מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
הולכים לקיבוץ אחר...

אהבתי את ההתחכמויות, לא חשבתי על זה, ולכן אשדרג את השאלות:
1) מה קורה לו מדובר בקיבוץ ויש בסך הכל סופר אחד ללא מתחרים? ונצא מנקודת הנחה שאתה לא זוכה ליחס מקומבן... האם תוותר על הקניה רק כדי לא לקנות במזומן? האם על בעל הסופר לתת לך את הקניות בחינם כי האדון הנכבד לא רוצה להחזיק בכסף מזומן?
וכדי למנוע התחכמות עתידית, נניח ומדובר באדם מבוגר שלא יודע להזמין קניות באינטרנט ואין מי שיזמין לו.
&nbsp
2) נניח שהבן אדם גר במצפה רמון והתחנה המרכזית הקרובה ביותר לביתו היא מעל שעה נסיעה - האפשרות הזאת ריאלית בעיניך?! או בקיבוץ מבודד כלשהו שעובר בו קו פעם ביום?
ומה אילו מדובר באזרח שמעת לעת צריך לעשות נסיעות מזדמנות לכל מני מקומות שונים ומשונים - עליו, לדעתך, לרכוש כרטיס נסיעה לכל מקום בארץ רק כדי שליתר ביטחון אם וכאשר ירצה לנסוע לא יוכל, רחמנא ליצלן, להשתמש בדבר הארור הזה שנקרא, אני מפחד להעלות את זה על המקלדת... כ...כ...כס....כסף מזומן??.. (פיו, אמרתי את זה...)
&nbsp
אנא תשובותיך. :)
הולכים לקיבוץ אחר...
או שהולכים מהקיבוץ אל העיר הגדולה ושם אתה כבר מסודר. אני לא נוהג לבקר בקיבוצים ואם אני מגיע לקיבוץ אז יש ברשותי רכב ולכן אין לי כל בעיה לנסוע לקיבוץ אחר או לעיר הגדולה או לאיזו תחנת דלק בצדי הדרך.

ואני אכן אוותר על כל קניה ורק כדי לא להשתמש בכסף מזומן. ואין לי כל בעיה עם זה למעט באוטובוסים (ובמוניות) שבהם אני נמנע מלהשתמש. אני מתגורר בקריות ושם יש כיום מטרונית וגם רכבת, כך שאין לי כל בעיה להימנע מנסיעה באוטובוסים. גם אם יבטלו בעתיד את המטרונית אני אצליח להסתדר בלעדיה.

בעל הסופר (במידה וזה סופר פרטי) יכול לבצע מכירה בהקפה או לחילופין לקחת את פרטי כרטיס האשראי שלי ולבצע חיוב ידני לאחר שהתקלה תתוקן. ומשכך הוא לא צריך לתת לי את המוצרים בחינם. אני גם לא דורש לקבל את המוצרים בחינם ואין לי כל טענה נגד בעל הסופר או נגד כל גורם אחר.

לגבי שאלה מספר 2,

אם לאדם מאוד חשוב לשלם באמצעות כרטיס אשראי ורק באמצעות כרטיס אשראי, אז הוא ייסע גם לצרפת בשביל לרכוש את כרטיסי הנסיעה...

ובאשר לנסיעות מזדמנות, אפשר להנפיק כרטיסי נסיעה לפי מחיר ו/או לפי קוד (כמו שהיה פעם בקואופרטיב אגד) ואז ניתן לרכוש כמות של כרטיסי נסיעה לפי ההערכה של הנסיעות הצפויות.

האם יש שאלות נוספות?
 
ובכן...

הולכים לקיבוץ אחר...
או שהולכים מהקיבוץ אל העיר הגדולה ושם אתה כבר מסודר. אני לא נוהג לבקר בקיבוצים ואם אני מגיע לקיבוץ אז יש ברשותי רכב ולכן אין לי כל בעיה לנסוע לקיבוץ אחר או לעיר הגדולה או לאיזו תחנת דלק בצדי הדרך.

ואני אכן אוותר על כל קניה ורק כדי לא להשתמש בכסף מזומן. ואין לי כל בעיה עם זה למעט באוטובוסים (ובמוניות) שבהם אני נמנע מלהשתמש. אני מתגורר בקריות ושם יש כיום מטרונית וגם רכבת, כך שאין לי כל בעיה להימנע מנסיעה באוטובוסים. גם אם יבטלו בעתיד את המטרונית אני אצליח להסתדר בלעדיה.

בעל הסופר (במידה וזה סופר פרטי) יכול לבצע מכירה בהקפה או לחילופין לקחת את פרטי כרטיס האשראי שלי ולבצע חיוב ידני לאחר שהתקלה תתוקן. ומשכך הוא לא צריך לתת לי את המוצרים בחינם. אני גם לא דורש לקבל את המוצרים בחינם ואין לי כל טענה נגד בעל הסופר או נגד כל גורם אחר.

לגבי שאלה מספר 2,

אם לאדם מאוד חשוב לשלם באמצעות כרטיס אשראי ורק באמצעות כרטיס אשראי, אז הוא ייסע גם לצרפת בשביל לרכוש את כרטיסי הנסיעה...

ובאשר לנסיעות מזדמנות, אפשר להנפיק כרטיסי נסיעה לפי מחיר ו/או לפי קוד (כמו שהיה פעם בקואופרטיב אגד) ואז ניתן לרכוש כמות של כרטיסי נסיעה לפי ההערכה של הנסיעות הצפויות.

האם יש שאלות נוספות?
ובכן...
לבן אדם שמסוגל לנסוע מאות ק"מ בשביל לקנות כרטיס נסיעה באשראי (אפילו לצרפת) אין לי עוד שאלות. הבנתי עם מי יש לי עסק.
&nbsp
מאחל לך כל טוב! :)
 
מי שמשלם היום עמלות שורה צריך להדביק לעצמו את המילה פרייאר

קבלות אינן יכולות לשמש כהוכחה בעת המפגש עם נהג האוטובוס
קבלות אמנם יכולות לשמש כהוכחה וכראייה בתחנות השירות, אבל לא בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן טענתך לעניין הקבלות איננה רלוונטית כלל.

לעניין מכונות אוטומטיות (או קופות מאוישות) לצורך מכירת כרטיסי נסיעה, ואני חוזר ומדגיש שאני מתכוון למכונות אוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה בודדים כפי שיש בכרמלית וברכבת ישראל,

אפשר להתקין מכונות שכאלה בתחנות המרכזיות, הדבר אינו דורש אישורים ורשיונות מיוחדים מהרשויות המקומיות. ובכלל, אם הכסף הולך למשרד התחבורה ולא למפעיל התח"צ, אז די והותר במכונות מסוג אחד שיהיו טובות לכל המפעילים בכל הארץ.

לעניין השימוש שלי במילה מטרונית, כשאני משתמש במילה מטרונית אני מתכוון לאוטובוסים שבהם הנהגים עוסקים בנהיגה בלבד ולא בענייני כספים ובאוטובוסים שכאלה רכישת הכרטיסים מתבצעת במכונות אוטומטיות מחוץ לאוטובוס. אין כוונתי לסוג האוטובוס ובוודאי שלא לאוטובוסים רבי קיבולת.

לעניין הצמצום בשימוש בנייר, אני מסכים שכדאי לצמצם את השימוש בנייר, אבל רק כאשר יהיה אפשרי במקרה של תקלה מכל סוג שהוא לשלם לנהג בכרטיס אשראי או לחילופין לאפשר לנוסע לנסוע "ללא תשלום". כל עוד זה לא קיים ובמקרה של תקלה הנוסע נדרש ולמעשה מחוייב לשלם לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד, אין לצמצם את השימוש בכרטיסי הנייר.

לעניין "אתה לא יכול לחייב את כולם לשלם באשראי...", אין לי כל עניין לחייב את כולם לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אלא לאפשר לי וגם למשתמשי תח"צ נוספים לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי כפי שקיים כיום בכל בית עסק המכבד את עצמו ואת לקוחותיו. מה שקורה כיום באוטובוסים בישראל זה שאין כל אפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולמעשה אין בכלל מכונות אוטומטיות ו/או קופות מאוישות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה ולמעשה אפשרות התשלום כיום היא רק לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד. מה שמראה על היחס והזלזול של מפעילי התח"צ למשתמשים בתח"צ. שים לב שכיום ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי כמעט בכל מקום למעט אוטובוסים ומוניות.

ומדוע ולמה אתה כל כך מתלהב מהdebit card?

הdebit card איננו כרטיס אשראי כלל אלא כרטיס לחיוב מיידי. כלומר, אתה מבצע עיסקה בdebit card ומחויב בחשבון הבנק לאחר יום עסקים אחד. מה בכלל היתרון בdebit card? תחשוב שעבור השימוש בdebit card ירשמו לך 30 שורות חיוב בחשבון הבנק והבנק יחייב אותך בעמלת רישום פעולה בחשבון הבנק בגין כל 30 החיובים בחודש בdebit card. אז מה בכלל היתרון בכרטיס הזה? כיום אתה מחוייב בכרטיס אשראי אמיתי פעם אחת בחודש בגין כלל העיסקאות שביצעת בחודש הקודם, כלומר שורה אחת בלבד בשבון הבנק עבור כל כרטיס אשראי.

ושוב, אפשר להתקין בכל התחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה כפי שיש כיום בכרמלית וברכבת ישראל.

לעניין הרב-קו, אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון.
מי שמשלם היום עמלות שורה צריך להדביק לעצמו את המילה פרייאר
על הפנים.
 

Bus Nerd

Active member
שלושה דברים

קבלות אינן יכולות לשמש כהוכחה בעת המפגש עם נהג האוטובוס
קבלות אמנם יכולות לשמש כהוכחה וכראייה בתחנות השירות, אבל לא בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן טענתך לעניין הקבלות איננה רלוונטית כלל.

לעניין מכונות אוטומטיות (או קופות מאוישות) לצורך מכירת כרטיסי נסיעה, ואני חוזר ומדגיש שאני מתכוון למכונות אוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה בודדים כפי שיש בכרמלית וברכבת ישראל,

אפשר להתקין מכונות שכאלה בתחנות המרכזיות, הדבר אינו דורש אישורים ורשיונות מיוחדים מהרשויות המקומיות. ובכלל, אם הכסף הולך למשרד התחבורה ולא למפעיל התח"צ, אז די והותר במכונות מסוג אחד שיהיו טובות לכל המפעילים בכל הארץ.

לעניין השימוש שלי במילה מטרונית, כשאני משתמש במילה מטרונית אני מתכוון לאוטובוסים שבהם הנהגים עוסקים בנהיגה בלבד ולא בענייני כספים ובאוטובוסים שכאלה רכישת הכרטיסים מתבצעת במכונות אוטומטיות מחוץ לאוטובוס. אין כוונתי לסוג האוטובוס ובוודאי שלא לאוטובוסים רבי קיבולת.

לעניין הצמצום בשימוש בנייר, אני מסכים שכדאי לצמצם את השימוש בנייר, אבל רק כאשר יהיה אפשרי במקרה של תקלה מכל סוג שהוא לשלם לנהג בכרטיס אשראי או לחילופין לאפשר לנוסע לנסוע "ללא תשלום". כל עוד זה לא קיים ובמקרה של תקלה הנוסע נדרש ולמעשה מחוייב לשלם לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד, אין לצמצם את השימוש בכרטיסי הנייר.

לעניין "אתה לא יכול לחייב את כולם לשלם באשראי...", אין לי כל עניין לחייב את כולם לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אלא לאפשר לי וגם למשתמשי תח"צ נוספים לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי כפי שקיים כיום בכל בית עסק המכבד את עצמו ואת לקוחותיו. מה שקורה כיום באוטובוסים בישראל זה שאין כל אפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולמעשה אין בכלל מכונות אוטומטיות ו/או קופות מאוישות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה ולמעשה אפשרות התשלום כיום היא רק לנהג האוטובוס ובמזומן בלבד. מה שמראה על היחס והזלזול של מפעילי התח"צ למשתמשים בתח"צ. שים לב שכיום ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי כמעט בכל מקום למעט אוטובוסים ומוניות.

ומדוע ולמה אתה כל כך מתלהב מהdebit card?

הdebit card איננו כרטיס אשראי כלל אלא כרטיס לחיוב מיידי. כלומר, אתה מבצע עיסקה בdebit card ומחויב בחשבון הבנק לאחר יום עסקים אחד. מה בכלל היתרון בdebit card? תחשוב שעבור השימוש בdebit card ירשמו לך 30 שורות חיוב בחשבון הבנק והבנק יחייב אותך בעמלת רישום פעולה בחשבון הבנק בגין כל 30 החיובים בחודש בdebit card. אז מה בכלל היתרון בכרטיס הזה? כיום אתה מחוייב בכרטיס אשראי אמיתי פעם אחת בחודש בגין כלל העיסקאות שביצעת בחודש הקודם, כלומר שורה אחת בלבד בשבון הבנק עבור כל כרטיס אשראי.

ושוב, אפשר להתקין בכל התחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות לצורך רכישת כרטיסי נסיעה כפי שיש כיום בכרמלית וברכבת ישראל.

לעניין הרב-קו, אני חוזר ומדגיש שוב שכרטיס הרב-קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד וזאת מאחר ובמקרה של תקלה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס ולכן הנהג עלול לבקש ממנו לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן האפשרות להשתמש בכרטיס הרב-קו היא בטלה ומבוטלת ולא באה בחשבון.
שלושה דברים
אני לא מתכוון להתייחס לכל מה שאמרת כאן כי זה כמו לדבר לקיר.
&nbsp
רק אציין: כשלכל אזרח בעל חשבון בנק יהיה debit card, גם אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם באשראי (מסיבות כלכליות שונות) יוכלו לשלם באמצעות כרטיס אלקטרוני ולא באמצעות מזומן, וזה יפחית את השימוש במזומן, מה שכנראה טוב לכולנו.
&nbsp
ודבר נוסף, כל עוד כרטיסי chip&pin לא פופולריים בארץ וישראלים לא מורגלים בשימוש שלהם, אי אפשר להטמיע תשלום בכרטיס אשראי באוטובוסים. לא משנה כמה תתעקש.
&nbsp
דבר אחרון: תתמוד ותגיע למאה ה21 ותבין שלקנות כרטיס נסיעה *מנייר* זה דבר מיושן שבכל העולם לאט לאט יוצא משימוש, כי לכרטיסים חכמים יש יתרונות רבים ולנייר חסרונות רבים. עידן הכרטיסיות מנייר שהנהג מנקב עבר וחלף לו, וכרטיסים מנייר עם פס מגנטי שמתקפים במכונות תיקוף על האוטובוס (כמו בורשה) בעייתים ביותר מהמון סיבות (שהייתי מפרט אבל אתה תמשיך להתעקש לא משנה מה יגידו לך ולהתעלם מעובדות, אז אני כאן סיימתי את השיחה)
 

25306yosef

New member
הדבר המיושן זה כסף מזומן והחובה העיקשת להשתמש בו

שלושה דברים
אני לא מתכוון להתייחס לכל מה שאמרת כאן כי זה כמו לדבר לקיר.
&nbsp
רק אציין: כשלכל אזרח בעל חשבון בנק יהיה debit card, גם אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם באשראי (מסיבות כלכליות שונות) יוכלו לשלם באמצעות כרטיס אלקטרוני ולא באמצעות מזומן, וזה יפחית את השימוש במזומן, מה שכנראה טוב לכולנו.
&nbsp
ודבר נוסף, כל עוד כרטיסי chip&pin לא פופולריים בארץ וישראלים לא מורגלים בשימוש שלהם, אי אפשר להטמיע תשלום בכרטיס אשראי באוטובוסים. לא משנה כמה תתעקש.
&nbsp
דבר אחרון: תתמוד ותגיע למאה ה21 ותבין שלקנות כרטיס נסיעה *מנייר* זה דבר מיושן שבכל העולם לאט לאט יוצא משימוש, כי לכרטיסים חכמים יש יתרונות רבים ולנייר חסרונות רבים. עידן הכרטיסיות מנייר שהנהג מנקב עבר וחלף לו, וכרטיסים מנייר עם פס מגנטי שמתקפים במכונות תיקוף על האוטובוס (כמו בורשה) בעייתים ביותר מהמון סיבות (שהייתי מפרט אבל אתה תמשיך להתעקש לא משנה מה יגידו לך ולהתעלם מעובדות, אז אני כאן סיימתי את השיחה)
הדבר המיושן זה כסף מזומן והחובה העיקשת להשתמש בו
אין כל צורך להטמיע תשלום בכרטיס אשראי באוטובוסים.

מספיק בהחלט למכור כרטיסי נסיעה בודדים בתחנות המרכזיות ובמקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו שולפים את כרטיס הנייר ומנצלים אותו. לחילופין עומדת האפשרות לאפשר לנוסע לנסוע "בחינם" במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו.

ובכל מקרה צריך לבטל את העיסוק של נהגי האוטובוסים בכספים.

לעניין הchip&pin,

כל כרטיסי האשראי החדשים המונפקים כיום הינם בעלי צ'יפ והטכנולוגיה כבר קיימת, כך שאין כל בעייה להתחיל בשימוש כבר היום. ומי שאין לו כיום כרטיס אשראי מכל סיבה שהיא, אז זה בכלל לא מעניין אותו ולא צריך להפריע לו מאחר והוא ימשיך להשתמש בשיטה הישנה שכבר אבדה מהעולם.
 

cesium

New member
האם בכלל יש צורך בכרטיסי debit בתח"צ בישראל?

שלושה דברים
אני לא מתכוון להתייחס לכל מה שאמרת כאן כי זה כמו לדבר לקיר.
&nbsp
רק אציין: כשלכל אזרח בעל חשבון בנק יהיה debit card, גם אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם באשראי (מסיבות כלכליות שונות) יוכלו לשלם באמצעות כרטיס אלקטרוני ולא באמצעות מזומן, וזה יפחית את השימוש במזומן, מה שכנראה טוב לכולנו.
&nbsp
ודבר נוסף, כל עוד כרטיסי chip&pin לא פופולריים בארץ וישראלים לא מורגלים בשימוש שלהם, אי אפשר להטמיע תשלום בכרטיס אשראי באוטובוסים. לא משנה כמה תתעקש.
&nbsp
דבר אחרון: תתמוד ותגיע למאה ה21 ותבין שלקנות כרטיס נסיעה *מנייר* זה דבר מיושן שבכל העולם לאט לאט יוצא משימוש, כי לכרטיסים חכמים יש יתרונות רבים ולנייר חסרונות רבים. עידן הכרטיסיות מנייר שהנהג מנקב עבר וחלף לו, וכרטיסים מנייר עם פס מגנטי שמתקפים במכונות תיקוף על האוטובוס (כמו בורשה) בעייתים ביותר מהמון סיבות (שהייתי מפרט אבל אתה תמשיך להתעקש לא משנה מה יגידו לך ולהתעלם מעובדות, אז אני כאן סיימתי את השיחה)
האם בכלל יש צורך בכרטיסי debit בתח"צ בישראל?
נראה שהעולם נע לכיוון של תשלום באמצעות פלאפון/שעון/לביש אחר. אאל"ט, התקן הקיים של הרב-קו כבר תומך בNFC ובcontactless. אולי מוטב יהיה לשמור עליו, וליצור ממשק NFC שיוכל לשלם באמצעות הפלאפון. זה ישמור על רוב יתרונות האשראי (אין צורך בטעינה, זמין לרוב הציבור וגם לתיירים שיצטרכו רק להוריד אפליקציה), ועל רוב יתרונות הכרטיס היעודי (שימוש בחוזים ושאר מידע יחודי לתח"צ) אבל לא יצריך להחליף ולידטורים. אפשרות אחרת היא להשתמש בטכלונוגיה היעודית של Hop-On, שגם עובדת דרך הפלאפון אבל איני מכיר מעבר לתיאור באתר שלהם.

מה חסר כאן?
* אנונימיות
* תשלום כאשר אין חיבור
* תחליף לתשלום בכסף, בדומה לאפשרות לשימוש באשראי באורבניות.

את הראשון ושני עדיף לספק ע"י הרב-קו הקיים. אולי גם את השלישי, אם יתחילו למכור רבי-קו אנונימיים בכל קיוסק. וגם אם לא, לא בטוח שיש להתאמץ ליישם אשראי contactless בתח"צ רק בשביל האחרון.
 

25306yosef

New member
אין שום יתרון לכרטיסי ה-debit

האם בכלל יש צורך בכרטיסי debit בתח"צ בישראל?
נראה שהעולם נע לכיוון של תשלום באמצעות פלאפון/שעון/לביש אחר. אאל"ט, התקן הקיים של הרב-קו כבר תומך בNFC ובcontactless. אולי מוטב יהיה לשמור עליו, וליצור ממשק NFC שיוכל לשלם באמצעות הפלאפון. זה ישמור על רוב יתרונות האשראי (אין צורך בטעינה, זמין לרוב הציבור וגם לתיירים שיצטרכו רק להוריד אפליקציה), ועל רוב יתרונות הכרטיס היעודי (שימוש בחוזים ושאר מידע יחודי לתח"צ) אבל לא יצריך להחליף ולידטורים. אפשרות אחרת היא להשתמש בטכלונוגיה היעודית של Hop-On, שגם עובדת דרך הפלאפון אבל איני מכיר מעבר לתיאור באתר שלהם.

מה חסר כאן?
* אנונימיות
* תשלום כאשר אין חיבור
* תחליף לתשלום בכסף, בדומה לאפשרות לשימוש באשראי באורבניות.

את הראשון ושני עדיף לספק ע"י הרב-קו הקיים. אולי גם את השלישי, אם יתחילו למכור רבי-קו אנונימיים בכל קיוסק. וגם אם לא, לא בטוח שיש להתאמץ ליישם אשראי contactless בתח"צ רק בשביל האחרון.
אין שום יתרון לכרטיסי ה-debit
ההבדל היחידי בין כרטיס ה-debit לבין כרטיס אשראי הוא בכך שהdebit הוא כרטיס חיוב מיידי, כלומר, אתה מחויב ביום העסקים הבנקאי הקרוב שאחרי היום שבו בוצעה העיסקה ובעל העסק מקבל את הכסף עבור העיסקה יום אחרי. אין אשראי בdebit.

בכרטיס אשראי החיוב מתבצע פעם בחודש עבור כלל העיסקאות שבוצעו בחודש הקודם ובעל העסק מקבל את כל הכסף פעם בחודש עבור כלל העיסקאות שבוצעו בחודש הקודם.

בכרטיס הdebit אין הטבות ומתנות מפנקות ללקוחות המועדפים ולמעשה כרטיס הdebit הוא כמו כסף מזומן רק בפורמט אחר. אני קראתי את כל הספרות המקצועית של בנק ישראל ושל הרשות להגבלים עסקיים בעניין הdebit וכל מה שכתוב שם בעניין הרווח למחזיק כרטיס הdebit זה חרטא ברטא.

אז מה בדיוק היתרון למחזיק כרטיס ה-debit?
 

cesium

New member
התכוונתי למערכת כמו בלונדון עם כרטיסי אשראי contactless

אין שום יתרון לכרטיסי ה-debit
ההבדל היחידי בין כרטיס ה-debit לבין כרטיס אשראי הוא בכך שהdebit הוא כרטיס חיוב מיידי, כלומר, אתה מחויב ביום העסקים הבנקאי הקרוב שאחרי היום שבו בוצעה העיסקה ובעל העסק מקבל את הכסף עבור העיסקה יום אחרי. אין אשראי בdebit.

בכרטיס אשראי החיוב מתבצע פעם בחודש עבור כלל העיסקאות שבוצעו בחודש הקודם ובעל העסק מקבל את כל הכסף פעם בחודש עבור כלל העיסקאות שבוצעו בחודש הקודם.

בכרטיס הdebit אין הטבות ומתנות מפנקות ללקוחות המועדפים ולמעשה כרטיס הdebit הוא כמו כסף מזומן רק בפורמט אחר. אני קראתי את כל הספרות המקצועית של בנק ישראל ושל הרשות להגבלים עסקיים בעניין הdebit וכל מה שכתוב שם בעניין הרווח למחזיק כרטיס הdebit זה חרטא ברטא.

אז מה בדיוק היתרון למחזיק כרטיס ה-debit?
התכוונתי למערכת כמו בלונדון עם כרטיסי אשראי contactless
שאפשר להתשמש בהם ישירות בתח"צ [ואין שם צורך בכרטיס יעודי כמו הרב-קו/Oyster ברב המקרים]. כרטיסים כאלו נוטים להיות debit בגלל העמלות. כמו שכתבתי, אני לא בטוח שיש טעם לעשות מערכת כזו בתח"צ בארץ בעידן שאחרי הרב-קו. אולי יהיה מוטב לעבור ישירות למערכת תשלום מבוססת פלאפון/אביזר לביש אחר/ (בסגנון Apple Pay) ולהשאיר את הרב-קו בתור גיבוי, לאלו שלא רוצים/יכולים להסתדר עם פלאפון או מעוניינים באנונימיות.

במערכות כאלו, המשתמש יוכל להיכנס לאוטובוס ואז להיות מחוייב אוטומטית בלי אפילו להוציא כרטיס. אלא אם מראש קנה באפליקציה חוזה מסוג חופשי-X. יהיה אפשר לנהל את החוזים באפילקצייה - אבל לא יהיה צורך לטעון מראש כרטיס.
 

25306yosef

New member
אם הם מתקמצנים על העמלות,

התכוונתי למערכת כמו בלונדון עם כרטיסי אשראי contactless
שאפשר להתשמש בהם ישירות בתח"צ [ואין שם צורך בכרטיס יעודי כמו הרב-קו/Oyster ברב המקרים]. כרטיסים כאלו נוטים להיות debit בגלל העמלות. כמו שכתבתי, אני לא בטוח שיש טעם לעשות מערכת כזו בתח"צ בארץ בעידן שאחרי הרב-קו. אולי יהיה מוטב לעבור ישירות למערכת תשלום מבוססת פלאפון/אביזר לביש אחר/ (בסגנון Apple Pay) ולהשאיר את הרב-קו בתור גיבוי, לאלו שלא רוצים/יכולים להסתדר עם פלאפון או מעוניינים באנונימיות.

במערכות כאלו, המשתמש יוכל להיכנס לאוטובוס ואז להיות מחוייב אוטומטית בלי אפילו להוציא כרטיס. אלא אם מראש קנה באפליקציה חוזה מסוג חופשי-X. יהיה אפשר לנהל את החוזים באפילקצייה - אבל לא יהיה צורך לטעון מראש כרטיס.
אם הם מתקמצנים על העמלות,
אז שילכו לחפש להם את הלקוחות הפראיירים שיסכימו להחזיק את כרטיסי ה-debit שהם למעשה כסף מזומן לכל דבר ועניין רק בפורמט שונה.

אני לא מתכוון להחזיק את כרטיס ה-debit מאחר והוא לא יותר מאשר כסף מזומן בפורמט דיגיטלי. כרטיס ה-debit איננו כרטיס אשראי והוא לא מעניק למחזיקיו שום יתרון.

ואני לא מתכוון להיות לקוח של בית עסק שיסרב לכבד כרטיס אשראי אמיתי בגלל העמלות. כנ"ל גם לגבי תחבורה ציבורית. מי שמסרב לכבד כרטיס אשראי אני עושה לו שלום והולך אל בית העסק המתחרה...

לגבי כל שאר הדברים שכתבת אני מסכים איתך. רק חבל שלא ניתן לשלם כיום עבור הנסיעה באוטובוסים באמצעות הטלפון הסלולרי.
 

olli3

New member
מנהל
בהמשך לתשובה שלעיל, זה מתכונן לקרות אבל בתוך המטרופולין

שאלה לי אליך olli3
כתבת כבר פעמים רבות בשרשורים שונים בפורום שהכסף שמשלמים לנהג או טוענים ברב קו הולך למדינה והמפעילות מקבלות תשלום על פי......

אז ברצוני לשאול אותך מדוע ולמה אינני יכול לרכוש כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 50 ש"ח (הסכום הוא לצורך המחשה בלבד) ולהשתמש איתו לצורך נסיעה באוטובוס בכל קו וללא יוצא מן הכלל שעלות הנסיעה בו היא עד 50 ש"ח??? (כאשר אני מוכן לבלוע את ההפסד הכספי לטובת המדינה).

דוגמה:

אני קונה סתם כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 70 ש"ח (שוב, הסכום הוא לצורך המחשה בלבד). עם הכרטיס שעלותו 70 ש"ח אני מעוניין לנסוע באוטובוס מתל אביב לקרית שמונה (ושוב מדובר בדוגמה בלבד לצורך המחשה). ידוע לי שעלות הנסיעה מתל אביב לקרית שמונה היא פחות מ-70 ש"ח. מדוע אינני יכול להשתמש בכרטיס הרכבת ולמעשה לנצל אותו לצורך הנסיעה באוטובוס???

ומה אכפת למדינה / מפעיל התח"צ (מחק את המיותר) אם אני מוכן לשלם סכום הגבוה מהסכום הנדרש לתשלום עבור הנסיעה???
בהמשך לתשובה שלעיל, זה מתכונן לקרות אבל בתוך המטרופולין
ולא בין מטרופולינים. כך שתוכל לרכוש כרטיס שיהיה תקף למשך 90 דקות לנסיעות כמו שקיים באוטובוסים רק שישלב גם רכבות. במקום אינספור קודי נסיעה יהיו קודי נסיעה אחידים לכל טבעת במטרופולין ובין הטבעות כמובן.
&nbsp
אבל, הכל יהיה רק ברב קו. כרטיס בודד יקנה נסיעה רק לנסיעה אחת, למקטע דרך אחד וללא החלפות. החלפת רכבות תתאפשר כמו כיום, זה החריג היחיד.
 

25306yosef

New member
אתה טוען שוב ושוב שהכסף הולך למשרד התחבורה....

בהמשך לתשובה שלעיל, זה מתכונן לקרות אבל בתוך המטרופולין
ולא בין מטרופולינים. כך שתוכל לרכוש כרטיס שיהיה תקף למשך 90 דקות לנסיעות כמו שקיים באוטובוסים רק שישלב גם רכבות. במקום אינספור קודי נסיעה יהיו קודי נסיעה אחידים לכל טבעת במטרופולין ובין הטבעות כמובן.
&nbsp
אבל, הכל יהיה רק ברב קו. כרטיס בודד יקנה נסיעה רק לנסיעה אחת, למקטע דרך אחד וללא החלפות. החלפת רכבות תתאפשר כמו כיום, זה החריג היחיד.
אתה טוען שוב ושוב שהכסף הולך למשרד התחבורה....
אבל לא מסוגל להסביר מדוע ולמה אין באפשרותי לרכוש כרטיס נסיעה ברכבת ישראל בסכום של 20 ש"ח ולנצל אותו לחלוטין לצורך נסיעה באוטובוס בסכום של 17 ש"ח (להפסיד 3 ש"ח).

אם באמת הכסף הולך למשרד התחבורה, אז מדוע ולמה לא ניתן עם כרטיסים של הרכבת להשתמש באוטובוס???

הרי הנוסע למעשה לא מרוויח דבר למעט הרווח מכך שהתשלום עבור כרטיסי הרכבת מבוצע בכרטיס אשראי (דבר שאיננו אפשרי כלל באוטובוסים בהם התשלום הוא במזומן בלבד!!!). אז אם הכסף הולך למשרד התחבורה, אז למה לא ניתן עם כרטיסים שנרכשו אצל מפעיל א' להשתמש אצל מפעיל ב'??? (לעניין מפעיל א' הכוונה היא לרכבת ישראל שרק לה יש מערכת כירטוס משוכללת ביותר שהיא גם כלל ארצית).

אם הכסף הולך למשרד התחבורה אז לא צריך להיות שום הבדל בין המפעילים השונים והכל צריך להיות אחיד עם כירטוס אחיד. לעניין כירטוס אחיד, הכוונה לאפשרות לרכוש מסמכים משפטיים (כרטיסי נסיעה מנייר).
 

cesium

New member
כמה שאלות

בהמשך לתשובה שלעיל, זה מתכונן לקרות אבל בתוך המטרופולין
ולא בין מטרופולינים. כך שתוכל לרכוש כרטיס שיהיה תקף למשך 90 דקות לנסיעות כמו שקיים באוטובוסים רק שישלב גם רכבות. במקום אינספור קודי נסיעה יהיו קודי נסיעה אחידים לכל טבעת במטרופולין ובין הטבעות כמובן.
&nbsp
אבל, הכל יהיה רק ברב קו. כרטיס בודד יקנה נסיעה רק לנסיעה אחת, למקטע דרך אחד וללא החלפות. החלפת רכבות תתאפשר כמו כיום, זה החריג היחיד.
כמה שאלות
א. האם אפשר יהיה לתקף כרטיס אוטובוס רגיל באוטובוס - ואז ברכבת לתקף רק על ההפרש? אחרת, זה אומר שלכל אלו שאין מכשיר טעינה כלשהו (הרוב) ונוסעים לתחנת הרכבת דרך אוטובוס, הדרך היחידה תהיה דרך הנהג - מה שמחזיר אותנו חלקית לעידן שבו נהגי האוטובוס טיפלו בתשלום... המצב הזה כבר קיים עם החופשי-יומי, אבל לפחות אין לו משתמשים רבים.

ב. האם אפשר יהיה לרכוש נסיעה בודדת בין-מטרופולינים בעזרת ערך צבור (הנחה: לא אכפת למשתמש ממעבר)? אני מבין מתשובתך שלא.
 

olli3

New member
מנהל
תשובות (אם הבנתי נכון את השאלות)>>>

כמה שאלות
א. האם אפשר יהיה לתקף כרטיס אוטובוס רגיל באוטובוס - ואז ברכבת לתקף רק על ההפרש? אחרת, זה אומר שלכל אלו שאין מכשיר טעינה כלשהו (הרוב) ונוסעים לתחנת הרכבת דרך אוטובוס, הדרך היחידה תהיה דרך הנהג - מה שמחזיר אותנו חלקית לעידן שבו נהגי האוטובוס טיפלו בתשלום... המצב הזה כבר קיים עם החופשי-יומי, אבל לפחות אין לו משתמשים רבים.

ב. האם אפשר יהיה לרכוש נסיעה בודדת בין-מטרופולינים בעזרת ערך צבור (הנחה: לא אכפת למשתמש ממעבר)? אני מבין מתשובתך שלא.
תשובות (אם הבנתי נכון את השאלות)>>>
א. כבר כיום אם אתה נוסע בתוך גוש דן ומשלם באמצעות ערך צבור ויורד לך 5.90 מהערך הצבור ואתה מחליט פתאום לנסוע להרצליה או כפר סבא או יעד אחר בשרון או רש העין - יורדת לך השלמה של ההפרש בין 9.30 ש"ח ל5.90 שזה בעצם ייד לך עוד 3.40 ש"ח הערך הצבור ויופיע קבלה - כרטיס השלמה או משהו דומה. אז יכול להיות שזה יבוצע גם ברכבת, לך תדע. העניין של איך זה יבוצע ברכבת? כי אתה נכנס לתחנה בתוך איזור גוש דן נניח, אז הואלידטור פותח לך את הכניסה לרכבת וא אתה יורד באיזור השרון ואז הואלידטור אמור להיות זה שמחייב אותך על כרטיס השלמה. השאלה היא האם הואלידטורים יודעים לעשות את זה? אין לי תשובה לכך.
&nbsp
כמו כן, נסיעה בערך צבור או במזומן ברכבת תהיה יקרה יותר מנסיעה רק באוטובוסים. אם נוסע ירצה לעלות על אוטובוס ולאחר מכן לעבור לרכבת, הוא יצטרך לרכוש מראש בערך הצבור נסיעה משולבת עם הרכבת. לטעמי זה כדי לגרום לאנשים לרכוש פשוט חופשי יומי שיהיה יותר משתלם כבר.
&nbsp
ב. בהחלט שכן. תוכל לנסוע מבאר שבע לחיפה לרכבת באמצעות ערך צבור. ובין כל נקודת מוצא לכל נקודת יעד עם ערך צבור.
 

cesium

New member
אם הבנתי נכון

תשובות (אם הבנתי נכון את השאלות)>>>
א. כבר כיום אם אתה נוסע בתוך גוש דן ומשלם באמצעות ערך צבור ויורד לך 5.90 מהערך הצבור ואתה מחליט פתאום לנסוע להרצליה או כפר סבא או יעד אחר בשרון או רש העין - יורדת לך השלמה של ההפרש בין 9.30 ש"ח ל5.90 שזה בעצם ייד לך עוד 3.40 ש"ח הערך הצבור ויופיע קבלה - כרטיס השלמה או משהו דומה. אז יכול להיות שזה יבוצע גם ברכבת, לך תדע. העניין של איך זה יבוצע ברכבת? כי אתה נכנס לתחנה בתוך איזור גוש דן נניח, אז הואלידטור פותח לך את הכניסה לרכבת וא אתה יורד באיזור השרון ואז הואלידטור אמור להיות זה שמחייב אותך על כרטיס השלמה. השאלה היא האם הואלידטורים יודעים לעשות את זה? אין לי תשובה לכך.
&nbsp
כמו כן, נסיעה בערך צבור או במזומן ברכבת תהיה יקרה יותר מנסיעה רק באוטובוסים. אם נוסע ירצה לעלות על אוטובוס ולאחר מכן לעבור לרכבת, הוא יצטרך לרכוש מראש בערך הצבור נסיעה משולבת עם הרכבת. לטעמי זה כדי לגרום לאנשים לרכוש פשוט חופשי יומי שיהיה יותר משתלם כבר.
&nbsp
ב. בהחלט שכן. תוכל לנסוע מבאר שבע לחיפה לרכבת באמצעות ערך צבור. ובין כל נקודת מוצא לכל נקודת יעד עם ערך צבור.
אם הבנתי נכון
קיוותי למצב הזה:
נוסע רוכש ערך צבור רגיל באוטובוס (למשל מתקף בקו 1 של גוש דן ונוסע עד השלום), נכנס לרכבת נוסע נסיעה (נגיד בתוך גוש דן טבעת 1), והמתקפים מחשבים את זה כך שהוא לא משלם ערך רגיל אלא את ההפרש בין ערך צבור רגיל לערך צבור רגיל + מעבר ברכבת.

אם הבנתי נכון, החלק הראשון של התשובה שלך הוא לגבי מעבר ברכבת עצמה, ובחלק השני אתה אומר שמה שציינתי לא יהיה קיים במעבר אוטובוס -> רכבת, אלא באוטובוס הראשון הנוסע יצטרך לרכוש מראש ערך צבור + מעבר ברכבת.

חבל, כי זה מחזיר מעט עבודה לנהג שיצטרך ללמוד לחייב על הקודים החדשים כשהנוסעים מבקשים. אם הנהג מתחיל לחייב ע"פ קודים ולטעון כרטיסים באורח קבוע זה כבר לא טוב בהרבה מהמצב שבו הוא מתעסק בכסף - וזו יכולה להיות תופעה בקווים עם תחנה ליד הרכבת. גם לא ברור לי אם ואיך הקודים החדשים ייושמו באורבניות (אני מניח שכנראה שלא ייושמו)...
 

olli3

New member
מנהל
אם זה היה הפוך, יתרת הכסף הייתה מגיעה גם לאגורות בודדות.

מתי רב קו ישמש כארנק דיגיטלי באופן מלא
כרגע הרב קו משמש בתור כרטיסיה חכמה בלבד, אך ברגע שתחול האחדת התעריפים מלאה והנהגת ערך צבור בכל אמצעי התחבורה בארץ, הכרטיסיה החכמה תהפוך לטפשה ומגושמת.

השיטה הקיימת, טעינת כסף וקבלת 25% בונוס על הקרן היא מאוד מבלבלת.
לא עדיף לעשות הפוך? לטעון סכום כסף ולקבל הנחה פר נסיעה לפי הפרופיל שלך. (כללי/סטודנט/נער/אזר ותיק/נכה/לקוי ראייה)
השיטה הזאת גם תאפשר לרכוש מתוך הסכום שטענת מנוי יומי או שבועי.

אם המסלקה הישנה לא יודעת לתמוך בזה, אז הגיע הזמן לנטוש אותה ולהוציא מכרז על הקמת מסלקה מודרנית ולהקים אתר ממשלתי אחד שדרכו יהיה אפשר לטעון כסף לארנק הדיגיטלי.

המצב הנוכחי, בו לכל חברה או אגד חברות יש אתר ואפליקציה משלה הוא אבסורד.
אם זה היה הפוך, יתרת הכסף הייתה מגיעה גם לאגורות בודדות.
המכונות של דן ושל אגד תעבורה לא מכירות באגורות בודדות. אם ברב קר שלך, בערך הצבור נוצרת יתרה של אגורות בודדות, מכונות הכרטוס בדן לא יזהו את הרב קו שלך במספר האמיתי שלו אלא כמספר פיקטיבי וכשתנסה לבצע מעבר למפעיל אחר בתחום ה-90 דקות, תחויב שוב. גם אם תעלה על אוטובוס של אגד ותעבור לאוטובוס של דן, תחויב שוב.
 

Bus Nerd

Active member
זה נשמע כמו באג שצריך לתקן

אם זה היה הפוך, יתרת הכסף הייתה מגיעה גם לאגורות בודדות.
המכונות של דן ושל אגד תעבורה לא מכירות באגורות בודדות. אם ברב קר שלך, בערך הצבור נוצרת יתרה של אגורות בודדות, מכונות הכרטוס בדן לא יזהו את הרב קו שלך במספר האמיתי שלו אלא כמספר פיקטיבי וכשתנסה לבצע מעבר למפעיל אחר בתחום ה-90 דקות, תחויב שוב. גם אם תעלה על אוטובוס של אגד ותעבור לאוטובוס של דן, תחויב שוב.
זה נשמע כמו באג שצריך לתקן
אתה בקיא יותר ממני בפרטים, מה שתיארת כאן לא מנוגד לתקנות?
&nbsp
אם שילמת עבור הנסיעה בערך צבור, לא אמור לשנות מה היתרה שנשארה, כרטיס המעבר אמור להיות תקף בכל מקרה, לא?
 

olli3

New member
מנהל
מה שתיארתי כאן קרה לי.

זה נשמע כמו באג שצריך לתקן
אתה בקיא יותר ממני בפרטים, מה שתיארת כאן לא מנוגד לתקנות?
&nbsp
אם שילמת עבור הנסיעה בערך צבור, לא אמור לשנות מה היתרה שנשארה, כרטיס המעבר אמור להיות תקף בכל מקרה, לא?
מה שתיארתי כאן קרה לי.
הערך הצבור לא תוכנן להגיע לאגורות בודדת אלא להיות בכפולות של 10 אגורות. מכונות הכרטוס של כל המפעילות עומדות בתקנים שנקבעו להן (במפעילות החדשות נקבעו תחת מכרזים). לכן, אין אשם מהבחינה הזאת. זה שלא קיבלתי את נסיעת ההמשך שלי עקב באג, זה רק אחד הבאגים...
&nbsp
לדוגמא, קיים הבאג הנפוץ של ביחצוע פעולה ברב קו לאחר תיקופו. אם עלית לאוטובוס, תיפקת את הרב קו, ירדה נסיעה מהערך הצבור ואז הסתכלת בפתקית וראית שנותרו שני שקלים וחצי והחלטת שאתה רוצה לטעון את הרב קו בעוד כסף, ברגע שתעשה זאת - הלך המעבר. מכונות הכרטוס זוכרות רק את הפעולה האחרונה שבוצעה ברב קו. זו גם הסיבה שהנהגים יכולים לבטל נסיעה שירדה מהרב קו, רק במידה ואל הועבר רב קו אחר אחרי שהעברת את הרב קו שלך. במילים פשוטות, אם עלית, הנהג תיקף לך ערך צבור למרות שיש לך חופשי חודשי, מישהו עלה אחריך, תיקף את הרב קו שלו ואז שמת לב לטעות, חזרת לנהג, הוא יכול לנסות עד מחר... מכונת הכרטוס לא תיתן לו לבטל לך את הנסיעה.
&nbsp
פעם הייתה את הבעיה הזאת למשתמשי רכבת מסויימים שהיו נוסעים מביתם אל תחנת הרכבת עם ערך צבור או כרטיסיה, עולים על רכבת ומשלמים באמצעות כרטיסיה לרכבת או הלוך ושוב של הרכבת ומתחנת היעד ממשיכים באוטובוס והופ, מחוייבים שוב באוטובוס למרות שלא עברו 90 דקות. זה היה נפוץ אצל נוסעים שנסעו מראשון לת"א ברכבת ולא הבינו למה הם מחוייבים שוב באוטובוס כשהם כבר שילמו באוטובוס הקודם בתוך ראשון ולא עברו 90 דקות...
&nbsp
אז אלו שני מקרים נוספים בהם כרטיס המעבר ידרס ותחוייב בשנית... גיליתי את זה עוד בקיץ 2011 וזיכו אותי בעמדת דן ברכבת מרכז. אז זה בניגוד לתקנות שתחוייב בשנית אבל התקנות לגבי מכשירי הכרטוס לא מצריכות אותם לזכור פעולות מלבד הפעולה האחרונה (לא יודע מה הסיבה לכך), כך שהדברים נופלים כאן בין הכסאות.
&nbsp
במקרה שעליו תיארתי בהודעה הקודמת... זה היה בתקופה שהיו המון כרטיסיות וכרטיסייות של שתי נסיעות (הלוך ושוב, למרות שזה לא היה הלוך ושוב אלא כרטיסיה של שתי נסיעות), הרב קו שלי היה נסתם עם 8 חוזים ורציתי לשחרר 3 חוזים של כרטיסיית שתי נסיעות ולהעביר אותם לערך צבור. ביצעו לי את זה במדויק וכך קיבלתי יתרה עם אגורות בודדות.
&nbsp
בפעם הראשונה שנסעתי עם דן כשבועיים לאחר מכן, נסעתי בקו 240 ללא החלפות, לא שמתי לב לכך. במהלך אותו השבוע נסעתי ביום אחד עם אגד, עברתי לקו של דן ומשם עברתי לקו של קווים. שילמתי 3 פעמים ואל הבנתי למה וגם הנהגים לא הבינו למה וכל אחד מהם ביטל לי את הכרטיס מחדש. לא יחסתי לזה חשיבות. אחרי שבוע וחצי נסעתי עם דן והחלפתי לקווים, נסיעה קצרה של תחנה אחת (קו 56 בין בר אילן למחלף אונו), רק כשירדתי שמתי לב שחוייבתי בשנית. שלחתי את פרטי המקרה לקווים, הם הסבו את תשומת ליבי לכך שבקבה של דן מופיע מספר רב קו אחר.
&nbsp
אותו המספר רב קו בדן היה 3420- ומספר שמופיע מחשובית כמינוס מרמז שהוא כנראה מספר פיקטיבי. מספר הרב קו שלי הוא אחר, אין בו את הצירוף של 3420 גם ככה. ואז הסתכלתי על הקבלות שהיו לי, בכולן בדן הופיע לי 3420- ובאגד ובקווים ובמטרופולין הכל היה תקין. נתון מעניין נוסף שגרם לי להבין את הקשר לאגורות הבודדות הוא שבכל הקבלות של דן, יתרת הערך הצבור עוגלה ל10 האגורות הקרובות, במקרה שלי כלפי מטה כי היתרה הייתה תמיד על XX.X2 אגורות. בכל הקבלות של אגד, קווים, מטרופולין היתרה הופיעה באופן מלא, עם האגורות הבודדות.
&nbsp
פניתי לדן, שלחו לי שובר בדואר על סך 10 ש"ח לטעינת כל חוזה שארצה. מימשתי את הטעינה כשהוספתי 20 ש"ח עבור טעינת 30 ש"ח. פתקית הטעינה יצאה עם מספר הרב קו התקין שלי, שמחתי. הפתקית הבאה שחייבה נסיעה יצאה עם 3420-
&nbsp
פניתי שוב לדן, בשיחות טלפון ארוכות בהן ניסו למצוא פתרון ולעזור וכשהפתרון נמצא הוא כמובן הצריך אותי להגיע לאחת מהעמדות של דן כדי שיאפסו לי את האגורות. ויתרתי על זה ופשוט הנפיקו לי רב קו חדש במטרופולין והעבירו את היתרה ללא האגורות הבודדות לרב קו החדש.
&nbsp
מאז המקרה הזה, יצאה הנחיה בדן ובמטרופולין (לפחות בשתיהן) שכשמעבירים חוזים של כרטיסיות או הלוך שווב לערך צבור, לאפס את יתרת האגורות כדי שהמצב הזה לא יקרה.
 

Bus Nerd

Active member
מעניין ביותר.

מה שתיארתי כאן קרה לי.
הערך הצבור לא תוכנן להגיע לאגורות בודדת אלא להיות בכפולות של 10 אגורות. מכונות הכרטוס של כל המפעילות עומדות בתקנים שנקבעו להן (במפעילות החדשות נקבעו תחת מכרזים). לכן, אין אשם מהבחינה הזאת. זה שלא קיבלתי את נסיעת ההמשך שלי עקב באג, זה רק אחד הבאגים...
&nbsp
לדוגמא, קיים הבאג הנפוץ של ביחצוע פעולה ברב קו לאחר תיקופו. אם עלית לאוטובוס, תיפקת את הרב קו, ירדה נסיעה מהערך הצבור ואז הסתכלת בפתקית וראית שנותרו שני שקלים וחצי והחלטת שאתה רוצה לטעון את הרב קו בעוד כסף, ברגע שתעשה זאת - הלך המעבר. מכונות הכרטוס זוכרות רק את הפעולה האחרונה שבוצעה ברב קו. זו גם הסיבה שהנהגים יכולים לבטל נסיעה שירדה מהרב קו, רק במידה ואל הועבר רב קו אחר אחרי שהעברת את הרב קו שלך. במילים פשוטות, אם עלית, הנהג תיקף לך ערך צבור למרות שיש לך חופשי חודשי, מישהו עלה אחריך, תיקף את הרב קו שלו ואז שמת לב לטעות, חזרת לנהג, הוא יכול לנסות עד מחר... מכונת הכרטוס לא תיתן לו לבטל לך את הנסיעה.
&nbsp
פעם הייתה את הבעיה הזאת למשתמשי רכבת מסויימים שהיו נוסעים מביתם אל תחנת הרכבת עם ערך צבור או כרטיסיה, עולים על רכבת ומשלמים באמצעות כרטיסיה לרכבת או הלוך ושוב של הרכבת ומתחנת היעד ממשיכים באוטובוס והופ, מחוייבים שוב באוטובוס למרות שלא עברו 90 דקות. זה היה נפוץ אצל נוסעים שנסעו מראשון לת"א ברכבת ולא הבינו למה הם מחוייבים שוב באוטובוס כשהם כבר שילמו באוטובוס הקודם בתוך ראשון ולא עברו 90 דקות...
&nbsp
אז אלו שני מקרים נוספים בהם כרטיס המעבר ידרס ותחוייב בשנית... גיליתי את זה עוד בקיץ 2011 וזיכו אותי בעמדת דן ברכבת מרכז. אז זה בניגוד לתקנות שתחוייב בשנית אבל התקנות לגבי מכשירי הכרטוס לא מצריכות אותם לזכור פעולות מלבד הפעולה האחרונה (לא יודע מה הסיבה לכך), כך שהדברים נופלים כאן בין הכסאות.
&nbsp
במקרה שעליו תיארתי בהודעה הקודמת... זה היה בתקופה שהיו המון כרטיסיות וכרטיסייות של שתי נסיעות (הלוך ושוב, למרות שזה לא היה הלוך ושוב אלא כרטיסיה של שתי נסיעות), הרב קו שלי היה נסתם עם 8 חוזים ורציתי לשחרר 3 חוזים של כרטיסיית שתי נסיעות ולהעביר אותם לערך צבור. ביצעו לי את זה במדויק וכך קיבלתי יתרה עם אגורות בודדות.
&nbsp
בפעם הראשונה שנסעתי עם דן כשבועיים לאחר מכן, נסעתי בקו 240 ללא החלפות, לא שמתי לב לכך. במהלך אותו השבוע נסעתי ביום אחד עם אגד, עברתי לקו של דן ומשם עברתי לקו של קווים. שילמתי 3 פעמים ואל הבנתי למה וגם הנהגים לא הבינו למה וכל אחד מהם ביטל לי את הכרטיס מחדש. לא יחסתי לזה חשיבות. אחרי שבוע וחצי נסעתי עם דן והחלפתי לקווים, נסיעה קצרה של תחנה אחת (קו 56 בין בר אילן למחלף אונו), רק כשירדתי שמתי לב שחוייבתי בשנית. שלחתי את פרטי המקרה לקווים, הם הסבו את תשומת ליבי לכך שבקבה של דן מופיע מספר רב קו אחר.
&nbsp
אותו המספר רב קו בדן היה 3420- ומספר שמופיע מחשובית כמינוס מרמז שהוא כנראה מספר פיקטיבי. מספר הרב קו שלי הוא אחר, אין בו את הצירוף של 3420 גם ככה. ואז הסתכלתי על הקבלות שהיו לי, בכולן בדן הופיע לי 3420- ובאגד ובקווים ובמטרופולין הכל היה תקין. נתון מעניין נוסף שגרם לי להבין את הקשר לאגורות הבודדות הוא שבכל הקבלות של דן, יתרת הערך הצבור עוגלה ל10 האגורות הקרובות, במקרה שלי כלפי מטה כי היתרה הייתה תמיד על XX.X2 אגורות. בכל הקבלות של אגד, קווים, מטרופולין היתרה הופיעה באופן מלא, עם האגורות הבודדות.
&nbsp
פניתי לדן, שלחו לי שובר בדואר על סך 10 ש"ח לטעינת כל חוזה שארצה. מימשתי את הטעינה כשהוספתי 20 ש"ח עבור טעינת 30 ש"ח. פתקית הטעינה יצאה עם מספר הרב קו התקין שלי, שמחתי. הפתקית הבאה שחייבה נסיעה יצאה עם 3420-
&nbsp
פניתי שוב לדן, בשיחות טלפון ארוכות בהן ניסו למצוא פתרון ולעזור וכשהפתרון נמצא הוא כמובן הצריך אותי להגיע לאחת מהעמדות של דן כדי שיאפסו לי את האגורות. ויתרתי על זה ופשוט הנפיקו לי רב קו חדש במטרופולין והעבירו את היתרה ללא האגורות הבודדות לרב קו החדש.
&nbsp
מאז המקרה הזה, יצאה הנחיה בדן ובמטרופולין (לפחות בשתיהן) שכשמעבירים חוזים של כרטיסיות או הלוך שווב לערך צבור, לאפס את יתרת האגורות כדי שהמצב הזה לא יקרה.
מעניין ביותר.
חבל רק שעושים את כל הworkaround של "לאפס את יתרת האגורות" במקום לתקן את התוכנה של המכונות.
&nbsp
ב2011 עוד הייתי מקבל את זה (ואת הקטע שזה "זוכר רק את הנסיעה האחרונה") בתור "מחלות ילדות", אבל עבר מאז די והותר זמן לתקן את התקלות האלו. חבל שלא לוקחים את זה מספיק ברצינות.
 

orchilit

New member
ואני עדיין תקוע עם 7 אג' ברב קו בגלל הבאג באגד על חופשי שבוע

מעניין ביותר.
חבל רק שעושים את כל הworkaround של "לאפס את יתרת האגורות" במקום לתקן את התוכנה של המכונות.
&nbsp
ב2011 עוד הייתי מקבל את זה (ואת הקטע שזה "זוכר רק את הנסיעה האחרונה") בתור "מחלות ילדות", אבל עבר מאז די והותר זמן לתקן את התקלות האלו. חבל שלא לוקחים את זה מספיק ברצינות.
ואני עדיין תקוע עם 7 אג' ברב קו בגלל הבאג באגד על חופשי שבוע
כפי שכבר סיפרתי פה בעבר.
3 תיקופים עם השבועי באגד גרמו לירידת 3 אג' מהסכום במקום תיקוף המנוי עצמו. אחד הדברים ההזויים שיש.
 
אני זוכר שפעם היה סיפור עם איזה בנק

ואני עדיין תקוע עם 7 אג' ברב קו בגלל הבאג באגד על חופשי שבוע
כפי שכבר סיפרתי פה בעבר.
3 תיקופים עם השבועי באגד גרמו לירידת 3 אג' מהסכום במקום תיקוף המנוי עצמו. אחד הדברים ההזויים שיש.
אני זוכר שפעם היה סיפור עם איזה בנק
שהעלים אגורות בודדות מעסקאות שלקוחות עשו, איזה זקנה אחת באה להתלונן על זה שנעלמו לה אגורות בודדות מהחשבון וככה בסוף גילו הונאת ענק שמישהו שתל קוד שבעצם מעביר את האגורות האלה לחשבון שלו...
&nbsp
הנקודה שלי היא שאם אתם מוצאים משהו כזה אתם צריכים לדווח על זה ומהר.
האגורות האלה זה פוטנציאל למליוני שקלים....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה