אחד. כשזו תהיה מערכת מרכזית, מספיקה אות אחת במקום הלא נכון כדי לדפוק את הכרטיסים של כולם וזה דבר שיעלה לנו המון לתקן.
&nbsp
הדרך שבה החוזים מוטענים פיזית על הכרטיס עצמו היא הרבה יותר אמינה ו־scalable. הטענה דרך האינטרנט בלי חומרה היא הגיונית רק במקרים שבהם הולידטורים הם נייחים ומחוברים לרשת בצורה קווית, כמו ברכבת ישראל.
&nbsp
השיטה שיש היום עם ה"בונוס בהטענה" לא כזו מבלבלת, והיא נהוגה גם במקומות אחרים בעולם למיטב זכרוני - לא המצאה ישראלית. ואני לא רואה צורך אמיתי במתן אפשרות לרכישת חוזים תקופתיים מהערך הצבור, גם בחו"ל זה לא משהו שקיים.
לשיטת הבונוס בהטענה יש כמה חסרונות
לשיטת הבונוס בהטענה יש יתרון - היא מעבירה את ההחלטה על נתינת הנחות למספר קטן יותר של מכונות גדולות יותר שיש להם יותר כח עיבוד ושיותר קל לעדכן במרוכז.

אבל יש לה כמה חסרונות:

  • קשה למנוע סבסוד או לשנות סבסוד ע"פ שימושים בכרטיס:
לדעתי, החסרון הבעייתי ביותר. למשל, אם כרטיס הרב-קו יורחב למוניות השירות, הן כרגע יקבלו את אותו הסבסוד דרך ההטענה כמו תח"צ רגיל. הרחבה כזו מוצדקת, אבל לא מגיע למוניות סבסוד (זה גם לא יעבור פוליטית מסיבה ברורה מאוד). לא מוכרת לי דרך שבה אפשר לשמור על בונוס בהטענה ולהימנע מסבסוד בלי סיבוך שיאיין את היתרון בבונוס בהטענה.

  • אי אפשר לשנות את ההנחות אחרי ההטענה:
הדבר שקול לשינוי מחירי נסיעה אחרי טעינת כרטיסייה. אם הממשלה תחליט שלפרופיל מסוים מגיעה הנחה נוספת הם לא יקבלו אותה על הסכום הקיים.

  • וכמובן, חישוב מספר הנסיעות שישאר לאחר הטענה באמת קצת מסובך יותר.
זו בעיית הסברה במידה רבה, מצד אחד מפרסמים את ההנחות שמתקבלות בעת החיוב, אבל ההנחה בזמן ההטענה כמובן שונה כדי שזה יסתדר (למשל הנחת ה20% מוביל לבונוס של 25% בהטענה).
 

olli3

New member
מנהל
וזה היה נכון אם הסבסוד היה קשור למספר הנוסעים.

לשיטת הבונוס בהטענה יש כמה חסרונות
לשיטת הבונוס בהטענה יש יתרון - היא מעבירה את ההחלטה על נתינת הנחות למספר קטן יותר של מכונות גדולות יותר שיש להם יותר כח עיבוד ושיותר קל לעדכן במרוכז.

אבל יש לה כמה חסרונות:

  • קשה למנוע סבסוד או לשנות סבסוד ע"פ שימושים בכרטיס:
לדעתי, החסרון הבעייתי ביותר. למשל, אם כרטיס הרב-קו יורחב למוניות השירות, הן כרגע יקבלו את אותו הסבסוד דרך ההטענה כמו תח"צ רגיל. הרחבה כזו מוצדקת, אבל לא מגיע למוניות סבסוד (זה גם לא יעבור פוליטית מסיבה ברורה מאוד). לא מוכרת לי דרך שבה אפשר לשמור על בונוס בהטענה ולהימנע מסבסוד בלי סיבוך שיאיין את היתרון בבונוס בהטענה.

  • אי אפשר לשנות את ההנחות אחרי ההטענה:
הדבר שקול לשינוי מחירי נסיעה אחרי טעינת כרטיסייה. אם הממשלה תחליט שלפרופיל מסוים מגיעה הנחה נוספת הם לא יקבלו אותה על הסכום הקיים.

  • וכמובן, חישוב מספר הנסיעות שישאר לאחר הטענה באמת קצת מסובך יותר.
זו בעיית הסברה במידה רבה, מצד אחד מפרסמים את ההנחות שמתקבלות בעת החיוב, אבל ההנחה בזמן ההטענה כמובן שונה כדי שזה יסתדר (למשל הנחת ה20% מוביל לבונוס של 25% בהטענה).
וזה היה נכון אם הסבסוד היה קשור למספר הנוסעים.
הכסף שמשלמים לנהג או טוענים ברב קו הולך למדינה. המפעילות מקבלות תשלום על פי מספר הקילומטרים שהן מבצעות, לא על פי מספר הנוסעים או מספר הכרטיסים שהן מוכרות.
&nbsp
לגבי הפיסקה השנייה, 30 ש"ח זה סכום נמוך יותר מכמעט כל כרטיסיה שנמכרת ברוב מדינת ישראל. רק בכמה ערים קטנות, בעיקר בדרום ובצפון היו כרטיסיות שנמכרו בסכום שנמוך מ30 ש"ח. כך שעבור רוב המדינה, ההפסד בערך צבור אל מול ההפסד בכרטיסיה הוא קטן יותר. מודע לכך, שלא דובר על יתרונות של ערך צבור אל מול כרטיסיה ולהיפך, ראיתי לנכון לציין זאת.
 

cesium

New member
צודק - שכחתי מזה. אבל מה שכתבתי עדיין נכון למוניות שירות

וזה היה נכון אם הסבסוד היה קשור למספר הנוסעים.
הכסף שמשלמים לנהג או טוענים ברב קו הולך למדינה. המפעילות מקבלות תשלום על פי מספר הקילומטרים שהן מבצעות, לא על פי מספר הנוסעים או מספר הכרטיסים שהן מוכרות.
&nbsp
לגבי הפיסקה השנייה, 30 ש"ח זה סכום נמוך יותר מכמעט כל כרטיסיה שנמכרת ברוב מדינת ישראל. רק בכמה ערים קטנות, בעיקר בדרום ובצפון היו כרטיסיות שנמכרו בסכום שנמוך מ30 ש"ח. כך שעבור רוב המדינה, ההפסד בערך צבור אל מול ההפסד בכרטיסיה הוא קטן יותר. מודע לכך, שלא דובר על יתרונות של ערך צבור אל מול כרטיסיה ולהיפך, ראיתי לנכון לציין זאת.
צודק - שכחתי מזה. אבל מה שכתבתי עדיין נכון למוניות שירות
אאל"ט, מוניות שירות לא עובדות ע"פ המודל הזה, ולא יעבדו כך (כי אז זה יחשב לסבסוד לתח"צ בשבת. אלא אם יחליטו/יעודדו אותן ע"י סבסוד/ שלא לנסוע בשבת, ואז התלונות יגיעו מכיוון האחר).
 

olli3

New member
מנהל
אם מוניות השירות תסובסדנה, נהגי המוניות יפסידו המון כסף.

צודק - שכחתי מזה. אבל מה שכתבתי עדיין נכון למוניות שירות
אאל"ט, מוניות שירות לא עובדות ע"פ המודל הזה, ולא יעבדו כך (כי אז זה יחשב לסבסוד לתח"צ בשבת. אלא אם יחליטו/יעודדו אותן ע"י סבסוד/ שלא לנסוע בשבת, ואז התלונות יגיעו מכיוון האחר).
אם מוניות השירות תסובסדנה, נהגי המוניות יפסידו המון כסף.
זה לא חדש שלא כל נהגי המוניות מוציאים קבלות לנוסעים. כך שהרווחים המדווחים של נהגי המוניות לרשויות, הם הרווחים שעל פיהם סביר להניח שמשרד התחבורה ישקלל עלות לק"מ, בצורה שתאפשר למשרד התחבורה שכר דומה לשכר אותו הם דיווחו שהם מקבלים. זו סברה בלבד, אבל לטעמי סברה הגיונית.
&nbsp
אבל אז אנחנו מגיעים לבעיה, במצב כזה, נהגי המוניות יסעו מבוקר עד לילה, כל הלילה ויעשו זאת כמה שיותר מהר כדי להרוויח כמה שיותר כסף, כל ק"מ = כסף. זה אם המודל של מונית שירות עוד מתכוון להישאר במצב כזה של סבסוד מהמדינה.
&nbsp
אם המצב הופך להיות שיהיה לו"ז, המוניות שירות יהפכו בעצם לתחבורה ציבורית לכל דבר ועניין, הבעיה הכי גדולה שלהם תהיה שכלי התחבורה הזה אינו נגיש (חוק נגישות), הם יצטרכו לבצע התאמות מבחינת כסאות גלגלים, כריזה ומסכים המציגים את התחנות. כל נהג יצטרך לעשות זאת עבור המונית שלו (אם היא שלו ואם הוא שוכר, ממי שהוא שוכר).
&nbsp
בקיצור, לא נראה לי שמהלך שכזה הולך לקרות בקלות יתרה וזה עוד בלי העניין של לסבסד פעילות שלהן בשבת.
 

25306yosef

New member
שאלה לי אליך olli3

וזה היה נכון אם הסבסוד היה קשור למספר הנוסעים.
הכסף שמשלמים לנהג או טוענים ברב קו הולך למדינה. המפעילות מקבלות תשלום על פי מספר הקילומטרים שהן מבצעות, לא על פי מספר הנוסעים או מספר הכרטיסים שהן מוכרות.
&nbsp
לגבי הפיסקה השנייה, 30 ש"ח זה סכום נמוך יותר מכמעט כל כרטיסיה שנמכרת ברוב מדינת ישראל. רק בכמה ערים קטנות, בעיקר בדרום ובצפון היו כרטיסיות שנמכרו בסכום שנמוך מ30 ש"ח. כך שעבור רוב המדינה, ההפסד בערך צבור אל מול ההפסד בכרטיסיה הוא קטן יותר. מודע לכך, שלא דובר על יתרונות של ערך צבור אל מול כרטיסיה ולהיפך, ראיתי לנכון לציין זאת.
שאלה לי אליך olli3
כתבת כבר פעמים רבות בשרשורים שונים בפורום שהכסף שמשלמים לנהג או טוענים ברב קו הולך למדינה והמפעילות מקבלות תשלום על פי......

אז ברצוני לשאול אותך מדוע ולמה אינני יכול לרכוש כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 50 ש"ח (הסכום הוא לצורך המחשה בלבד) ולהשתמש איתו לצורך נסיעה באוטובוס בכל קו וללא יוצא מן הכלל שעלות הנסיעה בו היא עד 50 ש"ח??? (כאשר אני מוכן לבלוע את ההפסד הכספי לטובת המדינה).

דוגמה:

אני קונה סתם כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 70 ש"ח (שוב, הסכום הוא לצורך המחשה בלבד). עם הכרטיס שעלותו 70 ש"ח אני מעוניין לנסוע באוטובוס מתל אביב לקרית שמונה (ושוב מדובר בדוגמה בלבד לצורך המחשה). ידוע לי שעלות הנסיעה מתל אביב לקרית שמונה היא פחות מ-70 ש"ח. מדוע אינני יכול להשתמש בכרטיס הרכבת ולמעשה לנצל אותו לצורך הנסיעה באוטובוס???

ומה אכפת למדינה / מפעיל התח"צ (מחק את המיותר) אם אני מוכן לשלם סכום הגבוה מהסכום הנדרש לתשלום עבור הנסיעה???
 

cesium

New member
התסריט שלך יהיה אפשרי כאשר הרכבת תתמוך בערך צבור

שאלה לי אליך olli3
כתבת כבר פעמים רבות בשרשורים שונים בפורום שהכסף שמשלמים לנהג או טוענים ברב קו הולך למדינה והמפעילות מקבלות תשלום על פי......

אז ברצוני לשאול אותך מדוע ולמה אינני יכול לרכוש כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 50 ש"ח (הסכום הוא לצורך המחשה בלבד) ולהשתמש איתו לצורך נסיעה באוטובוס בכל קו וללא יוצא מן הכלל שעלות הנסיעה בו היא עד 50 ש"ח??? (כאשר אני מוכן לבלוע את ההפסד הכספי לטובת המדינה).

דוגמה:

אני קונה סתם כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 70 ש"ח (שוב, הסכום הוא לצורך המחשה בלבד). עם הכרטיס שעלותו 70 ש"ח אני מעוניין לנסוע באוטובוס מתל אביב לקרית שמונה (ושוב מדובר בדוגמה בלבד לצורך המחשה). ידוע לי שעלות הנסיעה מתל אביב לקרית שמונה היא פחות מ-70 ש"ח. מדוע אינני יכול להשתמש בכרטיס הרכבת ולמעשה לנצל אותו לצורך הנסיעה באוטובוס???

ומה אכפת למדינה / מפעיל התח"צ (מחק את המיותר) אם אני מוכן לשלם סכום הגבוה מהסכום הנדרש לתשלום עבור הנסיעה???
התסריט שלך יהיה אפשרי כאשר הרכבת תתמוך בערך צבור
וכאשר יסיימו להטמיע את הערך הצבור בכל חברות האוטובוסים בכל הארץ. תוכל למלא כרטיס רב-קו ב50 ש"ח ערך-צבור, לנסוע ברכבת על סכום מסוים (עד ערך החוזה) ולנצל את ההפרש בשביל אוטובוסים או בפעם אחרת או לשכוח ממנו. מתי זה יקרה? ברכבת ישראל, זה היה אמור לקרות החודש.
 

25306yosef

New member
מה בכלל הקשר לרב-קו???

התסריט שלך יהיה אפשרי כאשר הרכבת תתמוך בערך צבור
וכאשר יסיימו להטמיע את הערך הצבור בכל חברות האוטובוסים בכל הארץ. תוכל למלא כרטיס רב-קו ב50 ש"ח ערך-צבור, לנסוע ברכבת על סכום מסוים (עד ערך החוזה) ולנצל את ההפרש בשביל אוטובוסים או בפעם אחרת או לשכוח ממנו. מתי זה יקרה? ברכבת ישראל, זה היה אמור לקרות החודש.
מה בכלל הקשר לרב-קו???
אני בכלל מדבר על הזכות לרכוש ממיטב כספי מסמך משפטי (כרטיס נסיעה מנייר) שבאמצעותו אני אוכל להוכיח את טענותי במעמד המפגש עם נהג האוטובוס.

כרטיס הרב-קו איננו מסמך משפטי ולמחזיק בו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן לכרטיס הרב-קו אין שום ערך משפטי, ובצדק!!!

אז אשאל שוב את השאלה בקצרה,

מדוע ולמה אינני יכול לרכוש ברכבת ישראל סתם (לצורך ביצוע התשלום) כרטיס נסיעה בודד מנייר בסכום של 20 ש"ח (כאמור לעייל, כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי) ולהשתמש איתו ולמעשה לנצל אותו לחלוטין לצורך נסיעה באוטובוס בסכום של 17 ש"ח???

ושוב, הסכומים שבהם נקבתי הם לצורך המחשה בלבד.
 

Bus Nerd

Active member
כי השנה היא 2016 ולא 1950

מה בכלל הקשר לרב-קו???
אני בכלל מדבר על הזכות לרכוש ממיטב כספי מסמך משפטי (כרטיס נסיעה מנייר) שבאמצעותו אני אוכל להוכיח את טענותי במעמד המפגש עם נהג האוטובוס.

כרטיס הרב-קו איננו מסמך משפטי ולמחזיק בו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן לכרטיס הרב-קו אין שום ערך משפטי, ובצדק!!!

אז אשאל שוב את השאלה בקצרה,

מדוע ולמה אינני יכול לרכוש ברכבת ישראל סתם (לצורך ביצוע התשלום) כרטיס נסיעה בודד מנייר בסכום של 20 ש"ח (כאמור לעייל, כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי) ולהשתמש איתו ולמעשה לנצל אותו לחלוטין לצורך נסיעה באוטובוס בסכום של 17 ש"ח???

ושוב, הסכומים שבהם נקבתי הם לצורך המחשה בלבד.
כי השנה היא 2016 ולא 1950
 

25306yosef

New member
רב-קו זה דבר פרמיטיבי ביותר מהמאה ה-14!!!

כי השנה היא 2016 ולא 1950
רב-קו זה דבר פרמיטיבי ביותר מהמאה ה-14!!!
וזאת מהסיבה שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! מאחר ואין כל אפשרות לשלם עבור הנסיעה באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי.

ואילו בכל המקומות שבהם ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים (רכבת, מטרונית, כרמלית) ניתן לשלם גם בכרטיסי אשראי. כך שבנסיבות העניין כרטיס הרב-קו הוא דבר פרמיטיבי ביותר ואילו כרטיסי הנייר זה הדבר המודרני ביותר. עבור כרטיסי הנייר ניתן כאמור לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ואילו עבור הנסיעה באוטובוס ניתן להשתמש אך ורק באמצעות שיטת תשלום שאבדה מהעולם ולמעשה קיימת כיום רק באוטובוסים (ובמוניות).

אם באמת התחבורה הציבורית בישראל היתה ברמה של שנת 2016, הנהגים לא היו עוסקים בכספים והיו מציבים בכל התחנות מכונות אוטומטיות כפי שיש במטרונית. המטרונית זה דבר מתקדם של שנת 2016 ואילו כל שאר האוטובוסים פועלים בשיטה פרמיטיבית מהמאה ה-14!!!
 

olli3

New member
מנהל
למה בכסף מזומן בלבד? התקדמנו, אפשר גם באשראי.

רב-קו זה דבר פרמיטיבי ביותר מהמאה ה-14!!!
וזאת מהסיבה שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! מאחר ואין כל אפשרות לשלם עבור הנסיעה באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי.

ואילו בכל המקומות שבהם ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים (רכבת, מטרונית, כרמלית) ניתן לשלם גם בכרטיסי אשראי. כך שבנסיבות העניין כרטיס הרב-קו הוא דבר פרמיטיבי ביותר ואילו כרטיסי הנייר זה הדבר המודרני ביותר. עבור כרטיסי הנייר ניתן כאמור לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ואילו עבור הנסיעה באוטובוס ניתן להשתמש אך ורק באמצעות שיטת תשלום שאבדה מהעולם ולמעשה קיימת כיום רק באוטובוסים (ובמוניות).

אם באמת התחבורה הציבורית בישראל היתה ברמה של שנת 2016, הנהגים לא היו עוסקים בכספים והיו מציבים בכל התחנות מכונות אוטומטיות כפי שיש במטרונית. המטרונית זה דבר מתקדם של שנת 2016 ואילו כל שאר האוטובוסים פועלים בשיטה פרמיטיבית מהמאה ה-14!!!
למה בכסף מזומן בלבד? התקדמנו, אפשר גם באשראי.
 

25306yosef

New member
זאת הונאה!!!

למה בכסף מזומן בלבד? התקדמנו, אפשר גם באשראי.
זאת הונאה!!!
קרא בבקשה עד הסוף:

כיום השימוש בכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! וזאת מאחר שתשלום עבור הנסיעה באוטובוס איננו אפשרי באמצעות כרטיסי אשראי ובחברות האוטובוסים אין מכונות אוטומטיות או קופות מאוישות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה ולכן לנוסע אין כל אפשרות לרכוש כרטיסי נסיעה עבור הנסיעה באוטובוס אלא באמצעות נהג האוטובוס ובאמצעות נהג האוטובוס בלבד ובתשלום במזומן בלבד!!!.

למחזיק בכרטיס הרב-קו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן במקרה של תקלה הוא נדרש ע"י הנהג לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד!!!

ולכן בנסיבות העניין טענתך שניתן לשלם בכרטיס אשראי היא הונאה אחת גדולה וזאת כאמור מאחר שבמקרה של תקלה למחזיק בכרטיס הרב-קו אין כל אפשרות להוכיח דבר במעמד המפגש עם נהג האוטובוס.
 

Bus Nerd

Active member
פעם שניה, תפסיק לצעוק

זאת הונאה!!!
קרא בבקשה עד הסוף:

כיום השימוש בכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! וזאת מאחר שתשלום עבור הנסיעה באוטובוס איננו אפשרי באמצעות כרטיסי אשראי ובחברות האוטובוסים אין מכונות אוטומטיות או קופות מאוישות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה ולכן לנוסע אין כל אפשרות לרכוש כרטיסי נסיעה עבור הנסיעה באוטובוס אלא באמצעות נהג האוטובוס ובאמצעות נהג האוטובוס בלבד ובתשלום במזומן בלבד!!!.

למחזיק בכרטיס הרב-קו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן במקרה של תקלה הוא נדרש ע"י הנהג לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד!!!

ולכן בנסיבות העניין טענתך שניתן לשלם בכרטיס אשראי היא הונאה אחת גדולה וזאת כאמור מאחר שבמקרה של תקלה למחזיק בכרטיס הרב-קו אין כל אפשרות להוכיח דבר במעמד המפגש עם נהג האוטובוס.
פעם שניה, תפסיק לצעוק
אתה יכול להטעין באשראי באתר רב קו אונליין, באפליקציית רב קו אונליין, באפליקציית hop-on, במכונות האוטומטיות בקו 1 וקו 189 של דן, במכונות האוטומטיות הפזורות בתחנות המרכזיות, ועוד. המכונות האלו יילכו ויתרבו, והאפליקציות האלו עובדות ועובדות טוב.
 
V

פעם שניה, תפסיק לצעוק
אתה יכול להטעין באשראי באתר רב קו אונליין, באפליקציית רב קו אונליין, באפליקציית hop-on, במכונות האוטומטיות בקו 1 וקו 189 של דן, במכונות האוטומטיות הפזורות בתחנות המרכזיות, ועוד. המכונות האלו יילכו ויתרבו, והאפליקציות האלו עובדות ועובדות טוב.
V
יש לא מעט מקומות שניתן להטעין בהם באשראי, ואם אתה חושש משימוש במזומן אז תטעין ב500 שקלים שיספיק גם למקרה שתתקלקל המכונה שקרובה לבייתך.
 

25306yosef

New member
האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת

V
יש לא מעט מקומות שניתן להטעין בהם באשראי, ואם אתה חושש משימוש במזומן אז תטעין ב500 שקלים שיספיק גם למקרה שתתקלקל המכונה שקרובה לבייתך.
האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת
אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון. ולמעשה גם לא אפשרית כלל.

אין לי כל עניין להתווכח עם נהגי האוטובוסים.
 

בישגד

New member
ומה קורה אם יש תקלה בכרטיס האשראי?

האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת
אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון. ולמעשה גם לא אפשרית כלל.

אין לי כל עניין להתווכח עם נהגי האוטובוסים.
ומה קורה אם יש תקלה בכרטיס האשראי?
למשל כשבאים לקנות כרטיס בודד ברכבת והמכונה שמוכרת כרטיסי נסיעה לא מצליחה לקרוא אותו, אולי היא צריכה להוציא כרטיס בחינם?
 

25306yosef

New member
כרטיס הרב-קו איננו כרטיס אשראי

ומה קורה אם יש תקלה בכרטיס האשראי?
למשל כשבאים לקנות כרטיס בודד ברכבת והמכונה שמוכרת כרטיסי נסיעה לא מצליחה לקרוא אותו, אולי היא צריכה להוציא כרטיס בחינם?
כרטיס הרב-קו איננו כרטיס אשראי
וכרטיס אשראי איננו ארנק אלקטרוני.

ולכן במקרה של תקלה אינך יכול לבצע את התשלום, אבל גם לא שילמת ולא חוייבת ולכן אינך יכול לבוא בטענות ולהלין לאף אחד. תקלות קורות וזה סביר. אבל לא סביר הדבר שנוסע שכבר שילם עבור הנסיעה יאלץ לשלם פעם נוספת ובמזומן בלבד. וזה ההבדל הגדול בין כרטיס אשראי לבין ארנק אלקטרוני שלא אמין כלל.

את התקלה האפשרית שעלולה להיות במכונות הכירטוס של הרכבת ניתן לעקוף בדרכים הבאות:

1. לקנות כרטיסים מראש.
2. ללכת למכונה אחרת (ו/או לתחנה אחרת).

לעומת זאת בכרטיס הרב-קו אתה כבר שילמת וחוייבת ולכן אתה צריך לנסוע "בחינם". אבל בפועל במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו הנוסע עלול להיות מחוייב בתשלום נוסף ולמרות שכבר שילם. אז אם היה אפשר לבצע את התשלום הנוסף באמצעות כרטיס אשראי אז ניחא, אבל הבעייה היא שעל הנוסע חלה החובה לבצע את התשלום הנוסף במזומן בלבד שכבר אבד מהעולם.
 

בישגד

New member
אפשר להחזיק עוד כרטיס לגיבוי

כרטיס הרב-קו איננו כרטיס אשראי
וכרטיס אשראי איננו ארנק אלקטרוני.

ולכן במקרה של תקלה אינך יכול לבצע את התשלום, אבל גם לא שילמת ולא חוייבת ולכן אינך יכול לבוא בטענות ולהלין לאף אחד. תקלות קורות וזה סביר. אבל לא סביר הדבר שנוסע שכבר שילם עבור הנסיעה יאלץ לשלם פעם נוספת ובמזומן בלבד. וזה ההבדל הגדול בין כרטיס אשראי לבין ארנק אלקטרוני שלא אמין כלל.

את התקלה האפשרית שעלולה להיות במכונות הכירטוס של הרכבת ניתן לעקוף בדרכים הבאות:

1. לקנות כרטיסים מראש.
2. ללכת למכונה אחרת (ו/או לתחנה אחרת).

לעומת זאת בכרטיס הרב-קו אתה כבר שילמת וחוייבת ולכן אתה צריך לנסוע "בחינם". אבל בפועל במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו הנוסע עלול להיות מחוייב בתשלום נוסף ולמרות שכבר שילם. אז אם היה אפשר לבצע את התשלום הנוסף באמצעות כרטיס אשראי אז ניחא, אבל הבעייה היא שעל הנוסע חלה החובה לבצע את התשלום הנוסף במזומן בלבד שכבר אבד מהעולם.
אפשר להחזיק עוד כרטיס לגיבוי
ולהשתמש בו עד שמסדרים את השני שהתקלקל ואת כולם לטעון באשראי כמובן.
&nbsp
כמה עשרות שקלים בודדים ברב־קו (שלא נעלמים לשום מקום) זה לא כל כך נורא, בטח בהשוואה לכך שאהובותיך חברות האשראי נוהגות לעשוק (או לפחות מנסות) מרוב הלקוחות דמי שימוש חודשיים שסתם הולכים לכיסן, כאילו שהעמלה מעסקאות לא מספיקה להן.
 

25306yosef

New member
דמי השימוש החודשיים שווים כל אגורה!!!

אפשר להחזיק עוד כרטיס לגיבוי
ולהשתמש בו עד שמסדרים את השני שהתקלקל ואת כולם לטעון באשראי כמובן.
&nbsp
כמה עשרות שקלים בודדים ברב־קו (שלא נעלמים לשום מקום) זה לא כל כך נורא, בטח בהשוואה לכך שאהובותיך חברות האשראי נוהגות לעשוק (או לפחות מנסות) מרוב הלקוחות דמי שימוש חודשיים שסתם הולכים לכיסן, כאילו שהעמלה מעסקאות לא מספיקה להן.
דמי השימוש החודשיים שווים כל אגורה!!!
התמורה שאתה מקבל מכרטיס האשראי שווה הרבה הרבה יותר מדמי השימוש החודשיים. ואני אגב לא משלם דמי שימוש חודשיים.

רק תחשוב שאתה מסתובב עם כרטיס אשראי אחד או שניים ומשלם באמצעותם את כל התשלומים ואתה לא צריך להתהלך עם כסף מזומן שכבר אבד מהעולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה